12. juli 2009

Amager: 20 danskere overfalder 45-årig pakistansk kvinde

Hvis min overskrift var korrekt, så havde du forlængst hørt om historien. Lille notits i Amager Bladet – Kvinde overfaldet af 20 personer (Uge 28, 7/7-09, s. 2).

En 45-årig kvinde blev onsdag, da hun gik gennem en legeplads med en veninde i Lergravsparken, overfaldet af en gruppe på cirka 20 personer – angiveligt af pakistansk afstamning. Gruppen havde udtalt, at kvinderne ikke skulle gå gennem parken. Da den 45-årige svarede på denne bemærkning, blev der kastet noget væske på hende, mens en anden sparkede hende i maven, hvorved hun faldt omkuld. Derefter blev hun truet med, at de ville brænde hende i ansigtet og umiddelbart efter, blev truslen en realitet, idet kvinden blev brændt i panden med en cigaret.”

Oploadet Kl. 03:40 af Kim Møller — Direkte link60 kommentarer
Arkiveret under:

The URI to TrackBack this entry is: https://www.uriasposten.net/archives/6983/trackback

60 Comments »

  1. Hun kunne da bare iføre sig islamisk tørklæde og underkaste sig Den Rette Tro™, så var det aldrig sket. HUN ER SELV UDE OM DET…

    Suk. Forfærdelig historie.

    Kommentar by Frihed — 12. juli 2009 @ 03:51

  2. Sku godt vi har center for racediskrimination til at følge op på sådan en sag .

    Hvad fanden tro hun selv hun laver midt på deres lejeplads og så uden hijab og perlesvinger ? .

    Kommentar by Mosemanden — 12. juli 2009 @ 07:04

  3. Københavns kommune har ellers lavet nogle flotte dialogbænke. Men det kan være at de tyve overfaldespersoner troede at de to kvinder var ‘islmofober’ og derfor bare uden viere kunne jage dem ud af den københavnske park…

    Kommentar by Janne — 12. juli 2009 @ 09:06

  4. Jeg bliver så vred at jeg ikke engang kan stave! Og så siger homo parade direktøren at danskere er blevet hårde i betrækket. Men hvad med de mennesker der oplever ‘kulturberigelsen’ på egen krop?

    Jeg vil så gerne have mit fredelige og tolerante Danmark tilbage. Dengang homoseksuelle ikke blev overfaldet og hvor danskere ikke blev overfaldet bare fordi de er danskere. Som vi har set det flere gange med mænd, at hvis de har styrketrænede muskler, kort hår og en lys hudfarve og en tegning eller to på overkroppen, så bliver de skudt på i København. Flere ganske almindelige motorcyklister vover ikke mere at køre i det rød-grønne kapinets København. Jeg er virkelig flov over udviklingen i København. Flov!

    Kommentar by Janne — 12. juli 2009 @ 09:18

  5. Da flere i de ovenstående indlæg hentyder til det offentliges svigt i denne og andre sager – så er det måske en idé, at spørge de københavnske politikere direkte om hvad de vil gøre for at forhindre sådanne ting. De har mig bekendt mailadresser.

    Kommentar by Sigwar — 12. juli 2009 @ 10:10

  6. DR havde igår en beretning om en gravid ægyptisk kvinde der blev myrdet i en retssal i Tyskland af en tysk mand. Sagen har naturligvis skabt dønninger helt ned i med-zonen og det på højeste plan.. Mussulmænnernes organisation i Tyskland var naturligvis fremme i skoen og messede moderation – eller oversat “…vi er ikke stærke nok endnu, men bare vent…”

    DR er selvfølgelig på pletten og dyrker savlende racsismen mod mussulmænnerne og ditto -kvinder…..selv om optøjer mussulmænnernes optøjer i Frankrig er ligegyldige eller det planlagte og overlagte mord på en jøde ikke passer ind i den multikulturelle selvforståelse til at blive dækket…¨

    Sjovt nok afføder optøjerne og statens svar på samme i Kina ikke den arabiske pøbels reaktion i samme grad. Dødstallet ligger dog meget højere.

    Dette forhold interesserer ikke medierne – selv om det nok burde.

    Fordi det viser i hvor høj grad optøjerne og den arabiske pøbel bliver styret centralt af det muslimske kleresi.
    Det viser også at vesten anses for at være svagt og splittet af dette kleresi.
    Det viser i hvor høj grad dette kleresi er styret af magtliderlighed og at “sagerne” kun bruges til at retfærdiggøre ekspansion og konsolidering af islams magt.

    Skandaløst er det kun at medierne bukker, skraber og opfører sig som en flok spytslikkende, holdningsløse opportunister.

    Kommentar by Limewoody — 12. juli 2009 @ 10:28

  7. -> 2. Ja, nu må vi se, om center for racediskrimination tager dette racistiske overfald op?

    Negere kan også være racister. Surprise!? (not). Det så vi, da Halimis kulsorte drabsmand blev ført væk i håndjern…

    Kommentar by Henrik — 12. juli 2009 @ 10:41

  8. For nu at være helt ærlig, så er jeg ligeglad, når muslimerne overfalder hinanden. Tolerante eller ikke tolerante. Det gælder i Danmark og i Afghanistan og Irak og Iran. Mit pis kommer ikke i kog, når en terrorist smider en bombe i en moske eller på en markedsplads.

    Lad dem blot så hinanden ihjel, så kan det være de en dag vælger en anden religion eller opdager sandheden om pesten – Islam.

    Kommentar by dommedag — 12. juli 2009 @ 10:51

  9. -> 5 Limewoody

    Drabsmanden blev betegnet som ‘højreekstremist’, og det kan vel være, men jeg har ikke hørt noget om evt. partimedlemskab eller andet, dvs. det kan meget vel være en journalistisk vurdering.

    Samme dag faldt der dom i sagen om mordet på den franske jøde. Her blev gerningsmændene omtalt som ‘antisemitter’.

