7. januar 2009

Irving Jensen: Hamas “har ikke fået tilstrækkelig anerkendelse” for terror under våbenhvile

Hans Ph.d-opgave inkluderede et feltstudie af Hamas, og herunder daglig træning i Hamas’ fodboldklub Nadi al jam´iyya a- islamiyya. Der blev knyttet nogle venskaber, og i dag er Michael Irving Jensen så ekspert i Hamas. To dage i træk på DR2. Både Adam Holm og Tine Götzche var sin opgave voksen.

  • 5/1-09 (22.30) Deadline, DR2 – Interview med Hamas-kenderen Michael Irving Jensen (6,51 min).
  • Adam Holm, DR2: Fortæl mig først. Hvis man lytter til den officielle israelske retorik, som den kommer fra regeringskontorene og nogle af de store israelske aviser, så er Hamas en morderisk bevægelse, som vil udrydde staten Israel og også helst jøderne som folk. Hvad siger du til den antagelse?

    Michael Irving Jensen, Center for Kulturel Udvikling: Ja, det er jo en antagelse som ikke har så megen hold i virkeligheden, men som er et godt retorisk greb… Hamas har… modnet sig, der har været en modningsproces, og forskere i dag taler om at der er et nyt Hamas, i forfold til det, som man kendte dengang i 80’erne og 90’erne.

    […]

    Adam Holm: … jeg har nogle engelske oversættelser, af nogle nyere citater fra fremtrædende Hamas-medlemmer, politikere, soldater eller folk der er i den militære brigade, og de… vidner om, at der ikke er plads til jøder i et fremtidigt Palæstina – jeg vil gå så langt som til at sige, at citaterne her… drypper af jødehad. De er fra 2008, så, så meget har de jo ikke rykket sig…

    Michael Irving Jensen: Hamas valgte i 2005 at opstille til det demokratiske valg… Hele tankegangen i Hamas, og det vil jeg faktisk sige, og som har været det over de seneste ti år, og som er blevet mere og mere klar efter det nye Hamas er kommet frem, altså det Hamas, som har valgt at indgå i den demokratiske proces i det palæstinensiske område. De har jo understreget gentagne gange, at de faktisk er villige til at indgå en langvarig våbenhvile medIsrael, som kan vare i både 10, 20, 30, 40 og 50 år. Men du har ret i, at Hamas er fanget i deres egen islamiske retorik, som du nævnte, så påberåber Hamas sig at Palæstina… at det er islamisk område indtil dommedag, og det er jo svært at se der kunne være plads til Israel i den sammenhæng. Men Hamas, netop fordi, som jeg siger, de er blevet modereret og mere pragmatiske, så har de fundet et smuthul ud af det her.

    Adam Holm: – Det er så våbenhvilen… men hvis man sidder i Israel… så sidder man ikke desto mindre som nabo til en politisk bevægelse, som tilsyneladende vokser, i hvert fald i anseelse i den arabiske verden, som siger – på lang sigt – der kan man ikke afgive en tomme land til ikke-muslimer.

    Michael Irving Jensen: – Grunden til at Hamas vokser lige nu, det skyldes jo blandt andet de israelske handlinger… Det som der pågår, det er jo altså en besættelse, og det som Hamas er et udtryk for, det er modstand mod den fortsatte besættelse… Det som de [Hamas] kan tilbyde Israel, det er ikke en egentlig fredsaftale som tilfældet ville være det med PLO, men en de facto-anerkendelse, som selvfølgelig adskiller sig fra en juridisk anerkendelse…

    Hamas er problematisk, fordi de ikke vil anerkende israels ret til at eksistere, men hvis man ønsker en fredelig udvikling… og gav de sekulære en positiv chance, og samtidig indgik en langvarig våbenhvile med Hamas, som kunne vare to eller tre årtier… så ville der i hvert fald være ro… Hamas der startede som meget radikal, har nu åbnet op for et gensidigt forhold, hvor de kan leve side om side med Israel, uden dog at direkte at anerkende, og altså kun implicit og de facto anerkende staten Israel.

