12. april 2017

Silkeborg: Tema-arrangement om verdens lande med symbolsk kast mod Donald Trumps Mexico-mur

Ypperligt eksempel på politisk indoktrinering set på 24nyt.dk – Skolebørn fra Silkeborg kastede genstande mod Trump til skolearrangement.

“Skolebørn helt ned til seksårsalderen blev torsdag i sidste uge opfordret til at kaste genstande mod billeder af den amerikanske præsident Donald Trump. Denne alternative form for pædagogisk indlæring var en del af et tema-arrangement om verdens lande for elever, forældre og lærere fra Vestre Skole i Silkeborg.

Kasteriet mod Trump foregik i den såkaldte Mexico-stand, og den var tilrettelagt således, at de unge børn kunne vise deres afsky mod den mur, som den amerikanske præsident har sagt, at han vil bygge langs den amerikansk-mexicanske grænse for at forhindre den massive, ulovlige indvandring fra USA’s sydlige nabo.

De danske skolebørn kunne vise deres modstand mod Trumps politik over for illegal mexicansk indvandring ved at få den onde Trump til at vælte ned fra toppen af en Mexico-mur, hvilket de så gjorde efter bedste evne til forældre og lærers opmuntrende tilråb. Der blev der jublet, når det lykkedes at vælte Trump ned fra murens top, og ifølge 24NYTs kilder blev der flere gange skreget ‘fuck Trump’ af helt, helt unge børn.”

(Screencaps: 24nyt.dk)

The URI to TrackBack this entry is: https://www.uriasposten.net/archives/82419/trackback

29 Comments »

  1. Ubegribeligt. Vi står ikke tilbage for det vi beskyldte Sovetunionen og DDR for.

    Kommentar by Søren — 12. april 2017 @ 18:56

  2. Netop nu holder den russiske og amerikanske udenrigsministre møde om at løse nogle af verdens store problemer. Efter Trump samarbejder de to lande nu igen. Obama fik ellers gjort hvad han kunne for at bringe USA på kant med Rusland og med Israel. Til gengæld hjalp han med at få Iran til at udvikle atomvåben, han stoppede ikke Nordkorea i at videreudvikle sit a-våbenprogram, og han gjorde intet for at stoppe borgerkrigen i Syrien. Tværtimod. Og for dette modtog han Nobels fredspris og forblev til sin afgang fuldkommen uimodsagt og ukritiseret i medierne, der dyrkede ham som en afgud. Ak ja!

    Kommentar by Khaliffen — 12. april 2017 @ 18:57

  3. Danske børn lærer, det gode had i skolen.
    Ren hjernevask.
    Det er ikke skolefærdigheder, det er indoktrinering i marxismen.
    Hvem bekymrer sig om de lærer, at læse og skrive?
    De skal bare lærer, at kaste med sten mod deres politiske modstandere.
    Når de får besked på det.

    Kommentar by XXXXX — 12. april 2017 @ 19:31

  4. Det er virkeligt skræmmende, hvordan vores børn bliver blandet ind i de voksnes uenigheder om ideologi. Og til evt. frelste sjæle, der måtte læse med: Ja, det ville selvfølgelig være lige så forkasteligt, hvis det var med omvendt fortegn.

    For noget tid siden hørte jeg f.eks. fra min søster, at min tiårige nevø var vildt nervøs for at Trump kunne finde på at starte en atomkrig. Jeg har generelt stor respekt for både min søster og min nevø (hvilket jeg naturligvis forsøger at gemme bag en stoisk facade, for så vidt muligt). Men ingen af dem er specielt interesserede i politik. Emnet er altså ikke noget, min søster har bragt på banen over middagsbordet. Og jeg kan med nogenlunde sikkerhed sige, at hvis emnet ikke er direkte sammenkoblet med Minecraft eller havpattedyr, så har min nevø heller ikke sat sig ned og gravet i det af egen drift. Tanken om en ond mand i USA, der sidder klar til at trykke på dommedagsknappen er altså en bekymring, der er blevet lagt på min nevøs små skuldre udefra. Og derfor kommer det vel heller ikke bag på nogen, at jeg ønsker den eller de voksne, der står for enden af den årsagskæde, den værste skæbne.