    Der tegner sig et klart mønster. Muslimer er ofre pr defintion. Når muslimske områder går amok i Thailand, så er det centralregeringen som undertrykker. Lige nu er det Kina, i næste måned er det et andet land. Det overordnede mønster ignoreres konsekvent.

    Kommentar by Kim Møller — 12. juli 2009 @ 10:51

  10. Drabsmanden var iøvrigt indvandrer fra Rusland, som i modsætning til Vesteuropa har lange og vedholdne traditioner for at have et voldeligt, racistisk mindretal.

    Kommentar by WilliamJansen — 12. juli 2009 @ 11:16

  11. Det overordnede mål har almindeligt begavede danskere kunnet forudse for länge siden, men massemdierne har bevidst forhindret, at forholdene blev omtalt. Psykologisk krig ender normalt i fysisk krig. Den psykologiske krig har – med accelererende fart – stået på i hvert fald i et årti eller to, og vi befinder os i den fysiske krig, hvor de fremmede bsättere benytter sig af alle typer af overfald fra almindeligt håndgemäng til voldtägt og/eller dödbringende spark, slag med dump instrument, kniv, ökse, stenkast, skyderi.

    Selvom massemedierne åbenbart ikke har duelige “krigskorrespondenter”, der finder det värd at omtale disse småhändelser, så kan vi alle bruge vore öjne og ören og meddele det videre….

    Kommentar by G.Johnsen — 12. juli 2009 @ 12:09

  12. Forfærdeligt overfald!

    Multikulturen begynder virkeligt at rykke efterhånden.
    Myndighederne er fuldstændigt ude af stand til at stille noget op!
    “Hjælp jeg er blevet overfaldet, de 20 gerningsmænd så pakistanske, eller arabiske, eller tyrkiske ud!”
    Jamen hvor skal politiet begynde? De kan modtage anmeldelsen og hvad så?
    Der er i Europa og DK et magttomrum. Vi er gjort svage af multikulturalismen og Ummaen til lands er langt fra stærk nok til at kunne sætte sig på magten. Tomrum og svaghed.
    Man skal kigge til Libanon eller Bosnien hvis man vil have svar på hvordan sådan noget ender. Vi ved det og venter!

    Kommentar by Rasmussen — 12. juli 2009 @ 12:16

  13. I London er de endnu mere progressive:

    http://news.in.msn.com/international/article.aspx?cp-documentid=3072073
    “London: In a bid to stop Muslim extremists from becoming more militant, the UK Government is set to issue a guideline for police, directing them not to charge them in many hate crime cases, a move that has created outrage amongst critics.”

    12. Hvorvidt den nuværende kurs fører til et Balkanscenarie eller til den totale amerikanisering, kan man diskutere. Under alle omstændigheder bringes der ved til en konflikt, som ellers er helt unødvendig. Men så længe udviklingen går langsomt nok, er den umærkelig. USA er blevet et samfund med utrolig meget vold og kriminalitet ved nogenlunde den samme proces, man er ved at gennemføre her. Alligevel har folk ikke evnet at slutte sig sammen i militser for at bevare deres rige og civiliserede samfund, men har i stedet, måske usamtykkende, set stiltiende til.

    Kommentar by Martin Honore — 12. juli 2009 @ 13:07

  14. Et af problemerne er at der ikke ses hele vejen rundt på hvem bøllerne er. Således ses det igen og igen at bl.a. DR har fokus på rocker bøller, men ikke på indvandrerbande bøller. Noget andet er at medier er med til at gøre bøller til ofre og at politikere og det offentlige ikke tager sig nok af ofre for bøllers hærgen.

    “- Vores sociale system er indrettet til at tage sig af hjemløse og misbrugere, men vi har ingen erfaring med iøvrigt velfungerende unge, siger Københavns socialborgmester, Mikkel Warming (E).

    Københavns Kommune forsøger sig med et tilbud for truede unge over 18 år, men først fra august.”

    h t t p://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2009/07/12/042549.htm

    Hvad med at det offentlige gik mere ind og havde tilbud til ofre for indvandrerbander og rockere? Hvad med at det fik væsentlige kommunale konsekvenser i et kvarter hvor 20 mennesker (20 mennesker!) overfalder to kvinder der vover sig ind i et boligområde? Hvad fanden er det for noget! Jeg er bare så vred!

    Mens Københavns kommune har konstrueret et nyt ord der kan skræmme kritikere af KBH’s kommunes urimelige og reaktionære dispositioner på det værdipolitiske område, så mangler der hjælp til de mennesker der må lægge krop til det københavnske skyderi i gaderne og til de i Københavns kommune forekommende overgreb mod homoseksuelle og danskere der ligner nogen indvandrerbander ikke kan lide.

    Jeg mangler nogle flere politikere, der som Søren Pind, vil tage ofre (mennesker og byer samt arbejdspladser) for overgreb seriøst og tale deres sag – i stedet for politikere der laver dialogbænke og kalder danskere for islamofober og fremmedfjendske.

    København er en skændsel for Danmark!

    Kommentar by Janne — 12. juli 2009 @ 13:25

  15. … Og så mindre end 50 meter fra, hvor voldelige “racister” myrdede den 15-årige stakkels knægt Deniz.

    Journalister slipper alt, alt for nemt.

    Kommentar by DaLi — 12. juli 2009 @ 13:35

  16. “Der tegner sig et klart mønster. Muslimer er ofre pr defintion. Når muslimske områder går amok i Thailand, så er det centralregeringen som undertrykker. Lige nu er det Kina, i næste måned er det et andet land. Det overordnede mønster ignoreres konsekvent”.

    Præcist formuleret. Dynamikken bag kan spænde lige fra angst hos journalisten for at fremstå som ‘racist’, til udstukne regler fra redaktionen, til et overordnet ønske hidrørende fra EU (konference i Rabat) om at medierne skal formidle et multikulturelt verdensbillede.

    Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 12. juli 2009 @ 13:39

  17. Martin Honore

    Du har en fint pointe i Amerikas usle interne forhold, hvis
    påståede velsignelser liberalister i tide og utide tuder os ørene
    fulde om.
    Når multikulturen er blevet statsideologi i vores samfund (EU & DK)er det fordi liberale og socialister har slået pjalterne sammen om at få gjort kål på den fælles anstødssten nationalstaten.
    Begge parter er lige rodløse, historieløse, ideologisk forblændede og smittede med den samme globaliserings nihilisme.
    USA har imidlertid altid været et land med en socialstruktur der pletvis kan minde om den tredjeverden. Det går lidt op og ned med hvor udtalt denne tilstand er.
    De europæiske nationer er betydeligt anderledes. De er uændrede siden deres opståen i kølvandet på folkevandringstiden og kan kun assimilere tilvandrere, eller gøre kål på dem.
    Dertil at muslimerne bekriger os, hvilket er en meget mere dynamisk tilgang til tingene end den de sorte eller mexikanske bander har.
    De amerikanske kriminelle er efter penge og damer, ligesom alle os andre, ikke en shariastat.

    Kommentar by Rasmussen — 12. juli 2009 @ 13:57

  18. Skrev for nogle dage siden at jeg vil slutte med at købe en dansk avis.
    Har lige forlænget JP i et 1/2 år.
    Jeg ringer til JP i morgen, og spørger om de har haft denne
    rædselshistorie eller vil skrive om det.
    Hvis svaret er negativt , så slutter min økonomiske støtte til pressen i vores land i næste uge.
    Danske journalister vil det os ondt, så hvorfor støtte dem økonmisk?
    Fortsat god kamp…Poul Købke.

    Kommentar by pk — 12. juli 2009 @ 15:23

  19. Økonomisk….een skrev at det var svært at stave korrekt
    pga. af vrede…det ramte mig.

    Kommentar by pk — 12. juli 2009 @ 15:26

  20. Martin Honore # 13

    Det virker utroligt uintelligent, når folk sammenligner Danmark med USA.

    Det kan man IKKE. USA er en nation af 50 selvstændige stater. EU har ikke en gang 30 medlemslande. Danmark kan kun sammenlignes med en af de mindre stater i USA. Hver stat i USA har sin egen regering komplet med lovsamlinger, politistyrker, retsinstanser osv. Det kan man da sgut sammenligne Danmark med.

    USA bashing minder faktisk mest om utrolig godt gennemført rød indoktrinering. Eller total uvidenhed godt tilsat proportionsforvrængning.

    Kommentar by Janette Lund — 12. juli 2009 @ 15:47

  21. Danmark er da et frit land, som hele indvandringsmafiaen og dens politiske medsammensvorne hylder så højt.

    De har bare aldrig sagt noget om, at det også skulle virke for danskere.

    Kommentar by Janette Lund — 12. juli 2009 @ 15:51

  22. […] for Ungdom mot Rasism. Nordiske kvinder er ikke rigtig i kridhuset i de farverige kulturer: “En 45-årig kvinde blev onsdag, da hun gik gennem  Lergravsparken, overfaldet af en gruppe på c… Nu mangler vi bare, at de opdager det […]

    Pingback by »Fy fan svenska flicka« « Snaphanen — 12. juli 2009 @ 15:52

  23. 4 Janne – Det er stensikkert vi bliver mere hårde i betrækket som tiden går, og det er stensikkert det ikke skyldes racisme, men erfaring hentet på gaderne.

    Der er bare ikke mange mennesker, som forbliver upåvirket, når familiemedlemmer overfaldes igen og igen. Og man selv oplever manglende frontallap adfærd, hadefuld tale, som “jeg slår dig ihjel” “fucking jødeland og luderland”.

    Erfaring slår tro, som regel i det lange løb, selv om der mange der ikke tør slippe barnetroen og holder fast og fast.

    9 Kim – Muslimerne ser sig ikke kun som ofre, de ser sig som største ofre – deres egne fanatikere myrder løs i et omfang ingen andre kan være med i direkte rettet mod uskyldige. Inge protester over det, eller klager over at det ikke ryger i medierne, det har jeg lige skrevet en post om – det er nogle dyr er mere lige end andre om igen.

    12. Balkanisering, er nok mere sandsynligt end amerikanisering, dels er det muslimer vi har fået herop i stort antal, dels er der et oprindeligt folk, som er noget mere organiserede end indianerne, dels fungerer systemet sådan, at vi er blevet pålagt en byrde vi ikke havde før.
    Men et forstadie er nok en amerikanisering, heldigvis går danskere ikke amok over småting, eller amok let. Som muslimerne så til gengæld gør. Men det er ikke det samme som at bægeret ikke flyder over en dag, det gør det. Og så vil muslimerne forstå, at det var ikke svaghed, der holdt danskerne fra at slå igen, men ønsket om fred, fornuftige løsninger og at vi helst ikke ville synke til deres niveau.

    Men kommer de løsninger ikke, så bliver der slået tilbage.

    Får vi stoppet nyindvandringen, tilgengæld tror jeg, at problemet aldrig vokser så stort. Vi kan til nød håndtere dem vi har nu, men vokser de til det firdobbelte, så bliver det en helt anden situation.

    De vil vokse til det firdobbelte demografisk, men det kommer til at tage lang tid, og giver også løbende en hvis assimilation.

    Den store fare ligger i et overflow af nyindvandring, me også i at vi ikke håndterer problemerne vi allerede har i høj grad, problemet er for stort til symbolpolitik.

    Kommentar by Thomas Bolding Hansen — 12. juli 2009 @ 16:46

  24. Jeg har aldrig forstået de der 20 vs. 1-situationer, som ender med lidt overfladisk skade.

    Jeg tænker Morton Downey, hende McCain og Palin aktivt skabte opmærksomhed om pga. hendes usandsynlige (og efterfølgende debunked) påstand om at være overfaldet af en Obama-tilhænger, hende brasilianeren i Schweiz der påstod hun fik skåret hagekors i sig af nazister. De påstod at de blev overfaldet, men der var ikke nogen der fuckede dem op. De henvendte sig til pressen med et synligt mærke, men ingen alvorlige skader.

