19. januar 2017

Sandt eller falsk: Kriminel somalier på tålt ophold ferierede i udlandet, ældre kvinde forsøgt voldtaget…

Tilbage i november skrev Den Korte Avis om den kriminelle somalier Liban Mohammed, der var på tålt ophold efter en udvisningsdom. På baggrund af flere facebook-dateringer vurderede online-avisen, at han ferierede i udlandet. Hovedpersonen selv afviste i en Facebook-gruppe jeg følger, at han skulle være i udlandet, og jeg opgav at blogge. Ikke fordi Den Korte Avis var på vildspor, men tid skal prioriteres, og jeg manglende skudsikker dokumentation. Ugen efter kunne Metroxpress bekræfte historien – Efterlyst somalier på tålt ophold: Her er jeg.

“29-årige somaliske Liban Mohamed på tålt ophold er på flugt fra de danske myndigheder efter han i april kørte sin ekskæreste ned i Aarhus midtby. Nu optræder han på billeder i et varmt land foran en Range Rover. Han nægter til metroxpress at være i Somalia, men siger han befinder sig ‘Syd for Padborg’ og fornylig var i Marokko:

– Hvorvidt jeg kommer tilbage ved jeg ikke. Er lidt i ingen mands land uønsket i både dk og Somalia. Kald mig bare den sååårrte sigøjner, jeg er ved godt mod og lever af små jobs i EU – en hæk der skal trimmes eller en bil der skal stjæles, skriver han til metroxpress.”

(DKA: Somalier på tålt ophold ferierer i udlandet – Uriasposten: Ældre kvinde overfaldet af AEH’er)

I samme boldgade. Nytårsaftensdag kunne jeg her på siden fortælle, at en Facebook-vens mor var forsøgt voldtaget. Historien røg online på EB.dk tidligere i denne uge – Sigtelse: Overfaldt og sexkrænkede 69-årig kvinde.

“En 42-årig mand er i dag blevet varetægtsfængslet i en sag om overfald og sexkrænkelse af en 69-årig kvinde. Den 42-årige, der har anden etnisk baggrund, nægter sig skyldig, men sagde samtidig, at han ikke kunne huske noget, fordi han havde drukket.

Episoden udspandt sig 28. december i Farum Midtpunkt kort før midnat, hvor kvinden var på vej hjem. Her blev hun overfaldet og skubbet omkuld. Efterfølgende blev hun udsat for en seksuel krænkelse, der ifølge Ekstra Bladets oplysninger var ganske voldsom.

Ved grundlovsforhøret kom det frem, at den 42-årige flygtigt kendte til kvinden i forvejen fordi, han har familie, der bor i området. Selv har han adresse et andet sted. Han er i forvejen kendt af politiet, men ikke i forbindelse med seksuelle krænkelser.”

Oploadet Kl. 14:26 af Kim Møller — Direkte link24 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: https://www.uriasposten.net/archives/79856/trackback

24 Comments »

  1. Uønsket både i DK og Somalia?
    Jamen Herre Gud dog! Sikke da en stakkel! Lad os flux få sendt en redningsdelegation ud og redde staklen! Og så sørg for, at han får en rigelig erstatning for de grimme ting, han har været udsat for! Det skulle da bare lige mangle.

    Kommentar by Holger Madsen — 19. januar 2017 @ 14:36

  2. http://nyheder.tv2.dk/2017-01-09-paakoerte-kvindelig-ekskaereste-nu-har-han-meldt-sig-selv

    Han er åbenbart desværre kommet “hjem” fra ferie.

    Kommentar by Henrik Sass på Nas — 19. januar 2017 @ 14:50

  3. I forbindelse med #2 står Inger Støjbjergs kommentar fuldstændig latterlig:

    Ministeren lover, at folk som Liban Mohamed, ikke kan rejse ind i Danmark igen:

    – Jeg kan generelt oplyse, at når en udlænding udvises på grund af kriminalitet, så vil udlændingen samtidig blive pålagt et indrejseforbud. Indrejseforbuddet gælder fra det tidspunkt, hvor udlændingen rent faktisk udrejser. Herefter kan udlændingen ikke lovligt genindrejse, skriver Inger Støjberg (V).