    Sådan skal det jo ikke være. Tiårige børn kan kapere meget og det er selvfølgelig vigtigt, at stimulere deres nysgerrighed for omverdenen. Men de skal sgu ikke tages som gidsler i hysteriet omkring Trump.
    Det kan virke som en underlig modpol, at runde mit indlæg af sådan. Men jeg ville give hvad som helst for bare 5 minutter i et aflåst lokale med den forælder, pædagog eller lærer, der sået den frygt i min nevø.

    Kommentar by Dansk - Skatteyder - Frustreret — 12. april 2017 @ 19:34

  5. Mon ungerne også fik mulighed for at udtrykke sig positivt ift. den nødvendige mur mod Mexico?

    Kommentar by Hr. Naturli' — 12. april 2017 @ 20:08

  6. Jeg fatter ord. Igen.
    Troede det var forbudt at indoktrinere og politisere i skolerne og over for børn?
    Må afskummet der har foranstaltet ovenstående, blive stillet til ansvar og få alvorlige diciplinære anmærkninger i deres virke/fyret på gråt papir!
    Hvad var det sidste stunt i venstrefløjens “pædagogiske” ideer? noget med, hvor mange point/kroner hver enkelt elev kunne samle sammen til et NGO-formål, med stor applaus til den bedste i klassen?
    Det MÅ og SKAL stoppes!

    Kommentar by M.S. Carstens — 12. april 2017 @ 20:16

  7. Folkeskolen Vestre Skole er en tydeligvis en “fed” og “sej” skole – bedømt ud fra måden den ellers producerer sig på. Derfor er den også den skole, der af forældrene vurderes lavest af samtlige skoler i Silkeborg Kommune.

    Skolen er sandsynligvis mere for lærerne end for eleverne. Det er der nogle skoler, der er.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 12. april 2017 @ 20:33

  8. Rektors kontor…tak!…Nu!

    De forældre og måske en enkelt lærer, der ikke synes om sådan en ulovlighed over for børn og forældre..uanset ståsted…må da indfinde sig på rektors kontor og få en forklaring?

    Det er da helt utilstedeligt!!!! Ja..jeg fandt mig satme ikke i sådan noget…kasteskyts kan jo vendes om og ramme dem der stod bag…tror de at det er gratis og uden ansvar at f.eks. min søn/datter skulle være med til det der???

    De her forældre og lærere er jo alle kendte der og også deres navne og lokaladresser…!
    Det er meget de tør…ikke?

    Kommentar by Black Watch — 12. april 2017 @ 21:09

  9. Samme indoktrinering er sket i min søns 3. klasse. Læreren benyttede enhver lejlighed til at svine Trump til, men hun er også gift med en neger.

    ps. Min søn og hans storebror er Trump fans ;-)

    Kommentar by redneck — 12. april 2017 @ 21:56

  10. Jubel-paedagoger , beregnende og nederdraegtige . Boernene har jo ikke en chance overfor den hjernevask . Det er 70’ernes systematiske indoktrinering om igen . Er det bare helt i orden med foraeldrene ? Fatter de hvad der foregaar ? Interesserer det dem i det hele taget….?

    Kommentar by Krassisten — 12. april 2017 @ 22:26

  11. Rolig nu, folkens… Det dersens kasten ting i hovedet på et papansigt af Trump hører op så såre en eller anden, som følger med i realiteterne, fortæller dem om den zillion U-vendinger som Trump har foretaget de sidste par dage. Af hvilke kan nævnes: Obamacare fortsætter uændret, muslimer har fortsat fri og uhindret adgang til USA, hans nye økonomiminister går ind for outsourcing og åbne grænser, han falder for det ældste trick i bogen, en false flag operation og fortsætter Obamas støtte til ISIS, nu endda med US Navy – eller hedder det IS Navy? – og er gladeligt hoppet på Den Gale Kanslers vogn efter at EUSSR fiksede et fascistisk statskup i Ukraine. Hvilket tvang russerne til at gribe ind for at undgå en massakre på de etniske russere i øst og på Krim. Så nu vil han pludselig i krig med Rusland – det gik jo så godt for hans forgængere, såsom Napoleon og Adolf. Og hvis alt dette ikke er nok til at standse kasteriet, så kan man vel vise lærerne på Silkeborg Skole et billede af Trump som sidder og smisker med Lille Lars “straksopbremsning’ fra Græsted….