  • 6/1-08 (19.28) – Gaza (interview med Michael Irving Jensen; cirka 5 min.)
  • Tine Götzche, DR2: … så skal jeg sige velkommen til dig Michael Irving, du har forsket i Hamas i årevis, siden 1991…

    Michael Irving Jensen: … det som Hamas havde håbet på, da de indgik våbenhvile, det var, at den der blokade ville lettes, og at på den måde, at der skulle ske forbedringer for den civile befolkning, så de på den måde kunne komme til at styre Gaza, som de fik mandat af befolkningen til i 2006, ved det demokratiske valg.

    Tine Götzche: Men selv da der var våbenhvile, der kom der jo stadig masser af raketter ind i Israel…

    Michael Irving Jensen: … det er relativt simple bomber… da våbenhvilen trådte i kraft den 19. juli, og frem faktisk til i begyndelsen af november, der var kun 65 raketter – det er selvfølgelig en krænkelse, men altså fra 2200 raketter i den første halvdel af året til 65, altså et markant fald. Hamas har forsøgt at få deres egne folk, og andre grupperinger som gør det her, til at stoppe med det… de har ikke fået tilstrækkelig anerkendelse for det.

    […]

    Tine Götzche: Men man kan vel godt forstå at israelerne ikke bare kan finde sig i, at raketterne fortsætter med at komme i hovedet på dem.

    Michael Irving Jensen: Det er klart, det er ikke særligt konstruktivt, men…

    Tine Götzche: Retorikken fra Hamas’ side er jo stadigvæk rimelig hård… Det lyder ikke som om de er interesseret i at der bliver fundet en løsning…

    Michael Irving Jensen: … uagtet denne sprogbrug så har den politiske ledelse i Hamas faktisk bevæget sig… de har tilkendegivet, at de er interesseret i, også at finde en våbenhvile…

    Tine Götzche: Så det er bare retorik – de vil i virkeligheden gerne Hamas, er det det du siger?

    Michael Irving Jensen: Der er selvfølgelig mange forskellige stemmer indenfor Hamas. Hamas er jo ikke en entydig bevægelse. Men de folk som vandt det politiske valg – den politiske moderate ledelse som sidder i Gaza… de har bevæget sig fra et standpunkt, hvor der kun var en vej i forhold til kamp mod Israel, og det var det som de kalder jihad. Altså en slags væbnet kamp. Til at de nu siger, vi er stadigvæk i en national befrielsesfase, men vi bruger alle midler – inklusiv væbnet kamp. Det vil sige, at alle optioner er åbne, inklusiv dialog, inklusiv samtale, og man har jo altså også accepteret at stille op til det palæstinensiske valg, som jo faktisk ligger inde under rammen af Oslo-processen, og dermed implicit accepteret hele den proces.

    Tine Götzche: – og implicit accepteret Israel. De vil godt gøre det – uden rigtigt at gøre det.

    Michael Irving Jensen: Hamas’ ledelse har sagt, i hvert fald, at de facto vil anerkendelse Israel, men juridisk vil de ikke anerkende, men en de facto, pragmatisk tilgang, ja, det kan vi godt acceptere det, fordi det jo er en realitet. Hamas’ ledelse ved det [Israel] er en realitet, og de ved at de ikke kan ændre på tingenes tilstand.

    Mere.

  • CKU – Projektleder- Images of the Middle East, Michael Irving Jensen.
  • Palæstina-Info – Redaktion og bidragydere (Michael Irving Jensen, redaktør).
  • The URI to TrackBack this entry is: https://www.uriasposten.net/archives/6450/trackback

    42 Comments »

    1. Det er jo næsten komisk det her. Tænk at man kan kalde sig både forsker og phd, men ikke kan forstå at eet enkelt skud er en overtrædelse af en aftale om våbenhvile.Så er man altså for dum.
      Jeg synes også at det er latterligt at påstå at ledelsen i Hamas gerne vil være mere moderate, men fuldstændigt som Arafat kan eller vil de ikke få styr på deres egne tropper.

      Og selvfølgelig skal Israel da ikke spilde tid på forhandlinger med en fjende der ikke har styr på nogetsomhelst.

