30. marts 2017

Åben tråd

Billedet herunder er ikke noget specielt, men det er nu skønt at sidde i stuen og følge livet i haven over en kop kaffe. I dag har jeg blandt andet set Hare, Fasan, Stillits, Gulspurv, Grønirisk, Stor flagspætte og Dompap.

Jeg er offline det meste af fredagen, så lad os kalde det her for en åben tråd.

(Dompap, Gl. Korup, 30. marts 2017)

Oploadet Kl. 22:42 af Kim Møller — Direkte link53 kommentarer
Arkiveret under:

The URI to TrackBack this entry is: https://www.uriasposten.net/archives/82114/trackback

53 Comments »

  1. Vogter nidkært deres hjem.

    Kommentar by de Hemmer — 30. marts 2017 @ 22:53

  2. >1 Hemmer Alle levende væsener vogter pr instinkt deres hjem og/eller territorium. De arter, om nogen, der ikke har denne egenskab kodet i generne eksisterer næppe ret længe. Selv venstreorienterede humanister har dette instinkt fra naturens side. De vogter også deres hjem. Det fremgår bl. a. af at de notorisk foretrækker at bo i liljehvide nabolag, hvor truslen er mindst. Forskellen er blot, at de ikke ser nogen grund til at du skal vogte dit hjem.

    Kommentar by monse — 31. marts 2017 @ 01:02

  3. Nu hvor tråden er dømt åben, kunne jeg godt tænke mig at høre hvilke sider folk abonnerer på på Youtube.

    Youtube kanaler jeg vil anbefale at abonnere på, de tre øverste har flere abonnenter end både CBS News, og MSNBC:
    Paul Joseph Watson
    Mark Dice
    Stefan Molyneux
    NewSpeek
    Frihedens Stemme

    Kommentar by Geert — 31. marts 2017 @ 01:47

  4. > Geert
    https://www.youtube.com/watch?v=qs3XoTc_R9o

    Kommentar by Nielsen — 31. marts 2017 @ 04:08

  5. Nyd nyhederne i morgen. Særlig dag for Fake News :-). Dejlig dag i dag. God weekend. mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 31. marts 2017 @ 04:10

  6. Jeg ville gerne høre jeres mening om 180grader, som jeg er helt holdt op med at læse efter dere relancering. Det forekommer mig at være et mere vildledende sted end Pølletiken nu. Deres historier er helt irrelevante for et overblik over nyhedsbilledet og blot som demonstrativt at kigge den modsatte vej af hvor tingene sker. Er det ikke typisk dansk? Er det meste af befolkningen ikke synligt retarderede?

    Kommentar by Ulf Snag — 31. marts 2017 @ 04:11

  7. Hvis jeg skal nævne mine kanaler bliver det en meget lang liste, du kan gå ind på en brugerprofil og se folks abonnementer, hvis de lader dem være offentlige.

    Kommentar by Ulf Snag — 31. marts 2017 @ 04:14

  8. Nå ja, vil da godt lige nævne et par stykker:

    Richie from Boston, er skide sjov og god på teknologi

    Random Rants of Ryan, er en venlig levering af community relateret + politik

    Kenn Daily, er god på konservative nyheder, men han er lidt trættende at lytte til

    Kig listen igennem, hvis du gider:
    https://www.youtube.com/channel/UCzQ-QkqQF7WPbO3G5aqaMng/channels?view=56

    Kommentar by Ulf Snag — 31. marts 2017 @ 04:20

  9. => 3
    Mark Steyn er meget aktiv på youtube og altid god for en skarp replik om tingenes sørgelige tilstand i de vestlige demokratier.

    Kommentar by Jan — 31. marts 2017 @ 05:24

  10. Hov, mit link forsvandt
    https://www.youtube.com/channel/UCDLt1fvAPhRAG_2bX4dcgzQ

    Kommentar by Jan — 31. marts 2017 @ 05:25

  11. Nu vi er ved det, så var det kanhænde en god idé om Kim – i en ledig stund – ryddede lidt op i den ‘blogroll’ som ligger i højre side. Just say’in…

    Og á propos ledige stunder (hvis sådanne overhovedet findes), så kan man altid fornøje sig med at se klip fra dengang DanMarx Radio endnu turde sende politisk ukorrekt humor.

