12. september 2015

Medierne fokuserer på de veluddannede, men efter ‘tre år i Danmark er kun 13 procent af syrerne i job’

Vi lever i post-faktuelle tider, og nok så dårlige erfaringer med indvandring fra islamiske lande kan tydeligvis ikke overtrumfe mediernes følelsesmæssige tilgang til emnet. Alene af den grund bør ‘argumentationen imod kolonisering’ også tage udgangspunkt i følelser, eksempelvis i det faktum at Danmark ikke bare er en økonomisk enhed, men hjemstavn for kommende generationer af danskere. Fra Kristeligt Dagblad – Professor: Det bliver svært at integrere syrerne.

Historien om den veluddannede ingeniør, advokat eller tandlæge, der er flygtet fra Syrien og nu brænder for at komme i arbejde i Danmark, fortælles ofte i medierne. Men de syriske flygtninge er ikke nær så veluddannede og arbejdsmarkedsparate, som mange tror.

Efter tre år i Danmark er kun 13 procent af syrerne i job, viser en analyse foretaget blandt godt 2000 syrere, der kom til landet fra 2009 til midten af 2013. Blandt de første syriske flygtninge, der kom til Danmark fra 1999 til 2006, havde kun 17 procent en videregående uddannelse, mens fem procent havde en erhvervsfaglig uddannelse.

Det fremgår af analyser fra henholdsvis Dansk Arbejdsgiverforenings nyhedsbrev Agenda og Det Nationale Institut for Kommuners og Regioners Analyse og Forskning, Kora.”

(Flygtning med integrationspotentiale gør ‘cutthroat’-tegn på ungarnsk tv, 2015; Liveleak)

Oploadet Kl. 15:17 af Kim Møller — Direkte link24 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: https://www.uriasposten.net/archives/68952/trackback

24 Comments »

  1. Tillykke danmark.

    Kommentar by Fritz — 12. september 2015 @ 15:25

  2. Rollemodel.

    Tak til vælgerne, det politiske flertal, nabolande og resten.
    Mange tak.

    Kommentar by Peter Buch — 12. september 2015 @ 15:30

  3. Ifølge Danmarks Statistik har 22,8 % af alle syrerne et arbejde: http://www.altinget.dk/artikel/dyster-statistik-for-mellemoestlige-flygtninge

    Uanset hvad, så er det latterligt lavt.

    Kommentar by KSD — 12. september 2015 @ 15:36

  4. Med andre ord, vores alderdom kommer til at bestå af overskidte voksenbleer og bad hver 4 uge.

    Det er da en alderdom der er værd at se frem til.

    Kommentar by Santor — 12. september 2015 @ 15:49

  5. Få nu ja-hatten på, racister! Som Berlingske Business opfordrer os til. Stine Bosse siger jo, at vi mangler arbejdskraften.

    Kommentar by Mortensen — 12. september 2015 @ 15:59

  6. Mange af de jobs som indvaderene tager og skaber er kunstige og præget af tolereret subsidier. Ikke lagt fra hvor jeg bor er en danske mand, som er gift med en thai. Hun havde en butik i en tilbygning til huset, der hed ” Asia discount ” som var lukket. Han sagde, at hun ikke kunne konkurrer fordi folk fra Vietnam sad på markedet for Asien varer. Disse hentede sorte fisk i Holland og andre illegale varer.Man kunne ikke drive en forrentning på de vilkår. Et andet eksempel er en slikkæde, som er i flere midtjyske byer og som drives af afghanere. I pressen roses de for initiativ og integration . En bekendt kendte en rumænsk pige som arbejde der og hun sagde op pga. Det hun så. Gammelt slik blev ompakket i glas rør, de havde kontakter til folk, der arkade på lager i et supermarked og som de brugte som leverandør. Det brugte afghanske småbørn til arbejde og slog dem hvis disse gjorde hvad der blev sagt.

