27. januar 2009

Ny blog: MikkelA orienterer

Mikkel Andersson er tilbage i bloggosfæren. Tag godt imod ham: MikkelA orienterer.

Dobbeltplusgodt
Den gamle DKP-hardliner Frank Aaen kunne godt tænke sig mere nysprog. Skat er ikke skat. Det er da “velfærdsbidrag”. Mmmh, lækkert!

Det er utrolig fedt, at Enhedslisten er helt fremmede for spin og den slags.

Oploadet Kl. 15:06 af Kim Møller — Direkte link8 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: https://www.uriasposten.net/archives/6502/trackback

8 Comments »

  1. Hvis det er Holocaust-info MikaelA, så er han kraftedeme velkommen tilbage i rækkerne. Han har stjerner i min bog.

    Kommentar by WilliamJansen — 27. januar 2009 @ 15:14

  2. Ja, at kalde indkomstskat for “velfærdsbidrag” er lige så tåbeligt som at kalde bruttoskatten for “arbejdsmarkedsbidrag” (hvilket blev opfundet i Foghs sidste tid som skatteminister eller i Nyrup-regeringens første tid) og at lade amtsskatten afløse af et “sundhedsbidrag”, som den nuværende regering har gjort.

    Kommentar by Thomas — 27. januar 2009 @ 19:47

  3. Også en applaus herfra.
    Mikkel hæver virkelig niveauet af saglighed.

    Kommentar by Sebastian — 27. januar 2009 @ 22:21

  4. Æv hans kommentatorspor virker ikke, så jeg vil bringe en hilsen her (håber det er OK)

    Hej Mikkel! Du kunne ikke holde dig? Herligt! Og se så at få dit kommentarfelt i orden – glæder mig til at læse dig fremover!

    Møs

    Kommentar by Anna Lyttiger — 27. januar 2009 @ 22:26

  5. Med anvendelsen af de rette ord og meningssammenhænge kan man ændre folks opfattelser af mange ting. Uanset hvilket hold man spiller på, så at sige.

    Jeg husker en fremragende anekdote fortalt på mit Cepos uni hold (kan desværre ikke huske hvem der fortalte den), om en ny form for arveafgift der på et tidspunkt blev indført i USA. Modstanderne af afgiften fik held til at få den fjernet igen ved konsekvent at benævne den “death tax”, underforstået at selv i døden skulle man beskattes… Mere af den slags, tak ;-)

    Kommentar by Torsten — 27. januar 2009 @ 22:53

  6. Tak for de pæne ord! Så må vi se om jeg ka’ leve op til forventningerne.

    AL: Det er bevidst kommentarer er disablede. Af flere grunde. Er noget mere tidsmæssigt presset, og kan derfor ikke regelmæssigt deltage i diskussioner som jeg foretrækker, hvis der er sådanne. Desuden har jeg en følelse af deja-vu i mange diskussioner, fordi jeg føler jeg har været igennem dem ca. 118 gange før. Det er ikke en kritik af nogen, men det ligger i en blogs natur, at der altid kommer nye læsere forbi, som ikke er bekendt med forgangne debatter. Og når man har været online som krads polemiker siden engang i midthalvfemserne, bliver det af og til en anelse trættende.

    Men altså, derfor prøver jeg det mere kortfattede, kommentarløse og Instapundit-agtige koncept, og ser om det er noget som kan blive interessant.

    – Evt. kommentarer, tips osv. er selvfølgelig altid velkomne på email.

    Kommentar by MikkelA — 27. januar 2009 @ 23:23

  7. Herfra kan jeg egentlig sige nogenlunde det samme. Jeg har flere gange overvejet at droppe kommentarfunktionen på Polemiken. Debatterne kører fint andre steder. Man mister noget, men det er tidskrævende. Det er også blevet så tidskrævende for mig at spille moralsk overdommer i debatetik, at jeg har valgt at sætte nogle gamle kendinge tilbage på politiklisten. Det må Mikkel og andre da gerne grine lidt af..

    Kommentar by Kimpo — 28. januar 2009 @ 17:35

  8. Hyggeligt at møde dig Mikkel, dit indlæg om Frank Aaen og han’s ‘Nysprog’ får mig til at tænke på ‘NewSpeak’/’IngSoc’.

    Apropos det Orwellske – Kan varmt anbefale Sebastian’s blog, der kom til min opmærksomhed, der står nogle rigtig gode ting.

    tankeforbrydelse.dk/

    Kommentar by Rolf Krake — 29. januar 2009 @ 13:47

RSS feed for comments on this post.