29. oktober 2008

TV2 fortolker: McCain undsiges af partifæller

Mærkeligt ordvalg på TV2. At ‘undsige’ betyder at afsværge troskab, og det gør Mitt Romney (og Mitch McConnell) selvfølgelig ikke, når de sender en email rundt der opfordrer “modtagerne til at yde penge til McCains valgkamp”.

  • 29/10-08 TV2 Online – McCain undsiges af partifæller.
  • 29/10-08 TV2 tekst-tv – McCain undsiges af partifæller.
  • Oploadet Kl. 19:20 af Kim Møller — Direkte link23 kommentarer

    The URI to TrackBack this entry is: https://www.uriasposten.net/archives/6266/trackback

    23 Comments »

    1. Det virker som om TV 2 og især TV Knuzzz, er gået i totalt selvsving.
      Måske de ser det som deres nyopdukkede , store lands frelsende opgave, at træde op mod disse , Højreradikale bloggere , der får mere og mere “taletid” i disse tider??
      Et eller andet driver dem, det er da helt åbenlyst efterhånden, sådan lidt, Fniis, slipper vi aligevel afsted med den her ? Ja det gjorde vi(igen).

      Kommentar by pb — 29. oktober 2008 @ 20:45

    2. Mon der skulle have stået “undsat”?!
      Nu er journalister jo ikke de skarpeste knive i skuffen, heller ikke når det gælder mundtlig og skriftlig dansk. Man krummer ofte tæer over deres mangelfulde formåen, ja tæerne er i fare for at forblive krumme i permanent tilstand, hvis man ikke af og til benytter afbryderknappen. På TV2knuz er det helt galt. Dér har man virkeligt skrabt bunden, da der skulle ansættes overflødig arbejdskraft.

      Kommentar by morlille — 29. oktober 2008 @ 20:57

    3. Enig i, at der må siges at være tale om en ret speciel afart af ‘undsigelse’ – samt ret selektiv klipning(, hvis billedet viser hele citatet?)!
      Selve ‘ordlyden’ af budskabet lader formode, at man blot har ladet Google (forsøge at) oversætte en pressemeddelelse (fra demokraternes kampagnekontor?).

      Kommentar by Hans Henrik Hansen — 29. oktober 2008 @ 21:07

    4. TV2 onsdag d. 29.10 23:25 – 00:50

      Stem på bedstemor (Originaltitel: Run Granny, Run)

      “Doris Haddock fra New Hampshire er den hidtil ældste nybegynder i amerikansk politik, men man skal ikke lade sig narre af hendes høje alder, for kampgejsten fejler bestemt ikke noget. Doris har altid kæmpet for at få amerikanerne til at bruge deres stemmeret, og da hun ved et rent tilfælde fik muligheden for at stille op for Demokraterne ved valget til Senatet parti i 2004, slog hun til.

      Der var bare fire måneder til valgdagen, så Doris og hendes stab af græsrødder tog fat på en kampagne, der på alle måder skulle vise sig at være op ad bakke hele vejen.”

      Har der ikke i medierne været bred enighed om, at McCain er for gammel til politik?

      http://www.grannyd.com/

      Kommentar by BE — 29. oktober 2008 @ 21:22

    5. #2. Morlille:
      Præcis, hvad jeg tænkte! Mange journalister er desværre eksperter i meningsforstyrrende sprogbrug!

      Kommentar by +M+ — 29. oktober 2008 @ 22:17

    6. Mere McCain-bashing. Det er ved at være lidt trættende. De danske medier er godt nok helt utroligt ensidige.

      Kommentar by Thomas — 29. oktober 2008 @ 22:50

    7. # 1

      Ja, det er simpelhent noget multikulturelt og kommunistisk propaganda.

      Kommentar by Hans — 30. oktober 2008 @ 00:05

    8. @ Thomas:

      McCain har da fået en total friløber i de danske medier. F.eks. er hans kampagnes indblanding i Ashley Todd-sagen blevet ignoreret. http://en.wikipedia.org/wiki/Ashley_Todd Hvorfor fylder en Allen Raymond intet i den danske medie-dækning? http://www.amazon.com/How-Rig-Election-Confessions-Republican/dp/1416552227

      Det er som om at medierne prøver at find en eller anden form for balance, fremfor at skrive artikler ud fra relevans-kriterier. Når der nu er tonsvis af rådne McCain-sager, så skal de have tonsvis af dækning.

      Desværre er højrefløjen sprunget på det kulturrelativistiske trip med at den ene mening kan være lige så god som den anden, den ene kandidat kan være lige så god som den anden, det ene medier kan være lige så troværdigt som det andet… …alting er lige flot og godt, og alt skal kritseres lige meget.

