27. juni 2009

Tillykke, Amerika!

Jeg er endnu i live, modsat ham Michael Jakobsen som må nøjes med at leve videre i mine ører. Det er varmt, de unge piger klæder sig som ludere og modsat Skipper Møller, tøseblogsprængstoffet UNT og andre er jeg ved at brække mig over de ulideligt forkælede og elendigt opdraget studiners selvfedme. De tror for pokker de ejer verden, hvilket vi aldrig gjorde.

Nå, men et stort tillykke til USA for deres chancesøgende og opportunistiske fight mod Columbus efterfølgere. Spanien kom ned at ligge efter en nærmest uendelig sejrsrække. Det gjorde alligevel lidt godt, ikke så meget pga Danmarks mange nederlag til Spanien, men mere fordi USA fodboldmæssigt længe har fortjent anerkendelsen. Der er flere billeder på FIFA.com.

Nå, jeg skal ud i solen. Beat it!

Oploadet Kl. 13:47 af Kim Poulsen — Direkte link57 kommentarer
Arkiveret under:

The URI to TrackBack this entry is: https://www.uriasposten.net/archives/6940/trackback

57 Comments »

  1. Offtopic
    “Så snakker vi ikke mere om det …
    Gulvtæppet lugter ikke længere af tis. Eller måske har vi bare gennem de sidste otte år vænnet os til lugten? Under alle omstændigheder er det ikke længere til debat, om Dansk Folkeparti er stuerene eller ej. De har gennem deres indflydelse og deres politiske resultater vundet reel politisk legitimitet”
    Artikel + kommentarer:
    http://www.information.dk/195980

    Kommentar by BE — 27. juni 2009 @ 14:40

  2. “de unge piger klæder sig som ludere”
    Hold da k… Kimpo hvor du da lyder som en sur gammel mullah fra Iran. Lad det nu bare være sommer og lyst, måske enda du kunne møde en sommer forelskelse :)

    Kommentar by PeterBr. — 27. juni 2009 @ 14:45

  3. Jeg har i årevis (i andre fora) sagt at USA bliver verdensmestre i fodbold inden 2030.

    De har en enorm talent-masse, vinder-mentalitet (de hylder Carl Lewis endnu, mens vi punker Bjarne Riis), fædrelandskærlighed (betyder meget når stinkende rige mennesker skal spille næsten gratis hen over en månede) og så vil de være kronisk undervurderet indtil den dag de rent faktisk tager titlen.

    Kommentar by WilliamJansen — 27. juni 2009 @ 15:13

  4. de unge piger klæder sig som ludere

    Helt ærligt Kimpo! Lad nu de unge mennesker have det lidt sjovt. De kan tidsnok blive gamle røvhuller som dig (og mig.)
    Vejret er godt, pigerne er dejlige, hvad er dit problem?

    Kommentar by Mikael — 27. juni 2009 @ 16:11

  5. @ Mikael:

    Man fristes til at gætte på at problemet er at pigerne ikke vil ham noget.

    Kommentar by WilliamJansen — 27. juni 2009 @ 16:13

  6. Hvor meget indpakning skal kvinderne dog iklædes?
    Op med humøret og begrav nu den misogyni. :-)

    Kommentar by Johansen — 27. juni 2009 @ 16:48

  7. Mit tip til finalen
    USA 2 – Brasilien 1
    En amerikansk sejr giver godt nok odds 7, men så store underdogs mener jeg set i lyset af hvor sløvt Brasilien har været spillende nu heller ikke Sam’s Army er. Så den røg der lige en forsigtig 50’er på.

    Kommentar by Den Kutteklædte Hævner — 27. juni 2009 @ 17:08

  8. Jeg har nu mere opfattelsen af, at luderne klæder sig ud som unge piger ;-)

    Kommentar by Mike Olsen..(Onion).. — 27. juni 2009 @ 17:11

  9. “Man fristes til at gætte på at problemet er at pigerne ikke vil ham noget.”

