19. juli 2015

Simpelt integrationsprojekt: “Jeg føler mig faktisk lidt mere dansk nu, hvor jeg har fået en kolonihave..”

Når emnet er flygtninge, er der der ikke noget der hedder journalistisk integritet. I TV2 Nyhederne kunne man i aftes høre hvorledes kommuner i samarbejde med Dansk Flygtningehjælp gav kolonihaver til flygtninge, hvad angiveligt gav bedre integration. Det er ikke første gang Dansk Flygtningehjælp lancerer et ‘kolonihaver til flygtninge’-projekt, og man kan naturligvis ikke kalde Bogense-eksemplet for en succes, når nu syriske Ghassan Alabdou kun har haft kolonihaven i ‘måske to måneder’. Indslaget kan ses på TV2.dk.

“Flere kommuner på Fyn og Sjælland har held med en ny og simpel opskrift på integration. Man giver simpelthen en kolonihave til flygtninge der lige er kommet til Danmark… (TV2 Nyhederne, intro, 18. juli 2015)

(Fyens Stiftstidende om ‘De Nye Borgere’, 18. juli 2015)

Herunder historien fra Fyens Stiftstidende, der bruger flere sider på projektet, der tilsyneladende er en succes hvis blot flygtninge ikke siger nej tak til en gratis kolonihave – Nyt projekt på Nordfyn: Kolonihaver får integrationen til at blomstre

“I Bogense og Otterup har man for tiden stor succes med at tildele nogle af kommunens nytilkomne flygtninge noget så dansk som kolonihaver. En af dem, der har takket ja til en kolonihave i Bogense, er 40-årige Ghassan Alabdou, som kom til Nordfyn fra Syrien for et år siden.

– Jeg føler mig faktisk lidt mere dansk nu, hvor jeg har fået en kolonihave, fortæller Ghassan Alabdou smilende.

På Mitfyn.dk samt i Fyens Stiftstidende i dag kan du læse meget mere om projektet samt om et lignende tiltag i Faxe Kommune på Midtsjælland, som er gået over al forventning.”

The URI to TrackBack this entry is: https://www.uriasposten.net/archives/67706/trackback

37 Comments »

  1. Haha!!

    hvad bliver det næste ikke.. “Kommunen har stor succes med at give gratis soft-ice til flygtningebørn!” eller.. “Kommunen har stor succes med at give gratis BMW’er til flygtningemænd!”

    Kommentar by larebil — 19. juli 2015 @ 15:43

  2. Set i lyset af at de fleste “flygtninge” er enlige, unge mænd er jeg sikker på at BMW’er ville være et hit … og det ville naturligvis ikke påvirke antallet af “flygtninge” som vælger at komme til Danmark.

    Kommentar by Jan — 19. juli 2015 @ 15:48

  3. Hvorfor nøjes med BMW? Flere steder kører de rundt i Jaguarer og lignende dyre sportsvogne.

    Kommentar by NulTolerance — 19. juli 2015 @ 15:50

  4. Stort tillykke til vores flygtninge..!

    Og skulle det i fremtiden vise sig, at der er noget andet de står og mangler, så må de endeligt sige til. Vores dygtige integrationsmedarbejdere kan jo ikke vide alt…

    Kommentar by Peter Andersen — 19. juli 2015 @ 16:09

  5. Jeg vil gerne have TV2 og Fyns Stiftstidende til at dokumentere, hvor mange muslimer der flytter hjem til araberland, fordi de føler sig hadet i Sverige.

    Kommentar by k.m. — 19. juli 2015 @ 16:12

  6. Jeg har ellers ladet mig fortælle, at flygtninge og indvandrere bliver danske, ja, nydanske, i det øjeblik de sætter foden på dansk jord. Men lidt dansk jord under neglene hjælper åbenbart til.

    Kommentar by Niels P. — 19. juli 2015 @ 16:24

  7. Vi er på vej ud i krig mod muslimske terrorister på dansk grund, og tosse Danmark hælder uanfægtet flere muslimer ind hver dag. Det ender skidt for landssvigerne

    Kommentar by BB — 19. juli 2015 @ 16:27

  8. Mon ikke idyllen i kolonihaven krakelerer, når en af Ghassans danske naboer smider et par svinekoteletter og frankfurter på grillen.

    Kommentar by M.P. — 19. juli 2015 @ 16:51

  9. Jeg ville egentlig også gerne have en kolo,ohave, men jeg har ikke råd. Men pyt, jeg er jo også bare dansker og skatteyder.

