8. juni 2015

Brønshøj: Fandt sin stjålne motorcykel, overfaldet med kniv og hammer – fire-fem ‘utilpassede’ unge

“Vi ser dobbelt så mange muslimer, som der reelt er”, skrev Politiken i sidste uge, og lod så lektor Brian Arly Jacobsen forklare at det skyldes mediernes og politikernes ‘problematiske’ fokus. Der er ingen grund til at tro forskernes estimat over antallet af muslimer, men hvis blot 4,7 procent af indbyggerne i Danmark er muslimer, så kan man jo forestille sig hvordan Danmark vil være når gruppen udgør 20 procent.

I dag er en 42-årig ‘allerede udvist’ somalier for retten for drabsforsøg på eks-konen og deres i dag to-årige barn. Begge ofre er svært skadet, og afhængig af hjælp døgnet rundt. Politikerne, både dem der lod ham komme ind, og dem der ikke vil smide ham ud, tæppebomber i disse dage med tryghedsskabende reklamer, blandt andet på BT.dk. Her en anden af-etnificeret historie fra samme medie – Fandt stjålen motorcykel: Venner stukket med kniv og slået med hammer.

“En 31-årig mand er indlagt efter flere knivstik, efter han natten til mandag blev overfaldet af en gruppe på fire-fem unge mænd, der menes at stå bag tyveriet af hans motorcykel. … Hans 29-årige ven blev slået med hammer… gruppen, der menes at stå bag tyveriet, som Københavns Politi betegner som ‘utilpassede unge’ omkring 19-20 år gamle. …

Han blev stukket med kniv fire-fem gange. Han blødte en del, men er ikke i livsfare. Men det er et meget groft overfald,’ fortæller Henrik Vedel, der er central efterforskningsleder hos Københavns Politi til BT.”

(Politiken, 2. juni 2015)

Oploadet Kl. 13:36 af Kim Møller — Direkte link37 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: https://www.uriasposten.net/archives/66803/trackback

37 Comments »

  1. Når jeg er inde i byen for at handle, slår det mig hver gang at jeg ser flere og flere af AEH i gadebilledet, efter at have stået stille og talt dem vil jeg anslå at der er to millioner fremmede i Danmark, forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by emmagad — 8. juni 2015 @ 13:55

  2. Hver uge, hver sin somalier historie. Hvad der ikke er kommet af mennskeligt affald fra det lorteland gennem tiderne og hvor mærkværdigt at a) porten ike for længst er smækket i for folk fra det voldspsykopatiske samfund og b) at manden ikke allerede for længst er blevet deporteret.

    Folk der dolker et spædbarn – og ovenikøbet sit eget barn – bør smides bag lås og slå på ubestemt tid og når muligt, hvis det er udlændinge, returneres til det lorteland de måtte komme fra.

    Kommentar by Olé — 8. juni 2015 @ 13:55

  3. Somalieren var på ‘tålt ophold’ efter en tidligere røveridom, der indeholdt en udvisning af Danmark: http://nyhederne.tv2.dk/krimi/2015-06-08-42-aarig-naegter-drabsforsoeg-paa-sin-soen-og-drengens-mor

    Tålt ophold for forbrydere betyder utålelig tilstedeværelse for alle andre.

    Kommentar by Olé — 8. juni 2015 @ 14:01

  4. Nu udgør indv\eft. også omkring 30 % af børn og unge i København. Ude i de små byer er de få, hvis ikke live, der er et asylcenter i byen.

    Kommentar by Thomas Bolding Hansen — 8. juni 2015 @ 14:03

  5. Behovet for interneringslejre er stadigt stigende, – ja, vift bare med nazistkortet, – det er den enesteste løsning på problemet.
    Den evindelige snak om “at sende dem hjem” bliver jo aldrig til noget, og der er ingen mening i at placere dem i luksusfængsler med udgang og ferieture.

    Kommentar by Rodina — 8. juni 2015 @ 14:03

  6. Hvis muslimske unger udgør 20% eller over af skolebørnene i Københavnske skoler, skulle det være let at regne ud, hvornår mere end 2o% af beboerne i Kæbenhavn er muslimer (gælder alle danske storbyer) – og vel ikke alle højtuddannede kebabteknikere af den slags, vi tilsyneladende ikke kan undvære!