      McCain skal fredes ud fra et misforstået balance-hensyn, og så bliver mange af sagerne holdt væk fra de danske medier.

      Ligesom Kim Møller som sædvanlig vælger at frede de højreorienterede Islam-apologeter. Når McCain ydmygt går ned på knæ og giver Islam det ene ulækre smækkys på røvballen efter det andet, så bliver det selvfølgelig totalt ignoreret.

      ‘I admire the Islam. There’s a lot of good principles in it. I think one of the great tragedies of the 21st century is that these forces of evil have perverted what’s basically an honorable religion.’

      Citat, McCain. Men hey… ‘det er ikke Islam-apologi, hvis bare man er højre-orienteret’.

      Kommentar by William Jansen — 30. oktober 2008 @ 00:30

    9. William
      Du er da helt skudt i aften, eller er du påvirket?
      Hvorfor fremhæver du så ikke BHO mange underlige kampange tilskud, hans forbindelse til mulig valgsvindel eller bare det faktum at der har været 1½ minut negativ omtale af ham i hele valgkampen???

      Kan du ikke også forklare BHO tilknytning til Islam, for du ved vel han er født muslim, har gået i muslimsk skole og senere vist nok konvertere til en racistisk kirke, for det har vi da ikke rigtig hørt om i DDR eller tv2 knuzzzzzzz, men du har vel en masse indlæg om det på din blog? Eller hvad med historierne om Joe Biden der jo ikke omtale OHB for pænt og vist nok har lavet en del mere uro i baglandet den sidste uge, for jeg har kun set alle historierne om at Palin er en pyntedukke og gerne fremstillet som små dum på dansk tv, men du har selvfølgelig skrevet en masse indlæg der beviser at medierne behandler begge part ens ikke?

      For fanden du er speciel, men ikke på den gode måde lille troll

      Kommentar by Broholm (ordblind) — 30. oktober 2008 @ 00:55

    10. Lad os håbe at mange ikke vil sige de er racister og derfor bare smiler og hepper med på Obama-kulten, og så alligevel bliver ædruelige i boxen og stemmer McCain.

      Hvorfor er der ingen, der kigger mere på Obamas svindel med internet-pengene?

      Desuden er det et gyser-valg, stadig. De ligger tæt-tæt. 5 dage tilbage, til verdens skæbne. Hvor er det syret. Som sædvanligt er det bullshit og tilfældigheder, der styrer verden, mennesket er stadig ikke nået frem til et niveau af rimelighed og fornuft, kun nogle spæde forsøg.., demokratiet f.eks. hvor meget der så end er tilbage af det.

      I denne tid, hører man sine venner blive sindssyge, sine ikoner fylde en med følelsesladet ego-vrøvl og sin barndoms helte, være totalt psykotiske og latterligt barnlige.. -gryden er i kog, må man sige, det er bare surt, at bette Danmark er en af melbollerne i suppen.

      Redde sig hvem der kan, og se jer ikke tilbage, på os andre, tiden kræver sine ofre, -som altid.

      Kommentar by Solipsisyfos — 30. oktober 2008 @ 00:58

    11. Er der i øvrigt nogen som kan opstøve et Obama-citat, som overgår McCain i Islam-apologi. Umiddelbart kan jeg kun se at han omtaler ‘Muslim faith’ positivt, og det med baggrund i muslimske menigmænd, ikke med McCains højtravende udfald om Islams beundringsværdige principper. Det tætteste jeg kan komme på et apologetisk Obama-udsagn er:

      I absolutely believe that having lived in a country that was majority Muslim for a time and having distant relatives in Africa who are Muslim, that I’m less likely to demonize the Muslim faith and more likely to understand that they are ordinary folks who are trying to figure out how to live their lives and raise their kids and prosper just like anybody else.

      http://www.beliefnet.com/News/Politics/2008/01/Barack-Obama-Praying-To-Be-An-Instrument-Of-Gods-Will.aspx?p=2

      Sammenlign med John McCains over-ivrige skamrosen af Islam, og ‘beundring’ for Islam, og forskellen på de to kandidaters intellekt er indlysende. Hvorfor er der ingen medier, som går McCain på klingen og spørger ham, hvilke af Islams principer han beundrer? Altså jeg er pisse-nysgerrig: Hvad er det McCain BEUNDRER ved Islam? Eller er sandheden måske at McCain ikke beundrer Islam, men lyver gladeligt til det amerikanske folk, fordi han ikke regner dem for at være et ærligt ord værd? Der er sgu’ da noget for medierne at forfølge, hvis ikke for den kollektive beslutning om at give den gamle mand en friløber.