    Ork jo, jeg så to glo efter ham i dag, hvor han hjalp med at lufte hunde ved Amager Strandpark. Men jeg kan selvfølgelig ikke vide, hvorfor de så efter ham :-D

    Kommentar by Lotte — 27. juni 2009 @ 22:27

  10. Lille fascist lort!!!!!!!!!!!!

    Kommentar by Fabrice S. — 28. juni 2009 @ 00:09

  11. @ Lotte: Fakta er fuldstændigt irrelevante.

    Det drejer sig udelukkende om at disse katoliken som skrev ‘…de unge piger klæder sig som ludere’.

    Kommentar by WilliamJansen — 28. juni 2009 @ 06:15

  12. de unge piger klæder sig som ludere

    Jeg kan ikke være mere uenig i udsagnet og den sandsynlige bagvedliggende kvinde-syn….og holdning til sex, frigørelse, ret-til-egen-krop, relationer m.m.

    Pinligt Kim !
    Nuff’ said !

    Kommentar by Vantroende — 28. juni 2009 @ 07:00

  13. selvom jeg selv nyder at unge piger klæder sig som glædespiger, så blev jeg sku lidt øv bøv idag. Min ældste datter, som ikke er begyndt hverken at få former, eller har en alder som burde have igangsat nogen homo-udløste tosserier, meddelte at hun fra nu af skulle bruge BHér og kun have stramt tøj……. Der blev far sku gammeldags og fortalte hende at hun skulle droppe alle de planer og så tage de næste 5-7 år til pubeteten uden at bekymre sig for meget om tøj og krop, men hvor får en pige i 1. klasse den slags puttet ind i skallen?

    Kommentar by Broholm (ordblind) — 28. juni 2009 @ 07:29

  14. Hip hip Hurra for USA, den havde jeg ikke troet på, så tillykke med dem, de har så mange problemer med Obamalama der vil lave en omstrukturering ala Europa hvor vi går den anden vej.

    Angåendene piger så har Kim kun ret, de starter i 12 års alderen og vil ligne idolerne, jeg er ikke snerpet (selv om nogen vil påstå at jeg er, Det er deprimerendene at se dem udstille så meget flæsk som muligt, intet under at musliman kalder dem luder.

    Per

    Kommentar by Per N — 28. juni 2009 @ 08:10

  15. Ja da, heller pakke sig ind og gi´den som Ren og hellig udadtil.

    Men indadtil……..og når det kommer til praksis ?

    Jeg giver ikke en disse for den udstillede renhed.

    Og mig ville det ikke undre om tankerne inde bag indpakningen er lige så snavset som den er hos de mænd, der hylder Renheden og som i øvrigt ikke mener at der er noget i vejen med at voldtage Urene kvinder, som pr. definition er ludere.

    Kommentar by Vivi Andersen — 28. juni 2009 @ 09:29

  16. Mediernes hensynsløse alfonseri med unge piger er noget der giver kassen – og er ødelæggende! Reklamer med kælne ungpigestemmer for noget så simpelt som mobiltelefoner osv. Seksualiseringen af barndommen er en kæmpeforretning, så intet under, med en så massiv påvirkning at unge klæder sig som de var langt ældre. Kapitalen er så fuldstændig ligeglad med om unge får frarøvet vigtige udviklende barndomsår, blot de kan score kassen med alle midler. I Frankrig er der igen forslag om skoleuniformer!

    Hørte reportage fra Japan, hvor det er populært at gå på cafeer, hvor servitricerne er iklædt tøj som småpiger og vimser rundt og serverer for gæsterne, tørrer dem om munden , går på knæ for dem osv. Den danske gæst havde det dårligt med det, men blev af høflighed overfor sin japanske vært. Man kan også nævne de japanske tegnefilm som er direkte kvalmende i fremstillingen af småpiger i seksuelle positurer mv. Der er rigeligt at tage fat på, desværre.

    Ud over det, så flot af USA som altid giver sig mere end 100%. Og tænk mange af spillere er rigtig ‘billige’ så nogle af dem endog spiller i Superligaen, i modsætning til de ‘dyre’ drenge fra Brasilien og Spanien.

    Kommentar by synopsis-olsen — 28. juni 2009 @ 09:32

  17. “de unge piger klæder sig som ludere”

    Hvordan ser ludere da ud?

