24. juli 2016

Messerschmidt: “… jeg betragter Trump som utilregnelig… Det gør mig bestemt ikke til fan af Clinton.”

Nicolai Sennels har levet dette interview med Dansk Folkepartis Morten Messerschmidt. Spørgsmålene kredser om udenrigspolitik. Forholdet til EU efter Brexit, og de kommende valg i USA og Frankrig. Synet på Donald Trump, Hillary Clinton og Front National.

Nicolai Sennels, Uriasposten: Du anbefalede, at det er bedst for Danmark, hvis Storbritanien forbliver i EU. Det endte med et brexit, og personligt tror jeg, at dette giver større chancer for en reformation af EU, samt bedre muligheder for andre lande til at enten træde ud eller forhandle sig til mere smidige medlemsaftaler. Mener du stadig, det havde været bedre for Danmark, hvis englænderne var blevet i EU? Hvis ja: Hvorfor? Hvis ikke: Hvad har fået dig til at ændre mening?

Morten Messerschmidt, Dansk Folkeparti: Jeg har gjort det meget klart, at den britiske afstemning var en win/win situation for Danmark. Hvis briterne have valgt at blive, ville det have givet nogle umiddelbare fordele i samarbejdet. Eksempelvis var metock-dommen blevet ophævet, hvilket havde ført til et øjeblikkeligt stop for den såkaldte malmø-model, hvor udlændinge kommer ind i Danmark uden om dansk udlændingepolitik. Hertil kommer, at udbetalingen af sociale ydelser til østeuropæere var blevet begrænset og de nationale parlamenters rolle styrket. Alt det havde været godt. At briterne valgte at forlade EU, giver også mange spændende muligheder, endog på lidt længere sigt. Det er mit håb, at briterne realiserer udmeldelsen og i stedet for EU-medlemskab sætter et mere EFTA-lignende samarbejde, som Danmark i så fald kan tilslutte sig. Dette giver mulighed for, at Danmark også kan holde en folkeafstemning, som kan føre til, at vi melder os ud af EU og ind i det, som briterne måtte have defineret i stedet for. Afhængig af, hvad dette er, vil det være godt for både Danmark og Europa, at EU bliver udfordret af et alternativ til ‘den stadig snævrere union’.

Sennels: Du har valgt at tilslutte dig gruppen ECR i Europaparlamentet. Formanden for ECR er muslimen Syed Kamall, som kaldte dig til samtale før din optagelse i gruppen. Kamall var tilfreds med samtalen og du blev optaget i gruppen – men Kamall understreger også, at man vil holde øje med dig for at se, om du skulle komme med udtalelser, der strider imod gruppens politik. Kan dine vælgere vide sig sikre på, at du ikke er under pres ift. at sige sandheden om din muslimske formands religion?

Messerschmidt: Jeg har ikke været til nogen samtale hos nogen i ECR-gruppen forud for vores medlemskab, der i øvrigt blev enstemmigt besluttet. Hvad vores formand angår, har jeg ingen grund til at stille spørgsmål til hans religiøse tilhørsforhold uden i det mindste en eneste konkret begivenhed, der skulle give anledning til det. Jeg kender Syed Kamall som en oprigtig, hårdarbejdende, dybt demokratisk brite – der i øvrigt var på brexit-holdet – og medmindre der er nogen konkret anledning til det, gider jeg slet ikke forholde mig til hans religion. Dansk Folkeparti har ikke accepteret nogle former for begrænsninger eller restriktioner i forbindelse med, at vi er skiftet til ECR-gruppen. Tværtimod er vi blevet modtaget med lutter åbne arme og indtager i dag den næstvæsentligste post i gruppen som chief whip.

Sennels: ECR går ind for et reformeret EU, men ikke at lukke EU eller at lande melder sig ud. Er ECR den rigtige gruppe at støtte? Hvorfor?

Messerschmidt: ECR-gruppen ønsker at reformere EU og give befolkningerne ret til selv at bestemme, hvordan de ønsker at samarbejde. Således ser jeg et fuldstændig sammenfald mellem Dansk Folkepartis og ECR-gruppens syn på EU. At melde sig ud af eller ‘lukke’ EU uden at sætte noget andet i stedet for, der kan sikre samhandel og andre praktiske opgaver, vil være fuldkommen skørt. Derfor er jeg ikke bare tilfreds med, men særdeles glad for at tilhøre en gruppe, hvor en fremtrædende premierminister har sikret, at hans folk er blevet hørt og at brexit nu bliver implementeret. Ingen anden gruppe har kunnet sikre dette.

Sennels: Du har udtalt, at du er ‘bekymret’ over, at det franske parti Front National skulle vinde præsidentvalget. Hvad er det, man bør frygte ved partiet? Er der ikke, trods alt, større grund til at bekymre sig over de to andre store partier i Frankrig (Hollandes stærkt pro-EU og Merkel-venlige Socialistiske Parti og Sarkozys pro-EU UMP)?

