1. september 2017

Grænsekontrol virker, men Bonnichsen er imod, for “… ingen grænsekontrol kunne stoppe en Breivik”

Forleden kom det frem, at politiet siden grænsekontrollens indførelse sidste år har afvist 4323 personer, og har rejst 331 sigtelser for menneskesmugling mod 255 personer. Det fik ikke megen mediedækning, men og gjorde heller ikke indtryk på tidligere PET-chef Hans-Jørgen Bonnichsen. Den virkelighedsfjerne argumentation kan læses på Stiften.dk – Ressourcer bruges forkert. Ingen grænsekontrol kunne stoppe en ny Breivik.

“Det er jo lykkedes for et flertal i Folketinget at foregøgle den danske befolkning, at alt det onde kommer udefra, og at grænsekontrollen er et effektivt redskab til at bremse dette. En frygtdannelse, der har gjort, at et flertal i befolkningen er immune overfor fakta. Virkeligheden er, at ‘det onde’ findes hos os selv, og ingen grænsekontrol kunne stoppe en Breivik eller vor egen Omar Hussein.

… Vi befinder os ikke i et Anders And-univers, hvor de kriminelle i Bjørnebanden vil kunne genkendes på deres maskering. Og alligevel synes det næsten håbløst at kæmpe mod populisterne i Folketinget, der har forført mange til at tro, at alt bliver bedre med en grænsekontrol, men hvor fakta er, at det har haft den stik modsatte effekt…

Danmark har ikke brug for et gendarmerikorps eller en militarisering af politiopgaver. Vi har brug for et forskningsbaseret og analyserende politikorps, der kombineret med den rige menneskelig erfaring, der findes i politiet, er i kontakt med borgerne uden at være iført kampuniform. Et politi, som er i stand til at håndtere de kolossale udfordringer, der ligger i opklaringsarbejdet, nationalt som internationalt. Her er det ikke brug for forførende tal, men kritisk journalistik, der kan medvirke til, at frygtens første offer, fornuften, får lov til at vende tilbage hos vore politikere…

(Ritzau-notits i Politiken, 28. august 2017, s. 5)

The URI to TrackBack this entry is: https://www.uriasposten.net/archives/87023/trackback

27 Comments »

  1. Han har godt nok langt hen til vinduet, ham Bonnichsen!

    “…vores egen Omar Hussein” !!??

    Jeg har aldrig mødt en dansker med sådan et navn!

    muhamedanere skal være i muhamedanerland, og det er ikke her!

    Kommentar by va sawva — 1. september 2017 @ 16:08

  2. Det er en fantastisk “uvidenhed” Hans-Jørgen Bonnichsens ofte lægger for dagen.
    Ofte så groft at man uvægerlig engang imellem tænker: gad vide om han bliver betalt for det?
    Zenia Stampe og David Trads er trods alt blevet lidt stumme, men Bonnichsen forsætter uanfægtet, helt faktaresistent.
    Det er da godt at det ikke længere er ham der skal holde øje med terrorister, han ville ikke kunne øjne en eneste, uanset hvor stor en flok der stod foran ham. Han er Løkke-regeringen en god mand.

    Kommentar by Birger Jensen — 1. september 2017 @ 16:17

  3. Åh, så blev krikken hentet af stalden igen af ukritiske medier.

    Grundlæggende finder jeg, at msm skulle holde igen med konstant at køre den medieliderlige linselus Bonnichsen på banen. Tossen har læst litteraturvidenskab med kunsthistorie.
    Det giver naturligvis en imponerende autoritet. I øvrigt var det ganske kortvarigt, at han var ‘operativ chef’ for PET.

    Ifølge Wiki, om man nu stoler på dette, fik han ved valget i 2005, opstillet for Venstre, hele 65 personlige stemmer.

    Han stiller altid villigt op, men grundlæggende er det medierne, der er for dovne til at opsøge mere vidende kilder.

