1. november 2008

Politiken (og DR): “Politiets tilstedeværelse… førte til en række bilafbrændinger i området.”

Godt nok er visse persongrupper letantændelige, men det er vel ikke politiet som er problemet. Fra Politiken – Ild i syv biler på Nørrebro.

Politiets tilstedeværelse i Mjølnerparken på Nørrebro i aftes førte til en række bilafbrændinger i området.

»Efter fundet af de kraftige våben, der førte til varetægtsfængsling i onsdags, var vi i går aftes i Mjølnerparken for at håndhæve visitationszonen«, siger den centrale vagtleder Mogens Knudsen.

Men selvom politiets leden efter flere våben forløb roligt, blev der alligevel i protest ved 21.45-tiden sat ild til en bil i Mjølnerparken.

Herefter blev biler antændt i Fenrisgade, Hermodsgade, Titangade, Dagmarsgade og Midgårdsgade med cirka ti minutters mellemrum, indtil omkring 22.45, hvor urolighederne stoppede.”

  • 1/11-08 DR Online – Seks biler brændt af på Nørrebro (identisk ordvalg, også på DR Tekst-tv).
  • Oploadet Kl. 19:28 af Kim Møller — Direkte link20 kommentarer

    The URI to TrackBack this entry is: https://www.uriasposten.net/archives/6273/trackback

    20 Comments »

    1. Jamen det er da også klart at politiet skal holde sig væk. De har jo ikke noget at gøre i et område hvor den danske lovgivning alligevel ikke længere er gældende.
      Man kan da heller ikke bebrejde de fredelige beboere, at de er sure når myndighederne sådan kommer brasende og tager deres våben. Det gør det jo meget sværere at skyde på hinanden og på de vantro.

      Kommentar by RettenTilSelvforsvar — 1. november 2008 @ 19:39

    2. Ind i en bus og direkte til frihavnen (med familie).

      Kommentar by Fritz — 1. november 2008 @ 20:41

    3. Er der efterhånden nogle, der er i tvivl om, hvem der bestemmer i Mjølnerparken?

      Kommentar by Purellif — 1. november 2008 @ 20:45

    4. Det havde været rimeligere, hvis Politiken i stedet havde skrevet “De Radikales mangeårige import af muhammedanere førte i aftes til en række bilafbrændinger omkring Mjølnerparken”…

      Kommentar by AN — 1. november 2008 @ 20:49

    5. Tja… hvordan stemmer folk egentlig på Nørrebro ?

      Kommentar by Prins Danmark — 1. november 2008 @ 21:32

    6. “Kulturberigerne” fra middelalderøsten og nordafrika stemmer med stor sandsynlighed på venstresnoede partier eller på de radigale. Årsagen er, at det er disse fremmedleflerpartier, der har givet opholdstilladelse til de økonomiske flygtninge.

      Kommentar by Poul — 1. november 2008 @ 22:05

    7. Hvilken tarvelig vinkling af kulturkriminaliteten fra Dhimmitikkens side nok engang.

      Kommentar by Johansen — 1. november 2008 @ 22:26

    8. Ligledes er de venstresnoede partier og de radigale kendt for at tage mere hensyn til de kriminelle end ofrene. Dette kan også være en af årsagerne til, at de økonomiske flygtninge og deres pårørende stemmer på disse partier.

      Kommentar by Poul — 1. november 2008 @ 23:07

    9. Det brænder også i Århus:

      “Endnu en bilbrand i Gellerup

      Af MARIE BERING

      Offentliggjort 01.11.08 kl. 19:35

      En bilbrand ved en institution i Gellerup blev ved 18-tiden slukket. Evt. sammenhæng med tidligere brandepisoder skal undersøges.”

      http://jp.dk/indland/aar/article1501637.ece

      Kommentar by Brandmand — 1. november 2008 @ 23:40

    10. PS: I Gellerup er der ikke indført visitationszoner, der kan provokere de unge. Alligevel er der bilbrande.

      Hvad kan det mon skyldes?

      Kommentar by Brandmand — 1. november 2008 @ 23:44

    11. 10

      Måske er der tale om lavintensiv intifada?

      Kommentar by Johansen — 1. november 2008 @ 23:56

    12. Vi er fortabt, ganske simpelthen FORTABT !

      Vi mangler modige mænd og kvinder, der tør handle !

      Det har vore fjender nemlig i rigelige mængder.

      Men hr og fru Danmark jo også så rigeligt i at passe karrieren, det rentefrie lån, samt at snyde skattevæsenet, og udover det er der jo både skattelettelser og velfærd at diskuere.