Messerschmidt: Jeg føler mig ikke på nogen måde sjælsforbundet med Front National. Tværtimod betragter jeg partiet som grundlæggende anti-semitisk, anti-frihandel, anti-amerikansk og meget opbygget omkring en person. Det er ikke sundt og partiets succes må først og fremmest ses som et svigt fra de øvrige partier. Sarkozy har i flere omgange meldt sig på banen med et forfriskende klarsyn i relation både til indvandring og EU. Eksempelvis har han erklæret, at EU skulle sende 50% af sin magt tilbage til medlemslandene mv. Jeg så langt hellere et reformeret UMP, der ville tage den eu- og indvandrerkritiske politik op end et stærkt Front National.

Sennels: Du har udtalt, at du foretrækker Hillary Clinton fremfor Donald Trump som den næsten amerikanske præsident. Dette på trods af Hillarys skandaler (emails, Bengazi, Clinton Foundation, hvidvaskning af islam). Din grund til at pege på Hillary er Trumps udtalelse om, at han i sidste instans vil være parat til at bruge atomvåben i Europa. Trump siger selv, at han vil være den sidste til at bruge atomvåben, men at man står dårligere i en forhandling, hvis man på forhånd udelukker visse konsekvenser. Desuden siger Trump, at han kun vil bruge atomvåben, hvis USA selv bliver angrebet med atomvåben (hvilket er essensen af det bredt anerkendte princip om Mutually Assured Destruction, som alle atommagter følger). Skal din afvisning af Trump forstås således, at du mener det er forkert at forsvare USA med atomvåben, hvis landet selv blive angrebet med atomvåben?

Messerschmidt: Jeg har ikke sagt, at jeg støtter Clinton. Det ville ingen mening give, eftersom jeg er dansk – og ikke amerikansk – statsborger. Det er således helt ligegyldigt, hvem jeg støtter i både USA – og i øvrigt i Frankrig. Derfor befatter jeg mig ikke med den slags. Hvad jeg har sagt, er, at jeg betragter Trump som utilregnelig og nogle af hans meldinger decideret vanvittige. Det gør mig bestemt ikke til fan af Clinton. Jeg er meget varm fortaler for dansk-amerikansk samarbejde og tror ikke, der findes én eneste udtalelse, som indikerer det modsatte. Amerikanerne skal i høj grad forsvare sig mod sine fjender, men jeg betragter også NATO-samarbejdet som fundamentet for vores sikkerhedspolitik. Derfor finder jeg udtalelser som at bruge atom-våben mod Europa skøre. Den slags bør en måske kommende præsident være for klog til overhovedet at komme ind på.

Sennels: Du er imod, at Danmark melder sig ud af EU, fordi du tror på, at det er muligt at reformere EU tilstrækkeligt. Tiden går og millioner af migranter – herunder et utal af kriminelle, voldtægtsmænd, terrorister og hadprædikanter – strømmer ind over EUs hullede grænser. Alene i Danmark vil antallet af ikke-vestlige stige med næsten 200.000 frem mod 2020 – i høj grad som følge af vores medlemskab af EU. Det er utroligt mange mennesker på meget lidt tid, og alle erfaringer og statistikker siger, at det bliver umuligt at integrere dem. De økonomiske, kulturelle og sikkerhedsmæssige konsekvenser bliver efter alt at dømme uoverskuelige og vil forandre vores land radikalt. Samtidigt betaler danskerne milliarder årligt til en union præget af korruption og enormt pengespild, og som ødelægger vores demokrati og kultur stadigt mere. Tror du på, at en reform af EU er mulig, førend EU når at begå store og langvarende skader på Danmark?

Messerschmidt: Jeg er ikke imod, at Danmark melder sig ud af EU. Tværtimod håber jeg, at der en dag vil være et alternativ, som muliggør, at vi kan melde os ud af EU, der med euro-, indvandrings- og mange andre kriser klart har vist sine svagheder. Men jeg mener ikke, at vi kan melde os ud, før der foreligger et alternativ. Det har briterne nu sat sig for at skabe og det glæder jeg mig over. Indtil det sker, skal vi minimere skadevirkningerne ved dansk eu-medlemskab. Det sker gennem reformer af eu-samarbejdet. En folkeafstemning om medlemskab af EU uden et sikkert alternativ ville med sikkerhed medføre en tilslutning til fortsat medlemskab. Og det ville forhindre enhver mulighed for en fremtidig afstemning om at tilslutte sig en eventuel britisk aftale.

(Morten Messerschmidt under Folkemødet, 22. juni 2016)

The URI to TrackBack this entry is: https://www.uriasposten.net/archives/74876/trackback