    Kommentar by Boethius — 19. juli 2015 @ 17:12

  10. Det holder ikke een sæson, så er han væk. Men det opdager Fyens Stiftstidende aldrig.

    Mon danskere på kontanthjælp også får gratis kolonihave? Og kan der stadig snakkes nedladende om kolonihaver?

    https://www.youtube.com/watch?v=bbOse490Ghg
    John Mogensen synger om hvem der har ejendomsretten til Danmark.

    Kommentar by tavsen — 19. juli 2015 @ 17:17

  11. Hvis Danmark stod i brand, så ville jeg helt sikkert ikke stikke af til Rusland – og rode i en kolonihave og ævle om at jeg nu skulle være russer. Jeg ville kun have én ting i hovedet: Hvordan kan jeg komme til at gøre en forskel på dansk jord.

    Hvad fanden foregår der? Har de her mennesker ingen selvrespekt? Hvor er viljen til at få deres egne lande til at fungere? Hvad vil en Ghassan Alabdou kæmpe for her i tilværelsen? Nogle flotte radiser?

    Kommentar by BE — 19. juli 2015 @ 17:48

  12. Mon ikke dette er en passende anledning til at bringe denne igen:
    Lille Mustafa havde faaet gode karakterer i skolen,og laereren roste ham og den vellykkede integration og sagde,at Mustafa nu var en rigtig dansker.Lille Mustafa skyndte sig hjem og fortalte sin far,at han nu var blevet dansker.Faderen toevede ikke laenge og knaegten fik en paa skrinet.Mustafa fortsatte ud i koekkenet og fortalte moderen om
    skolen og faderens reaktion.Saa fik han ogsaa en paa kassen af moderen.Det var ligegodt satans taenkte knaegten,nu har jeg vaeret dansker i en halv time og er allerede blevet overfaldet af to perkere….

    Kommentar by krassisten — 19. juli 2015 @ 17:52

  13. @ krassisten,

    Haha, på forhånd tak for lån….

    Kommentar by Wazzla — 19. juli 2015 @ 18:01

  14. De kan nu få én stor kolonihave, der er stor nok til at huse dem allesammen på en gang.

    Kommentar by Arne Torp — 19. juli 2015 @ 18:42

  15. Indvandrestoppet fra ’73 bliver omgået på bl.a. denne måde.
    Der er ingen “flygtninge” der tager hjem igen.

    Kommentar by Morbus Behcet — 19. juli 2015 @ 18:55

  16. “.. man giver en…” – Det er jo helt perverst! Jeg vil kraft *€#!!%&€ ikke finansiere kolonihaver til disse uinviterede elementer.

    DF bør straks gribe ind! Disse mennesker skal ikke sidde i en kolonihave eller i en patriciavilla på Frederiksberg, de skal være lukket inde i en lejr, afskåret fra det omliggende samfund, indtil de kan sendes retur!

    Kommentar by Polka Charlie — 19. juli 2015 @ 19:00

  17. Mon ikke, det kommer bag på de nye kolonihavelejere, hvor kort vækstsæsonen egentlig er her langt norden for Alperne.

    Kommentar by Tempus Fugit — 19. juli 2015 @ 19:09

  18. Vor nye medborger har nedladt sig til at tage imod en kolonihave, og nu gør han kunster for pressen. Hvilken integrationsvilje, fremtiden tegner lys! Seriøst, gad vide om disse integrationskonsulenter aner, hvor megen modvilje den slags særbehandling skaber.

    Kommentar by Ruby Tuesday — 19. juli 2015 @ 19:36

  19. Sådan et projekt, hvor kommunerne forærer kolonihaver til flygtninge, er jo en provokation overfor danskerne, og jeg mener der er tale om en bevidst optraping fra Dansk Flygtningehjælps og deres støtters side. Anledningen er formentlig DFs fremgang ved det nyligt overståede Folketingsvalg. Mens vi venter på at DF træder i karakter med sine mange mandater, mobiliserer de kræfter, der hader Danmark og danskerne.

    Kommentar by monse — 19. juli 2015 @ 19:50

  20. Til salg: BMW 320i, asyl-edition m/turban og interkurder, alifælge, serberstyring, tonede hinduer, allahrm, og helt nyt muslimanlæg..sælges til højeste bedende .

    Hvad er forskellen på en slatten pik og en perker?
    -Den ene er et helvede at få ind, den anden er et helvede at få ud.

    Hvilke 3 forskelle er der på IT og en perker?
    1. IT kom alene.
    2. Han lærte sproget.
    3. Han ville hjem igen.