      Når vi altså ikke skændes med naboen over skellet, eller en uklippet hæk.
      Eller diskutere den “store” politiske sag om biler i byerne, eller co2 afgifter.

      Vi er så fucking fortabte.

      Kommentar by whodares (Islam skaber tabersamfund) — 2. november 2008 @ 00:13

    13. De brænder biler, skoler, vuggestuer, containere, scootere m.m. af fordi de er i besiddelse af dårlige gener fra mudderlandene i mellemøsten, som ikke har fået lov til at tage del i evolutionen og fordi de havde en lighter i lommen..
      arabiske gener + lighter = påsatte brande (og gruppe overfald/voldtægter, røverier, mord, pædofili -you name it)..

      Kommentar by Onion — 2. november 2008 @ 00:41

    14. @ Whodares
      Rolig nu :) Når galskaben når en vis grænse, skal der nok komme røre i befolkningen. Det kan du være helt sikker på og det kan meget vel ske over ganske kort tid.
      Hvor grænsen går er det dog svært at sige, hvorfor det som bekymrer mig i den forbindelse er, hvorvidt det vil være for sent.

      Kommentar by RettenTilSelvforsvar — 2. november 2008 @ 00:44

    15. let it burn, baby, burn!
      Hvorfor bekymrer vi os så meget?
      Hvis disse småtbegavede indvandrere, vælger at brænde børnehaver
      skoler, biler osv. i deres eget område – who gives a shit!
      Det er jo deres egne børn og unge der bliver ramt.
      Hvilket jo sådan set bare beviser hvor indskrænkede disse mennesker
      er i deres tankegang.
      Det der kan undre, hvor er de voksne henne? Hvorfor er der ikke
      nogle store stærke arabiske fædre der kan sætte deres vanartede
      sønner på plads!
      Det skulle fandme lige være min bil der blev brændt af – jeg ville
      ikke garantere for følgerne!
      Men indtil da, let it burn!

      Kommentar by Erik Jensen — 2. november 2008 @ 05:51

    16. @ Erik

      Du tager helt fejl.

      Indlægget dokumenterer jo nemlig, at de IKKE selv får skylden for noget som helst crap de laver

      Kommentar by DaLi — 2. november 2008 @ 13:40

    17. Mudderslimerne elsker jo brændende deres vanhellige bog Koranen, som med brandtale informere om at flammerne er forberedt de vantro!
      Og da man skal følge “guds ord” så gør de som der står mens danske politikere spekulerer på, hvilke imødekommelser og foræringer der mon kan stoppe denne mudderslimske version af “brandbiler”!

      Kommentar by Dansk Realist — 2. november 2008 @ 16:28

    18. Kunne man ikke forestille sig at det var tilstedeværelsen af en gruppe ‘unge’ der førte til bilafbrændinger på Nørrebro og de mange andre steder der brændes biler og børnehaver af i Danmark?

      Ligesom det i Århus er tilstedeværelsen af en gruppe ‘unge’ der fører til tyverier i en Fakta butik i Århus.

      h t t p://stiften.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20081103/AAS/138781125/1002

      Det er en hån mod lovlydige unge at voldsmænd, ildspåsættere og tyve af journalister omtales som unge.

      Kommentar by Janne — 3. november 2008 @ 11:46

    19. Udvisninger er det eneste, som de forbryderiske fremmede har respekt for. Myndighederne må derfor lave lovene om, så kriminelle fremmede udvises efter straf.

      Kommentar by Poul — 3. november 2008 @ 22:49

    20. For pokker da, kig på TV2s politi-propaganda programer, de virker sgu da stik modsat på mig i hvert fald.

      Politiet fremstår som en flok feje udulige krystere intet andet.
      Jeg har lige siddet og set på 2 udulige betjente der var kaldt til et hus hvor en bil var kørt ind i og flygtet fra stedet.

      De to Duponter gik lidt rundt og nusse, de fandt lidt rester af bilen og henlagde så det igen, man måtte jo se via værkstederne om man kunne finde en bil med lignende skader.

      En hver idiot kunne se at den bil næppe var nået særligt langt, men siden man ikke gad lede lidt efter den,ja så er dette vel også langt bedre.

      To Duponter i en patruljevogn opgiver jagten af en knaldertbølle fordi “geniet” tog sin hjelm af.

      Er vores politi virkeligt blevet så kuet og angste overfor medierne ?

      De fremstår i hvert fald som sådan.

      Jeg har i hvert fald ikke tænkt mig at overlade min og min families sikkerhed til den parodi af et politi vi har.

      Kommentar by whodares (Islam skaber tabersamfund) — 3. november 2008 @ 23:32

    RSS feed for comments on this post.