    Kommentar by Henrik Petersen — 1. september 2017 @ 16:28

  4. Hvis nogen immune over for fakta, så er Bonnichsen med på den vogn.

    Kommentar by Menig 442 — 1. september 2017 @ 16:56

  5. Demens med i spillet?

    Kommentar by Sigwar — 1. september 2017 @ 17:04

  6. Jeg finder det ret så ondskabsfuldt, hr. Møller, at torturere Uriaspostens sagesløse læsere med et blogindlæg om den debile Bonnichsen på en dejlig fredag…

    Kommentar by 4760 — 1. september 2017 @ 17:19

  7. Bank en tør dildo op i røven på Bonnichsen og giv ham bagefter en dobbeltladning afføring middel. Så man man bare sidde og vente…he he…

    Kommentar by jp — 1. september 2017 @ 17:50

  8. Linselusen hr. Bonnichsen, der efter sigende er tidligere tøjhandler, har aldrig været chef for PET.
    Han var været operativ chef, det er noget ganske andet.

    Kommentar by AK JA. — 1. september 2017 @ 18:00

  9. Et slag på tasken siger Danmark har undgået omkostning – som minimum – på kr. 1 milliard pr. år, ved at de 4.325 ikke kom ind i landet. Så sig ikke det ikke kan betale sig at have grænseopsyn – Kontrol kan man vel ikke helt kalde det.

    OT – Krasnik skriver en glimrende artikel efter en gå tur på barndommens Nørrebro i ugens Weekendavisen – Artiklen er på forsiden.

    “Meget har forandret sig. Noget har ikke. Foran det, der engang var familien Krasniks hus i den forsvundne del af Slotsgade, sidder Alaa, palæstinenseren med sin hustru og to børn. Hans bedsteforældre kommer fra Nazareth, hans forældre tog fra Jordan til Danmark for at finde arbejde. Han læser selv til energitekniker på KEA og fortæller, at han blandt sine mange nevøer og niecer kan se en øget bevidsthed om uddannelse. »De ved godt, at de ikke kommer nogen vegne uden uddannelse,« siger han. »Sådan var det ikke for ti år siden. Alle studerer et eller andet.« Men hans to børn har arabiske navne, og han taler arabisk med både dem og sin kone.

    Jeg spørger, hvorfor han ikke har givet dem danske navne? Charlotte og Katrine? De er jo født her? Han diskuterer med sin kone, på arabisk, om det overhovedet ville være lovligt for muslimer. Det er ikke forbudt, konkluderer han, men »jeg bliver straffet for det alligevel«. Men hvorfor så ikke tale dansk – er det ikke deres modersmål? »Nej, det er arabisk. Det er jo Koranens sprog.« Er de da ikke danske, hans familie – hans børn? »Nej, det er jeg ikke, og det er de heller ikke.« Jeg spørger, hvorfor de ikke lægger alt det bag sig. Glemmer Palæstina og arabisk og siger: Nu er vi her! »Vi er her,« siger han. »Men vi er muslimer og arabere. Vi bliver ikke danske.«”

    https://www.weekendavisen.dk/smarticle/view/2

    Muslimer hverken kan eller vil assimileres noget sted i verden. Punktum!

    Kommentar by Thorbjørn — 1. september 2017 @ 18:02

  10. I øvrigt ser jeg ingen sammenhæng mellem grænsekontrol og Breivik´s handling – overhovedet.
    Gad vide hvad linselusen tjener på de mange interviews.

    Kommentar by AK JA. — 1. september 2017 @ 18:02

  11. ->AK JA. mfl.

    Det er en kommentar, ikke et interview – sikkert lønnet.

    Kommentar by Kim Møller — 1. september 2017 @ 18:10

  12. -Jovialisterne klapper bare Bonkersen lidt på ryggen, så gylper han noget vrøvlevrøvl op, og så kan jovialisten sige “jeg har bestilt noget” og tage hjem til tuen og sove den ud..

    Kommentar by Hul igennem? — 1. september 2017 @ 18:53

  13. Men klovnen har jo ret i een ting, nemlig at grænsekontrol ikke stoppede den morderiske islamist omar. Det er fordi at grænsekontrol kun er en del af det at beskytte danskerne i Danmark. En anden del består i at fjerne de kriminelle, destruktive og voldelige efterladenskaber af vores tåbelige politik de sidste 35 – 40 år har medført. Beskyttelsen af Danskerne virker kun hvis vi går helt i bund med hjemsendelser af dømte voldtægtsmænd og andre kriminelle med udenlandsk baggrund.