    Kommentar by Voldposten — 12. april 2017 @ 22:29

  12. Pædagogerne trænger gevaldig til en røvfuld.
    Opdragelsen af dem som små er udeblevet.

    Kommentar by Sindsro — 12. april 2017 @ 22:36

  13. Paradoksalt nok er der jo netop nu opstået en årsag til at kritisere Trump for at lystre høgenes løgne om gasangreb i Syrien og risikoen for at starte en atomkrig. Latterligt at indoktrinere børnene til at være modstandere af et forsvarsværk uden at bekymre sig om en kommende verdenskrig.

    Meget kan siges om de danske kommunister i Fredsbevægelsen i 1980erne, men de kritiserede i det mindste kun Natos offensive træk, ikke bygning af infrastruktur udpræget defensiv.

    Kommentar by perhag — 12. april 2017 @ 23:32

  14. Sig mig, hvad fanden tænker disse lærere og forældre dog på?!. Er de blevet fuldstændigt skingrende, ravende sindssyge?!. At indoktrinere børn til sådanne handlinger er ganske enkelt forbryderisk.

    Kommentar by Allan Gorm Larsen — 13. april 2017 @ 00:14

  15. Unge Rød-Gardister I Danmark i 70erne..
    Den RIGTIG kvikke , vil kunne genkende 1 måske 2
    https://www.youtube.com/watch?v=91_flN4cmPE
    Tiderne skifter.
    https://www.youtube.com/watch?v=4i1CLTOHUsk
    Jeg har startet lignende op for 10+ år siden, vi er ca. 120 nu 54 tidl. militær og ingen er RACISTER nazister.
    Alle er i det vi kalder cuba test form og alle er trænet i div…
    Alt inden for lovens rammer, og stærkt fokuseret på “nær området”.
    Og meget andet , vi hedder – ingenting– vi sender ikke sms vi snakker ikke om intet og vi er ingen.
    Vi er beredt
    Vi er klar

    Kommentar by bjarne — 13. april 2017 @ 03:26

  16. ps. lad jer ikke snyde af YT og deres “mystiske visninger”
    Det var en tysk reup, jeg linkede til-
    Se Vid med Rasmus Paludan foran folkets hus , gik pludselig fra 64k visninger til 20k igår…
    https://www.youtube.com/watch?v=ma50CViB2Is
    Génération Identitaire
    https://www.youtube.com/user/GenerationID/videos

    Deres abb. har igen og igen mange gange “mystisk” gået nogle tusinde ned . og seriøst kig på visnings tallene ….

    Det er så godt. De ” bliver mere og mere desperate dag for dag.

    Husk jo mere lydløs du er jo mere kan du høre..

    Kommentar by bjarne — 13. april 2017 @ 03:42

  17. De ikke kun tror , men VED min 70 % er direkte IT retarderet .
    FUCK facebook – bloker dem asap – edit din host fil / kør pure vm .

    Kommentar by bjarne — 13. april 2017 @ 03:44

  18. -> 11 – Voldposten.
    Du skriver at Trumps “økonomiminister går ind for outsourcing og åbne grænser”.
    Det må være Steven Mnuchin du henviser til, og jeg kan desværre ikke finde noget der bekræfter eller afkræfter din påstand, så du vil måske skrive et link?

    ObamaCare.
    Allerede da Trump tiltrådte skrev han under på “Executive Order on ACA”. Det var ikke en lovændring men snarere en hensigtserklæring. Citat fra
    ObamacareFacts:
    “It does nothing to the core elements of the law. It does, however, provide a glance in the direction that Trump intends to take in forming a replacement plan.”
    Kun løgnepressen udlagde det som noget der kunne forventes at kunne ske på een gang, på een dag. Det er det ikke, og der vil selvfølgelig være op og nedture i processen, men ændringer er planlagt, og det forekommer usandsynligt at nogle af disse ændringer ikke vil blive gennemført.

    Immigranter.
    Tiltaget mod immigranter er også begyndt, dog måtte Trump pille Irak ud af listen. Lad os vente med at dømme til vi ser hvad der kommer ud af det.

    Og grænsen til Mexico.
    Muren mod Mexico har været i udbud, og 450 firmaet har indgivet tilbud, og 50 er udvalgt til bygge en prøve, hvorefter det endelige valg af firma bliver truffet.