    Jeg ville være mere tilbøjelig til at tro på en historie om en dame der blev gruppevoldtaget, eller en ung fyr der blev gennemtampet.

    Deres overfaldsmænd var hyper-aggressive, bare ikke aggressive nok til rent faktisk at skade deres offer.

    Er der nogensinde nogen der er blevet dømt for hyper-aggressiv adfærd og mærkning af et offer, som de ikke voldtog eller gennemtampede? Har denne sag for-tilfælde? Svar udbedes.

    Things that make you go HMMM…

    Kommentar by WilliamJansen — 12. juli 2009 @ 17:37

  25. -> 24 William

    Man skal altid være forsigtig med den slags historier, og det er jo lige her, hvor kritiske journalister kunne gøre en forskel. Nogen mener tilsyneladende ikke at historien er væsentlig.

    Havde det være 20 danskere og en 45-årig pakistansk kvinde, så havde den fået fuld skrue i medierne.

    Kommentar by Kim Møller — 12. juli 2009 @ 17:58

  26. 23.Thomas Bolding Hansen

    Ja, det er sikkert rigtigt at vi på sigt ville kunne komme til at styre de muslimer vi har nu, HVIS der ikke kommer flere til.

    Men ingen af os aner hvad EuroMed projektet trækker med sig af konsekvenser i forbindelse med tilvandring fra de arabisk-islamisk lande, som fra Januar 2010 bliver PARTNERLANDE til EU med hvad der dermed følger med af rettigheder for disse landes befolkninger.

    Jeg tænker selvfølgelig på Søjle 4 i EUs FIRE FUNDAMENTALE FRIHEDSSØJLER, som netop Partnerlandenes befolkninger også får adgang til.

    EU har ikke lover EU-landene at disse aftaleforhold der konfirmeres til Januar IKKE medfører netop en forøget tilvandring til EU-landene fra disse arabisk-islamiske Middelhavslande!

    Og så længe vi ikke har nogen vished for hvad projektet medfører i den retning, tillader jeg mig at forestille mig det alleværste scenarie, nemlig at der kommer mange, mange flere muslimer hertil til europas lande!

    De har ingen fremtid i deres egne lande, den demografiske vækst i disse lande er overvældende og myndighederne dernede har ingen muligheder for at give dem gode skolegange, uddannelserne og arbejder.

    EU har så vidt jeg har læst mig frem til IKKE fortalt disse lande, at vi ikke er interesserede i at modtage en god del af deres “overskuds”-befolkning.

    Tværtimod er dette præcist hvad EU har aftalt tilbage i, så vidt jeg husker, 70´erne med netop den Arabisk-Islamiske verden at det er hvad Europas lande, EU-landene, skal !

    Vi skal dette bl.a. for at Araberne ikke skal lukke af for olietilførelsen til Europa.

    Det var aftaler der blev indgået dengang mellem Saudierne, som var forhandlingsledere for de arabisk-islamiske Mellemøstlande, og EF/EU.

    Det er vores egne tidligere, som nuværende, politikere der solgte vores lande, og os, for olien fra de arabisk-islamiske Petrolande.

    Hvad skal vi gøre for at stoppe islamiseringen ?

    Det kort af det lange er, at det kan vi ikke !

    Tilbage står vores muligheder enten som Dhimmier, som konverterede til islam eller som aktivt modstandsydende.

    Og det sidste kommer til at betyde, at vi ikke undgår at komme i fysisk krig på Europæisk jord – igen.

    Mit valg er det sidste.

    Kommentar by Vivi Andersen — 12. juli 2009 @ 18:12

  27. Rasmussen # 17

    Dit ukendskab til USA lyser langt væk.

    USA (Amerikas forenede stater) er en sammenslutning af 50 selvstændige stater hver med egen regering lovsamlinger osv. EU har under 30 medlemsstater.

    Hvad er det, du vil sammenligne med uden de helt store proportionsforvrængninger ?

    Kommentar by Janette Lund — 12. juli 2009 @ 18:13

  28. Janette

    Med fare for at udstille mit “ukendskab” til sagernes rette sammenhæng så er jeg desværre ikke helt klar over hvad du mener og hvor du vil hen!?

    Ja USA er et andet land og anderledes end Europa og DK, så langt er jeg med og jeg synes netop det er hvad jeg skriver.
    Det du vist ikke bryder dig om er min skepsis overfor det vi kan kalde den amerikanske model, som EU til en vis grad søger at efterabe.
    Den hærgende rettighedspest der har åbnet dørene for muslimsk masseindvandring til Vesten er en mutation af det amerikanske projekt udbredt som eliternes nye verdensreligion.
    De stakkels amerikanere er selv på skideren med denne problematik og jeg mener bestemt at have øje for det gode Amerika har virket i denne verden.
    Dertil vil jeg stadig have lov til at pege på USA´s besynderlige orden uden et effektivt socialtsikkerhedsnet og et ocean af skydevåben i omløb. Jeg kan dog godt se at disse problematikker kan blive svære for amerikanerne at løse, deres samfundstype og ikke mindst enorme størrelse taget ibetragtning.
    At jeg priser mig lykkelig for at vores lille DK i samfundsordning og kultur er lysår fra den amerikanske, betyder ikke at vi ikke kan lære en masse positive ting fra dem.

    Kommentar by Rasmussen — 12. juli 2009 @ 18:56

  29. 24 William, jeg tror svaret ligger meget i opklaringsrammen og strafferammen.
    Hvorfor røver man flere personer, end man røver banker? Bankrøverier bliver taget alvorligt, eftersøgt grundigere, og giver meget længere straffe – nu har man også farvepatroner som ødelægger pengene naturligvis – men røverier af butikker, som ellers giver større gevinst, end at overfalde en person på gaden, er der heller ikke så mange af, som personrøverier.