      Kommentar by Tony — 7. januar 2009 @ 19:03

    2. Sig mig, helt ærligt: Er manden rigtig klog?!?
      Han forholder sig jo overhovedet ikke til virkeligheden – hverken Hamas’ handlinger eller deres retorik, der helt åbenlyst udtrykker rabiat, morderisk jødehad. Er han (dårligt skjult)islamist, er han tumpet, ureflekterende apologet, eller har han måske fået en hjerneblødning?
      Det er jo fantastisk. Af en “videnskabsmand” forventer man andet end dette vævende vås, det er alt for nemt at trævle op. Jøsses!

      Kommentar by polinos — 7. januar 2009 @ 19:04

    3. http://www.foxnews.com/story/0,2933,477450,00.html

      Kommentar by Uzi — 7. januar 2009 @ 19:12

    4. Vi er en flok lallende bøsserøve, der er til grin morgen middag og aften.

      Kommentar by Fritz — 7. januar 2009 @ 19:22

    5. Dikael skulle tage at forske lidt i hår-mode. Der er virkelig et område, hvor han kunne søge nye udfordringer.

      Kommentar by morlille — 7. januar 2009 @ 19:41

    6. Michael Irving Jensen er en meget farlig mand.
      Han fordrejer og relativiserer helt ud på overdrevet. Og til dem der ikke er opmærksomme kan han være en farlig forfører.
      “Hamas er modnet”. Vi taler om islamiske fascister, Irving Jensen, som har sprunget hundredevis af israelere i luften i selvmordsangreb. Også mange jødiske børn i bybusser.

      Hvorfor viste pressen ikke billeder af de sønderrevne jødiske børn? HVORFOR? De tæller måske ikke?
      Men når islamofascisterne fra Hamas bruger kvinder og børn som levende skjold, så skal vi alle have det smasket ind i ansigtet nyhedsudsendelse ind og nyhedsudsendelse ud.

      Jeg er ved at brække mig over ensidigheden i dækningen af Israels opgør med de islamistiske terrorister.
      Vestlige medier kæler og prostituerer sig for Vestens fjender!

      Kommentar by Johansen — 7. januar 2009 @ 19:42

    7. Jeg sidder og bliver helt konspiratorisk. Gad vide om Adam Holm og Tine Götzche i virkeligheden er skjulte Israel-støtter, ja måske ligefrem Mossad-agenter?? Alene det at invitere en så rabiat Hamas-støtte som Michael Irving Jensen i syudiet, og lade ham rable løs, kan virkelig få sat gang i mistankerne om Israel-bias på DR2. Som proffesionelle journalister må de jo begge vide hvordan Hr. og Fru Jensen ude ved kakkelbordet vil reagere på en ‘type’ som Michael Irving Jensen, og det vil være med udtalt væmmelse. Er det kun mig der sidder og bliver helt konspiratorisk???

      Kommentar by JensH — 7. januar 2009 @ 19:46

    8. Israel fører magtpolitik og Hamas fører magtpolitik. Israel har bombet de lokale arabere til vanvid, Hamas holder dem i vanvid. Vær ordentlige og tal begge parter midt imod. Det er hvad de to journalister gør. Det er hvad Michael Irving Jensen ikke formår og det samme kan hvis siges om dette forum.

      Kommentar by Niels Kristensen — 7. januar 2009 @ 19:56

    9. Kim, skulle den ikke lige ind under apologeti?

      Se i øvrigt den norske læge Mads Gilberts propagandamesterstykke her:

      http://jp.dk/arkiv/?id=1559964&eceExpr=sms%20l%E6ge%22%20/%3E&eceArchive=o

      Mads Gilbert har støttet de såkaldte palæstinenseres sag siden først i 1970erne, og har modtaget det muslimske røde halvmånes anerkendelse. Han er aktiv på venstrefløjen, og bevis for at et godt hovede (han er Dr.Med og højt anerkendt fagligt) ikke er garanti for noget som helst.