39 Comments »

  1. Nu har jeg fulgt mange af Trumps møder på youtube, samt set det meste fra GOP convention på RSBN og forstår simpelthen ikke hvad det er folk uden for DR/TV2 segmentet mener er så frygteligt ved at Trump skulle vinde i november. Manden er jo i DK fremstillet som alle andre republikanere, altså som en racistisk kapitalist der spiser små børn uden den hotsauce fru Clinton lige havde i tasken da hun skulle snakke med sorte journalister (racistisk sterotyper much). Trump har selvfølgelig ikke talt som en politiker, for det er han ikke, men det gjorde Pia K heller ikke da hun løftede DF til den højde hun fik det op til. Men personligt, så kan jeg godt lide mennesker ikke maskiner i min politiske verden. Men hvis man nu kigger på den platform Trump stiller op på, så vil jeg tro at alle på uriasposten hellere ville have ham, end fru Clinton der er inbegrebet af en politiker der siger alt, gør alt og lover alt for at blive valgt, især hvis du har godt med penge at give hende.
    Trump ønsker at der skal slås ned på illegale immigranter, Clinton ønsker at give amnesti (hendes VP har lovet det inden for de første 100 dage)
    Trump ønsker at give Amerika bedre handelsvilkår, så firmaer ikke rykker ud af landet, det samme kunne jeg ønske, så firmaer ikke får EU penge for at flytte til Østeuropa.
    Trump ønsker at begrænse indvandringen fra lande der er kendt som lande der har terrorister, mindes DF har forslået det samme mere end en gang.
    Trump ønsker at sikre veteraner får bedre vilkår, noget danske politikere kunne lærer lidt af.
    Trump ønsker at styrke politiet, istedet for at invitere Black lives matters i det hvide hus, noget DF vel også ønsker.

    Så hvorfor er det selv højrefløjen i DK køber mediernes spin, når hans platform jo bare er sund fornuft?
    Til dem der har mulighed for det, se Clinton cash på breitbart.com de viser den gratis kl 2 og 8 et. så bliver den hellige glorie pillet af den bund korrupte famile, danskerne tror er det tætteste man kommer på en amerikansk kongefamilie.

    Hvis jeg kunne stemme, så stemte jeg hvergang på en forretningsmand der ved hvordan man skaber noget, istedet for en der har skandale på skandale gemt i skabet, har vist hun vil gå langt for at svine hendes mands voldtægtsofre og som vender ryggen til sine egne tropper i Bengazie

    Kommentar by Broholm (ordblind) — 24. juli 2016 @ 10:15

  2. UMP har siden 2015 heddet Republikanerne (Les Républicains). Forkortet LR.

    Kommentar by Odo — 24. juli 2016 @ 10:17

  3. Da Sennels som psykolog nok har kendskab til sindets fortrædeligheder håber jeg han- overlevede.

    Der må være folk i andre partier end enhedslistere, der siger ud af EU, der kan vælges.

    Kommentar by Peter Buch — 24. juli 2016 @ 10:53

  4. DF er et nyt socialdemokrati – dvs de aner intet om hvor værdierne skabes – og Messerschmidt er ingen Farage, men blot en hel almindelig levebrødspolitiker, dvs en del af Danmarks ulykke.

    Kommentar by Svend — 24. juli 2016 @ 11:23

  5. Messerschmidt har desværre kørt sig selv helt ud i skoven og kan ikke finde hjem igen. Han har misbrugt offentlige midler gennem sine to fonde. Idelogisk og i praksis er han på fælgen.

    En midaldrende tysker i netundertrøje, der verbalt tog kampen op mod den iranske psykopat og massemorder i München, er langt mere klar og har langt større troværdighed end flødebollen Messerschmidt.

    Kommentar by tilfældig — 24. juli 2016 @ 11:36

  6. Det begyndte så godt. Nu er Messerschmidt en færdig mand. Endt i kategorien Talking heads, hvor alle de andre ligegyldigheder sidder. Noget siger mig, det er en tvingende nødvendighed at sætte begrænsning på, hvor mange år, man må sidde som aflønnet politiker. De kan ikke tåle det, og SKAL skiftes ud med højst 10 års mellemrum.

    Kommentar by Margrethe — 24. juli 2016 @ 11:40

  7. Clinton er fuldstændig tilregnelig. Goldman Sachs kan købe hende hver gang de har brug for det.

    Trump er fuldstændig utilregnelig fordi Goldman Sachs aldrig kan købe ham.

    Kommentar by kenneth — 24. juli 2016 @ 11:58

  8. Thulesen Dahl: Vi har ikke forestillet os, at Danmark melder sig ud af EU.

    http://nyheder.tv2.dk/politik/2016-07-03-thulesen-dahl-kraever-folkeafstemning-om-eu-for-at-gaa-i-regering

    Kommentar by KSD — 24. juli 2016 @ 12:31

  9. Trump vil forandre USA, så pamperne får mindre magt og indvandringen især den illegale og den muslimske vil han så vidt muligt stoppe.
    Han vil have at de lande, der har deres sikkerhed vha USA’s militær, skal betale den ‘forsikringspræmie’, de har lovet at ville betale f.eks i NATO, hvor DK aldrig har betalt den aftalte præmie.
    Det er den nye verdensorden, som globaliseringen har nødvendiggjort.
    Den gamle ‘elite’ ønsker ikke ændringer, hvilket man så ved ‘elitens’ og mediernes massive propaganda mod Brexit og deres hadefulde reaktion, da den Brexit fik flertal ved folkeafstemningen.