    Komiske Inger — hvornår vælger DF at trække stikket på den samling marionetdukker?

    Kommentar by redneck — 19. januar 2017 @ 15:46

  4. Det viser også hvor fedt det danske system er: Den seje “såårte sigøjner” i moderigtig lyserød skjorte hellere vil en tur i dansk fængsel end klippe hæk og stjæle biler syd for Padborg… jo, vi har skam et godt system heroppe når folk ligefrem vender hjem for at komme i fængsel.

    hulu bulu… justitsminister, hvor er du?

    Kommentar by redneck — 19. januar 2017 @ 15:49

  5. Nu spørger jeg dumt: Er det den samme person, som tidligere angiveligt skrev følsomt og på stort set fejlfrit dansk i Information?

    https://www.information.dk/liban-mohammed

    Kommentar by BE — 19. januar 2017 @ 16:07

  6. @5

    Har fundet svaret: http://www.uriasposten.net/archives/73151

    Kommentar by BE — 19. januar 2017 @ 16:10

  7. BE Jeps, det er den samme. Mon ikke han har fået lidt hjælp med at skrive?

    Kommentar by Lukket fest, tag hjem — 19. januar 2017 @ 16:13

  8. Apropos

    “17 asylansøgere dømt for voldtægt i de seneste fem år.”

    mx.dk/nyheder/danmark/story/11436819

    Kommentar by Liva — 19. januar 2017 @ 16:30

  9. Apropos

    3,5 års fængsel til 25-årig iransk asylansøger, der voldtog ung kvinde i skolegård i Haderslev.

    lokalavisen.dk/her-er-straffen-til-asylansoeger-for-voldtaegt-af-kvinde-i-skolegaard-/20170118/artikler/170119261

    Pas på jeres piger og kvinder. Kvinder, pas på jer selv.

    Kommentar by Liva — 19. januar 2017 @ 16:39

  10. Hvor kommer pengene fra? Mohamed lever et luksusliv som de fleste Danskere, der arbejder fuld tid kun kan drømme om.

    Tine Bramsen & co. kunne ikke drømme om at bruge 5 minutter på at tænke selvstændigt over det!

    Kommentar by Sigwar — 19. januar 2017 @ 17:01

  11. Ad 1) Somalieren, eller hvad han nu er.
    Hvis han er ulovligt genindrejst, kan han vel ikke få nogen form for ydelser, vel Inger?

    Ad 2) ‘Anden etnisk baggrund, havde drukket’. Er jeg rascist, hvis jeg antager, at denne beskrivelse må dække over en grønlænder – eller KAN der være tale om en muhamedaner?

    Kommentar by Bastardo — 19. januar 2017 @ 17:14

  12. @ 11 Bastardo

    Hvorfor skulle han ikke kunne få sociale ydelser? Det danske system er så råddent, at man kan rejse til Syrien/Irak som såkaldt IS-kriger, og stadig få sociale ydelser, selvom de måske endda bekæmper danske soldater, eller dem vi er allieret med.

    Danmark er desværre blevet et lalleland for etniske danskere, hvorimod alt det rådne fra islam bliver favoriseret. Der bliver ikke skredet ind og draget konsekvenser.

    Det er situationen pt. i Danmark, når danske medborgere bliver ved med at stemme som de gør.

    Kommentar by der Adler — 19. januar 2017 @ 17:42

  13. Indrejseforbud….Det skal nok holde ham væk, den unge lømmel. Han skulle også have haft et påkørselsforbud.

    Kommentar by Wazzla — 19. januar 2017 @ 18:54

  14. Hvorfor fanden mon Somalia ikke vil tage den khat-tyggende neger tilbage?

    Mon ikke han kan få en tjans som “hækkeklipper” for Al-Shabab?