    Kommentar by Voldposten — 31. marts 2017 @ 05:30

  12. #11 – Enig, ingen grund til at linke til 180 grader mere, den kunne passende skiftes ud med NewSpeek og Den Korte Avis.

    https://newspeek.info/

    http://denkorteavis.dk/

    Kommentar by PBrad — 31. marts 2017 @ 06:11

  13. Så er det forår – og om en måned:

    Nu Løvsalen skygger
    Og Dagen er lang;
    Hver Smaafugl nu bygger
    I blomstrende Vang.

    Fra andet akt af Heiberg og Kuhlaus danske nationalskuespil “Elverhøj”, hvor Elisabeth i skuespillet synger “Nu løvsalen skygger“.

    Jeg klikkede ind på aviserne tidligt til morgen, medens jeg lyttede til lidt danske sange på “Tuben”.

    Citat fra Berlingeren 04.16:“Løkke efter timelangt møde: Vi har set for unuanceret på Trump.”
    De har vredet sig godt på redaktionen, for det må have været svært blot en enkelt gang, ikke at skive noget dårligt om Trump, og her 07.05, er dette udsagn da også fjernet igen.
    Det bliver spændende at følge hvilke løgnehistorier Berlingeren så vil tage fat på, eller om man genoptager sine selvopfundne “spådommene” om Trumps fremtid, når Løkkes besøg er gledet lidt i baggrunden.

    Kommentar by Birger Jensen — 31. marts 2017 @ 06:24

  14. Tak for budene til Youtube, der skal nok ligge mange timer gemt (-;

    Angående 180grader, så er der kun kommentarer i en af de artikler der ligger i top 10, siden er stendød!

    Kommentar by Geert — 31. marts 2017 @ 06:47

  15. Fint med en åben tråd, fredage er jo osse meget brugt som jihad-dag efter muslingerne har været i måååske og høre om allans fortræffeligheder…så hvem ved hvad dagen måtte bringe! God weekend til alle. Mvh Fighting Falcon

    Kommentar by Fighting Falcon — 31. marts 2017 @ 06:55

  16. Varm luft op over landet i dag. Lad os alle gøre fuglene selskab og nyde foråret.

    Kommentar by Crass Børsting — 31. marts 2017 @ 07:50

  17. http://jyllands-posten.dk/indland/politiretsvaesen/ECE9473133/carl-holst-slipper-for-straffesag-for-embedsmisbrug/

    Nej selvfølgelig ikke….snyd og bedrag har gyldne tider.

    Kommentar by Black Watch — 31. marts 2017 @ 08:30

  18. http://jyllands-posten.dk/aarhus/ECE9472370/unge-i-udsat-boligomraade-laerer-at-tage-ansvar-og-lokale-faar-koebt-ind/

    Flere projekter…flere penge penge penge penge…mange flere penge…så skal vi nok lade være terrorisere jer…et stykke tid…ahahahahahaha!

    Kommentar by Black Watch — 31. marts 2017 @ 08:36

  19. Pat Condell.

    Kommentar by Bastardo — 31. marts 2017 @ 08:46

  20. 180grader døde engang her i efteråret. RIP.

    Kommentar by Bastardo — 31. marts 2017 @ 08:49

  21. Hvor er Frankrig på vej hen? Har Marine le Pen overhovet en chance for at få stoppet Frankrigs dødsspiral?

    “Ifølge “Gayssot-loven”, der blev vedtaget i 1990, er “enhver diskrimination på grund af etnicitet, race eller religion forbudt”.

    Loven er siden da blevet brugt til at kriminalisere enhver kritik af arabisk og afrikansk lovovertrædelse, kritisk stillingtagen til indvandring fra den muslimske verden og enhver negativ analyse af islam. Mange skribenter er blevet idømt bøder, og de fleste “politisk ukorrekte” bøger om disse emner er forsvundet fra boghandlernes hylder.