    Kommentar by Janne — 28. juni 2009 @ 09:40

  18. Se hvad Mono kultur har af bud, ”Det lyder lummert hvad’? Men det handler om seksualforbrydelser, som ifølge den franske avis Le Figaro er steget med 50 % i løbet af de sidste 10 år for gruppen af unge under 18 år. Forbrydelserne dækker over seksuelle overfald og voldtægt.
    Bryssels Journal:”

    Det er ikke tildækket unge piger det går mest udover, min tese, og jeg taler ikke om muslimske piger, min kone siger at 12 13 årige ikke har fundet deres kvindelighed endnu og derfor søger efter voksne `idoler`, jeg har en tillægs bemærkning som er, at de hjemmefra ikke bliver lært / opdraget til at der er grænser for hvordan man klæder sig som pubertets ung.

    Kommentar by Per N — 28. juni 2009 @ 10:13

  19. Nu har jeg nydt de søde, danske studiner i deres lyse, lette sommerkjoler siden min glade ungdom i 60erne og så skal sådan en lille, blog-afløser-skid komme og kalde dem ludere – skam dig Kim Poulsen, du er ikke bedre end muslimer, der hærger gaderne med deres luderråb.

    Må vi få en uforbeholden undskyldning på vores studiners vegne Kim og det lige her og nu – og så fuck op dit fodbold-bajer-bøvleævl.

    Kommentar by T. Klitgaard Fuur — 28. juni 2009 @ 10:42

  20. William.

    Nåeee….jamen jeg gik bare efter motivanalysen.
    As always ;-)

    Kommentar by Lotte — 28. juni 2009 @ 10:44

  21. På både her og gyllingens blog er er psykoanalysen allerede i fuld gang, men muslimer har nu engang ikke patent på at kritisere vestlige sæder og skikke.

    Seksualiseringen af det offentlige rum overalt i ens hverdag er efterhånden lidt anstrengende, især nok for mænd, og jeg er da glad for at jeg ikke længere er tyve år. Vi er ikke ens, heller ikke på Uriasposten, og jeg vil da godt slå et slag for retten til at være en sur gammel stodder, som en asiatisk pige kaldte mig nede på stranden (hun hævdede senere, at det var sin hund hun talte til ! ). På stranden må man selvfølgelig finde sig i at glo på nøgen kvindehud, livet er sgu hårdt..

    Kommentar by Kim Poulsen — 28. juni 2009 @ 11:20

  22. @ Kimpo:

    Ingen problematiserer at du kritiserer visse vestlige sæder og skikke. Det gør katolikker konstant.

    Det er din brug af ‘…som ludere’-tilsviningen som problematiseres.

    Kommentar by WilliamJansen — 28. juni 2009 @ 11:40

  23. De lette sommerkjoler.

    For ikke ret mange år siden havde min datter arrangeret en udflugt til en badestrand i nærheden. Jeg trængte til havvand og frisk luft, mente hun.

    Vel ankommet til badestranden fik min ungdoms syn på kvinder og piger i lette sommerkjoler sig en ordentlig en på barnetroen. Overalt lå fede svedene kællinger uden tøj. Med fitten eller røvhullet lige op i luften.

    Med himmelvendte øjne – jeg turde ikke kigge ned – betroede jeg min datter, at jeg skulle væk derfra – så langt som muligt og gerne i en fart nær lysets.

    Her røg de sidste rester af respekt for kællingerne, og jeg begyndte at forstå dele af muslimernes syn på de danske kvinder.

    Mvh. Børge.

    Kommentar by Børge — 28. juni 2009 @ 11:47

  24. Ak ja, en kavalkade af fordomme, hvor selvste Børge , som toppen af champangeflasken ,springer ud som ,delvis islamist.

    Det er ynkeligt at i stiller jer op på en pidestal, hvor i tror jer berettigede til at være forargede og belærende på danske kvinders vegne.

    Per N.., det er kun dig der har bragt 12-13 årige ind i posten, “overskriften” indikerede at unge kvinder, Qua deres valg af sommertøj, frit kunne rubriceres som “ludere”!