      Kommentar by PeterK — 7. januar 2009 @ 20:00

    10. Til de interesserede så har The Big Picture bloggen en fotoserie fra konflikten: http://www.boston.com/bigpicture/2009/01/scenes_from_the_gaza_strip.html

      Kommentar by Anders Kusk — 7. januar 2009 @ 20:34

    11. @#3:
      Han kunne måske låne Søvndals stylist?? :)

      @#5:
      Interessant tanke – som jeg også fik forleden morgen, da Poul Friis i P1formiddag gav usædvanligt lang taletid til nogen voldsomt outrerede Israel-hadere/pali-protagonister; her er min kommentar til programmet:
      http://www.dr.dk/P1/P1Formiddag/Kommentarer.htm

      Kommentar by Hans Henrik Hansen — 7. januar 2009 @ 20:44

    12. Det er imponerende, at skribenten rent faktisk kan holde ud at gennemse så lang en udsendelse med en så udtalt sindssyg mand. Jeg havde skiftet væk i afsky efter ti sekunder.

      Kommentar by KU — 7. januar 2009 @ 20:47

    13. Gå endelig glip af en af Hamas’ nyeste propaganda videos.

      Jaja, Israel håber jo at svække Hamas så meget, at de er med på en længere fred og bliver mere forhandlingsvillige. De håber naturligvis også de kan få organisationen så svækket, at den mister magten, det sidste kan de nok ikke.
      Men gøre den mere pragmatisk, i kraft af at svække den er en mulighed.

      Problemet er så, at en våbenhvile på 10 år af gangen er:

      1. Noget som vil blive brugt til at gøre Hamas politisk og militant stærkere, for at komme ud af dødvandet.
      2. At når ikke engang en halvårs våbenhvile kan holde, er det ikke specielt realistisk.
      3. Israel er lige så stejl, hvad angår en formel anerkendelse af Israel, som Hamas er stejl, med hensyn til de ikke vil anerkende Israel.
      4. Alt det kræver at ødelægge denne våbenhvile, er nogle selvmordbomber eller raketter. Israel kan lægge bånd på sig selv, en eller to/tre gange.

      Der skal internationale tropper ind og overvåge våbenhvile, som er villige til at bruge magt.

      Kommentar by Thomas Bolding Hansen — 7. januar 2009 @ 20:48

    14. Gik noget galt med linkningen:

      Den nyeste Hamas propaganda video

      Kommentar by Thomas Bolding Hansen — 7. januar 2009 @ 20:49

    15. De er samlet i en gruppe på fjæsbog under “Pallywood Awareness” :o)

      Kommentar by Ravn — 7. januar 2009 @ 21:05

    16. Der går efterhånden 100 på dusinet af disse såkaldte “eksperter”, disse åh så belæste akademikere hænger mig efterhånden så langt ud af halsen, det er sgu ikke underligt at Europa ser ud som det gør, efter at de skvatnavler fik kuppet uddannelsessystemerne og medierne ?

      Arghhh man får efterhånden helt lyst til at ……(nej det må jeg hellere lade blive i tankerne, istedet vil jeg genlæse Jørgen Kielers bog :hvorfor gjorde vi det: efter lidt trøst og inspiration)

      Kommentar by Whodares — 7. januar 2009 @ 21:25

    17. Det er ufatteligt…! Denne Michael Irving Jensen har formået at tage en Ph.d. – ergo må hans intelligens ligge indenfor normalområdet; derfor må man formode at han ved, hvad han selv siger… Han må da forstå de ord, han selv bruger…

      Hvordan kan et voksent veluddannet(?) menneske sige sådan noget vrøvl…?
      Hvor er logikken i hans tankegang henne?

      Ja, undskyld mig jeg er totalt målløs!

      Kommentar by Leh — 7. januar 2009 @ 21:34

    18. Michael Irving Jensen er endnu en nyttig idiot i islamofascisternes hænder. Om han selv tror på det bras han lukker ud må blæse i vinden. Det er underligt som danske medier bruger journalister eller hvad man skal kalde dem – hvis eneste kvalifikation er, at de stammer fra Gaza og på den måde ikke er hverken kritiske eller uafhængige.

      Kommentar by Limewoody — 7. januar 2009 @ 22:07

    19. #9

      Nåå ja jamen FN er jo også en yderst troværdig spiller.

      Jeg er ganske tryg ved at lade Israel selv klare deres problemer med dødskulten, for amerikanerne gider nok ikke lege skydeskiver for araberne og vi må for guds skyld aldrig håbe at en evt EUrabia hær skulle blive brugt det vil være som FNs “fredsbevarende” styrker udulige og tandløse, nå ja og så har vore politikere den svaghed at ingen af dem ejer et sæt nosser billedligt talt.