    Kommentar by Thorsted — 12. september 2015 @ 16:01

  7. Santor
    Er vi senile nok er det vel kun andre, der tager sig af det…

    Kommentar by Peter Buch — 12. september 2015 @ 16:02

  8. Hvor er de Danske arbejdsgivere der har råbt på mere indvandring fordi de mangler arbejdskraft, hvorfor har de kun ansat under en fjerdedel af Syrerne, det kan ikke være rigtig at Danske skatteydere skal fodre de migranter arbejdsgiverne ikke vil ansætte, hvis de ingen arbejde har så skal de omgående forlade Danmark og det gælder hele den arbejdsløse familie, forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by emmagad — 12. september 2015 @ 16:04

  9. Og Dansk Industri og Liberal Alliance fortsætter ufortrødent med at plædere for mere muslimimport.

    Det er den sikre vej til højere skatter!

    Men ingen i de to organisationer er begavede nok til at fatte det!

    Kommentar by Sigwar — 12. september 2015 @ 16:09

  10. Det er en dejlig indstilling sådan en ung mand kommer til Europa med, jeg er sikker på han bliver et plus for det land han bosætter sig i.

    Kommentar by Johnson — 12. september 2015 @ 16:26

  11. En norsk politiker synliggør tingene på sin egen måde.

    http://www.nettavisen.no/politikk/slik-skaper-bergens-fungerende-ordfrer-vemmelse-i-byens-politiske-milj/3423134865.html

    Kommentar by k.m. — 12. september 2015 @ 16:52

  12. Jeg har altid undret mig over den ensidighed journalister lægger for dagen, når det drejer sig om højtuddannede indvandrer fra dysfunktionelle lande og begejstrings brølet, hvis en af dem får arbejde.
    Hvis deres land har formået at give dem en høj uddannelse, så ville jeg da være interesseret i at vide, hvorfor de i stedet for at hjælpe det styre der har begavet dem, modarbejder det eller stikker af fra det hele?
    Kan man stole på at den type mennesker ikke vil gøre det samme her, hvis de øjner et bedre alternativ?

    Kommentar by Menig 442 — 12. september 2015 @ 16:54

  13. k.m. — 12. september 2015 @ 16:52

    Hold da op, sandheden gør ondt.
    For det er da indlysende, at vi svigter alle de fattige i U-landene, når ALT bruges på de velstillede.

    For hvad sker der i landene dernede, når de driftige forsvinder med pengene???

    Selvfølgelig reagerer Gutmenschen på den Facebook opdatering med væmmelse.

    Usmakelig, vinklet og misvisende?????????????
    gjør narr av flyktningekatastrofen på Facebook

    Kommentar by tavsen — 12. september 2015 @ 17:08

  14. INTEGRATION = REPATRIERING. FAT DET DOG.- DER ER INTET ALTERNATIV, HVIS DER IKKE ØNSKES BORGERKRIG.

    Kommentar by dansker — 12. september 2015 @ 18:43

  15. Hmm… En kebabteknikerlærling der viser hvordan man svinger kniven…

    Kommentar by Thorbjørn — 12. september 2015 @ 20:04

  16. ‘tre år i Danmark er kun 13 procent af syrerne i job’ Ja måske, men hvad har det kostet de danske skatteydere at få de 13% i arbejde?

    Kommentar by Fritz — 13. september 2015 @ 00:41

  17. Og hvilket slags arbejde har så de 13% så fået????

    Hvad vil være det mest sandsynlige:
    – I integrations- og godhedssektoren finansieret af skatteyderne
    – Som sikkerhedsvagter pga indvandrerkriminalitet
    – Marginale lavtlønsjob som skubber de svageste arbejdsvillige danskere ud i arbejdsløshed.

    Et kvalificeret gæt er, at den gruppe omfatter 11-12%, og det vil medierne klart ignorere.


    Hvad medierne derimod vil begejstret berette om, er de måske 1-2%, som har fået et nyttigt arbejde tilgavn for samfundet.

    Interessant kunne være en fordeling af disse 13% I jobtyper – Er der overhovedet ansat nogle af de ingeniører, som Dansk Industri sådan hungrer efter?