    Samtidig er de sammenrimpede gimper på venstrefløjen, med Mette Fredriksen og Marianne Jelved, igang med “The Final Countdown ” for at kriminalisere prostution og kunder, ud fra deres egen middelklasse forargethed og bedreviden.
    Det var måske et mere “vægtigt” emne, end unge voksne kvinder’s tøjstil?

    Kommentar by PeterBr. — 28. juni 2009 @ 14:36

  25. ” jeg begyndte at forstå dele af muslimernes syn på de danske kvinder.”

    Kæft hvor er du da klam.

    Kommentar by PeterBr. — 28. juni 2009 @ 14:38

  26. “Vel ankommet til badestranden fik min ungdoms syn på kvinder og piger i lette sommerkjoler sig en ordentlig en på barnetroen. Overalt lå fede svedene kællinger uden tøj. Med fitten eller røvhullet lige op i luften.”

    Jeg kan godt lide dem hairy og chubby, hvilken badestrand besøgte i Børge?

    Kommentar by Poul-Erik Jørgensen — 28. juni 2009 @ 14:38

  27. ….finde sig i at glo på nøgen kvindehud.
    Ja, det må være hårdt at se på. Virkelig hårdt.

    Hvorfra denne kropsforskrækkelse? Jeg troede, at de fleste mænd var ret glade for at kigge på “det smukke køn”.

    Kommentar by Johansen — 28. juni 2009 @ 16:24

  28. Det lader ikke til at visse folk herinde har kendskab til f.eks.Victoria-tidens moralisme.

    Denne kan i dag opleves hos de Rettroende muslimer.

    Hvad der var kendetegnende for Victoriatidens moral var, at det hele var ydre staffage – og inde bag gevandterne og de lukkede døre var folk meget lidt moralske.

    Man behandlede de ugifte kvinder som skidt – og tjenestepigerne skulle som nutidens såkaldte Vantro ludere være beredte på at blive voldtaget af de “finde” herrer med den gode, moralske indstilling.

    En dum karl dengang var som ham vi kan finde i dag derude på gader og stræder og som bl.a. kendetegnes ved at moral er noget han snakker meget om, men som han gennem sin adfærd viser han ikke har !

    Fede kvinder er lige så lidt kønne at se på som fede mænd !

    Og mænd har af en eller anden uransaglig årsag troen på, at uanset hvor omfangsrig de bliver så er de uimodståelige – med ølvom, hængerøv og hager i flere lag !

    De mænd, der kritisere burde se kritisk på sig selv i spejlet FØR de kritisere andre !

    Den skinhellighed de muslimske indpakkede kvinder lægger for dagen er til at grine ad .

    Hvordan ser DERES TANKER mon ud ?

    Kommentar by Vivi Andersen — 28. juni 2009 @ 16:37

  29. Moralen vi lære af stykket er-
    at krænkede findes også – her,
    moralsk krænkede bør naturligvis synes-
    standses, visiteres og- trynes.
    For deres elendige syn- og foræres en tur ud i- byn´.

    Kommentar by Peter Buch — 28. juni 2009 @ 17:20

  30. Alt i alt en dejlig dag denne søndag,med besøg ved havet,grillning af
    svinekød,indtagelse af lidt for meget alkohol osv..
    Har dog hele dagen igennem funderet over hvorfor et bilmærke for
    første gang er blevet nævnt i sammenhæng med et spritusrelateret
    trafikuheld i massemedierne….
    Under normale omstændigheder nævner Tv2 og DanMarx Radio kun at der
    er sket et alvorligt trafikuheld,uden at nævne Fiat Panda eller
    Opel Corsa Diesel,Toyota et eller andet osv.
    Dennegang er det blevet kraftigt fremhævet at den forulykkede
    tilfældigvis kørte i en Porsche(ingen personskade)og var fuld
    Om det er misuundelse fra de stakkels journalister vides ikke.
    For det kunne jo naturligvis ikke tænkes at det var Porschekørere
    (og derved folk godt ved muffen) generelt,som lige skulle lægges for
    had.
    Naturligvis er spritkørsel ubegavet og forkasteligt,men jeg føler
    bevidst eller ubevidst en skjult dagsorden lagt ind i nyhedsformidlingen.
    Nå,måské har man bare fået for meget sol,og er blevet overfølsom.