      Israel er da bedøvende ligeglade med hvad pokker araberne laver på deres egen side af hegnet, problemet er nok mere de misundelige og udulige arabere ikke rigtigt fatter det.

      Men når arabere konstant spiller op til dans ja så må de sgu også tage den svingtur der medfølger.

      Der findes to lande nu om stunder som stadig evner at føre krig når det er påkrævet et hedder USA det andet Israel, så som sagt jeg er tryg ved Israels håndtering af sagerne, netop fordi der bliver skudt igen på terroristerne, man kan jo næsten forestille sig nogle halvfede dialogsmaskende europæiske officerer dernede….I guder.

      I forvejen smugler HamaSS raketter i FN-ambulancer, og Hitzbolla gemte sig under FN-flag i Libanon, kan nogen tage det ynkelige organ seriøst og troværdigt mere ?

      Nej jeg håber sgu bare at Israel ikke bukker under for det sædvanlige frem-manipulerede pres fra EU, og gør sagerne færdige, en gang for alle.
      Stod det til mig fik de gale arabere lov til at skære tænder og æde sand på den anden side af Jordan floden.

      Kommentar by Whodares — 7. januar 2009 @ 22:09

    20. Hold kæft, hvor sidder der mange fjolser på Københavns Universitet…

      Kommentar by Henrik — 8. januar 2009 @ 00:11

    21. Hamas-kenderen Michael Irving Jensen:
      “Hamas har modnet sig..modningsproces..et nyt Hamas.. er blevet modereret..mere pragmatiske..demokratiske valg..demokratiske proces..de facto anerkendelse..interesseret i våbenhvile.. et gensidigt forhold..politisk moderate ledelse..dialog..samtale..”
      Når jeg hører eller læser hans vævende udtalelser, forbliver hjernen fuldstændig tom, hvor meget jeg end anstrenger mig. Der er ingen stringens i hans udtalelser. Ingen fakta. Ingen analyse. Ikke det mindste forsøg på at se situationen fra Israels side. En apologist for viderekomne.

      Kommentar by Niels P. — 8. januar 2009 @ 01:07

    22. I modsætning til Michael Irving Jensens apologi bringer Kristeligt Dagblad er artikel om Hamas med substans:
      http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/309770:Udland–Hamas-er-fanget-mellem-hellig-krig-og-pragmatisme?page=1

      Kommentar by Niels P. — 8. januar 2009 @ 01:16

    23. 12.Whodares

      Irving Jensen, og folk som ham, får mig til at huske skønheden ved naturvidenskab !

      Han og f.eks. Mogensen fra “Kristiansen og Mogensen”, er med deres hårlak-fæstnede hår spøjse at se på.

      Og værdien af en sådan form for underholdning skal man ikke kimse ad.

      Forleden var Irving Jensen i studiet sammen med, kan ikke huske hvad han hedder, fra Syddansk Uni.

      Jensen virkede som sædvanlig overspændt og ham -jeg – ikke- kan- huske- hvad- hedder satte med sin behageligt beherskede, og troværdige, facon at kommunikere hans budskab på Jensen´s elektriske i relief.

      De Jensen´ske emotionerne buldrer lige under overfladen.

      Hver gang jeg ser ham sidder jeg og venter spændt på om han denne gang går i udbrud.

      Kommentar by Vivi Andersen — 8. januar 2009 @ 06:43

    24. En tysktalende ung mand besøgte Tyskland i 1938. En fortræffelig oplevelse. Han blev overalt modtaget med tysk gæstfrihed og venlighed. Den unge mand var spejder, og opfattede Hitler-Jugend som gode spejdere. Når han tænker tilbage, er det eneste, der burde få alarmklokkerne til at ringe, et diskret skilt ved billetsalget på en banegård: Juden sind nicht erwünscht.

      Den unge mand var en slags datidens Michael Irving Jensen. Han fik dog ikke akademiske grader eller gode ansættelser ud af sit Tysklandsophold.
      Den unge mand adskiller sig også fra Michael Irving Jensen ved, at han senere stillede op til Danmarks frihedskamp. Men måske bliver Michael Irving Jensen også en dag klogere? Der er brug for alle gode kræfter til at værne om Danmark, ytringsfriheden og en terrorfri fremtid.