    Kommentar by traveler — 13. september 2015 @ 03:52

  18. ENDNU EN IMPORTSUCCES

    Berigelsen vil ingen ende tage

    http://www.avisen.dk/millioner-skal-modarbejde-radikalisering-i-koebenhav_343951.aspx
    Københavns Kommune vil forhindre, at unge havner i ekstremistiske miljøer. Derfor afsættes der 23 millioner…

    Kommentar by tavsen — 13. september 2015 @ 07:36

  19. De danske flygtningevenner går bevidst efter, at hjælpe så få som muligt. Det gøres ved at bringe “staklerne” hertil, hvor de koster milliarder. I nærområderne kunne man hjælpe måske 5-10 gange så mange, herunder de svage, der virkelig er i nød, og ude af stand til at flygte.

    Til gengæld kan disse gutmenchen lettere iscenesætte sig selv som, ja gode mennesker, når migranterne er her. Og det er jo eneste de er ude efter.

    Imens de taler om, hvor afskyeligt vores “menneskesyn” er. Vi, der godt vil hjælpe de virkelig nødstedte, ikke de velklædte, utaknemmelige, uforskammede mænd med smartphones, der myldrer ind over vores grænser…

    Kommentar by Jern Henrik — 13. september 2015 @ 08:22

  20. De såkaldte flygtninge, der især er syrier, kommer ikke fra krigsramte områder i syrien. De kommer fra sikre steder(det er flygtningelejre i tyrkiet, jordan og libanon). Derfra søger mange af dem af økonomiske grunde videre til Europa. Der er altså tale om menap-velfærdsflygtninge/økonomiske flygtninge/velfærdsshoppere, som skal sendes tilbage hvor de kom fra.

    Kommentar by F. Jensen — 13. september 2015 @ 09:51

  21. Ja, vi skal da så sandelig klappe i vores små hænder, når de dygtige og uvurderlige udlændinge kommer og vil arbejde i højt betroede stillinger i Danmark.

    http://ekstrabladet.dk/kup/sundhed/hospitalsdirektoer-om-egyptisk-laege-vi-tvivlede-paa-at-han-var-uddannet/5727947

    Og eller:
    Opsig konventionerne. Start repatrieringerne.

    Kommentar by Neuhammer — 13. september 2015 @ 10:14

  22. Tilbragte en times tid søndag på hovedbanegården, mens jeg ventede på mit tog. Så mange migranter – mest unge, veltrimmede med mærkevaretøj og iphonen i hånden. ville ikke have gratis tilbudt mad, men købte fastfood og cola. Ingen sølle fattige familier med børn, som tv viser. Mange frivillige, som ingen “kunder” havde til brugt tøj og mad og drikke, men et par danske “sutter” der gerne ville tage mod tilbuddet, men det var jo ikke meningen, fik de at vide. ak ja!!!

    Kommentar by katrine danebod — 14. september 2015 @ 09:40

  23. katrine danebod — 14. september 2015 @ 09:40

    herlig beskrivelse af virkelighedens verden. Den medieskabte virkelighed er altid fortegnet

    Stakkels alle de gode frivillige. Så megen spildt arbejde, det må være tankevækkende for dem??

    Kommentar by tavsen — 14. september 2015 @ 10:40

  24. @Santor (4):

    Skal de 87% syrer uden job i dag så også have skiftet ble om mange år, eller tør de mon skide i bukserne hjemme i Syrien til den tid ?

    Og hvad med alle venstreorienterede arbejdsløse asociale tabere ?

    Kunne de mon eller ikke tænke sig et af de 13% syrers job og indtægt ?

    Eller er 700-800.000 primært danske borgere udenfor arbejdsmarkedet, som ALDRIG bliver tilbudt noget job, bare et passende antal ledige i al fremtid som argumentation for endnu mere arabisk/muslimsk kolonialisme og udspekuleret asyl profit nu og i fremtiden ?

    Kommentar by nationalanarkisten — 16. september 2015 @ 17:55

RSS feed for comments on this post.