    Kommentar by T. Snorrason — 8. juni 2015 @ 14:11

  7. Det er et fedt udtryk: Højtuddannede kebabteknikere.

    Kommentar by Karl — 8. juni 2015 @ 14:42

  8. Vi ser ikke flere muslimer end der er! Vores Politiske Korrekte medier og politikere har sørget for at vi ikke KAN diskutere muslimer direkte men er nødt til at snakke i metaforer som “flygtninge” og “indvandrere”.

    Dermed bliver diskussionen uforståelig og flydende og påstande der kan bevises via statestikker bliver lette at skyde ned når alle udlændinge skal passes ind i tallene.

    Lad os registrere folk også i forhold til deres religion, så vi kan få nøjagtige tal på hvem der gør hvad!

    Kommentar by Santor — 8. juni 2015 @ 15:25

  9. Hvis det er sandt,at der ikke er saa mange muhammedanere,som befolkningen tror,maa det vel noedvendigvis vaere saadan,at de
    “tilovers-blevne” muhammedaneres andel i kriminalstatistikken
    (ja ja,jeg ved godt at den betegnelse i sig selv er ved at vaere lidt af en joke..)forbliver u-aendret.Derimod maa andelen af kriminelle blandt muhammedanerne jo stige tilsvarende…….

    Kommentar by krassisten — 8. juni 2015 @ 15:47

  10. Jeg mener forskere lyver i takt med politikere.
    Er sandheden ikke den at begge parter forsøger at nedskrive antallet af muslimer for at berolige os danskere ?

    Kommentar by k.m. — 8. juni 2015 @ 16:04

  11. Hverken indvandrere eller flygtninge registeres i henhold til religionstilhørighed, og en opgørelse over antalllet af muslimer i Danmark kan derfor alene baseres på opgørelser over indvandrere og flygtninge fra lande, hvor islam er majoritetsreligion. Jørgen Bæk Simonsen, der i en årrække har forsøgt at skønne over antallet af muslimer baseret på oplysninger fra Danmarks Statistik anslå pr. 1.1.1999 tallet til i 1998 at være ca. 149.000 (ca. 2.8 % af den samlede befolkning). Tallet, der altså ikke siger noget som helst om disse menneskers grad af tro eller religiøse engagement, inkluderer indvandrere og flygtninge med udenlandsk statsborgerskab, dem, der har fået dansk statsborgerskab (ca. 23.000) samt (ca.3.000) etniske danskere, der er konverteret til islam. Den muslimske minoritet i Danmark består af ca. 50 % indvandere og 50 % flygtninge. De kommer fra Tyrkiet (ca. 38.000), Bosnien og Ex-Jugoslavien (ca. 26.000), Palæstina (ca. 8.700), Somalia (ca. 13.000), Irak (ca. 11.000), Iran (ca.4.000), Pakistan (ca.7.100), Libanon (ca.3.800), Marokko (ca.3.600), samt Afghanistan, Algeriet, Egypten, Tunesien m.v. (ialt ca. 4.000).

    150k pr. 1.1.1999, vurderet af løgneren Bræk Simonsen?

    Og tilvandringen pr. år skulle habe været cirka 6k pr. år?

    http://www.sdu.dk/om_sdu/institutter_centre/ih/forskning/forskningsformidling/religionsguiden/islam

    Kommentar by Hans Und — 8. juni 2015 @ 16:41

  12. Mon vi får et valg mellem islamisering og “højreficering”?

    Det bliver nok det store politiske spørgsmål i det 21 århundrede.

    Kommentar by Sigwar — 8. juni 2015 @ 17:02

  13. Den korte avis skrev for nyligt om en optælling af muslimer i dk, der var tallet ca 426.000 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jeg lagde linket i “off-topic”, jeg kan ikke finde det lige nu.

    Kommentar by Per — 8. juni 2015 @ 17:27

  14. Vores politikere lyver vælgerne op i deres åbne ansigt. Pressen er fyldt med løgnere, der omskriver den virkelighed som de etniske danskere oplever. Politiet lyver, for at forskønne deres statistikker.