      Kommentar by H. Nissen — 8. januar 2009 @ 07:17

    25. “Hamas har… modnet sig, der har været en modningsproces, og forskere i dag taler om at der er et nyt Hamas”

      Modnet sig, ja. Modnet sig i den forkerte retning. Modnet sig til det ekstremt negative. Se bare på hvordan hamas tilhængeres kvindesyn kommer til udtryk. Formørket, fundamentalistisk, diskriminerende, kønsapartheid fanatisk, allah styret og hamas omtaler andre – særligt jøder – som vantro der skal fjernes sammen med Israel.

      Socialdemokraterne kræver nu sanktioner mod Israel. Ikke mod hamas. Det siger en del om socialdemokraterne.

      Til næste valg (også de kommunale) så synes jeg at man skal huske hvordan SF og S agerede under både Muhammedkrisen og lige nu. Anti-vestlige og anti-israelske fremstår både SF og S.

      Kommentar by Janne — 8. januar 2009 @ 07:35

    26. Er det ikke en typisk kvindefrisure, han har? Jeg har da aldrig set noget lignende på en mand.

      Kommentar by a-ha — 8. januar 2009 @ 08:54

    27. Få dage før den igangværende israelske antiterror-kampagne begyndte, indførte Hamas Sharia i Gaza-området. Det siger vel noget om organisationens “moderation” og “modning”.

      Dette er link til (endnu) en fremragende Mark Steyn-kommentar, som sætter Hamas og Israel i perspektiv:

      http://www.ocregister.com/articles/gaza-israel-think-2272631-hamas-president

      Mere Steyn og mindre Irving Jensen, tak!

      P.S. til H. Nissen (indlæg 20): Glimrende sammenligning. Man kommer også til at tænke på de naive mennesker, der besøgte USSR og/eller DDR, og vendte hjem med beretninger om glade, rødkindede børn, folkedans, vodka i stride strømme osv.

      Kommentar by Crass Børsting — 8. januar 2009 @ 09:03

    28. @20
      Den “unge mand” adskiller sig også på anden vis fra Dikael, nemlig ved at være “ung”! Dikael kan ikke undskyldes for “ungdommens” overmod!

      Kommentar by morlille — 8. januar 2009 @ 09:38

    29. Endnu et akademikerfjols der er blevet hjernevasket på skatteborgernes regning.

      Mere er der vist ikke at sige om den sag.

      Kommentar by Tolder — 8. januar 2009 @ 09:41

    30. Mon ikke vores regering allerede i dette øjeblik er kaldt til møde i FN, for at få oplyst kvoten af dysfunktionelle palestinensere vi skal aftage i de nærmeste måneder, som følge af krisen.

      Kommentar by Hans L — 8. januar 2009 @ 10:49

    31. Total idiot denne Irving, mage til propagandistisk ævl skal vi til Nazi Tyskland for at finde.

      35 raketter, direkte løgn:
      http://camera.org/index.asp?x_context=9999&x_article=1581

      Gaza har IKKE været besat, Israel trak sig ud, land for peace.

      Der er virkelig noget galt med deres ‘hukkommelse’, de samme rødfascister gentager den samme løgn igen og igen

      Uddrag fra:
      http://web.israelinsider.com/Articles/Politics/6566.htm

      Thousands of triumphant Palestinians poured into abandoned Jewish settlements early Monday, setting empty synagogues on fire and shooting in the air, as the last Israeli soldier rolled out of the Gaza Strip, completing the Israeli pullout from the territory after a 38-year presence.

      Gaza’s night sky turned orange as fires roared across the settlements. Women ululated, teens set off fireworks and crowds chanted “God is great”.

      Israel’s pullout marks the first time the Palestinians will have control over a defined territory, and Gaza is seen as a testing ground for Palestinian aspirations of statehood.

      Gaza har som testing ground, ja, raketter og terror.

      6500-6800 raketter har haglet ned over Israel lige siden (Honest Reporting).

      Er der ingen ende på den perverse Jødehaden racistiske propagandistiske rødfascisme?