    Kommentar by Henrik -patriot — 28. juni 2009 @ 18:58

  31. 26

    Poul-Erik Jørgensen

    Det er slet ikke så ringe med lidt god dansk humor. :o)

    Kommentar by Janne — 28. juni 2009 @ 20:03

  32. Til den desværre bortrejste fuglepassionerede blogejer kan jeg fortælle at jeg i dag hilste på 10 påfugle. De spankulerede H.C. Andersensk og fornemt rundt i en stor skøn slotshave. Det var noget af et skue sådan at se disse indvandrerfugle med de flotte farver og pralende halefjer.

    Kommentar by Janne — 28. juni 2009 @ 20:06

  33. Jeg håber der var rigtigt mange der nåede at spille på amerikansk sejr, for her ved halvleg fører USA 2-0 !
    Tænd op for DSF (Deutsches Sports Fernsehen) for at se kampen LIVE!
    Af vigtige dyre-dokumentars årsager sender DanMarx Radio forskudt.
    Som man ville sige syd for grænsen Über-Lamt

    Kommentar by Den Kutteklædte Hævner — 28. juni 2009 @ 20:27

  34. Øv, den holdt så ikke hele vejen hjem.
    Men hatten af for Sam´s Army

    Kommentar by Den Kutteklædte Hævner — 28. juni 2009 @ 21:32

  35. #30, Henrik:

    At de omtaler Porschen er da en væsentlig del af nyheden. Forestil dig at tossen havde kørt i en Corolla eller en Panda. Ville det være et tab? Men en Porsche, for Satan; det er sgu da et tab!

    Jeg læste nyheden på DDRs hjemmeside. Det er først i slutningen af teksten, at mandens tilstand, efter ulykken, bliver nævnt. Noget er vigtigere end andet, og for en gangs skyld er jeg enig med DDRs prioritering.

    Kommentar by Peter R — 28. juni 2009 @ 23:49

  36. #34, DKH.

    Ja, godt arbejde af USA.
    Jeg glæder mig allerede til slutrunden næste år. Sydafrikanerne spillede også ganske godt mod brasserne. Alt er åbent.

    Kommentar by Peter R — 28. juni 2009 @ 23:52

  37. PeterBr.

    Hvad er dit alders bud på hvem der bliver vodltaget, 12-13-15-16-17 og derover??

    Kommentar by Per N — 29. juni 2009 @ 13:30

  38. http://img269.imageshack.us/img269/9840/kulturnyt.png <– =)

    Kommentar by Anon — 29. juni 2009 @ 13:43

  39. Per N.

    12-13-15-16-17 og derover. Det er jo hvad vi læser, så det er et meget godt bud.
    Det jeg hidser mig op over er der hvor det tangerer at kvinder/piger qua deres tøj , “selv lægger op til det” ,det er efter min mening at føje spot til skade.

    Kommentar by PeterBr. — 29. juni 2009 @ 15:56

  40. Citat: “Det jeg hidser mig op over er der hvor det tangerer at kvinder/piger qua deres tøj , “selv lægger op til det” ,det er efter min mening at føje spot til skade.”

    Tjaeh, noget kunne tyde på at kvinder inderst inde har en hemmelig lyst til at blive voldtaget:
    http://fpn.dk/liv/krop_valvare/article1699726.ece

    Måske kan de danske kvinder i virkeligheden godt lide (ubevidst) at blive råbt luder efter af 5-6 arabere på gaden? Hvad er ellers forklaringen på at kvinderne fortrinsvis stemmer på de indvandringsglade venstrefløjspartier? Hvis der havde været logik i kvindekønnet, så ville de danske kvinder jo kæmpe imod deres kommende undertrykkelse ved at være de vildeste forkæmpere imod islamiseringen. At islam er kvindeundertrykkende og pædofil er én ting, men hvorfor er det så overladt til os mænd at forhindre kvindeundertrykkelse i Danmark? Kvinderne gør jo tilsyneladenden hvad de kan for at blive gennemtævet og voldtaget af muslimer engang i fremtiden. Men kvindekønnet er måske ikke nær så logisk opbygget som mandekønnet eller hvad?