    Aflytning.
    Om aflytning af Trump og hans tilhængere før valget, er der begyndt at komme detaljer frem om. Og beskyldningen om kontakt med russerne var sandsynligvis også opfundet til lejligheden.
    Ja selv røde DR er begyndt at måtte skrive lidt om det: “FBI fik grønt lys til at overvåge Trump-rådgiver.” Blot denne lille sentens klippet fra DR er herlig: “mente, at der var grund til at tro.

    Løgnen om Melania.
    Og røde DR fortæller også at “Melania Trump får millionerstatning for sladderhistorie.” En løgnehistorie som Daily Mail havde skrevet, og som også var meget populær her i landet.

    O.s.v.

    Løgnepressen kørte, og kører stadig daglig hårdt på Trump, med den ene løgn efter den anden, eller i bedste fald: “omskrivninger”.

    Jeg må hellere tilføje, at jeg ikke er decideret Trump-fan. For mig er han blot den amerikanske præsident. Hvad jeg er imod, det er de evindelige løgnehistorier man prøver at fodre mig med.

    Kommentar by Birger Jensen — 13. april 2017 @ 06:52

  19. Har de røde lærere og pædagokker mon også husket, at fortælle de små uvidende skolebørn eventyret om Muhammed og lille Aisha?

    “Hør her børn, der var engang en gammel krigerisk landevejsrøver ved navn Muhammed.
    Han ville gerne have sig endnu en kone, og giftede sig derfor med lille Aisha på 5 år.
    Den gamle analfabet Muhammed var dog så hensynsfuld, at han ventede til lille Aisha var hele 9 år gammel, før han penetrererede hende.
    Og derfor er det i dag helt legitimt, at gamle klamme liderlige muhammedanere gifter sig med små piger, og det gælder også her i Danmark….”

    Kommentar by Revisoren — 13. april 2017 @ 07:29

  20. Hvorfor bruges skatteydernes penge på den slags?

    Liberal Alliance er det sovende parti!

    Kommentar by Sigwar — 13. april 2017 @ 08:07

  21. @4 Dansk – Skatteyder – Frustreret
    Ja, det er skræmmende. Jeg oplever det samme at de opfanger venstreradikal voksenretorik i skolen, som de aflirer uden rigtig at forstå det, fordi de nu engang kun er børn og unge, der har fokus et helt andet sted. Som forælder bliver man chokeret over at høre sådan en gang løsrevet sludder – men det må være deres naturlige gruppesolidaritet, som lærere eller voksne misbruger..

    Kommentar by traveler — 13. april 2017 @ 08:11

  22. @ nr, 18, Birger Jensen:

    Korrekt, my bad. Steven Mnuchin er økonomiminister, tidligere Goldman Sachs mand og demokrat. Ham jeg referede til er derimod Kevin Hassett, som er udset til at blive formand for det økonomiske råd.

    Med hensyn til Obamacare, immigranter, muren og aflytningen bemærker jeg blot de gode hensigter, men også at intet er ført ud i livet – i hvert fald endnu. Og i betragtning af, at Trump på det udenrigspolitiske område sidder fast i the swamp til halsen og lader sig trække rundt ved næsen af Obamas efrladenskaber i administrationen, så tvivler jeg på, at de bliver det.

    For mig står Trump som en drag queen, blot med Hillary inden under det mandhaftige bølleantræk.

    Når man roses af Merkel, Hollande, Junkeren, Straksopbremseren fra Græsted, Uffe Halallemand og den samlede Løgnepresse med Samarbejds-Politiken i spidsen, så ved man at man tager grueligt fejl….

    Kommentar by Voldposten — 13. april 2017 @ 09:14

  23. Jeg tror ikke, man vil kunne finde en eneste repræsentant for skolen eller for lærergruppen, der vi stå ved udskejelserne.

    De vil alle forklare, at under planlægningen krævede ‘et enigt forældreråd’ at børnene skulle ‘informeres om USAs rascisme’.

    Marxistisk had indoktrineres bedst by proxy, så ingen bagefter skal tage ansvaret. Ynkeligt!

    Kommentar by Bastardo — 13. april 2017 @ 10:36

  24. Så jeg kan kun opfordre til, at man møder op, og tager kampen i diverse fora. Selv om det er et stort offer at skulle lytte på, og man risikerer at blive udelukket fra det gode selskab.