      McCains citat findes her: http://www.beliefnet.com/News/Politics/2007/06/John-Mccain-Constitution-Established-A-Christian-Nation.aspx

      …og afslutningsvis bare for underholdningens skyld: http://www.youtube.com/watch?v=FxkL1eOrqzU

      Kommentar by WilliamJansen — 30. oktober 2008 @ 00:58

    12. @ Broholm, du skriver: Du er da helt skudt i aften, eller er du påvirket?

      WJ: Hvor fejt synes du selv det er at komme med den slags insuniationer uden at turde stå ved dem? Du gemmer dig bag din selvvalgte dhimmi-status, men sviner alligevel de folk til der tør stå frem og tør kritsere Islam.

      Broholm: Hvorfor fremhæver du så ikke BHO mange underlige kampange tilskud, hans forbindelse til mulig valgsvindel eller bare det faktum at der har været 1½ minut negativ omtale af ham i hele valgkampen???

      WJ: Hvorfor skulle jeg fremhæve det? Det her er en tråd om McCain-bashing, og derfor synes jeg at det er interessant at manden får den ene friløber efter den anden i de danske medier.

      Broholm: Kan du ikke også forklare BHO tilknytning til Islam, for du ved vel han er født muslim…

      WJ: Man kan ikke blive født som muslim. Muligvis kan være født som teist med en idé om Gud, det tør jeg ikke udelukke. Men at indtage en specifik sekterisk position etc. er umuligt at gøre fra fødseln. Der findes ikke muslimske babyer, kristne babyer, hinduistiske babyer eller lignende, og den tankegang der får dig til ureflekteret at komme med påstanden er syg.

      Jeg ved ikke om du mener at man kan være født som muslim, eller om du bare skriver ting ned som du ikke har tænkt over i bare et halvt sekund. Men det er da godt nok dagens mest åndsvage påstand, at Barack Obama skulle være født muslim.

      Kommentar by WilliamJansen — 30. oktober 2008 @ 01:08

    13. @ Solip, du skriver: Lad os håbe at mange ikke vil sige de er racister og derfor bare smiler og hepper med på Obama-kulten, og så alligevel bliver ædruelige i boxen og stemmer McCain.

      WJ: Kim Møller har tidligere fremstampet dokumentation for at kun 70% af hvide vælgere ikke føler sig ‘entirely comfortable’ med at stemme på en sort kandidat. Det kan koste Obama på valgdagen.

      Her er indlægget, hvor Kim Møller hiver dokumentation frem (og det fortjener Kim Møller respekt for, at dokumentere så omfattende racisme)

      http://www.uriasposten.net/?p=6232

      …og det direkte link, udenom Kim Møllers post:

      http://www.quinnipiac.edu/x1295.xml?ReleaseID=1192

      Kommentar by WilliamJansen — 30. oktober 2008 @ 01:13

    14. 11
      Yes mini troll starter med at bashe mig fordi jeg jo er annonym, selvom du kender grunden, men det beviser du ikke er påvirket.

      Men som altid skøjter du hurtigt udenom, du hiver ting frem, men nægter at svare på noget der ikke er i tråden, klassisk troll.

      Men hvordan kan man ikke være født muslim? hans far er muslim, han er født i et muslimsk land, hans far skred og hans mor fandet en indonesisk muslimsk mand der sendte lille BHO i muslimsk skole, det må da præge det lille pus lidt, når vi kan se hvad en venstreorienteret skole har gjort ved dig.

      Men bash du bare macain lille troll, men held og lykke med din yndlings præsident, jeg tror du skulle læse lidt om ham andre steder end på DDR, for han er altså ikke bare en amerikansk socialdemokrat, selvom i håber sådan på det.

      Kommentar by Broholm (ordblind) — 30. oktober 2008 @ 01:29

    15. @ Broholm, du skriver: Yes mini troll starter med at bashe mig fordi jeg jo er anonym…

      WJ: Fordi du er en dhimmi. Du har valgt at være anonym for at føje kræfter i samfundet, som fortjener modstand. Det er ren overgivelse.

      Broholm: Men hvordan kan man ikke være født muslim?

      WJ: Islam er et sæt metafysiske idéer og moralske retningslinier. Babyer har ikke sprog, intellekt m.m. til at forstå principperne i Islam (eller nogen anden religion), og derfor kan babyer ikke være muslimer, kristne, hinduer eller lignende. Mener du i ramme alvor, at man kan fødes som muslim?

      Broholm: Men bash du bare macain lille troll, men held og lykke med din yndlings præsident…

      WJ: Jeg støtter ikke Obama. Jeg ville foretrække ham frem for McCain, men jeg ville også foretrække McCain fremfor Gulliani, det bliver jeg ikke McCain-støtte af. Og jeg ville foretrække Gulliani fremfor Huckabee, det bliver jeg ikke Gulliani-støtte af.