    Kommentar by Carl — 29. juni 2009 @ 16:19

  41. http://da.wikipedia.org/wiki/Egtvedpigen

    Kommentar by PeterBr. — 29. juni 2009 @ 16:55

  42. http://www.annibroegger-book2me.dk/

    Kommentar by PeterBr. — 29. juni 2009 @ 16:57

  43. “Hvad er ellers forklaringen på at kvinderne fortrinsvis stemmer på de indvandringsglade venstrefløjspartier? ”

    At de tror på, det kan helbredes og der på bunden af ethvert mennesker er en fri sjæl der endnu ikke har set dagens lys.

    Kommentar by Lotte — 29. juni 2009 @ 17:35

  44. “At de tror på, det kan helbredes og der på bunden af ethvert mennesker er en fri sjæl der endnu ikke har set dagens lys.”

    Det er jo som udgangspunkt slet ikke så ringe. Med den påtagede naivitet frasorteret, ville det rent faktisk være det vi som samfund har bevæget os hen imod.
    Et af problemerne er så at den køns/sex ,ytrings, selvstændighed’s forskrækkede “kultur” der er blevet tilladt at infiltrere vort samfund, slet ikke har tilnærmelsesvis samme agenda, vi taler om rigtig mange generationers “oplæring” i at kunne leve i et Europæisk samfund, og jeg er enig i at vi næppe har tiden til det.
    Dvs. at vi , hvis selvoprettelsesdriften stadig er intakt, bliver tvunget ud i drakoniske “løsninger” eller vi er en uddøende kultur.

    Kommentar by PeterBr. — 29. juni 2009 @ 17:50

  45. @ Lotte

    Kvindernes naive/tossegode humanisme må jo aldrig have lov til at blive et argument, der kan retfærdiggøre tingenes nuværende tilstand i Danmark. Forklare, sikkert, men ikke retfærdiggøre. I stedet for at prøve at projicere den over imod at de “stakkels kvinder ikke kan gøre for at de tænker sådan” så jeg hellere at danske kvinder begyndte at udvise noget af den ansvarsfølelse, som de jo påstår at de har til fulde.

    Ellers får vi jo netop denne situation, hvor kvinderne via deres stemmeafgivelse grundlægger deres egen fremtidige undertrykkelse i Danmark. Og den holder ikke vand i en diskussion om det logisk hensigtsmæssige i at give kvinderne stemmeret, fordi de var præcis lige så gode til at varetage deres egen og Danmarks fremtid som mændende var.

    Jeg er i hvert fald godt træt af at det hovedsageligt er op til os mænd at prøve at forhindre den kommende, statsstyrede kvindemishandling i Danmark, samtidig med at rød-feministerne kalder os racister og kæmper inddirekte for afskaffelse af kvinders rettigheder. For hvad skulle så vores motivation efterhånden være?

    Kommentar by Carl — 29. juni 2009 @ 18:33

  46. Din egen opretholdelse af selvværd? feks.

    Kommentar by PeterBr. — 29. juni 2009 @ 18:49

  47. @ Peter: Jeg mente et argument for at man som mand skulle kæmpe imod kvindeundertrykkelsen, når nu kvinderne tilsyneladende selv baner vejen for den.

    Jeg mente ikke mangel på motivation for at man som dansk mand skulle bekæmpe islamiseringen af sit land, – det er der jo mindst 100 vis af argumenter for, og du nævnte selv ét af dem. Et andet kunne være at det ville være et intellektuelt og teknologisk tilbageskridt for menneskeheden, hvis islam formår at “tage” Europa.

    Kommentar by Carl — 29. juni 2009 @ 19:42

  48. 40.Carl

    OK, Carl, der eksisterer muligvis kvinder der er lige så snotdumme, som der eksisterer snotdumme muslimer i hobetal, der alvorligt mener det er deres ret at voldtage vantro piger og kvinder.

    Men det interessante er, hvorfor de skulle ønske en sådan Neaderthal-behandling ?