    Kommentar by Al Capone — 19. januar 2017 @ 18:58

  15. Var på biblioteket i dag og skimmede mig igennem Information og EB. I følge den første kan vi ikke sende somaliske familier hjem, fordi så vil pigerne blive omskåret. EB opremsede på bagsiden en masse problemer for samfundet, som et tørklædeforbud i folkeskolen vil føre med sig.
    EB er ynkelig.

    Kommentar by Menig 442 — 19. januar 2017 @ 20:16

  16. Mod danske socialrådgivere kæmper selv guderne forgæves.

    Kommentar by Nothingman — 19. januar 2017 @ 20:21

  17. http://www.b.dk/kommentarer/vor-tids-revolutionaere-er-konservative

    Anna Libak i fin form for Berlingske med en lige højre til DUM (De uautoriserede medier)

    Lidt selvkritik og et lunt grin kan jo ikke skade. Forhåbentlig.

    Kommentar by denonde — 19. januar 2017 @ 20:43

  18. Nu vi er ved dumme nyheder: http://www.bt.dk/udland/ej-klar-slagtede-en-sort-ged-for-at-faa-heldet-til-at-vende

    Man skal godt nok være retarderet muslim for at tænke på dén måde.

    Skulle der falde et par nukleare våben over Pakistan og Afghanistan, græder jeg tørre tårer.
    Hvem vil savne disse indavlede retarderede?

    Synd for kvinder og børn, men det er så collateral damage. Vi kan alligevel ikke redde hele kloden, og slet ikke de ovenfor nævnte.

    De kan redde sig selv, men så er det også blot at igangsætte, og det kan kun gå for langsomt. Vesten kan ikke redde dem ud af deres tåbeligheder.

    Kommentar by Henrik Petersen — 19. januar 2017 @ 21:54

  19. @14 Ja, og mod perkerne kæmper selv socialrådgivere forgæves. Jeg skulle heller nyde noget af, at nægte kriminelle klaner deres jizya.

    Kommentar by Wazzla — 19. januar 2017 @ 22:13

  20. Dansk folkepartis topledelse svigter atter Danmarks nationale suverænitet. Lukningen af den Kongelige Mønt er politisk selvmord for DF. Atter og atter svigter DFs topledelse de nationale danskere- Skal Danmark være KONTANTLØS???. Er partinavnet kun et plagiat for dem?. Er de messerscmidter alle til hobe ????- Behandlingen af produktionskoleeleverne – kernevælgere- er kun et symptom-efterhånden.( Løn reduceres til su. Og mange er der, fordi de tidligt bliver forældre)Postvæsnet. På Færøerne fungerer det fint og billigt.Dks er skrot og svenskstyret kun til glæde for det “private initiativ”. De tosseliberale jubler..- Flådens skibe bliver bygget i Polen. Hvorfor ikke bemande dem med polakkerne.— Listen over DFs nationale.tabersager er urimelig lang. HVORFOR

    Kommentar by dansker — 19. januar 2017 @ 22:32

  21. Taalt ophold fordi bla bla,kunne det taenkes de er efetrsoegte i deres egne lande for de samme forbrydelser som de har begaaet her,bare en tanke

    Kommentar by Dunk — 19. januar 2017 @ 22:37

  22. Findes der et “Antipotens” middel. ??

    Kommentar by sindsro — 19. januar 2017 @ 23:32

  23. http://nyheder.tv2.dk/samfund/2017-01-17-hoejesteret-underkender-krav-til-mand-paa-taalt-ophold

    Så kommer han vel på tålt ophold efter en evt. afsoning ?

    Kommentar by Henrik Sass på Nas — 20. januar 2017 @ 00:17

  24. Alle de aber, der øver vold mod danskere, skulle udryddes.

    Kommentar by Nielsen — 20. januar 2017 @ 15:39

RSS feed for comments on this post.