    De rigtige tal for hvor mange muslimer vi har, får vi aldrig at vide. Men her et fingerpeg, som jeg har noteret mig gennem årene:

    I brev (5.7.1993) til undertegnede (Journ.1993-379-72/SNI-0746) oplyser indenrigsminister Birte Weiss, ”- at der pr.1. januar 1993 i Danmark var 180.003 personer, svarende til 3,5 % af Danmarks befolkning. Og heri er medregnet personer fra de nordiske lande og EF-landene.”
    SIDEN ER DER GÅET 22 ÅR!

    Den 09.11.1995 havde Radigal Ungdom et offentligt møde i medborgerhuset på Danasvej/Frederiksberg, hvor bl.a. Elisabeth Arnold (radigal) deltog. Her fremkom damen med den chokerende oplysning, at 4% af befolkningen er udlændinge og 5% er udlændinge der har fået dansk statsborgerskab, altså 9% af befolkningen i 1995 (1995-5.196.642-uden Grønland/Færøerne). En af de tilstedeværende rejste sig op og spurte Arnold, om det virkelig kunne have sin rigtighed, at 9% havde en fremmed baggrund. Det bekræftede Arnold med, at vi havde en halv million fremmede, og for at understrege det sagde hun: “-JEG VED HVOR MANGE DER ER.”
    SIDEN ER DER GÅET 20 ÅR!

    I et brev af 15.3.1996 til Jyllands-Posten angående tallet for muslimer i Danmark, svarer journalist Flemming Østergaard (21.3.1996) at ved selvstudier i dels ”Indenrigsministeriets statistik om udlændinge 1995” og Mellemfolkeligt Samvirkes ”Dokumentation om indvandrere” følgende: ”Det samlede tal af indvandrere, danske statsborgere af udenlandsk herkomst plus borgere fra eks-Jugoslavien med ophold efter lov om midlertidig opholdstilladelse udgør godt 300.000”.
    SIDEN DA ER DER GÅET 19 ÅR!

    Den 01.04.1997 startede Ekstra Bladet (journalisterne Jens Aagaard Poulsen/Marie Louise Schrøder) en debatserie om de såkaldte flygtninge/indvandre, og resultatet var at vi havde 336.000 med fremmed baggrund.
    SIDEN DA ER DER GÅET 18 ÅR!
    Det er måske værd at hefte sig ved, at i 1997 lavede Danmarks Statistik en fremskrivning på indvandrere og deres efterkommere for årene 1998, 1999 og 2000, på henholdsvis 347.327,364.584 + 382.o94, en beregning der næsten på tal kom til at stemme. Der var en lille afvigelse for år 2000 på 3.929 færre personer.
    Men de gik også nogle år frem og fremlagde tal, der viste, at år 2010 ville der være 566.892 fremmede i Danmark, i 2020 ville tallet være steget til 761.148 personer. Det vil kort og godt sige, at i år 2020 ville 13.7% af den danske befolkning bestå af indvandre/flygtninge/bekvemmeligheds-flygtninge/ de facto o.s.v.
    De sidste tal er taget er taget fra Berlingske Tidende 1.sek. 13.09.2000 + 20.09.2000.
    SIDEN ER DER GÅET 18 ÅR !

    Antal muslimer i DK, se Rockwool Fonden/Arbejdspapir nr.24, ”Indvandringens betydning for de offentlige finanser i Danmark” s.15, der i år 2004 viste:
    Ikke vestlige indvandrere + efterkommere 341.333 (6,3 pct. af befolkningen).
    Fordelt på flygtninge-170.322
    Ikke – 171.011
    SIDEN ER DER GÅET 11 ÅR!

    Jyllands Posten 15.4.2014 s.2 ”Dagens tal”:
    11,1 pct. Af den danske befolkning udgøres af indvandrere og deres efterkommere. Det svarer til 600.674 personer.
    (Kilde: Danmarks Statistik)

    Jyllands Posten ”Indblik” s.2, 15.2.2015:
    Af Carsten Ellegaard(Indbliksredaktør) under overskriften ”Protester mod islam-men hvor mange muslimer bor i Europa”: ” I Danmark bor der ca.230.000 muslimske borgere svarende til ca.4 pct. af befolkningen.”