    Det samme kan man sige med vold, jeg tror ikke det er respekt for liv, som driver dem, med nærmere den bevidsthed, at hvis de går over stregen og slår et andet menneske ihjel, hvilket ikke er spor svært, så er chancen for at politiet ikke finder en, og man ryger lang tid i spjældet, meget lille.

    Derfor stikker de tit ofret med en kniv i låret, nærmere end mod hjertet.

    Og sparker ikke helt så hårdt, som de kan, når de sparker på en som ligger ned. Det er nærmere lige en symbolsk manifestation, som helst ikke skal ende med at politiet gør for meget ud af at fange dem, eller sætter dem i fængsel i for lang tid.

    Kommentar by Thomas Bolding Hansen — 12. juli 2009 @ 19:15

  30. @ TBH:

    Jeg tror kun at voldsmænd er så rationelle, som du beskriver dem, når de planlægger noget. Jeg vil på baggrund af historien gætte på at tingene skete spontant (og ja, det er bare et gæt).

    Men er der eksempler på tidligere sager, hvor 20 vs. 1-situationer er endt med en overfladisk skramme og et fravær af voldtægt, gennemtampning o.l.? Nogen der kan erindre at have hørt om noget lignende?

    Kommentar by WilliamJansen — 12. juli 2009 @ 19:54

  31. 16

    “Lige nu er det Kina, i næste måned er det et andet land. Det overordnede mønster ignoreres konsekvent…”

    Og lige nu er det rockere som medier, politi og politikere går systematisk efter – og heldigvis for det! Men hvorfor gås der ikke efter indvandrerbander med samme systematik, omfang og ildhu hos medier, politi og politikere? Hvorfor? Det gør vel lige så ondt (fysisk, psykisk og økonomisk) på ofre, der overfaldes af rockere som af indvandrerbander eller hvad? Konsekvenserne af volden er vel den samme? Og hvad med de mennesker der overfaldes af flokke af indvandrere som vist i ovennævnte lille bitte avisnotits. Det er dybt provokerende og grumt at overfald af den karakter ignoreres af større medier.

    Kommentar by Janne — 12. juli 2009 @ 20:02

  32. Ikke mere spontant, end de godt kan finde ud af at holde sig fra folk der ligner nogle, der kan og vil slå igen. Nok nærmere en hurtig overvejelse i en given situation og en hurtig risikovurdering.
    Og når de så sparker, så ved nok godt et eller andet sted, hvad der kan ske, hvis de gør det for hårdt.

    Men det er naturligvis nogle tilbøjeligheder de har svært ved at styre, det gælder også den mere planlagte kriminalitet i øvrigt.

    Kommentar by Thomas Bolding Hansen — 12. juli 2009 @ 20:22

  33. 20 mod 1 ?
    Stod der ikke noget i sjakalmanifestet om dette faenomen?
    Eller var det kun arabere…

    Kommentar by maladebleu — 12. juli 2009 @ 20:51

  34. @

    “Er der nogensinde nogen der er blevet dømt for hyper-aggressiv adfærd og mærkning af et offer, som de ikke voldtog eller gennemtampede? Har denne sag for-tilfælde? Svar udbedes.

    Things that make you go HMMM…”

    Deri består delvis problemet.

    UK har en pragtfuld “anti-social behaviour” lov, hvor aggressiv er adfærd helt er forbudt. Men er det ikke en subjektiviseret vurdering af dommeren så ? Mjo, men langt de fleste der dømmes er i nattelivet bakket op af CCTV bevis og subjektive bedømmelser er en integret del af eks. hate-crime lovgivning allerede.

    Det er fedt, at de aber (af alle hudfarver) der pumper sig op og konfronterer fredelige borgere på gadeplan kan dømmes igen og igen og igen, uden at de rent faktisk behøver at skade nogen for life først.

    Så mangler vi bare nogle strengere straffe for recidiv-kriminalitet – så kører det fan’me !

    Kommentar by DaLi — 12. juli 2009 @ 21:57

  35. Rasmussen # 28

    Jeg opponerer mod stereotypen af amerikaner og amerikanske tilstande. Jeg har boet i Wisconsin og bor nu i South Carolina, og der er faktisk forskel. Og det er ikke en gang de største forskelle.

    Jeg er overbevist om, at fordommene om USA kommer fra socialistisk indoktrinering under den kolde krig. Og at fordommene holder ved.

    Her i The Lowcountry i syden er tingene muligvis noget anderledes end Hollywood og forstadsromantik glorificeret i TV serier. USA er altså mere end California og New York.

    Jeg bor ude et sted, hvor kragerne selv har madpakke med, men de vender som regel om inden. Der er kun et kvarters kørsel til jobbet inde i lilleput byen med alle 13.000 inbyggere.

    DET er også USA.

    Hilsen Janutte

    Kommentar by Janette Lund — 12. juli 2009 @ 22:11

  36. ” Der tegner sig et klart mønster. Muslimer er ofre pr defintion. Når muslimske områder går amok i Thailand, så er det centralregeringen som undertrykker. Lige nu er det Kina, i næste måned er det et andet land. Det overordnede mønster ignoreres konsekvent”.

    Der er ikke noget galt med det muslimske mønster, da den islamiske ideologiske pest breder sig overalt på kloden. Men der er reelle årsager til at muslimerne er gået amok i Thailand.

    “Undertrykkelsen” af den thailandske regering bestod i gennemførte drab på demonstrerende muslimer i 2004. Helt præcist 6 på en politistation, 78 i en militærlejr og 32 i en moske. Militær og politi er aldrig draget til ansvar for udåden.

    At muslimerne så er gået amok siden med deres traditionelle terrorisme mod tilfældige uskyldige er en anden sag. Det syntes som om, at den muslimske ideologi fuldstændig fjerner enhver moralsk hæmning hos dens medlemmer.

    Men thailand er gennemført udemokratisk og gennemsyret af kurruption hos politikere og politi i top og bund. Helt præcist er Thailand en politistat med demokratisk glasur. Hverken mere eller mindre.