    Top 10 liste over de mest solgte bøger i Tyrkiet:
    1. Koranen
    2. Danmarks bistandslov
    3. Lær at lave plat fra bunden
    4. Hygiejne, en by i Rusland
    5. Mein Kampf af Adolf Hitler
    6. Flot og fyldigt overskæg for kvinder, kun 10 dage
    7. Hvordan man bør klæde sig
    8. Snyd en dansker
    9. Familiesammenførings guiden, fra A-Z
    10. Fra Izmir til ishøj

    En perker kommer kørende i sin BMW og punkterer. Han kører ind til siden for at se på skaden.
    I det samme kommer en anden perker forbi.
    -Mig hjælpe daj? Spørger han.
    Den anden bliver glad og siger ja.
    Så tager anden perker en brosten og kyler gennem ruden, og bilens ejer farer op.
    -Hva lave du???
    – Maj tag rado, du tag hjulkapsel … .

    Hvordan kan man se om det er en tyrker der har begået indbrud?
    -Skraldespanden er tom , og hunden er gravid.

    Ali fra Tyrkiet var endelig blevet gift med den meget smukke Ilona fra Grækenland.
    Ali var så lykkelig forelsket i den meget smukke Ilona, at, ja,-der gik næsten 3 uger før han voldtog hendes mor.

    3 perkere står og snakker.
    Den første siger: ”Jeg har fået gonore!”
    Den anden siger: ”Jeg har lige fået AIDS.
    Den tredje siger: ”Det er da ikke noget, jeg har fået arbejde….!”

    Lille Muhammed kommer hjem fra skole og spørger sin mor.
    -Mor er jeg muslim som dig, eller jøde som far? Jamen du er da muslim som jeg min dreng, men spørg dog din far!
    Lille Muhammed spørger så sin far.
    -Far er jeg jøde som dig, eller er jeg muslim som mor? Jamen du er da jøde som jeg min dreng, men hvad er årsagen til at du spørger?
    -Jo ser du far, Peter har tilbudt mig at jeg kan købe hans Mountaibike for 1000 kr., og nu kan jeg ikke bestemme mig til, om jeg skal prutte om prisen, eller om jeg bare skal stjæle den!

    Ali boede i stuen.
    Omar boede på 1.sal.
    Murad boede på 2.sal.
    Bjarne boede på 3. sal.
    En dag styrtede huset hele huset sammen, ved du hvem der overlevede?
    Det gjorde Bjarne, han var på arbejde.

    PUGNA PRO PATRIA

    Kommentar by der Adler — 19. juli 2015 @ 20:28

  21. Mærkeligt at folk ikke forstår, at fremmede er fjender. Først når de bliver ofre for muslimers forbrydelser, beynder der (måske), at gå en prås op for dem.

    Kommentar by Nielsen — 19. juli 2015 @ 20:33

  22. Føler sig mere dansk !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Hvorfor det, han skal vel hjem når der er fred i hjemlandet?
    Eller har jeg misforstået et eller andet?
    I går så jeg en You Tube video fra dengang Birthe Weiss var indenrigsminister under P. N. Rasmussen.
    Hårrejsende info, hun løj så selv samme Rasmussen fyrede hende til fordel for T. Simonsen.
    I erindrer sikkert sagen med Bosnierne?
    Hvorfor ind i XQZÆØ*@ skal flygtningene forfordeles?

    Kommentar by AK JA — 19. juli 2015 @ 20:53

  23. Kolonihaver!!!
    Adskillige danskere (skaffedyrene) står i kø for at erhverve en sådan.
    Det bliver mere og mere aparte dette her.

    Kommentar by AK JA — 19. juli 2015 @ 20:55

  24. >19 der Adler
    Man må trække en anelse på smilebåndet.
    Kender du den om jagthunden der var bidsk?
    -Lesbisk
    Lad os mødes i kolonihaven.

    Kommentar by Nielsen — 19. juli 2015 @ 21:15

  25. Radisser nu, ak 47 om to måned. På et eller andet tidspunkt så kommer opgøret, og derfor er planlægning og atter planlægning afgørende for Danmarks fremtid.

    Kommentar by Fritz — 19. juli 2015 @ 22:33

  26. Journalister burde bare en enkelt dag bytte om på deres indstilling til henholdsvis politikere og indvandrere.

    Så ville det stå klart at journalisterne til daglig behandler politikerne “racistisk”, mens fremmede skamroses.