    Jeg syntes at det er rystende læsning, og burde mane til eftertanke. Hvis danskerne virkelig ikke kan tænke selvstændigt, men til stadighed stemmer hovedløst på de politikere der har ødelagt landet, så fortjener vi ikke bedre!

    PUGNA PRO PATRIA

    Kommentar by der Adler — 8. juni 2015 @ 17:29

  15. Der er mellem 700.000 og 800.000 flygtninge og indvandrere i Danmark, så
    500.000 muslimer er nok ikke helt galt. Med ca. 9% er den kritiske masse ved at være nået!

    Kommentar by fidibus — 8. juni 2015 @ 17:31

  16. Jeg kender ikke det præcise antal, og det gør ingen. Idet Danmarks Statistik ikke fører statistik over efterkommere.

    Men hvis jeg synes, de er meget tydelige i gadebilledet er det nok fordi de fylder ekstremt meget i samtlige negative statistiker, især kriminalstatistiken, selv om MSM forsøger at holde deres etnicitet hemmelig.

    Kommentar by Henrik Petersen — 8. juni 2015 @ 17:54

  17. De seneste tal, jeg har hentet, var på 657473 indvandrere og efterkommere, der var 562517 i 2011 da Thorning tog over.

    Det er cirka 30000-40000, der er muslimer af dem.

    Fra de 22 største landegrupper (antalmæssigt i Danmark) med store muslimske grupper (inklusive Nigeria og Indien, Bosnien og andre lande, hvor muslimer ikke er flertal) er der tale om 30000.

    Kommentar by Thomas Bolding Hansen — 8. juni 2015 @ 18:57

  18. Søg på “Folk2” i statistikbanken, og i finder den relevante statistik.

    Kommentar by Thomas Bolding Hansen — 8. juni 2015 @ 18:58

  19. Du mener vel 300-400.000 muslimer?

    Kommentar by Træt — 8. juni 2015 @ 19:06

  20. Statistikbanken er designet til at skjule tal og ikke vise dem.
    Man skal f.eks. udvælge hver mulig alder med et klik, i stedet for at kunne markere alle.

    Kommentar by Træt — 8. juni 2015 @ 19:10

  21. For hurtig på aftrækkeren, men standard ctrl+a virker ikke

    Kommentar by Træt — 8. juni 2015 @ 19:13

  22. Jeg har brugt en del tid på – bla. Ved at at granske Danmarks Statistiks metoder med videre. Man skal være klar over, at Danmarks Statistiks tal ( ikke vestlige indvandrere fra visse lande) på ingen måde kan bruges som præcist estimat for antallet af muslimer. Den nævnte forsker er uden tvivl en lallende amatør, der aldrig har lagt to tal sammen. 400-500 t. er formentlig niveauet ( og det er kraftigt stigende). Men dette tal undervurderer også indvandringen, for muslimerne er meget unge og danskerne er meget gamle. Samtidig føder muslimerne langt flere børn. Af disse årsager vil vi have en meget høj andel om fx 30 år. Mit gæt er 20-30 pct. Regn trygt med, at det senest til den tid er slut med “det Danmark du kender.”

    Kommentar by Jesper — 8. juni 2015 @ 22:07

  23. >22 Den nævnte forsker er nok snarere ude i et bevidst ærinde, der går ud på at vildlede befolkningen angående de antallet af muslimer i Danmark.
    Alle de toneangivende medier i Danmark, med POLITIKEN og DR i spidsen, gennemfører i disse dage et stort bedrag overfor den danske befolking, så omfattende at man får fornemmelsen af, at det er koordineret.
    Ja, ja, jeg skal nok folde mig en sølvpapirhat, skal lige finde staniolrullen …
    … sølvpapirhat eller ej, det sgu da ikke desto mindre slående, at at alt, hvad der blinker som neon i mørket angående det igangværende nationale selvmord gennem islamisk kædeindvandring og islam-dominans forbigåes i tavshed over hele mediefronten; eller borforklares som i dette eksempel med bevidst underestimerede tal.
    Hvorfor spørger den gode “forsker” f. eks. ikke om det er acceptabelt, at man i et veloplyst og iøvrigt gennemregistreret samfund som det danske ikke kan slå sådanne væsentlige nøgletal op til demografisk beskrivelse af indvandringen, for slet ikke at tale om de samfundsøkonomiske nøgletal. Det er da en ejendommelighed uden lige, at netop disse tal skal være utilgængelige i betragtning af, hvad man ellers kan få tal for hos Danmarks Statistik m.fl. steder.