    Den franske regering indskærpede over for medierne, at de skulle overholde “Gayssot-loven”. Regeringen ville også have lærebøger i historiefaget skrevet om, så de inkluderer kapitler om de forbrydelser, som Vesten har begået mod muslimer, og om islams “væsentlige bidrag” til menneskeheden.

    Alle lærebøger i historie er “islamisk korrekte”.

    På hospitaler kræver muslimer i stigende grad at blive behandlet af en muslimsk læge, og de nægter at lade deres kone blive behandlet af en mandlig læge.”

    Frankrigs dødsspiral af Guy Millière 31. Marts 2017
    Oprindelig engelsk tekst: France’s Death Spiral Oversat af Kirsten Valeur

    https://da.gatestoneinstitute.org/10138/frankrig-dodsspiral

    Kommentar by A-mad — 31. marts 2017 @ 09:05

  22. For mit vedkommende er 180 grader gledet meget langt ned på listen over de nyhedssites, som jeg klikker ind på.
    Uriasposten, Snaphanen, Hodjanerne, Document, 24Nyt osv m.fl. vokser så at sige dagligt i relevans for mig, men da det ofte drejer sig om 1-mands hære, er det klart, at de vanskeligt kan konkurrere imod hvad måske 100+ på et enkelt site kan diske op med.
    Jeg undrer mig voldsomt over, hvad meningen med 180grader er, og hvad er fremtiden? Selv Niller Nul og Karen Kluxen lader til at have mistet pusten. Hvorfor køber en ny invester sig ind på den dødssejler???
    Uden at genere nogle af de andre sites, må jeg dog begrædeligt sige, at 180grader så afgjort har den meste suveræne teknik.

    Kommentar by Holger Madsen — 31. marts 2017 @ 09:14

  23. Når jeg ikke kan rumme mere elendighed om blodtørstige muhamedanere, vilde negre og sindssyge rødgardister, sætter jeg mig også i udestuen med en stout eller kop kaffe og glæder mig over fugle og dyr ved foderautomaten lige uden for.
    Det er nødvendigt med lise for sjælen af og til, og tak til Kim for at minde om det med de dejlige billeder. :)

    Kommentar by Holger Madsen — 31. marts 2017 @ 09:20

  24. Holger Madsen, der er intet specielt ved 180grader, og det er altså meget enkelt at tilrette forum-software så det virker og fremstår som 180grader.

    Her er et website, som alle bør holde øje med regelmæssigt, hvis man vil følge med i vores udenrigspolitik og hvorfor NATO og Det Hvide Hus/Kongressen gør som de gør.:
    http://www.judicialwatch.org/

    Kommentar by Ulf Snag — 31. marts 2017 @ 09:34

  25. 22.Holger Madsen. Jeg oplevede det samme. Jeg var med fra starten også som sponsor, da Ole Birk Olesen startede i sin tid. Et virkelig godt ini’tiv!
    Jeg har for længst forladt 180G for evigt af de samme grunde, du nævner. Jeg kan slet ikke kende Ole Birk Olesen længere.
    Hans nye fuldskæg skal man nok ikke lægge for meget i. Men er han selv blevet ansat på Taberfabrikken?:-)

    Kommentar by A-mad — 31. marts 2017 @ 09:45

  26. #24 Nej der er som sådan intet specielt med 180graders system. Der findes flere forskellige muligheder, der kan bruges til at lave en side med de samme systemer. Spørgsmålet må næsten være, hvorfor det ikke er sket endnu?

    Det krævede kun en aktiv indsats fra en enkelt person – samt manglende håndtering fra sidens bagmænd – at kører siden i sænk. På afstand kan det da godt undre lidt, at siden udviklede sig som den gjorde, men måske er det simple svar at Ole Birk havde afskrevet sig siden, og derfor ikke gad gøre noget ved problemet. Måske man skal se sidens nylige overtagelse som en mulighed for, at presse de sidste penge ud af siden fra de gamle bagmænd.