    Kommentar by Santor — 1. september 2017 @ 18:55

  14. Bonnicsen er bare en gammel nathue, der higer efter at komme i medierne. Glem alt om pensionisten.

    Kommentar by Anonym — 1. september 2017 @ 19:02

  15. -Og hvis Omars “forældre” var blevet hjemme i sandkassen kunne han have været kamelklapper i arbejde i stedet for at være så uønsket her som alle sandkassefjolser er. Godt han blev skudt ihjel før han lavede flere islamistiske terrorhandlinger. Hele hans klan af islamister er bare så uønskede og hadede.

    Kommentar by Hul igennem? — 1. september 2017 @ 19:06

  16. (idiot). Nej Bonnichen. Men grænsekontrollen kan forhindre (og forhindre nok) flere kommer til eller udenlandsk støtte til terror.

    Kommentar by Michael Unna — 1. september 2017 @ 19:22

  17. # 9

    Var det ikke Zinke Stampe som udtalte de berømte ord, at “om 20 år er de som os”?

    Men det er vel snart gået op for Krasnik, at han også har taget fejl i mange år.

    Kommentar by 4760 — 1. september 2017 @ 19:24

  18. Bonnichsen er den største sæk lort vi har fået for vores skattekroner, og det siger ikke så lidt(bare tænk på folketinget).

    Kommentar by Piphans — 1. september 2017 @ 20:09

  19. Forsøger Bonnichsen at gøre sine hoser grønne hos den afdankede gammeljomfru Marianne Jelved med hans vamle udtalelser?

    Jelveds mand gik for et par måneder siden til de evige speltmarker, så Bonnichsen ser vel en gylden mulighed for at få fedtet rotten…

    Kommentar by 4760 — 1. september 2017 @ 20:10

  20. Flæskefjæs Bonnichsen fremturer. Kunne dette geni dog ikke søge arbejde i Saudi Arabien?

    Kommentar by Crass Børsting — 1. september 2017 @ 21:04

  21. Manden excellerer i floskler, klichéer og disney-analogier.

    Det kunne være interessant med en nærmere undersøgelse af “den rige menneskelige erfaring, der findes i politiet”. Spørg fx 1000 tilfældige danske betjente om, hvilke befolkningsgrupper de har flest problemer med? Hvad hedder de kriminelle, og hvad er deres baggrund?

    Mon danske betjente kan be- eller afkræfte erfaringen fra den svenske betjent fra Örebro?
    https://www.b.dk/globalt/svensk-betjent-i-nyt-indlaeg-de-fleste-drabsmaend-i-min-by-er-indvandrere

    Afvis alle illegale indvandrere (asylansøgere) ved grænsen. Har man rejst gennem hele Europa har man hverken ret til at søge asyl i Danmark eller til at rejse gennem landet for at komme til Sverige eller Norge. Grænsekontrol er nødvendigt og skal udvikles med nye metoder.

    Kommentar by Mr. Write — 1. september 2017 @ 21:24

  22. Hvorfor er noget af notitsen sløret, hvad stod der?

    Kommentar by Zatopek — 1. september 2017 @ 21:51

  23. – Zatopek

    Cooyrightlovgivning. En klassisk Ritzau-notits, der husker at fortælle prisen for grænsekontrollen.

    Kommentar by Kim Møller — 1. september 2017 @ 22:08

  24. Bonnichsen er altså stadigvæk igang med at koge Breiviksuppe.

    Kommentar by kenneth — 1. september 2017 @ 23:10

  25. Hvordan fik Bonnichsen i grunden sit tidliger job?synes temmeligt uegnet

    Kommentar by dunk — 1. september 2017 @ 23:27

  26. Oraklet Zenia Stampe har “regnet ud” at det har kostet en mandmåned pr afvist migrant og det finder hun spild af penge.

    Zenia, hvor mange resourcer bruges på at “opklare” en forbrydelse i Danmark? Sikkert noget mere end end måned – i hvert fald hvis vi fraregner de “offerløse forbrydelser” som at køre 5km for stærkt på en øde landevej!

    Kommentar by redneck — 2. september 2017 @ 09:00

  27. Folk som Bonnichsen skabte Breivik. Og havde vi aldrig modtaget een muslim, havde vi heller aldrig skulle høre på den fladpande.

    Kommentar by Peter Andersen — 3. september 2017 @ 14:08

RSS feed for comments on this post.