    Kommentar by monse — 8. juni 2015 @ 23:24

  24. Det somaliske svin, der dolkede sin kone og lille ét-årige barn burde på hjul og stejle! Intet mindre.

    Jeg vil også tro, at der er langt over en million ‘fremmede’ i DK nu. Her er en nylig artikel, hvori Al-Jazeera fortæller, at iflg. deres poll, så er 81% af de arabiske muslimer pro-ISIS. Og hvem er det lige, Thorning og Co. er så vilde efter at lukke ind i titusindvis?? Arabiske muslimer! http://www.commdiginews.com/featured/al-jazeera-poll-suggests-81-of-arab-muslims-support-isis-42253/

    Forbyd islam – og ud med de ekstremtvoldelige, muslimske nassere! De hører ikke hjemme i civilisationen!

    Kommentar by Dhimmi — 8. juni 2015 @ 23:36

  25. En del indvandringsmodstandere glemmer at ikke alle fremmede er muslimer, så Brian Arly Jakobsens tal udregnet ved at bruge Danmarks Statistiks tal om indvandrere og efterkommere fordelt efter oprindelsesland korrigeret for andel af ikke-muslimer i disse landes egne folketællinger, er formodentligt tættere på virkeligheden end de tal på 500.000 eller endnu højere nogle nævner.

    De grupper Arly ikke medregner omfatter asylsøgere, illegale, muhamedanere med bl.a. svensk, tysk og engelsk formel nationalitet. Desuden det formodentligt største mørketal af efterkommere nu registreret som med dansk oprindelse. Faktisk har Danmarks Statistik i publikationen Indvandrere i Danmark 2014 undersøgt hvor mange af en bestemt gruppe fremmede, som nu er registreret som rent danske:

    “Når vi taler om børn af efterkommere, er denne opgørelse afgrænset til personer, der er født i Danmark og har forældre, hvoraf mindst én er efterkommer, og hvor ingen af forældrene har dansk oprindelse. 1. januar 2014 er der 16.304 personer i Danmark, der opfylder dette krav. Heraf er 14.303 af dem kategoriseret som personer med dansk oprindelse, mens 2.001 er placeret i kategorien efterkommere”

    Kommentar by perhag — 8. juni 2015 @ 23:40

  26. PS: læg mærke til de naive danskere i Vrå, som her til aften udtalte sig på TV2 nyhederne. Danskerne synes, at de giver ‘liv i gadebilledet’, og ‘de er meget venlige’ osv. Ja, ja! Bare vent! Når de bliver lidt mere vante, muslimerne, og de bliver mange nok, så vil de slagte os! Hvorfor tror naive europæere, at fordi muslimske arabere og ørkennegre kommer op nord for alperne, så bliver de automatisk søde og rare – og helt normale??? HVORFOR??

    Kommentar by Dhimmi — 8. juni 2015 @ 23:42

  27. Arabiske olielande gider ikke tage imod deres fætre fra hulabula-landene: Qatar har taget NUL stk. flygtning, Bahrain har taget hele 33 stk. (meget, meget flot – uhada!), men Europa skal oversvømmes med denne bærme af stikkende græshoppere! http://www.dr.dk/Nyheder/Ligetil/Dagens_fokus/Udland/2015/04/Rige_Golf-lande_vil_ikke_tage_imod_flygtninge.htm

    Hvorfor siger ingen politikere noget om dette? Ved de det ikke?

    Kommentar by Dhimmi — 8. juni 2015 @ 23:48

  28. der Adler — 8. juni 2015 @ 17:29

    Tak for flot gennemgang. Har man fulgt med i den debat og bevaret hukommelsen, vil man vide de offentlige tal sjældent flytter sig.

    Selvom de store gader er blevet overtaget af indvandrerne. Synligt bevis på fornægtelsen.

    Danskerne ønsker at begå kollektiv selvmord. Og medierne leverer midlet.