    Kommentar by na — 31. marts 2017 @ 10:32

  27. Den korte avis kommer tæt på mit ideal, men slår ikke Uriasposten. DKA har hver dag, næsten, nye gennemarbejdede eksempler på de ulykker, der er i færd med at knuse Danmark som nation og sætte danskerne uden for indflydelse. En imponerende præstation af de to redaktører, Karen Jespersen og Ralf Pittelkow. Eneste anke er, at det er svært at yde dem hjælp. Man kan skrive læserbreve, men den levende debat mangler. Jeg kan give et eksempel.
    Ralf skriver 30. marts 2017 artiklen:
    ”Sådan kan man svindle sig til et kørekort på arabisk – denne gang blev svindlen dog afsløret.
    Fra indledningen følger
    ”To kørelærere og tre arabiske tolke er tiltalt for omfattende svindel, der skulle hjælpe eleverne til at bestå teoriprøven.
    Tre tolke, en kørelærer og en medhjælper blev onsdag idømt fængselsstraffe ved Retten på Frederiksberg.
    De er dømt for i 2015 at have hjulpet en lang række køreskoleelever med at snyde til teoriprøver i København og Frederikssund – mod betaling. Teoriprøverne blev gennemført med arabiske tolke.”
    Flere oplysninger følger i artiklen.
    Det er umuligt at sige artiklen noget på, men hvor ville jeg dog gerne kommentere det latterlige i konstruktionen. Står det til mig var det intet, der hed arabiske køreprøver i Danmark. Forudsætningen for dansk kørekort vil være det danske sprog. Skulle det forhindre nogle arabere i at fravælge Danmark, ville jeg nyde det i fulde drag. Hvorfor indgår stop for arabiske køreprøver ikke i de aktuelle symbolske stramninger, nu man fra politikerside synes at mene, at dette er alt, vi kan gennemføre uden at bryde med konventioner og EU?
    Det omtalte kontroltab føjer sig til en uendelig lang liste af lignende karakter, og alle disse kontroltab er jo ikke tilfældige, men er en helt bevidst strategi for at fremme befolkningsudskiftningen. Sagen om køreprøverne kunne generaliseres til at gælde hele uddannelsessystemet, hvor det efterhånden indgår i pensum i ethvert fag, at tage afstand fra ”højrebølgen.” Troværdige eksaminer er afskaffet i vidt omfang. Jeg ønsker de mennesker, der har erstattet fagkyndighed med politik, slagtet i gaderne, alt inden for lovens rammer naturligvis. Retten på Frederiksberg skal roses for det lille pip, men frem for at tro på, at dette vil kickstarte omslaget er der langt igen.

    Kommentar by Tommy Jørgart — 31. marts 2017 @ 10:47

  28. Sites:
    Kom på gab.ai som er oprettet efter Twitter er begndt på censur. Ricky_Vaughn99 på gab er god.
    Følg f.eks. også Dr. Anthony Napoleon på Twitter på @napoleonlegal, en amerikansk psykolog som også har beskrevet massepsykologi og hvordan man hjerevasker en befolkning.

    Kommentar by Jake Sorensen — 31. marts 2017 @ 11:31

  29. @ 25 Kommentar by A-mad — 31. marts 2017 @ 09:45

    Mon ikke OBO og konsorter ikke magtede den tilbagevendende kritik af LA, med deres åbne grænser og lukkede kasser, som desværre forblev åbne kasser.
    Ligeledes tror jeg ikke det glædede dem, at der blev gjort lidt grin med den lille Anders oppe i træet.
    I alle tilfælde blev jeg strittet ud, selv om jeg var bidragsyder, da jeg flere gange havde skrevet ufordelagtigt om LA!! :-)))
    Det gjorde nok heller ikke sagen bedre, at jeg jævnt hen var efter nullet, der åbenbart fik moderatorjobbet.

    Kommentar by Holger Madsen — 31. marts 2017 @ 13:18

  30. -> 22. Holger Madsen.
    Jeg var nysgerrig for ved selvsyn at opleve 180grader’s deroute og klikkede ind.
    Karen Kluxen huserer af og til i større eller mindre mængde, nu under navnet Henrik Gøtke.
    Og NULLet lever stadig, nu under navnet “Niels Ohlsen”. At NULLet har overlevet, og ikke er smidt ud, må næsten betyde at han er, og har været, en del af selve konceptet.

