22. november 2015

Muslim diskriminerede kvinde, og klagede til Ligestillingsnævnet: Får ‘10.000 kroner i kompensation’

Kvinde diskrimineres af muslim, og Ligebehandlingsnævnet tildeler ham 10.000 kroner i erstatning. Fra Ekstra Bladet – Taxichauffør nægtede at give hånd – får 10.000 kr. i erstatning.

“Sagen begyndte i januar, da taxiselskabet havde indbudt nogle chauffører til et møde med information om muligheden for at blive udvalgt til ti betroede stillinger til et chaufførkorps, der skulle tage mod nogle særlige kunder i Københavns Lufthavn og følge dem dem hen til deres taxier. … Selv om chaufføren, der som andengenerations-indvandrer er født og opvokset i Danmark, kom for sent til mødet, rakte Taxa 4×35’s kvindelige servicechef hånden frem for at hilse.

Ligebehandlingsnævnet vurderede, at det var ulovligt, at Taxa 4×35 afviste chaufføren, fordi han ikke ville give hånd til kvinder.

Så Taxa 4×35 havde udsat ham for ‘forskelsbehandling på grund af religion’ og skulle betale ham 10.000 kroner i kompensation, afgjorde nævnet.”

Oploadet Kl. 23:14 af Kim Møller — Direkte link19 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: https://www.uriasposten.net/archives/70908/trackback

19 Comments »

  1. Sindsygen hærger videre!

    Kommentar by Per747 — 22. november 2015 @ 23:38

  2. Hold dig væk fra muslimen. Han er din fjende alene fordi du er hans fjende.

    Lær det dog.

    Kommentar by Iznogut — 22. november 2015 @ 23:42

  3. http://www.ligebehandlingsnaevnet.dk/naevnsdatabase/afgoerelse.aspx?aid=1724&type=Afgoerelse

    Kommentar by Hodja — 22. november 2015 @ 23:47

  4. Ha-Ha!
    Så,det er god råd at tjene penge)))

    Kommentar by Irina — 22. november 2015 @ 23:48

  5. “Det er ikke for at være respektløs det er blot ren religion.” -Hvorefter han fortsætter med at påpege at han ofte giver hånd til kunder, endda også kram og kys hvis det er det der skal til.
    Han skriver nærmest direkte at forbeholdet kun gælder overfor chefen da de åbenbart har en eller anden konflikt kørende, og det udløser så 10.000 kr fra de inkompetente sagsbehandlere i “synd for muslimen” bonus. Det her land..

    Kommentar by per — 23. november 2015 @ 00:09

  6. Mon ikke taxiselskabet vil have denne sag prøvet hos domstolene.

    Kommentar by Gunnar Biering — 23. november 2015 @ 00:17

  7. Sammenholder man med censorsagen fra 2013, så blev det anset for “diskrimination” at en muhammedaner ikke ville give hånd til kvindelige ekserminander.

    Så det var måske snare ham der skulle have været en tur i ligestillingsnævnet. – Som indklaget.

    Vanvidet i det nævn ufortalt.

    Kommentar by Hans Und — 23. november 2015 @ 00:23

  8. Vred politiker om håndtryk-sag: Selv i Tyrkiet ville taxachauffør blive fyret

    http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/vred-politiker-om-haandtryk-sag-selv-i-tyrkiet-ville-taxachauffoer-blive-fyret/5839646

    Politisk ordfører for Socialdemokraterne i Københavns Borgerrepræsentation, Lars Aslan Rasmussen, mener, det
    skader danske muslimers omdømme, at Ligestillingsnævnet
    tilkender erstatning til taxachauffør

    Lars Aslan Rasmussens holdning er helt på linje med Dansk Folkeparti.

    Her sagde integrationsordfører Martin Henriksen søndag:

    – Sagen er grotesk, fordi Ligebehandlingsnævnet her godkender et
    religiøst-fundamentalistisk kvindesyn fra en uopdragen muslimsk
    taxachauffør, som snarere burde fyres i stedet for at få kompensation.
    Hvis jeg var chef i et taxiselskab, havde jeg fyret ham.

    Kommentar by Bjovulf — 23. november 2015 @ 02:41

  9. Da jeg læste det, troee jeg det var en dårlig spøg!
    Hun burde have afvist ham fordi han kom for sent. Men måske er det godt at sagen kommer frem! For så kan vi se hvor langt ud ligestillingsnævnet er kommet,
    Submission?

    Kommentar by Robert R — 23. november 2015 @ 05:39

  10. Hvis det havde været en dansk kvinde, der ikke ville give hånd til en muslimsk mand, var hun blevet anklaget for racisme. Men nu er det en muslimsk mand, der ikke vil give hånd til en dansk kvinde.

    Kommentar by Liva — 23. november 2015 @ 06:17

  11. # 9 Robert R.

    Og, for at klappe sin chef på skulderen. Manglende respekt!

    Ret lige til i firmasammenhæng men firmaet lader til at have en ret dårlig advokat.

    Kommentar by Santor — 23. november 2015 @ 07:09

  12. Den muslimske mand vil da ikke nøjes med at “få hånd” af de danske kvinder…. han vil da have rigtig fisse

    Kommentar by redneck — 23. november 2015 @ 09:34

  13. Galskaben i Danmark er tilsyneladende grænseløs. Jeg græmmes! Hvad skal der til for at stoppe samfundets knæfald for denne total latterlige gedeknepper-religion? (Jeg tror desværre, at løbet er kørt, og om føje år kan vi ikke længere synge: “Vort gamle Danmark skal bestå,–“, for da eksisterer landet ikke længere”). Suk. Fyr de uduelige politikere!

    Kommentar by Torben F. — 23. november 2015 @ 10:34

  14. Hvilken erstatning fik kvinden, som så groft blev kønsdiskrimineret? Det er vist en sag for ligestillingsnævnet?

    EU (øv), har jeg misforstået noget?

    Kommentar by Niels P. — 23. november 2015 @ 16:40

  15. Dansk justits. Man brækker sig.

    Kommentar by Nielsen — 23. november 2015 @ 18:24

  16. Er vi virkelig helt derude:-( Han skulle som minimum have haft en fyreseddel. Også et fuldt fortjent los i røven havde været på sin plads

    Kommentar by Jens — 23. november 2015 @ 19:59

  17. Hahaha igen.

    Og de (Muslimerne) kan simpelthen ikke forstå hvorfor vi er trætte af dem :)

    Danmark er på vej mod afgrunden , skynd dig at suge så mange penge du kan ud af statskassen inden den bliver lukket alligevel.

    Snyd i skat , flyt din adresse til polen og skor kørselsfradrag.
    Arbejd sort , hæv dagpenge samtidig.
    sug sug sug ,ligesom politikerne gør selv, ligesom besættelses magten og deres tilhængere og hjælpere gør, istedet for at være til grin !!!

    Kommentar by A Andersen — 24. november 2015 @ 10:21

  18. […] Uriasposten, ASH i Pravda,  Beinov i Pravda, Pabst på JP-blogs, Karen J i DKA, TV2-nuss (politisk reaktion), google. […]

    Pingback by Dømmer jura | Undskabens Hotel — 25. november 2015 @ 05:50

  19. Mere i samme dur:

    Sharia Uber-chauffør i London siger til dansk skuespillerinde at hun er frastødende klædt og at hun ikke skal være alene ude om aftenen.

    denkorteavis.dk/2015/video-beromt-skuespiller-fik-besked-pa-at-rette-ind-efter-sharia-af-taxachauffor/

    Kommentar by Liva — 25. november 2015 @ 08:59

RSS feed for comments on this post.