    Kommentar by tavsen — 9. juni 2015 @ 09:28

  29. Det er det glade vanvid. Først stjæler de en motorcykel, når så ejermanden dukker op og blot tager hvad der retmæssigt er hans igen, skal han og kammeraten knivstikkes og bankes med en hammer.
    Og for denne grove vold får de en latterlig lav straf, det er sikkert og vist.

    Kommentar by Johnson — 9. juni 2015 @ 10:47

  30. Brian Arlys tal er sikkert ikke helt forkerte.

    I de 22 lande jeg har talt – baseret på den præmis, at der generelt er flertal af muslimer i landene (undtaget Bosnien og Indien, som vi så i stedet har mange fra); er der i alt 270.000 fra. Arlys tal kan være nogle år gamle, hvilket betyder en væsentlig forskel. Da der er kommet over 30.000 flere til i de fire år Thorning har været ved magten, til samenligning kom der 50.000 flere til under Fogh-Løkke.

    En del af den tilvækst er fødsler. cirka 4000-5000 om året (nok lidt lavere i foghs første år, har kun statistik fra 2007 og har ikke regnet med alle de lande, hvor der kan være muslimske indvandrere). Dvs. nettoindvandringen under Fogh-Løkke var meget lav.

    Sidste år fødte indvandrere og efterkommere fra alene fra nederst nævnte lande i alt 4500 børn. dertil kommer cirka 700-1000 3. generations indvandrerbørn, der tæller som levendefødte danskere i statistikken. Og dertil alle de lande, jeg har ikke talt med fordi jeg famler lidt efter selektionskriterierne.

    En ting skal i dog bemærke: I 2007 fødte forældre af dansk oprindelse omkring 55.000 børn, i 2014 var det kun 45.000. Krisen kradser i danskernes fødeseng. Ikke så meget hos indvandrere og efterkommere, der i 2014 fødte totalt 20 % af alle børn i Danmark eller omkring 11.200 børn.

    Nedenstående lande fødte dog kun 4500 af dem, der er dog mindst yderligere 30 lande med muslimsk flertal, eller markante mindretal – selv om vi har få indvandrere fra de fleste af disse lande, så løber mange bække små til en stor flod.

    Bosnien-Hercegovina
    Kosovo
    Tyrkiet
    Algeriet
    Egypten
    Ghana
    Marokko
    Nigeria
    Somalia
    Tunesien
    Afghanistan
    Bangladesh
    Irak
    Iran
    Jordan
    Kuwait
    Libanon
    Pakistan
    Syrien

    Kommentar by Thomas Bolding Hansen — 9. juni 2015 @ 14:25

  31. Statistikken med indvandrer demografi hedder i øvrigt “FODIE” i Statistikbanken

    Og P.S. man undelader bare at markere alder, så tager den automatisk alle:

    Altså marker bare: “hele landet” + “moders oprindelsesland” + “årstal”

    Kommentar by Thomas Bolding Hansen — 9. juni 2015 @ 14:37

  32. Rumænere og polakker i Danmark føder faktisk tilsammen flere børn end tyrkere, selv om antallet er svagt i tyrkernes favør. De fleste rumænere og polakker er nu nok også unge.

    Kommentar by Thomas Bolding Hansen — 9. juni 2015 @ 14:45

  33. Thomas Bolding Hansen:
    Tallene ER forkerte af forskellige årsager. De vigtigste er:
    – Hele 3. generation tæller som danskere (selvom problemerne her om muligt er endnu større end i første og anden generation
    – Der er et stort mørketal af ikke vestlige indvandrere blandt indvandrere fra vestlige lande. Fx har det længe været populært for eksempelvis tyrkere, at hente deres ægtefælle fra det tyrkiske miljø i Tyskland.
    – Der er et stort antal illegale i DK.
    – Vi afventer et stort antal familiesammenførte fra primært Syrien i øjeblikket. Disse familiesammenførte til “flygtninge” i Danmark kan (åbenbart) frit rejse herop på den danske stats regning.