    Kommentar by Birger Jensen — 31. marts 2017 @ 13:45

  31. God påske til hr. Møller og alle læsere og kommentatorer på Uriasposten!

    Kommentar by Revisoren — 31. marts 2017 @ 14:29

  32. Enig Birger Jensen.
    Det er så barokt, at jeg ikke kan nære mig for at følge dette særprægede teater.

    Kommentar by Holger Madsen — 31. marts 2017 @ 15:17

  33. Alting grønnes – alting spirer og knoppes og de mange påskeliljer suger forårssolen ind i de gule kalke. Glædeligt forår.

    Kommentar by Liva — 31. marts 2017 @ 16:25

  34. -Hvis man tilslutter sig en anden stat, der er i krig med Danmark, så er man landsforrædder.
    Så er man en fjende og har fortabt alt.
    Skrid inden 2 døgn.

    Kommentar by Hul igennem? — 31. marts 2017 @ 16:34

  35. -Der er vist et par hundrede det også gælder for lige som han der lige er dømt, det burde være rent papirarbejde at slette deres danske pas. Du hører til islamisk stat. Skrid du er en fjende af mit land, min familie, mit folk og vores kultur.

    Kommentar by Hul igennem? — 31. marts 2017 @ 16:38

  36. -> 29 Enig i at nullet var en del af konceptet men hold lige øje med det vraggods der så skyller op på her Uriasposten, de arbejder utrætteligt på at nedbryde nationen Danmark..

    Kommentar by PBrad — 31. marts 2017 @ 16:41

  37. https://youtu.be/G54TKESUoLU

    Kommentar by PBrad — 31. marts 2017 @ 16:43

  38. https://youtu.be/POCUgBSVENQ

    Kommentar by PBrad — 31. marts 2017 @ 16:46

  39. I “de gode gamle dage” kunne Ulf Pilgaard gøre grin med danskere og ubehøvlede buschauffører “fuld kraft frem og bremserne i” (cirkusrevyen)

    I dag er der en bestemt gruppe mennesker man ikke må sige et forkert ord om, uden staten og venligbo-advokater truer med bøde og fængsel.

    Jo, Danmark har sandelig forandret sig.

    Kommentar by k.m — 31. marts 2017 @ 17:28

  40. #37 – Nu tildags er de brune under indsejling i chauffør jobbet – se movia busser, det er et stigende antal falaffel prinser der sidder bag rattet, plus det stigende antal der er ansat ved div budtjenester.

    Her er det så den handicaptransport de også siver ind i, hvordan er det så lige de omgås de danskere de møder i det job? Jeg har nogen lidt mindre flatterende eksembler på at man ikke vil røre ved passagererne og des lignende.

    Kommentar by PBrad — 31. marts 2017 @ 17:41

  41. Pat Condell: Hello Angry Losers

    https://www.youtube.com/watch?v=BdG57lgHFaA

    Kommentar by PBrad — 31. marts 2017 @ 17:44

  42. Jeg er også dybt chokeret over hvor store kujoner der findes blandt 180 graders faste kommentatorer. Så længe de kunne kommentere anonymt- masser af brutale, sjove, sarkastiske kommentarer. Efter anonymiteten forsvandt er det en ghosttown. Shamingen og den sociale kontrol lever åbentbart også i bedste velgående blandt danskere..

    Det skal lige siges at jeg selv kommenterer flittigt under mit eget navn og med ægte profil på Facebook. Jeg lægger ikke fingrene imellem bare fordi folk ved hvem jeg er.