      #12
      “Der går efterhånden 100 på dusinet af disse såkaldte “eksperter”, disse åh så belæste akademikere hænger mig efterhånden så langt ud af halsen, det er sgu ikke underligt at Europa ser ud som det gør, efter at de skvatnavler fik kuppet uddannelsessystemerne og medierne ?”

      De burde fyres alle til hobe, det er fuldstændigt perverst at vores uddannelsessystemer og medier er fyldt med mennesker der kun kan sammenlignes med Nazister/Kommunister, halv psykopatiske charlatans der propagandere med menneskefjendske ideologier – Det er på tide at vi starter med at protestere over uddannelsessytemet og medier, uddannelsessystemet er i fuld gang med at udklække deres perverse rødfascist jugend, de er ifår med at ødelægge en hel generation, og det er vores børn de hæmningsløst voldtager, og vores samfund de ødelægger, det er dem, journalisterne og de såkaldte ‘akademikere’ og andet trash, der har hænderne dryppende af blod.

      Kommentar by Rolf Krake — 8. januar 2009 @ 10:50

    32. Rettelse:

      “Michael Irving Jensen: … det er relativt simple bomber… da våbenhvilen trådte i kraft den 19. juli, og frem faktisk til i begyndelsen af november, der var kun 65 raketter – det er selvfølgelig en krænkelse, men altså fra 2200 raketter i den første halvdel af året til 65, altså et markant fald. Hamas har forsøgt at få deres egne folk, og andre grupperinger som gør det her, til at stoppe med det… de har ikke fået tilstrækkelig anerkendelse for det.”

      Dec. 19, 2008
      Hamas declares the tahdia to be officially over. During the six-month truce, 223 rockets and 139 mortar shells were fired into Israel from Gaza.

      Kommentar by Rolf Krake — 8. januar 2009 @ 10:59

    33. “”Projektleder- Images of the Middle East, Michael Irving Jensen.””
      Jeg må sige, at DIE DDR image Mrs. Dikhael Irving Jensen, uvilkårligt snasker! efter flere penge til underlødige projekter til fremme for jihadkriger idelogien iSLAM!!
      Mere er der vel ikke at sige, om denne særdeles fe-hår! agtige underlagte dhimmi.

      Kommentar by li — 8. januar 2009 @ 13:00

    34. Endnu en umenneskelig bundskraber – hamas havde mineret FN skolen, hvorfra de affyrede raketter, hvilket yderlige dræbte civile, med det formål at få mere sympati i medierne – FN’s respons er jo hvad vi kan forvente, og helt i tandem med hamas som de støtter fuldt ud.

      http://www.jpost.com/servlet/Satellite?cid=1231167272256&pagename=JPost%2FJPArticle%2FShowFull
      Two residents of the area near UN school that was shelled by the IDF on Tuesday said that they had seen a small group of terrorists firing mortar rounds from a street close to the school. The two spoke with The Associated Press by telephone on condition of anonymity for fear of reprisal.

      Meanwhile, a UNRWA official denounced on Wednesday the shelling of the UN school, and demanded that an independent investigation be launched to determine the facts of the incident.

      Christopher Gunness of the UN Relief and Works Agency, responsible for the school, said the agency was “99.9 percent certain there were no militants or military activity in its school.”

      [Ikke det, lodret løgn, Gunnes burde tjekke de videoer hvor raketterne bliver skudt af, fra hans skole]

      The army said the school grounds were being used by terrorists to fire mortar shells at troops stationed nearby, and the soldiers responded by firing back. According to the IDF, the dead included members of the Hamas rocket cell, including senior operatives Imad Abu Askhar and Hassan Abu Askhar.

      Defense officials told The Associated Press that booby-trapped bombs in the school had triggered secondary explosions that killed additional Palestinians there.

      Og vores kære elskede helte fra IDF fik endnu ram på højtstående hamas fascister Imad Abu Askhar og Hassan Abu Askhar der skød af fra skolen, måske var det pedellen og håndgerningslæren, åhh, de kære pædagoger, mentaliteten er ikke så forskellig fra ‘Marx Karlsen’s højskole’ eller KU i disse dage.