    Kommentar by perhag — 19. juli 2015 @ 22:39

  27. Så skal et af de sidste danske åndehuller også overdrages til muslimerne.

    Kommentar by skræp — 20. juli 2015 @ 08:34

  28. Før Søren Ryge lod en bosnier indtage et stykke af hans have, så jeg alle hans haveudsendelser.
    Den del af haven blev sat i fokus og skamrost til op over skyerne. Så tog filmholdet, Søren og bosnieren tilbage til hans forladte hus i Bosnien. Huset var intakt, men haven uden det mindste spor af denne opreklamerede havemands bedrifter.
    Ren holdnings massage fra DDR.

    Kommentar by Menig 442 — 20. juli 2015 @ 08:52

  29. Udsendelsen viste at han egentlig godt kunne tage hjem til sit hus, men det havde han ikke lyst til.

    Han havde vidst et par børn, jeg tipper på at (sviger)døtrene går med tørklæde, ægtefællerne er hentet i Bosnien, og at (sviger)sønnerne føler større sammenhold med tyrkiske og arabiske herboende muslimer end med danskerne.

    Kommentar by Træt — 20. juli 2015 @ 09:19

  30. Der Adler.

    Bog nr, 11 er vel “Fra Fontex til Folketinget” , en selvbiografi af Øzlem Cekic.

    Kommentar by Sigwar — 20. juli 2015 @ 09:40

  31. Så filmen om Douglas MacArthur i går søndag. De skulle spille den for flygtningene på vores centre. Duty, Honor and Country – det valgsprog kunne de lære noget af.

    Kommentar by Britta Due Andersen — 20. juli 2015 @ 09:41

  32. Rigtig integration uden manipulation kan godt finde sted:

    http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/kristne-fra-syrien-finder-fristed-hos-familier-i-polen/5653398

    Men så bliver det i et helt andet begrænset og fornuftigt tempo.

    I kontrast hertil er kolonihave-integrationsprojekterne noget forbandet fis, der peger på, at kommunerne får alt for høje skatteindtægter og kan finde ud af at bruge pengene fornuftigt.

    Til grin bliver de danskere, der også gerne vil have egen kolonihave, men ikke umiddelbart har råd, fordi skatten æder for meget af deres indtægter.

    Men hvor er de kritiske journalisterne henne?

    Så også en tv-udsendelse, hvor en komplet rablende skør dansk familie skulle på ferie på en græsk ø og havde fyldt baggagen med nødhjælp med bl.a. alskens småbørnstingeltangel. Og så skal de vel på jagt 100-vis af kilometer rundt på den græske ø for at opstøve unge afrikanske og arabiske mænd og give dem deres småbørnstingeltangel. Hjælp – sikke et galehus! Og det blev fremvist som en positiv historie.

    Hvor er de kritiske journalisterne henne? Er der nogen der kan tænke bare en lille smule.

    Kommentar by traveler — 20. juli 2015 @ 18:01

  33. Rettelse:
    “at kommunerne får alt for høje skatteindtægter og IKKE kan finde ud af at bruge pengene fornuftigt.”

    Kommentar by traveler — 20. juli 2015 @ 18:02

  34. Jeg føler mig iøvrigt lidt muslimsk fordi jeg bor i lejlighed!

    Kommentar by Sigwar — 20. juli 2015 @ 20:01

  35. 32 traveler
    “Hjælp – sikke et galehus! Og det blev fremvist som en positiv historie.”
    Mandag Morgen hos den “med Glorie blinkende Danske Godheds Familie”
    Kone: “Når du lige går ned med Skrot- og Skraldespanden, så tag lige en pakke smøger og et par rundstykker med op”
    Mand: “Jamen du ved da at jeg først er tilbage på Fredag, efter de har flyttet Lossepladsen til Lesbos, så er vi da endelig blevet fri for Skovsvinene.”
    Kone: “Nåh ja, men pas nu på ikke at træde i deres lort med dine nye sko.
    – som sædvanlig er der ingen grænse for vanviddet.

    Kommentar by cantor — 20. juli 2015 @ 20:04

  36. Indvandrings-stop(herunder asyl-indvandring/bekvemmelighedsflygtninge-indvandring) for ikke-vestlig indvandring(primært menap-indvandring). Der er ikke brug for dem, og der er ingen der har inviteret dem. Og iværksættelse af repatrieringsprogrammer er der også brug for.

    Kommentar by F. Jensen — 22. juli 2015 @ 19:18

  37. Flere og flere kolonihaveforeninger overtages stille og roligt af indvandrere.

    Kommentar by Jacob Andersen — 23. juli 2015 @ 07:22

RSS feed for comments on this post.