    Kommentar by Lukket fest, tag hjem — 31. marts 2017 @ 18:55

  43. British Man Fears For His Children’s Lives / There Are Two Kinds Of People
    https://youtu.be/lOh8sKphmdE

    Free Speech Is Being Banned Now, What Are You Going To Do About It?
    https://youtu.be/Gmj2W6nwQkQ

    Kommentar by Ulf Snag — 31. marts 2017 @ 19:06

  44. Geert En sjov side er the peoples cube, læs om det nye spil- Terror Response Bingo: London Edition.
    Eller People’s: Anti-Trump hyperventilation chamber
    http://thepeoplescube.com/
    Så er der selvfølgelig den mere alvorlige: Brietbart.com

    Kommentar by Sømand — 31. marts 2017 @ 19:39

  45. Jake Sorensen (#28) anbefaler gab.ai. Jeg “tilmeldte mig og får meldingen “Done! You’re #487509 in the waiting list”. Hvad venter jeg på? Siden, jeg får at se, ser syret ud. Har Jake eller nogen andre brugbare oplysninger, skal I ikke holde Jer tilbage.

    Kommentar by Tommy Jørgart — 31. marts 2017 @ 20:21

  46. Mit barnebarn på 5 år stod i udestuen i sidste uge og kiggede ud på forårsblomsternes massive farvepalette og pludselig udbrød han:
    Se der, der er agurker i haven!

    Jeg skulle lige vende den et sekund, indtil det slog mig:
    Det var tulipanerne han forvekslede med agurker ;-)))

    Kommentar by Carstens — 31. marts 2017 @ 20:34

  47. Fint med frit emne. Det slår mig pludseligt, hvilken høflig afstand, vi lægger til hinanden. Gør I Jer klart, at en dag skal vi slås for vort fædreland med livet som indsat. Hvordan finder vi hinanden?

    Kommentar by Tommy Jørgart — 31. marts 2017 @ 23:38

  48. @ Kommentar by Tommy Jørgart — 31. marts 2017 @ 23:38

    “Hvordan finder vi hinanden?”
    Det er også jævnligt min tanke!

    Kommentar by Holger Madsen — 1. april 2017 @ 00:10

  49. @Lukket fest:
    Det er en billig omgang at skyde på de anonyme, bare fordi du ikke selv er bange for eksponering.

    Er du Simon Hother Hansen, manden uden ægte meninger?

    Kommentar by Træt — 1. april 2017 @ 02:20

  50. 2 monse.

    Hvem vogter sit hjem mere nidkært end ungdomshusets autonome? Det er deres udgave af templet i Jerusalem. Deres Heimatmyte.

    Kommentar by Bageren — 1. april 2017 @ 09:45

  51. @ 3 Tjek evt. også disse: jihadwatch.org, frontpagemag.com, pamelageller.com, barenakedislam.com (indeholder ofte ret ekstreme billeder), breitbart.com, rt.com, unitedwithisrael.com, israeltoday.co.il.

    Kommentar by Kuffar — 1. april 2017 @ 10:32

  52. @ 3 Og så er der jo også Snaphanen.dk. Uriasposten og snaphanen er de bedste sider i Skandinavien, vil jeg påstå. Supergodt udvalg af relevant stof, hvoraf meget af stoffet forsøges skjult af MSM, og meget gode, skarpsynede og ofte vittige kommentarer fra blogindehaverne.

    Jeg anbefaler siderne til folk, jeg møder og kommer i snak med, og til familie og venner.

    Kommentar by Kuffar — 1. april 2017 @ 10:50

  53. Jeg kan også anbefale Den danske Forenings websider. De vigtigste fakta om indvandringen er samlet af Mogens Camre og Ole Hasselbalch, og er opdateret i februar 2017 af sidstnævnte. Meget gætværk, som vi møder på blogs, også Uriasposten, er fejlagtige, men er efter omstændighederne veloplyst i Facts om Indvandringen, som DDF kalder publikationen. Der er 96 veldokumenterede sider, der kan downloades gratis. Her står også, hvad en gennemsnitsindvandrer koster. Linket til denne publikation er her: http://www.dendanskeforening.dk/files/files/Faktaafsnittet%20ver_%202017-02-19.pdf.
    Bemærk: linkadresse skal indeholde de tre sidste bogstaver “pdf”. Det kikser af og til.
    LÆS DEN NU

    Kommentar by Tommy Jørgart — 1. april 2017 @ 11:41

RSS feed for comments on this post.