      Broholm: jeg tror du skulle læse lidt om ham andre steder end på DDR…

      WJ: Jeg ser ikke Danmarks Radio.

      Broholm: For han er altså ikke bare en amerikansk socialdemokrat, selvom i håber sådan på det.

      WJ: Det er jeg udmærket klar over. Jeg støtter ikke Obama, og har på intet tidspunkt gjort det.

      Kommentar by WilliamJansen — 30. oktober 2008 @ 01:47

    16. Er det ikke fuldstændig ligegyldigt, hvorvidt påstandende om McCain er sande eller ej ?

      Hovedsagen er da, at den holdning medierne ønsker at viderekolportere kom ud til folket.

      Så kan enkelte pseudointellektuelle, eksibisionistiske bloggere sige hvad de vil.

      Kommentar by Prins Danmark — 30. oktober 2008 @ 11:02

    17. Hvis der bare er èn eneste her på bloggen, der forstår William Jansens såkaldte argumentation, må det da være – – – – – – William Jansen!!!!
      Så Broholm m.fl.: hold op med at spilde tid på overhovedet at reagere på Jansen.

      Kommentar by Purellif — 30. oktober 2008 @ 11:39

    18. Her er lidt i den anden grøft.

      Obama truer homoægteskaber
      http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-17453332.html

      Kommentar by Fantomas — 30. oktober 2008 @ 13:43

    19. @William

      Fine indlæg, men du har ikke svaret på et eneste af de kritiske spørgsmål du er blevet stillet… det ville ellers klæde dig for dine argumentatoriske krumspring er kun underholdende til en vis grænse. Det ville være rart at se om du også har noget reelt indhold.

      Kommentar by Søren A — 30. oktober 2008 @ 15:56

    20. Romney undsiger tilsyneladende troskaben til “idéen om McCain som snarlig valgvinder under de nuværende forhold”. Og det har journalisten enten haft svært ved at ramme i en kort overskrift, eller simpelthen bare, af ukendte årsager, blot droppet.

      Kommentar by Kim H — 31. oktober 2008 @ 16:31

    21. Suk Suk, skal vi nu trækkes med ordflom Wiljamer igen, men ok det er et civiliseret forum her, for det meste.

      Hvad angår Dansk medie dækning,så er det efterhånden vist en fastslået virkelighed,at de vil egne sig bedre til at passe grise, selv om det er lidt synd for de kære dyr.

      Wiljammer med resten af den sandheds søgende venstrefløj,(vi ved virkeligheden og sandheden),kan ikke forstå de mest basale sammenhængende logik og mening i hvordan verden er skruet sammen,for dem er opjektivitet og logik ikke viktig, for dem er følelser og lighed et mantra, de kan og vil ikke se andet en at,vi skal alle føre en dialog med alle, selv de mest forbenede diktatore,masse mordere,sindsyge leder, dybt kriminelle, ect.
      De vil ikke akseptere at der er nogle bevægelser,systemer,idialogier og at der er noget grundlægende ondt i verden og menesket, vi skal bare tale til det gode i ham så kan vi finde ud af det sammen, bare gør som jeg vil så har vi Nirvana.

      Her er en klumme der beskriver hvor forskellen er i Obamalama og McCain.

      http://townhall.com/columnists/DennisPrager/2008/10/28/why_the_left_wants_to_change_america

      PN.

      Kommentar by Per N — 31. oktober 2008 @ 16:32

    22. […] bare re: Kim her, “McCain undsiges af partifæller”: You […]

      Pingback by The Citizen » Blog Archive » Kultur/krig — 1. november 2008 @ 00:16

    23. @ PerN, du skriver om mig og den venstrefløj du tilsyneladende ser mig i symbiose med: De vil ikke akseptere at der er nogle bevægelser,systemer,idialogier og at der er noget grundlægende ondt i verden og menesket

      WJ:
      Selvfølgelig findes der ondskab, og
      Søren Espersens bedste venner i Saudi Arabien er et godt eksempel på det. Saudierne skal vi ikke føre dialog med (uanset hvor meget Søren Espersen insisterer på, at de er vores BEDSTE venner), men derimod føre monolog overfor. Så bliver Søren Espersen måske vred (saudierne er jo de bedste venner blandt alle hans venner), men på venstrefløjen tager vi afstand fra den offentlige steninger og den slags. Måske vil den samme afstandtagen en dag blive en del af højrefløjens verdenssyn. Man kan ihvertfald håbe…

      Kommentar by WilliamJansen — 1. november 2008 @ 11:40

    RSS feed for comments on this post.