    Kommentar by A-mad — 24. juli 2016 @ 12:40

  10. Morten Messerschmidt, nogle gange sammen med Pia Kjærsgaard, Mogens Camre m.fl., har i tidens løb skrevet en række skarpe EU-kritiske kronikker og læserbreve, som har aftvunget respekt for den unge mands begavelse. Jeg mindes også at Morten Messerschmidt var meget skarp da han og Rasmus Helveg Petersen debaterede halalkød på Ekstra Bladet tilbage i 2013.
    Forventningerne var høje da han blev genvalgt til EU parlamentet med rekordstort antal personlige stemmer i 2014. Desværre har han skuffet.
    Valget af ny samarbejdspartner i EU parlamentet, dvs. Gruppen af Europæiske Konservative og Reformister i stedet for Gruppen for Europæisk Frihed og Demokrati, er uforståeligt i lyset af hans tidligere skarpe EU kritik. Det er muligt, at valget var dikteret af DF ledelsen med fedtspilleren Thulesen Dahl i spidsen, men i så fald burde en så skarp EU kritiker, som han gjorde indtryk af op til EU valget, have sagt fra overfor partiledelsen.
    Misbrug af offentlige midler i MELD / FELD fonden rimer også uendeligt dårligt med indtykket af skarp kritiker af EU bureaukratiet. Jeg tror gerne at alle de andre grupper i EU parlamentet også misbruger offentlige midler, men det er en ynkelig undskyldning.
    Det nærværende interview bekræfter for mig, at Morten Messerschmidt er en skuffelse. Han taler nu med uld i mund i en grad, der bringer mindelser om selveste Poul Nyrup.
    Men det er måske det, det har drejet sig om hele tiden, både for Morten Messerschmidt og DF som helhed, at blive stueren som Poul Nyup selv. Det ser ud til at være lykkedes.
    Tillykke med det.

    Kommentar by monse — 24. juli 2016 @ 12:49

  11. Nogen siger Italien kan blive en “failed state”, på grund af elendig økonomi og masser af korruption.
    Det burde ikke kunne komme så vidt med Euroen og Merkel som garant for stabilitet og sammenhold.

    Hvem kan i fremtiden yde Marshall-hjælp til Grækenland, måske Italien, og Frankrig der er tynget af terror, til sidst også Tyskland selv som er på vej nedad, selv om ingen vil indrømme det.

    Det koster nok en del hårde forhandlinger, men jeg tror Danmark står stærkere uden for EU, vi har en rimelig stærk valuta, (minder lige om Jelveds dommedagsprofeti da vi stemte om Euroen).

    Det er da naturligt der uro i England efter Brexit, de gjorde det ingen troede mulig, så nu må de få det bedste ud af resultatet.

    Kommentar by k.m. — 24. juli 2016 @ 13:47

  12. 5 Tilfældig.
    Psykopat er så meget sagt. I min optik behøver man ikke at være psykopat for at skyde muslimer. Det gik jo kun ud over et par Tyrkere og et par Bosnier.
    Så jeg mener at galningen, om man må sige, befriede Tyskland for et par nassere.

    Ang. Messesmith, giver jeg dig ret i at han kører på fælgen.

    Her er een til der køre på fælgen.
    https://wikileaks.org/clinton-emails/

    Kommentar by Sindsro — 24. juli 2016 @ 14:02

  13. Morten er tabt i korruptionens bundløse hav. Engang virkede han oprigtig, nu er han blot én af eurokraterne.

    Kommentar by Nielsen — 24. juli 2016 @ 14:09

  14. Messerschmidts søster arbejder for Hillary Clintons kampagne…

    Messerschmidt har sovset sig selv ind i EU’s korruption og DF’s vanvids-disciplin. Han er en ‘has been’, der har ødelagt det for sig selv.

    Kommentar by Polka Charlie — 24. juli 2016 @ 14:18

  15. Morten Messerschmidt går ind for Tyrkiets optagelse i Eu qua sin gruppe i EU. Og ældrechecken gavner mest muslimer i DK som aldrig har arbejdet!! Her går det godt…..

    Kommentar by Rinus — 24. juli 2016 @ 16:18

  16. Der må være nogen der lyver, eller har problemer med hukommelsen. http://www.d-intl.com/2014/06/30/leder-muslimsk-eu-chef-giver-dansk-folkeparti-en-chance/

    Kommentar by Per J. — 24. juli 2016 @ 16:48

  17. Messerschmidt (DF) venter på England.

    Kommentar by Liva — 24. juli 2016 @ 17:38

  18. 7/Movergaard

    Jeg er enig i at DF vil tabe stemmer til Nye Borgerlige. Og det er velfortjent. DF er ikke skarpe mere. Og ikke krævende nok.

    Kommentar by Liva — 24. juli 2016 @ 17:42

  19. Hans modstand mod Le Pen går over min forstand. Selv Fanden burde bydes velkommen i kampen mod den vestlige kulturs ødelæggere.