    Kommentar by dommedag — 12. juli 2009 @ 22:13

  37. Janette

    Jeg er sikker på man kan leve et ordentligt og udmærket liv i USA.
    Held og lykke med det iøvrigt!

    >BemærkEnd of Message<

    Kommentar by Rasmussen — 12. juli 2009 @ 22:45

  38. (Server to Janette)

    -In the message above from Mr. Rasmussen the following secret message
    was incoded:
    “Workers of America rise, you have only the chains to loose-Rise and build the classless society as Marx promised it should come and stay-
    BUILD IT IN SOUTH CAROLINA!!!”
    -Secret socialist indoctrination detected and exposed by:
    Indoctrination R Us-
    Detection completed-

    Kommentar by ServerError(Screener) — 12. juli 2009 @ 23:01

  39. […] “Från Amager Bladet via den danska bloggen Uriasposten: […]

    Pingback by Danska kvinnor ska veta sin plats « Varjager’s Weblog — 12. juli 2009 @ 23:05

  40. 34 Dali, bliv dommer, så der i det mindste er en som kan finde ud af at få straffen lidt op over minimumsstraffen.

    Tag nu her i dag, en fyr har angrebet sin tidlgiere chef med en jernstang, der skete ikke noget – men han er tiltalt for mordforsøg.

    Så har vi sådan en fyr, der hopper på et offers hoved, så vedkommende får kraniebrud og hjerneskade resten af livet – i to omgange bliver dommen otte måneder. Det er jo vanvittigt.
    Det er billigere, at ødelægge et menneskes liv, end at gå med pistol uden at bruge den, eller begå økonomisk svindel og du kan sikker fylde på forbrydelser med høj strafferamme, som er banale i forhold til at ødelægge et menneskes liv.

    Den engelske lov lyder ikke tosset. Der skal skelnes mellem overfald og specielt grundløst overfald, og selvforsvar.

    Ikke angreb pacifisme er lige så god ikke voldelig pacifisme, hvis ingen angriber, bliver ingen angrebet.
    Men hvis mennesker angriber, skal de straffes for det, og personer som forsvarer sig selv, eller andre, mod angreb, skal ikke straffes.

    Og så recidiv, der er vel en mulighed for skærpelse allerede, men der skal jo åbenbart også være pligt til at bruge, at hæve maxstraffen er en ting, men hjælper ikke hvis dommerne dømmer minimums: eller et par måneder mere, så mener de, at de har været strenge:

    http://logisksnit.blogspot.com/2008/12/et-vink-med-et-baseballbat.html

    Kommentar by Thomas Bolding Hansen — 12. juli 2009 @ 23:19

  41. -> William

    “Men er der eksempler på tidligere sager, hvor 20 vs. 1-situationer er endt med en overfladisk skramme og et fravær af voldtægt, gennemtampning o.l.? Nogen der kan erindre at have hørt om noget lignende?”

    Jeg kender flere af den slags historier fra min omgangskreds, men groft intimideren er jo ikke noget man normalt melder til politiet.

    Iøvrigt mener jeg den omtalte sag er langt mere alvorligt. Når man brænder en person i ansigtet med en cigaret, så er det et brutalt overgreb.

    Kommentar by Kim Møller — 13. juli 2009 @ 04:36

  42. Grov intimidering – ja, der er jeg overbevist om foregår.

    Gruppevoldtægt og gennemtampning – ja, der er jeg overbevist om foregår.

    20 vs. 1-situationer der medfører præcis så meget skade som man kan påføre sig selv, men kun på overfladen – jeg har altså mine tvivl.

    Ja, den omtalte sag skildrer et mere brutalt overgreb end grov intimidering. Den skildrer en type overfald som jeg aldrig har hørt om uden at man en dag eller fem senere hørte om at det var vist bullshit. Men nu hvor main-stream-medierne ikke undersøger den, så sker der sandsynligvis intet yderligere her.

    Har du et eksempel på den type overfald (20 vs. 1, brutal afstumpethed, kun overfladiske skader, ingen voldtægt, ingen gennemtampning på trods af den brutale afstumpethed), som beviseligt skildrer ægte sager? Kim, du er ekspert i indvandreres vold, så du har måske hørt om en sag eller tre…

    Kommentar by WilliamJansen — 13. juli 2009 @ 06:49

  43. Som jeg har sagt det før. Det synes uafvendeligt, at der kommer en krig mellem dette lands oprindelige befolkning og muslimerne i Danmark.

    Efterhånden som de muslimske overgreb fortsætter og de vokser i antal vil der være flere og flere danskere som vil sige fra. Ikke alle vil nøjes med at skrive indlæg på blogs. I begyndelsen vil der blot være marginaliserede grupper (Jønke & co.) som tager et initiativ.

    At politiet er så magtesløse som de er – accellerer kun processen på begge sider.

    Spørgsmålet er kun hvornår krigen kommer?

    Jeg håber blot også, at den halvdel af udlændingene, som ikke er muslimer holdes uden for dette. 99% af udlændingeproblemerne er med de muslimske indvandrere.

    (Imens fortsætter de muslimske tosser med at sprænge kristne kirker i Irak – hvilket foreløbig har bevirket at halvdelen af de kristne i Irak er flygtet).

    Kommentar by Sigwar — 13. juli 2009 @ 09:11

  44. Kan det have nogen sammenhæng med udbredelsen af vold, overfald og udemokratisk adfærd i Danmark at gøre, at f.eks. Århus kommune giver skattekroner til rap skole til børn, hvor der så bl.a. kreeres og synges tekster (en af teksterne, der er lavet på kurset og som er citeret i en anden tråd her på bloggen, ligner noget der er lavet af Hamas TV), hvor der indgår patroner til mennesker man er uenig med?

    Er nogle politikeres og nogle journalisters/avisers romantisering af primitive tekster med vold og overfald med til at gøde jorden for børn og unges (udemokratiske) vold og hærværk i Danmark? Og hvor meget Hamas (børne og voksen) TV er egentlig inspirationskilde til rap tekster i forskellige områder i Danmark?