    Kommentar by Vivi Andersen — 29. juni 2009 @ 21:04

  49. At kvinder baner vejen – sikkert ikke ønsket – for kvindeundertrykkelse hænger sandsynligvis sammen med den hjernehalvdel, der er den dominante hos de fleste kvinder !

    Den omsorgsgivende,empatisk, emotionelle side af mennesket er typisk feminin.

    Og det er ikke den der er brug for i forbindelse med den situation de vestlige lande står i.

    De rent ud sagt røde kællinger der har formået at trampe hen over alt og alle og fået feminiseret hele samfundet skal stoppes – og det skal denne feminisering af samfundet også .

    Dertil duer de fleste kvinder ikke, da det er handlekraft og kampvilje på liv og død der skal ind og taget fat !

    Kommentar by Vivi Andersen — 29. juni 2009 @ 21:11

  50. @ Vivi

    Hovedessensen af mine ytringer er sådan set bare at jeg ikke mener det er hensigtsmæssigt at forsøge at skubbe det ind under et gulvtæppe, der hedder “kvinderne kan jo ikke gøre for at de handler sådan”. Når f.eks. en socialdemokrat som Anne Vang (mis)bruger sin stilling i borgerrepræsentationen til at godkende et moskebyggeri og dermed fremme kvindeundertrykkelsen i Danmark, så kan man ikke bruge som undskyldning for hendes handling at jamen den stakkels lille pige kunne jo ikke vide bedre. Grunden til at man ikke kan det er det ansvar hun har for at have sat sig ind i de ting, som hun beskæftiger sig med.

    Spørgsmålet er om Anne Vang kender eksempelvis følgende koranuddrag:
    (4;34) Mænd står over kvinder på grund af det som Gud har udstyret nogle af jer med frem for andre, og på grund af de udgifter de bærer. Derfor skal retskafne kvinder være lydige og bevare det som er hemmeligt, fordi Gud ønsker det bevaret. Dem som i frygter genstridighed fra, skal i formane, ikke gå i seng med og slå. Hvis de så er lydige, så forfølg ikke sagen. Gud er ophøjet, stor.

    Der foreligger 2 muligheder:
    1) Hun kender ikke til de ovennævnte (og andre) citat: Dermed har hun gjort sig skyld i embedssvigt, fordi hun ikke har sat sig tilstrækkeligt ind i de ting, hun har at gøre med, hvorfor hun bør afsættes omgående.
    2) Hun kender til ovennævnte citat: Dermed har hun bevidst påført en skade på de fremtidige (kvindelige) generationer af det folk, hvis’ interesser hun er sat til at varetage. Hun er medvirkende til en eventuel fremtidig mishandling af kvinder i Danmark og med fuldt overlæg, fordi kun kendte til citatets ordlyd.

    I begge tilfælde har hun altså forbrudt sig mod både sin stilling og sit køn. På samme måde som en borgerrepræsentant ikke kan bruge som argument at “det vidste jeg ikke noget om”, så kan en dansk kvinde i dag, som sætter kryds ud for SF, Ø, R eller de andre muslimpartier, heller ikke bruge som undskyldning, at hun ikke kendte konskvenserne af sine handlinger. Ved gentagne lejligheder er islams kvindesyn kommet for dagen, så hun kan ikke undsige sig ansvaret for sine handlinger.

    At kvinder skulle stemme ud fra deres “følelser” eller naive sociale tro på at vi bliver venner allesammen og at problemerne sikkert forsvinder efterhånden, holder ikke længere. Vi kommer jo nok heller ikke udenom at mange kvinder hopper på muslimernes spillen på medlidenhed; det er synd for ham at han er sort, han er også et stakkels offer for diskrimination ligesom mig selv … osv.

    Hvis kvinder påstår at de er i stand til at tage et ansvar på samme måde som mænd og derfor bør have nøjagtig samme rettigheder som mænd, så er det fint med mig, men så må de også samtidig kunne stå til regnskab for deres handlinger. Så kan de ikke komme bagefter med at “jeg er jo kun en lille pige”. Det er enten/eller.

    Kommentar by Carl — 29. juni 2009 @ 21:47

  51. Lige så længe der har været mennesker på den har planet, ligeså længe har mænd ville dominere kvinders sexualitet; den historie er ligeså gammel som træerne i urskoven.