    Kommentar by Jesper — 9. juni 2015 @ 19:29

  34. Ps: men tallet er formentlig tættere på 400.000 end 500.000 i øjeblikket. Dog skal vi nok hurtigt nå den halve million. Især med rød blok og alternativet ved magten,

    Kommentar by Jesper — 9. juni 2015 @ 19:38

  35. Nej tallene er ikke specielt forkerte, forbi, som en tidligere har nævnt er der ikke mange endnu, der falder i den kategori. Der er tale om 16.304 for få år siden. Se post 25.

    Det tal er meget reelt, da det indtil for få år siden kun var pakistanske og tyrkiske 2g., der havde opholdt sig længe nok i landet og nået en fødedygtig alder. Man skal nemlig både være født i Danmark og have dansk statsborgerskab – hvis man skal familiesammenføres er man hæmmet af 24 års reglen og tilknytningskravet på samlet 28 år.

    Så der er endnu ikke født så mange 3g., der tæller som danskere i statistikkerne – endnu. Det bliver et meget større antal over de kommende 20 år.

    Jeg tror ikke mørketallet af tyrkere tvangsgiftet med tyrkere fra tyskland er så stort igen.

    Heller ikke antallet af illegale indvandrere. Da Danmark er et land med omfattende kontrol.

    400.000+ er for højt sat.

    Vi er cirka 5 millioner danskere og 650000 indvandrere og efterkommere i Danmark. Jeg vil skyde på, at et godt bud er, at omkring haldelen af alle indvandrere og efterkommere er muslimer – altså omkring 325.000.

    Kommentar by Thomas Bolding Hansen — 10. juni 2015 @ 14:46

  36. De er ikke nødvemdigvis tvangsgifte, men udlændinge, der omgår statistikken ved at gifte sig med muslimer fra andre EU-lande. Det behøver heller ikke at dreje sig om ægteskab.
    Antallet af muslimer, der er kommet ind i landet, og som på den måde i statistikere tæller som fx tyskere og svenskere kan meget vel være højt.

    Politiet anslår, at der er 50.000 illegale. De er selvfølgelig ikke alle muslimer, men dette tal kan reelt set også være højere, da det er lettere at leve illegalt i DK end man skulle tro. Fx som arbejdende i indvandrervirksomhedet kiosker, pizzeriaer, restauranter og som kriminel med videre.

    Tildelte statsborgerskaber og efterkommere skal tælle med i statistikken.

    En del danskere har efterhånden konverteret til islam. De er selvfølgelig også muslimer.

    Et stort antal syrere venter pt. på familiesammenføring – vel cirka 10.000 personer yderligere.

    Vi kan meget vel være over 400.000.

    Kommentar by Jesper — 11. juni 2015 @ 05:56

  37. Det er ikke så let at opgøre tallene. Jørn Ebbe Vig fra Information om Danmark har foretaget de grundigste udregninger, men som regel uden at adskille muhamedanere fra tamiler, vjetnamesere og hvad der ellers findes af ikke-muhamedanere fra ikke-vestlige lande. Desuden har han så stor mistillid til de officielle opgørelsesmetoder at udregningerne ikke bare forsøger at småkorrigere Danmarks Statistiks tal. Lars Hedegaard søgte for nogle år siden på en række typiske muslimnavne på http://www.dst.dk/da/Statistik/emner/navne og fandt 200.000.

    Da jeg fra Indvandrere i Danmark 2014 overkopierede antallet af efterkommere registreret som danske med begge forældre af fremmed oprindelse, så kan jeg se det har vildledt Thomas Bolding Hansen til at tro mørketallet ikke er større. Så let er det ikke at gennemskue, som Danmarks Statistik da også tager højde for ved efterfølgende forbehold:

    “Det er vigtigt at være opmærksom på, at der er mange forskellige for-
    ældrekombinationer for personer, der har mindst én forælder, som er
    efterkommer. For at sikre at børn af efterkommere er en nogenlunde
    homogen gruppe har vi valgt at afgrænse vores definition af børn af
    efterkommere til de personer, som er født i Danmark, og som har
    mindst én forælder, der er efterkommer, og hvor ingen af personens
    forældre er med dansk oprindelse.
    Den 1. januar 2014 er der i Danmark 29.818 personer, som har mindst
    én forælder, der er efterkommer.”

    Kommentar by perhag — 12. juni 2015 @ 16:00

RSS feed for comments on this post.