    Kommentar by Janne — 13. juli 2009 @ 11:26

  45. Jag som trodde vi svenskar i Malmö var värst drabbade av det multikulturella samhället!

    Det är dags att sluta snacka och börja handla konkret. Unga flickor och kvinnor måste skyddas i första hand. De måste beväpna sig och utbilda sig i självförsvar. Den israeliska stridstekniken Krav Maga är lämplig då det gäller att bemöta sådant slödder som kvinnorna i Lergravsparken råkade ut för.

    Vi skall inte vänta på att samhällets företrädare skall ta reson och skydda oss – vi måste skydda oss själva!

    Kommentar by LP — 13. juli 2009 @ 19:01

  46. LP, vi har også muslimske indvandrere, og i øvrigt idioter på stoffer:

    Vi har f.eks:

    “I 2007 udgjorde indvandrere fra alene Tyrkiet, Pakistan, Libanon, Somalia, Irak og Marokko i alt 99.165 personer, eller 1,8 procent af den samlede befolkning.”

    De står for, af alle domme i retsalene, baseret på tal fra 2000-2007

    15,70 procent af voldtægtsdommene.
    14,67 procent af dommene for mord.
    13,11 procent af domme for røverierne.
    10,49 procent af vold mod offentlig myndighed.
    7,32 procent af den simple vold.
    9 procent af alle domme for voldsforbrydelser.
    10,46 procent af den alvorligere vold.
    11,13 procent af domme for trusler.
    9,47 procent af brud på våbenloven.
    8,63 procent af særligt alvorlig vold.

    Godt gået som 1,8 procent af befolkningen, selv om deres andel blandt unge er højere, end blandt befolkningen som helhed.

    Så er det man kan begynde at forestille sig hvad der sker, når deres andel er 10-20-30-40 procent.

    Der er ingen naturlig grænse for væksten i kriminalitet, andet end at der ikke er flere tilbage at begå den imod.

    Tag dit eget land Sverige, i kan forvente mellem 2,5 og 3 millioner voldstilfælde de næste ti år, forudsat at stigningen i vold ikke bliver for høj. De skal fordeles mellem 9-10 millioner borgere:

    http://logisksnit.blogspot.com/search/label/Sverige

    Til sammenligning havde Danmark 18.500 voldforbrydelser i 2008. Anmeldelsesgraden er også omkring 30-40 procent, så lad os gange antallet med 3 for en sikkerheds skyld.
    Så taler vi om 55.500 x 10, altså angiveligt omkring mellem 500.000 og 600.000 voldstilfælde som skal fordeles mellem 5.500.000-5.700.000 mennesker, de næste ti år.

    Så problemet er ikke helt så lille, som man lige umiddelbart skulle tro.

    Det skyldes ikke kun indvandringen. Men indvandringen gør det ikke bedre.

    Kommentar by Thomas Bolding Hansen — 13. juli 2009 @ 20:31

  47. I øvrigt min beregning af indvandrerandele er kun baseret på fængselsdomme, ikke foranstaltningsdomme og andre domme.

    Efterkommere er ikke regnet med, da de fleste af dem er så unge, at deres andel af fængselsvæsenet ville være misvisende. Jeg synes der er tegn nok i sol og vind på, at de vil blive mere kriminelle end deres forældre, andelen af unge 14-18 årige som fremstilles i Københavns byret til eksempel.

    Den dag de skal i fængsel, i stedet for ungdomspension osv. bliver indvandrere og efterkommeres andel af grove forbrydelser fra netop de her seks lande, qua personer som allerede er i landet.

    Kommentar by Thomas Bolding Hansen — 13. juli 2009 @ 20:40

  48. Når volden var 5-6 gange mindre for 40 år siden. Betød det omkring 3000 tilfælde årligt. Anmeldelsesgraden var højere dengang. befolkningen var allerede 4,9 millioner.

    Om vi så tager udgangpunkt i en anmeldelsesgrad som hedder 1/3 var det stadigvæk kun 90.000 tilfælde på ti år. til fordeling mellem 5 millioner mennesker cirka.

    Der er hulens til forskel, både i voldens omfang, men også i dens karakter.

    Velkommen til 68 generationens fagre nye verden.

    Kommentar by Thomas Bolding Hansen — 13. juli 2009 @ 20:51

  49. 47. Så bliver deres andel større, af den grove kriminalitet.

    Og i øvrigt, de vil altid være en større andel af ungdommen, da de får flere børn, uanset nyindvandring eller ej.

    Kommentar by Thomas Bolding Hansen — 13. juli 2009 @ 21:09

  50. Efter overstået straf udvises de kriminelle udlændinge(flertallet kommer fra islamiske middelalderstater). Det er det eneste, som de kriminelle udlændinge har respekt for og samtidig forbedres de danske borgeres sikkerhed. Ligeledes må de mange langtidsledige udlændinge og fupflygtninge hjemsendes, helst omgående.

    Kommentar by Poul — 13. juli 2009 @ 21:43

  51. ServerError(Screener) # 38

    :-) :-) :-) :-) :-)

    Kommentar by Anonym — 14. juli 2009 @ 00:45

  52. Rasmussen # 37

    Du kan jo næste gang sammenligne South Carolina med Danmark. SC er ca. dobbelt størrelse af Danmark men kun 3 1/2 mio. indbyggere Der er godt nok ikke mange muslimer i SC, men der er masser af latinoer. Og der er mange efterkommere af slaverne her i kystegnene, hvor man i gamle dage dyrkede verdens fineste bomuld på The Sea Islands.

    Se det er en størrelse, som Danmark kan sammenlignes med. Ellers kunne jeg jo laste danskerne for, hvad de laver i Polen, Italien eller Irland….

    En anden ting, som danskere ikke forstår et pluk af, er at USA ikke har en samlet politistyrke med samme politichef over det hele.