    Kommentar by Menig 442 — 24. juli 2016 @ 20:26

  20. @ #19 Menig 442: Det er Fanden og alverdens ondskab der mere eller mindre uhindret strømmer ind i Europa !
    (men bortset fra det, så forstår jeg hvad du mener)

    Kommentar by For_Mangfoldighed — 24. juli 2016 @ 22:33

  21. Hmmm det virker mere og mere til at du bare skal tage det sidste skridt og erkende at du er DS’er ..For det er du åbenbart …

    Kommentar by davidk — 24. juli 2016 @ 23:08

  22. Trump er ikke ideel, specielt kan han være for tyndskindet og har et lidt problematisk forhold til ytringsfrihed men det vanvid Vesten bliver styret efter vil give ophav til LANGT voldsommere kandidater, ikke mindst i Europa. Messerschmidt viser at hand slet ikke fatter hvor alvorligt det her er når han mener Trump og (Marie le Pens) FN er for ekstreme. Hvis terrorangrebene bliver ved med at komme i den nuværende hastighed, eller der sker noget på niveau eller større end, 11. september, eller hvis der faktisk udbryder borgerkrig på en måde der ikke kan spinnes ned af MSM, så er der ikke nogen klar grænse for hvor ekstreme kandidater der kan komme til.

    Kommentar by Moran ya Simba — 24. juli 2016 @ 23:28

  23. Det ser ud til at Morten Messerschmidt hele tiden har kørt med et dobbelt bogholderi. Husk at han også kom ret godt ud af det med Bashy alpehue Qureshy. Den 6-11-2003 fik jeg lejlighed til at veksle et par ord med Morten – som kunne fortælle mig at “løbet er kørt” med hensyn til EU. Hans tilsyneladende defaitistiske holdning overraskede mig og efterlod en let bitter smag. Nu er den let bitre smag afløst af væmmelse. Morten Messerschmidt er nu officielt fuld medlem af den internationale globalistiske kabale.

    Hvorfor foretrækker Morten Messerschmidt den onde heks Shrillary Clinton for den tydeligvis langt mere reelle, normale og menneskelige Donald Trump?

    For dem som ikke har forstået det i nu: Clinton er zionistjødernes foretrukne kandidat, fordi hun forventes at være bedre egnet (har været under jødisk kontrol længe – husk at liderlige Bill brugte de sidste timer i præsidentembedet til at benåde nogle jødiske finanssvindlere og spioner bla.a. Marc Rich) til at føre den politik som den organiserede Jødedom ønsker: mere brand i Mellemøsten, måske en lille krig med Putin, og på hjemmefronten den jødisk inspirerede kulturradikale dagsorden med homoer, feminister og flere race og kulturfremmede indvandrere fra nær og fjern.

    Messerschmidt er en typisk shabbaz-goy – jødelakaj. For et parti som bekender sig til den zionistiske jødedom, og forsvarer Jødernes hellige børnelemlæstelse med samme ildhu som de bekæmper “den biologiske racisme”.

    Front National er ikke “antisemitiske”, men de er vidende om Jøderne og bekendt med fakta.- For så vidt har Messerschmidt ret, og han handler derefter. At være bekendt med fakta omkring Jøder og Zionisters løgne er antisemitisk i Jøders øjne. Derfor holder lille Morten øjnene og ørerne stift lukket og agerer som en marionetdukke.

    Og alle I små jødeslaver og Israel-førstere som læser med; de fleste af Jer bliver klogere, når i opdager hvor mange af jeres koryfeer svigter på de afgørende tidspunkter! Zionistvennerne er kontrolleret oppposition – hver eneste af dem – lige som Krarupperne, ligesom Messerschmidt, for ikke at glemme Søren Espersen (blog.balder.org/?p=1264).

    Lige som Jesus glæder sig mere over én omvendt synder end over dem som altid har gået på dydens smalle sti, er Balders vrede større mod dem som med venskabens kappe på, og med fromme hensigter har undergravet landet, end mod dem som fra første færd åbent har bekendt sig til deres antinationale dagsordener og kulturradikale ideer.

    Kommentar by Balder — 25. juli 2016 @ 04:53

  24. > Balder
    Efter at have læst
    https://da.wikipedia.org/wiki/Zionisme er jeg stadig meget i tvivl om at zionisme og New World Order hænger så meget sammen, som du ofte implikerer. Jeg opfatter ikke Kissinger og Soros for at tage et par jødiske medlemmer af kabalen, for særligt troende.
    Et andet aspekt af israel, er at nogen hævder, at Israels oprindelige befolkning bestod af negre.
    Jeg tror ikke kampen mod bankejerne (som jo trykker valutaerne efter forgodtbefindende vindes ved at hævde at de alle er jøder. For det er de jo ikke. Ganske vist var/er toppen af magten, Rothchild jøde, men nyere medlemmer af den globale verdenselite er ikke nødvendigvis jøder.
    Var jesus, som jo opponerede mod pengeudlånerne ikke selv jøde?
    Thomas Jefferson sagde:
    ” If the American people ever allow private banks to control the issue of their currency, first by inflation, then by deflation, the banks and corporations that will grow up around(these banks) will deprive the people of all property until their children wake up homeless on the continent their fathers conquered.”

    Kommentar by Nielsen — 25. juli 2016 @ 09:35

  25. 24 Jeg synes Balder, at du har udstillet dig selv, og din falske og onde agenda, held og lykke med det fremover.

    Kommentar by Winston Churchill — 25. juli 2016 @ 14:44

  26. >26 Winston Chuechill
    Hvorfor mener du Balder har onde hensigter?