      Kommentar by Rolf Krake — 8. januar 2009 @ 14:25

    35. > 25 “Socialdemokraterne kræver nu sanktioner mod Israel”
      Det bør lige tilføjes at det nye socialdemokratiske håb, Pernille Rosenkrantz-Theil, står som anbefaler af “Boykot Israel”.

      Kommentar by Niels P. — 8. januar 2009 @ 14:46

    36. Ja hvem kan det undre, de må vitterligen været blevet sindsyge i S men igen hun er vel snart ikke værre end de andre jødehadende skinhellige skidderikker som Lykketoft og Lange svend.

      Kommentar by Whodares — 8. januar 2009 @ 21:21

    37. -> 34, Krake:

      “Two residents of the area near UN school that was shelled by the IDF on Tuesday said that they had seen a small group of terrorists firing mortar rounds from a street close to the school. The two spoke with The Associated Press by telephone on condition of anonymity for fear of reprisal.”

      Jeg gentager: “from a street close to the school” – det betyder mig bekendt “fra en gade i nærheden af skolen”.

      Min pointe er kun: når du nu (angivelig) har så mange gode argumenter, hvorfor besværer du dig så med at bruge sådanne tvivlsomme?

      Kommentar by Scavenius — 9. januar 2009 @ 04:19

    38. Til det ovenstående: “i nærheden af” rettes naturligvis til “tæt på”. Ikke at jeg kan se det gør “æblet” sundere.

      Kommentar by Scavenius — 9. januar 2009 @ 08:11

    39. #37 Scavenius,

      Den virkeligheds fornægtene kunst er jo den venstreorienteredes dyd, ignorer faktaerne og argumenterne, nævn ikke det ubekvemme der exponere den falske moral, og hvad de venstreorienterede står for, rent ideologisk, i dette tilfælde at ikke nok med at de bruger en skole, men tillige har de mineret den så endnu flere blev dræbt, hvilket jo får de små tossede utopister til at undskylde for sligt ondskabsfuldhed og umenneskelig handling, jo, alle kneb gælder og bagateller som at myrde sine medmennesker spiller ingen rolle, sålænge den venstreorienterede føler sig godt tilpads, og det er politisk korrekt, de tror jo selv at, de er retfærdiggjort til at udøve vold i stil med kommunister/nazister, på andre der ikke deler deres syge utopi og ideologi, eller taler dem imod.

      Her kan man se raketterne bliver fyret af fra skolen.
      http://www.youtube.com/watch?v=zmXXUOs27lI

      Kommentar by Rolf Krake — 9. januar 2009 @ 13:39

    40. -> 39, Krake:

      Interessant svar, eller rettere indlæg. Jeg synes bestemt også det er en ubehagelig tanke, at de skulle gemme sig bag kvinder, børn og hvad der ellers måtte være af civilister, men det var jo (som man kan overbevise sig om ved at genlæse min replik) ikke lige det jeg spurgte om.

      Iøvrigt burde det vist efterhånden være dig bekendt, at jeg ikke (mere) opfatter mig som venstreorienteret. Også selv om jeg af og til gør lidt nar af jeres opfattelse af “midten i dansk politik”.

      Kommentar by Scavenius — 9. januar 2009 @ 16:30

    41. Han er tilbage på TV2 News. “Det muslimske broderskab er ikke radikale islamister.” og “det er på tide vi redefinerer vores opfattelse af politisk islam”. Det står klart at Irving mener begge ting er ganske spiselige.

      Kommentar by Happi-Nappy — 31. januar 2011 @ 18:17

    42. Ja hr. Jensen er skam populær i vore nyhedsudsendelser. Jeg hørte ham også forsvare Det muslimske Broderskab med en ihærdighed som var en talsmand for “selskabet” værdig. Helt på de høje nagler med adrenalinspejlet i top. Så det overrasker mig selvfølgelig ikke at han også er Hamassympatisør.
      Hvad gemmer der sig bag denne eksperts pande og hvad gemmer sig i krogene på KU?
      Men deres tid er forhåbentlig ved at nærme sig enden. Uanset hvilke titler de gemmer sig bag, så står de efterhånden fuldstændig strippet for troværdighed. Desværre gælder det også DR og TV2.

      Kommentar by EH — 2. februar 2011 @ 22:02

    RSS feed for comments on this post.