2. juli 2017

En tur rundt på matriklen, 2. juli 2017

Jeg har ferie et par uger endnu, og udover almindeligt havearbejde, er planen at få lidt styr på matriklens to hektar eng. Den er i ligeså ufremkommelig som sidste år, de selvsåede piletræer er endnu højere, og det vil kræve flere dages arbejde at fjerne buske og beskære træer i den planlagte sti rundt langs skellet.

Dagens hit blev Tyrkerdue, der selvom det er en almindelighed, ikke just har for vane at raste på matriklen.

(Tyrkerdue – matriklens første)

Herunder en række hurtige billeder fra dagens rundering.

(Pynt fra en lokal gartner)

(Sommerfuglebuskene skyder i vejret, men er endnu ikke i blomst)

(Vildtvoksende Clematis i hegnet)

(Æblerne er på vej)

(Blommerne er på vej)

(Eng-gedeskæg)

(Dueurt)

(Spansk kørvel)

(Vinstokkene lever, men druerne bliver næppe spiselige)

(Kulsukkerrod, en af engens mere dominerende sorter)

(Forhavens stokroser står flot, men er endnu ikke blomstret)

(Salvie med Skt. Hans-urt i baggrunden)

(Krukke-blomst)

(Hunderose)

(Rose, usp.)

(Stor flagspætte, en daglig gæst)

(Arrogante ‘Mischa’ overvejer at angribe hønsene)

(Samson, trofast følgesvend)

Oploadet Kl. 22:02 af Kim Møller — Direkte link12 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: https://www.uriasposten.net/archives/84651/trackback

12 Comments »

  1. Herlige billeder. Et tip: Undgå de grønne net på mejseboldene, fuglene kan få fødderne viklet ind i dem.

    Kommentar by Islambert — 2. juli 2017 @ 22:35

  2. Første rose, usp.: Hunderose? (vild rose)

    Kommentar by AN — 2. juli 2017 @ 22:47

  3. Misja angriber Samson hønsene spiste flagspætten og tyrkerduen. Det endte med at Samson åd hønen :-)

    Kommentar by Nielsen — 3. juli 2017 @ 01:53

  4. Er du tryg ved at have “tyrker”duer på matriklen? Det næste bliver”perle”høns

    Kommentar by k. m. — 3. juli 2017 @ 07:59

  5. Jeg tror sgu også, at denne Mischa kan være farlig for Samson! Den har dræberblikket, hvorimod Samson bare vil lege.
    Jeg har selv haft en dræberkat, der nær havde ombragt mig, da den lagde sig oven på mit ansigt, medens jeg tog mig en morfar.
    Herlige billeder, som er en lise midt i al den elendighed, vi er omgivet af med blodtørstige muhamedanere og vilde negre, der oven i købet er på invalidepension på vores regning.

    Kommentar by Knud — 3. juli 2017 @ 08:29

  6. Kim! Smukke billeder. Dine druer ligner mine lige nu. Det er ganske normalt for juli. Hos mig kommer der altid nogle hundrede velsmagende klaser, hvis jeg får tyndet ordentlig ud.
    Jeg har af og til brug for at sende dig billeder, hvordan gør man det?

    Kommentar by Tommy Jørgart — 3. juli 2017 @ 09:27

  7. -> Tommy

    Der kom kun få spiselige druer sidste år, måske fordi jeg lader det hele vokse vildt. Fotoet her er fra sensommeren sidste år, og fra en af stokkene på ‘gavlen’: http://www.uriasposten.net/archives/76318

    Kommentar by Kim Møller — 3. juli 2017 @ 10:15

  8. Smukke fotos; men husk: En matrikel er ikke en grund. Det er en fortegnelse/arkiv over grunde :)

    Kommentar by Nissen — 3. juli 2017 @ 11:45

  9. En tur til LA og den helt hjernedøde, totalt hjernevaskede, idiotiske zombie-parole-venstrefløj og den amerikanske borgerkrig 2017:
    https://youtu.be/m5Fo52nWkUo

    Kommentar by Jørgen — 3. juli 2017 @ 14:29

  10. – Nissen

    https://da.wikipedia.org/wiki/Matrikel

    “Matrikel (fra latin matrikula, fortegnelse) har flere betydninger:

    Matrikel (ejendom) – en fortegnelse over et lands faste ejendomme …

    Matrikel (grund) – en grund, et jordstykke, en lod (ny betydning i anvendelse hos menigmand, advokater og ejendomsmæglere)”

    Kommentar by Kim Møller — 3. juli 2017 @ 18:21

  11. Flot!. Dejligt at have noget smukt at se på. Det ser vi ikke for meget af i dagligdagen.

    Kommentar by Allan Gorm Larsen — 4. juli 2017 @ 14:20

  12. Alt er forhåbentlig økologisk, biodynamisk og vegansk dyrket.

    Ellers “risikerer” hr. Møller jo at komme i bad standing hos den grønne mafia…

    Kommentar by Korsfarer — 5. juli 2017 @ 11:05

RSS feed for comments on this post.