    Kommentar by Nielsen — 25. juli 2016 @ 15:51

  27. 15:51 Jeg mener han støtter en række falske fremstillinger af virkeligheden, og som du påpeger dømmer jøderne ud fra enkelte meget magtfulde personer, men det er blot et dække for et hadefuldt forhold til selve det at være jøde, uden anden grund.

    Kommentar by Winston Churchill — 25. juli 2016 @ 17:34

  28. @Nielsen “jeg opfatter ikke Kissinger og Soros for at tage et par jødiske medlemmer af kabalen, for særligt troende.”

    Netop. De er ikke det mindste troende, i klassisk religiøst forstand, lige som langt de fleste af de magtjøder jeg skriver om ikke er det. Og i øvrigt er det store flertal af Jøderne i verden ateister, selv om de godt kan være organiseret i religiøst sammenhæng. Det giver jo som bekendt også fordele at præsentere sig som en religiøs gruppe. Bl.a. støttemuligheder og særlig beskyttelse mod andres kritik eller anklager. Som religiøs er det ok at basere sin tro på morderiske bøger som Tora, Talmud og Koranen, mens en person som hylder Hitlers langt mindre anstødelige bog “Mein Kampf” straks er diskvalificeret.

    Der findes ingen virkelig religionsfrihed – det er kun veletablerede gamle mytomaner som hermed foræres en kæmpe fordel. Set fra et sekulært intellektuelt perspektiv er Jødedom, Nazisme og Kommunisme alle religioner, med hver sine egne dogmer, myter og trosbekendelser. Ser vi kun på det praktiske er forskellen nul. Den menige Jøde, Nazist, Muslim, Kristen eller Isis-krigere beskæftiger sig ikke med teologi og detaljer; de nøjes med at erklære sig enige med deres ledere og deres trossystems navn. Allerhøjest kan de nævne nogle enkelte skriverier eller emner eller slagord, men det er for det meste blot et tilhørsforhold på den ene eller den anden basis. Det samme gælder i øvrigt nogle “antisemitter”, som ikke er bekendt med detaljerne og nuancerne i vores anke mod Jødedommen, men som stoler på nogle ledere eller skrifter og erklærer sig enige i deres syn uden at kende det til bunds. Ofte med negativt resultat da den berettigede anke, protest eller fordømmelse nu kan risikere at blive fremført på en stupid og ofte kontraproduktiv måde.

    Det at være Jøde er et etnisk spørgsmål – er ens mor Jøde, så accepteres man som Jøde, troen spiller ingen rolle, sammenholdet relaterer også til det etniske; det meget fundamentalistiske (og missionerende blandt Jøder) Chabad Lubavitch støtter Jøder verden over; f.eks. israelske turister eller hippier som er kommet i problemer steder som f.eks. Goa i Indien. De sekulære Jøder, som Krasnik, Holm, Jerichow, Wivel, støtter på deres side de mest fundamentalistiske religiøse Jøder, ved at kræve fortsat mulighed for kosherslagtning og mishandling af spædbørns kønsdele. Andre mediejøder som Samuel Rachlin (ortodoks) og måske Notkin kan dog også være religiøse, og ateister som Krasnik er/har været aktive indenfor det på angiveligt religiøse forening Mosaisk Trossamfund. Derudover støtter de fleste af disse Jøder både de religiøse og de selverklærede ateister den jødisk / zionistiske ultra-nationalisme, mens de i deres værtslande repræsenterer ekstremt venstreorienterede og kulturradikale synspunkter.

    Mange snakker om Islam, som en politisk religion – og det er det som Jødedommen i endnu højere grad er blevet, hvis det da ikke har været det fra første færd; da Jahve jo fra begyndelsen udpeger Jøderne til at herske over alle andre folk – ikke noget med at omvende eller frelse nogen – tværtimod. Der er tale om krig, udryddelse, slaveri, ejendomsforhold og magtforhold – verdslige ting. Der spildes ikke tid med at vente på saligheden efter døden eller i nogen himmel. Det jødiske paradis er på jorden, og denne trods alt realistiske attitude har givet dem en del vind i sejlene, og shekels på kontoen. Jødernes materielle succes er også med til at forstærke den (religiøst inspirerede) jødiske selvopfattelse som et folk der er mere intelligente end alle andre (at man kan svindle Goyim er også et bevis), som er overlegen, og som derfor har mere ret til alt end nogen andre. Den samme overbevisning om at være særlig udvalgt bruges internt i jødiske kredse eller i forbrydernes eget hoved til at forsvare jødisk pædofili, [som sanktioneres af Talmud, når der er tale om ikke-jødiske ofre]) Her følges det religiøse også hånd i hånd med den materielle side af sagen. De praktiske resultater, såsom Jødernes nuværende politiske, ideologiske og pekuniære magt “beviser” jo de religiøse påstande om jødisk overlegenhed.

    Her er det skåret ud i pap, sagt af Chabad Lubavitch største helgen, stifteren Menachem Schneerson:

    “The difference between a Jewish and a non-Jewish person stems from the common expression: “Let us differentiate.” Thus, we do not have a case of profound change in which a person is merely on a superior level. Rather, we have a case of “let us differentiate” between totally different species.”