    Der findes naturligvis FBI, der bl.a. efterforsker bank- og postrøverier samt forbrydere, der krydser statsgrænser. SC har sit eget statspoliti SLED (South Carolina Law Enforcement Division) og State Troopers, der patruljerer hoved- og motorveje samt park rangers, der tager sig af state parks.

    Herude, hvor kragerne for længst er vendt om, har vi Sheriffen med hans deputies, der har politimyndigheden. Når jeg kommer på arbejde, er det inde i byen med eget politikorps. Jeg kommer tit til Town of Port Royal, der har eget politikorps. Og jeg passer et EDB system, der har Town of Bluffton som brugere, de har eget politikorps. De byområder, der har eget politikorps har tillige egne byretter, hvor dommerne er ansat af deres respektive bychefer og ikke udpeget af Justitsministeriet for SC. Jeg fik skrevet at alle stater har deres egne regeringer – ikke ?

    http://www.sc.gov/Portal/Category/GOVERNMENT

    Og det var bare et lille bitte udpluk af, hvordan det amerikanske samfund er skruet anderledes sammen end i Danmark.

    Kommentar by Anonym — 14. juli 2009 @ 01:29

  53. Kiiim, hvad sker der ???

    Jeg bruger pt IE i stedet for Mozilla, som jeg plejer, men som har det med at lade laptoppen gå i sort efter nedlukning og opstart igen. Jeg kan bedre lide Mozilla, men hvis den bliver forfulgt af hackere…

    Jeg er den samme Janutte, som jeg altid har været siden kimpo fandt på mit nye navn.

    Hilsen Janette

    Kommentar by Anonym — 14. juli 2009 @ 03:43

  54. Rapskole med børnesang (indeholdende patroner til meningsmodstander) lukket.

    h t t p://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2009/07/14/044017.htm

    Kommentar by Janne — 14. juli 2009 @ 09:37

  55. Der er så store mørketal i kriminalitetsstatistikken, at den reelle kriminalitet er ca. 5-6 gange højere end registreret.

    Jeg har andetsteds fortalt om mine problemer med at anmelde kriminalitet til politiet. De tager helt enkelt ikke imod de fleste anmeldelser. Heller ikke i oplagte og grove sager. Jeg mener ikke mine erfaringer er særtilfælde.

    De reelle tal er derfor væsentligt højere end Thomas i #46 angiver. Men tak alligevel.

    En del af min uddannelse er faktisk i statistik. Jeg ved hvad jeg taler om når jeg siger at kriminalitetsstatistikkerne ikke er retvisende. De er helt ubrugelige til forskningsformål (som den slags kriminologerne laver). Det står meget værre til end politikerne vil indrømme.

    Hvis danskerne vidste hvor slemt det reelt står til – ville vi formentlig stå overfor politiske forandringer.

    Et godt råd til højrefløjens politikere er at få de rigtige tal frem.

    Venstrefløjen er ikke interesseret i at sandheden kommer frem. De røde vil modarbejde sandheden på alle måder. Men der skal kæmpes for den.

    Kommentar by Sigwar — 15. juli 2009 @ 14:24

  56. Netavisen Sjælland har en interessant tilføjelse til sagen:

    To yngre mænd på henholdsvis 17 og 19 år blev efterfølgende anholdt og sigtet i sagen.

    Fra d. 2. Juli år, så der er næsten helt sikkert noget om den sag.

    Kommentar by WilliamJansen — 15. juli 2009 @ 15:35

  57. Fremgår også af Politiets døgnrapport:

    http://www.politi.dk/CMS.Politi.Web/Templates/Content/ArticleWithXMLIndexPage.aspx?NRMODE=Published&NRNODEGUID={475F8398-E489-490A-9E71-F518C764D8CB}&NRORIGINALURL=%2fKoebenhavn%2fda%2flokalnyt%2fDoegnrapporter%2fDoegnrapport_010709.htm&NRCACHEHINT=NoModifyGuest#Vold,%20Lergravsparken

    Kommentar by WilliamJansen — 15. juli 2009 @ 15:59

  58. Sigwar.

    Mine tal er hentet fra domsafsigelserne, så de er et nogenlunde parameter på andel, medmindre opklaringsprocenten og anmeldesprocenten er lavere for kriminalitet begået af indvandrere, altså deres mørketal større end de øvrige.

    Der er dog det forbehold, at andre domme end betinget og ubetinget fængsel ikke er med, og efterkommere er ikke med, har kun regnet med indvandrere.

    Kommentar by Thomas Bolding Hansen — 16. juli 2009 @ 17:18

  59. #58

    Jeg er slet ikke uenig i at andelen er retvisende, min pointe er selvfølgelig, at selve totaliteten af al kriminalitet er undervurderet.

    At efterkommere ikke er med er dog naturligvis et problem, som kan forrykke billedet.

    På trods af dette er vi stadig kun i de første stadier af det som kommer.

    Kriminaliteten vil vokse – konflikter og sammenstød vil blive gradvist større og større – myndighederne vil tage flere forholdsregler, der blot bremser, men ikke løser problemerne – den private sikkerhedsindustri vil have kronede dage – og så vil der være nogen, som tager sagen i egen hånd – dem vil der til sidst blive flere og flere af ….indtil….

    Kommentar by Sigwar — 19. juli 2009 @ 19:10

  60. Ærgligt at jeg der ikke går ind for vold, får lyst til at tæve sådan en flok. Parkeret bil, slukket moter, en flok mænd. Men sådan noget er jo selvtægt og ikke tilladt.
    Håber de får en hård straf og bliver overvåget – man ender ikke tilfældigt med sådan noget.
    Ligesom de syv drenge der ville voldtage en 14 årig pige.
    Føj for pokker!

    Kommentar by Peter — 22. juli 2009 @ 02:31

RSS feed for comments on this post.

Leave a comment

Line and paragraph breaks automatic, e-mail address never displayed, HTML allowed: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Denne weblog er læst af siden 22. juni 2003.

 



 

Vælg selv beløb



Blogs


Meta
RSS 2.0
Comments RSS 2.0
Valid XHTML
WP






MediaCreeper