    Men at både Børge(23) og blogerstatteren Kim vil have kvinder, unge som ældre, pakket ind i burka, så man ikke kan se de enten klæder sig som ludere, eller hvor gimme og fede de er, forekommer mig en tand for langt ude, det havde jeg ikke forventet af nogen på den her side – måske skulle de to nævnte herre konvertere til mellemøstens middelalder i stedet for at ønske sig den snerpede victoriatid tilbage.

    Og selv om I gerne vil ønske det, så sover hverken den unge, smukke madonna eller den grimme, fede kælling med hænderne oven på dynen.

    Renheden er en myte skabt af liderlige mænd.

    Kommentar by T. Klitgaard Fuur — 30. juni 2009 @ 07:47

  52. @ 51.

    Naarh – her trækker du vist den lige lovlig langt. Et par lysår for langt.

    Alt jeg ønsker er en smule anstændighed og respekt for andre mennesker.

    Mvh. Børge.

    Kommentar by Børge — 30. juni 2009 @ 09:33

  53. Ludere eller ej – jeg blev sgu i godt humør af at være ude i trafikken idag. Det plejer jeg ikke.

    Kommentar by Peter R — 30. juni 2009 @ 14:20

  54. At T. Klitgaad Fuur insisterer på at vi alle, unge som ældre, skal rende nøgne rundt på Københavns Hovebanegård midt om vinteren, forekommer mig også en tand for langt ude.

    Kommentar by Kim Poulsen — 30. juni 2009 @ 21:12

  55. 50.Carl

    Jeg er 100% enig med dig !

    De spørgsmål du stiller op burde nogen rette til Anne Vang.

    Jeg fatter ikke hendes blind-og døvhed.

    Og det er helt rigtigt, at det i dag er umuligt med sandheden i behold at påstå man ikke VED, hvad det islamiske syn på kvinder og vantro af alle slags er !

    Måske folk som Anne Vang ikke aner hvad Jihad drejer sig om.

    Det er skandaløst ikke at have sat sig ind i, hvad Islam og Jihad går ud på, når man agerer som folkevalgt politiker.

    Samtidig har jeg så den opfattelse, at vælgerne er ansvarlige for hvilke typer politikere der skal vælges ind .

    Københavnerne har fået dem de selv har ønsket – og det samme gælder for os alle på landsplan.

    Vi burde have været mere omhyggelige med hvem vi valgte ind – og havde vi det sad vi måske ikke i den saks vi sidder i idag, nemlig EUs og virkeliggørelsen af Unionens projekt EuroMed.

    Kommentar by Vivi Andersen — 1. juli 2009 @ 00:34

  56. @ Vivi

    Det glæder mig at vi er enige. Jeg sidder bare med en fornemmelse af at der er en hel del kvinder, der har misforstået begreber som frihed og kvinderettigheder i den vestlige verden; frihed betyder jo netop ikke at man kan gøre lige hvad man har lyst til. Med friheden følger der et ansvar, og der er min opfattelse at man som dansk kvinde ikke har ret til at misbruge de kvinderettigheder, som ens bedstemor kæmpede for, til at udbrede islam. Det ville jo ligesom sætte kvindekønnet i et lidt uheldigt lys hvis de først kæmper for kvindefrihed og derefter kæmper for kvindeundertrykkelse. Og det er der en stor del af den ansvarsløse, kvindelige befolkning der bør indse.

    Kommentar by Carl — 1. juli 2009 @ 15:04

  57. For min skyld kan folk smide alle kludene på stranden, om de vil. Det kan ikke forarge mig. Lad os gøre alle danske strande til nudiststrande. Vil man iklæde sig islamisk outfit, så må man finde sig en baghave at lege puritaner i.
    Og hvis piger vil klæde sig udfordrende, så skal de ikke brokke sig over, at man vender sig om efter dem. Sex er kommet for at blive, var der en klog mand, der engang sagde.
    Og er pigerne lovlige…..

    Kommentar by Pinstripe — 6. juli 2009 @ 14:15

RSS feed for comments on this post.