    “This is what needs to be said about the body: the body of a Jewish person is of a totally different quality from the body of [members] of all nations of the world … The difference in the inner quality between Jews and non-Jews is “so great that the bodies should be considered as completely different species.”

    “An even greater difference exists in regard to the soul. Two contrary types of soul exist, a non-Jewish soul comes from three satanic spheres, while the Jewish soul stems from holiness.”

    “As has been explained, an embryo is called a human being, because it has both body and soul. Thus, the difference between a Jewish and a non-Jewish embryo can be understood.”

    “…the general difference between Jews and non-Jews: A Jew was not created as a means for some [other] purpose; he himself is the purpose, since the substance of all [divine] emanations was created only to serve the Jews.”

    “The important things are the Jews, because they do not exist for any [other] aim; they themselves are [the divine] aim.”

    “The entire creation [of a non-Jew] exists only for the sake of the Jews.”

    Kilde

    Jødedommen har morfet sig gennem forskellige versioner og udgaver gennem tiderne og påvirket af omstændighederne og mulighederne. Zionisme er den på nuværende mest udbredte inkarnation af Jødedommen. Oprindeligt var det ment som et verdslig projekt, og skulle ikke have været placeret i Mellemøsten, men det er nu blevet en slags erstatningsreligion, hvor irrationelle religiøse elementer spiller en vigtig rolle i en ellers ganske målrettet bevægelse med store materielle verdslige ambitioner.

    Kommentar by Balder — 26. juli 2016 @ 04:00

  29. Debattøren Winston Churchill burde i det mindste kende sin helts syn på Jøderne (inden han blev deres tjener) Zionisme versus Bolsjevisme Kampen om det jødiske folks sjæl

    Winston Churchill, du bliver bare ved med at lufte dine “mistanker” og påstande uden nogen former for bevis eller indicier. Hvorfor skulle jeg dog have sådan irrationelle dagsordener, set i sammenhæng med hvad jeg ellers repræsenterer eller skriver om?

    Selv er du ekstrem i din antiislamistiske retorik og snakker om at ville udrydde alle muhamedanerne (i deres hjemlande!) – mon ikke at der er en del, som mener at du har en skrue løs og lider af et irrationelt ubændigt had til Muslimer, fordi de er Muslimer? Det er lidt svært at tage din usammenhængende kritik og påstande seriøst om at jeg blot hader Jøder for sjovs skyld nærmest. Det er da fuldkommen latterligt. Og hvad med alle de Jøder som jeg erklærer mig enig med eller ligefrem beundrer? Jeg har endda været til selskab med Jøder som deltog i Bent Melchiors fødselsdag – og havde en interessant samtale med min konverterede – jødisk gifte borddame. Hun satte pris på, og bekræftede min viden – og under andre omstændigheder kunne vi have haft det sjovt sammen tror jeg. Jeg har ofte haft det sjovt med Jøder. En jødisk dame fra USA lærte mig hvordan man, nå ja, jeg husker jeg havde frynsede hippiestøvler på imens, pinligt.. osv…

    Hverken indholdet eller tonen i mine indlæg omkring Jøder kommer på nogen måde tæt på dine generaliseringer og sort/hvide beskrivelser af Muslimer. Havde jeg skrevet om Jøder hvad du skriver om Muslimer ville jeg formentlig været blevet meldt til tankepolitiet.

    Kommentar by Balder — 26. juli 2016 @ 04:01

  30. Ps. Winston Churchill

    Jeg har fundet en mulig grund til mit eventuelle jødehad.

    Da jeg var baby fik jeg klippet mit hår første gang af en tyskfødt jødisk frisør som havde siddet i Auschwitz for ikke lang tid siden, hvor han mødte min ligeledes jødiske tante – begge med ægte fangenummer tatovering, i modsætning til løgneren, den Nobelpris belønnede Elie Wiesel. Tante efterlod sig også et manuskript om sit ophold. Interessant læsning i øvrigt, ikke mindst set fra et revisionistisk synspunkt. Det er nok derfor det ikke er offentligt tilgængeligt…

    Men det kunne være at jeg har oplevet den jødiske klipning som en slags omskæring måske? Hvem ved hvad der foregår i en baby’s hoved? Har denne begivenhed været med til ubevidst at installere et “jødehad”?

    Jeg fik i øvrigt ført denne frisør-oplysning for et par år siden da jeg for første gang bladede igennem de bøger og fotoalbums som mine forældre havde efterladt. Det var sjovt som DIIS prisbelønnet “antisemit” (mest aktive hjemmeside!) og ofte påstået “holocaustbenægter” at blive mindet om denne begivenhed, og mit direkte link til den historie emner jeg har fordybet mig lidt i! Eller også en bekræftelse af synkronitets-teorier.