    Kommentar by Bastardo — 13. april 2017 @ 10:38

  25. Jeg kan ikke stærkt nok opfordre til at man kimer de ansvarlige ned. Ring og bliv ved at ringe og afkræv dem et svar ! skoleleder Kristian Toft
    tlf. 8970 2201 Skolens telefon 8970 2200

    Kommentar by benny bomstærk — 13. april 2017 @ 11:11

  26. Huskede da jeg gik i skole (fandens, er jeg blevet så gammel) der hadede næsten alle Ronald Reagan og Magareth Thatcher.
    Jeg mente (og mener stadig) de frelste verden og borgerlige fra kommunisme og globalt kaos.
    Der var sgu “nosser” i de to statsledere.

    Og ellers:

    Opsig konventionerne.
    Start repatrieringerne.

    Kommentar by Neuhammer — 13. april 2017 @ 12:34

  27. Jeg synes, jeg kan lugte racisme :-(

    Det er da helt i orden, hvis lærere og forældre ikke kan fordrage Donald Trump, men hvorfor skal det går ud over børnene ?

    Racismen består vel i at hade amerikanere og især dem, som har stemt på Trump. Det er godt og vel halvdelen af de stemmeberettigede. Jeg har ikke kendskab til nogen amerikanere, der vil lave Electoral College om. Det kunne jo blive The Democrats næste gang, der fik en fordel.

    Men det tyder ikke godt, at blive p*ssesure over, at amerikanerne selv har valgt deres egen præsident. Hvem skulle ellers ? Og hvis nogen andre blandede sig i danske valg, skulle der nok opstå nogle ramaskrig.

    Til Neuhammer. Politikere, dommere osv. kan bare starte med at fortolke menneskerettighedskonventionen til også at omfatte danskere. For sådan, som den fortolkes nu, har danskere ingen menneskerettigheder, de har bare værsgo at betale :-( F.eks. kan man jo sagtens udvise kriminelle selv om de har familie. Hvem forbyder de kriminelle at tage familien med sig hjem ? Man kunne endda give dem flybilletten for at sikre sig, at ingen af dem modtager flere af skatteborgernes penge.

    Kommentar by Janutte — 13. april 2017 @ 16:03

  28. Det med Trumps mur er jeg noget lunken over for. Havde han tænkt sig at bygge en mur midt i Rio Grande ? Jeg tror heller ikke, at indianerne vil have en mur gennem deres reservater. For dyre- og plantelivet er det heller ikke nogen god ide. Det er nok en bedre ide at komme arbejdsgivere til livs, der tager illegal arbejdskraft.

    Noget, som man ikke hører meget om, er smugling af stoffer samt de sorte dollars retur til kartellerne. Der smugles også våben til Mexico, så de kan myrde hinanden eller tilfældige, der er i vejen. De er rige nok til at grave sofistikerede tunneller under de mure, der allerede findes. De kan have både lys og air condition. Nogle har endda “jernbane” spor, så de har lettere ved at fragte tunge læs til USA. For hver tunnel, der opdages, fylder amerikanerne dem op med beton på deres side af grænsen.

    Kommentar by Janutte — 13. april 2017 @ 16:25

  29. @ 21, traveler

    Det der skræmmer mig er hvordan de mennesker er villige til at smide alt medmenneskelighed/konduite og pædagogisk omsorg ud af vinduet, når det handler om at fremme deres personlige ideologi. Pædagoger og lærere skal velkomne til at mene hvad fanden de har lyst til. Men de skal ikke arbejde på at skabe utryghed og en aggressiv stemning, hvor meningsforskelle åbenlyst tabuiseres. De danske børn, der ikke tilfældigvis tilhører samfundseliten og bliver skærmet bag privatskolernes høje mure, bliver i forvejen udsat for et enormt pres og stigmatisering af det omkringliggende samfund. Så skal en eller anden seminarieklovn sgu heller ikke gå ind og blæse til den ild, ved at lade sin frustration over den politiske elites selvforskyldte kollaps gå ud over sine elever.

    Kommentar by Dansk - Skatteyder - Frustreret — 13. april 2017 @ 16:33

RSS feed for comments on this post.