    Kommentar by Balder — 26. juli 2016 @ 04:20

  31. Balder, du har sat dig ind i jødedommen og ved sikkert en masse om den. Jeg er bedøvende ligeglad med hvad jøder render og hitter på, det er deres liv, og de kan gøre hvad helvede de vil, bare det ikke bliver i mit land, men i deres jødeland: Israel. De kan skride derned og opfinde alle de ting de vil og tage alle de nobelpriser de vil, de kan få alle muslimerne med, som kan vælge mellem at få et spark i røven ligesom jøderne eller få en kugle igennem hjernen, som er det bedste der kan ske.

    Kommentar by Winston Churchill — 26. juli 2016 @ 08:16

  32. Og Balder jeg hader ikke muslimerne, jeg har kendt masser af muslimer og de er ganske rigtigt ligesom jøderne, ganske almindelige på mange parametre, men rent rationelt kan vi ikke nå hinanden. Det gælder fundamentalt set enhver muslim. Tilsvarende ved vi, at der godt kan eksistere et jødisk samfund i vores land uden at vi får andet end fysiknobelpriser af den grund, imens muslimerne kun giver os terror. Grunden til at jeg vil smide jøderne med ud er, at de ikke assimilerer ind i den danske kultur og bliver rigtige danskere, nogensinde – og vi har ikke brug for ikke-assimilerede danskere, hvilket alle dem du nævner beviser til overmål.

    Kommentar by Winston Churchill — 26. juli 2016 @ 08:22

  33. Helt sikkert at Morten og resten af løgnerne i df bluffparti er i lommen på smove eliten der styrer verden og europa imod en eller anden form for ødelæggelse. Balder nævner rebbe schneerson..om ham kan man bl. a læse.. http://www.counterpunch.org/2014/04/07/why-is-the-us-honoring-a-racist-rabbi/

    Kommentar by haluf spiseren — 26. juli 2016 @ 10:31

  34. Specielt skal bide mærke i at hvert år kommer der kritik af dengeomskærelse i agurketiden, men forstummer ligeså snart fjolsetinget åbner igen. Hvorfor mon? Hvem styrer dagsordenen? danskerne eller nogen andre??

    Kommentar by haluf spiseren — 26. juli 2016 @ 10:33

  35. Ortodokse Jøder er fuldstændigt vanvittige. Døds kulten over dem alle.

    Kommentar by Tidligerehjernevasketsocialistidiot — 26. juli 2016 @ 10:55

  36. @Winston Churchill

    Tak for et pænt svar. Og ja vi er nødt til at finde ud af det sammen på tværs af evt. udenlandske sympatier og divergerende opfattelser omkring problematikken.

    Jeg har i forbindelse med Jøder aldrig foreslået at de skulle ud af landet; deres uproportionelt store indflydelse og vanvittige repræsentation i medier og finansverden world wide skal blot stækkes. Enhver etnisk gruppe; (som den danske nation) der tillader minoriteter på deres territorium til at suge så meget magt til sig beder om problemer, uanset hvor elegant overbevisende den fremmede gruppe formår at gebærde sig. Det jødiske eksempel viser også at det ikke altid er antallet som er udslagsgivende – mere hvor stor pengepungen, netværket og talenterne er.

    Jeg er også enig i dit eksempel med Muslimerne, de behøver ikke at være bæster alle sammen. Men de er det som kollektiv. På den anden side undgår jeg den diskussion ved helst kun at referere til deres manglende ret til dansk territorium, ophold eller statsborgerskab, af de helt samme grunde der gør at jeg ikke ønsker 10.000 tyskere eller polakker skal vælte ind over grænsen i løbet af et års tid. Jeg behøver hverken religion eller race eller kriminalitets statistik for at bakke op på mine krav. Men ved implementeringen af hjemrejsepolitikken og evt. dispensationer ville jeg selvfølgelig se på etnicitet og religion også. Det er antallene som er afgørende for hvordan jeg ville håndtere sådan noget – men jeg kunne forestille mig at jeg måske helst ville se et væsentligt antal østeuropæere pakke kufferterne også, hvis det viser sig at der er for mange eller for mange bestemte steder.

    Kommentar by Balder — 26. juli 2016 @ 15:52

  37. Sidder jeg helt alene med mit had til muhammedanere?

    Kommentar by Nielsen — 27. juli 2016 @ 00:29

  38. 00:29 Nej, vi er mange som hader den del af muslimerne, som vi benævner perkerne. Men vi hader ikke alle muslimer, blot fordi de er født som kulturmuslimer. Vi hader islam og de politikere, som har importeret muslimer.

    Kommentar by Winston Churchill — 28. juli 2016 @ 19:56

  39. >39 Winston Churchill
    Det gør jeg så alligevel når alt kommer til alt.
    Hvis du vil inddele muhammedanere i grupper, siger jeg; held og lykke.
    Landsforræderne(politikerne) som har importeret skadedyrene i hundredetusindvis, lader som om de ikke kender nnoget til sagen.

    Kommentar by Nielsen — 30. juli 2016 @ 03:30

RSS feed for comments on this post.

Leave a comment

Line and paragraph breaks automatic, e-mail address never displayed, HTML allowed: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Denne weblog er læst af siden 22. juni 2003.

 



 

Vælg selv beløb



Blogs


Meta
RSS 2.0
Comments RSS 2.0
Valid XHTML
WP






MediaCreeper