9. oktober 2017

“Den eneste ting, hendes veluddannede og frisindede muslimske forældre ikke kunne acceptere…”

Det er umuligt ikke at føle sympati for ‘Ardiana’, der har betalt en høj pris for at leve en frit liv som dansker. Ja, faktisk har jeg mere sympati for hende, end for pædagogstuderende Thomas, der bekvemt konverterede til Islam.

Det er dog værd at nævne her, at Ardianas albanske forældre kom til Danmark som flygtninge fra Kosovo, der indtil konflikten var en serbisk provins. I anden halvdel af det 20. århundrede blev der flere og flere albanere i Kosovo, og så begyndte den etniske push/pull-effekt at sætte ind. Serberne blev et lille mindretal, albanerne krævede selvstændighed.

Nu kan man så læse, at albanere i Danmark kræver at deres døtre (ikke deres drengebørn: Islam, tjek), kun må giftes med albanere. De skal have albanske børn (og få albanske børnebørn). I en bedre verden havde Danmark smidt forældrene tilbage til Albanien (eller Kosovo/Kosova), for intet land bør lade sig kolonisere.

Historien kan læses i sin helhed på B.dk, og det kan anbefales i de her tider hvor liberalister og kollektivister undsiger et ‘burkaforbud’ af hensyn til kvinders ret til at gå 95-100 procent tildækket – Ardiana måtte gå under jorden for at leve med sin danske kæreste: ‘Mine forældre kunne ikke acceptere andet end en albansk mand’.

“Det første Ardiana tænkte, da hun kyssede Thomas, var, at hendes brødre ville slå ham ihjel. Det var derfor, hun altid havde solbriller på. Derfor, hun løb strækningen fra Roskilde station og ind i sin kærestes lille studielejlighed med hjertet bankende i halsen og angsten bævrende uden på frakken, mens hun bad til Gud, at der ikke var nogen – hendes brødre, brødrenes venner eller deres albanske bekendte – der havde fået færten af hende på vejen.

… ‘Ardiana’ og ‘Thomas’ mødte hinanden på pædagogseminariet.

Thomas var fra Stevns, Ardiana flygtet fra krigen i Kosovo. En dag, de andre fra læsegruppen meldte afbud, overmandede forelskelsen dem. Selv om Thomas boede med en anden kæreste. Og selv om Ardiana vidste, at det var den ene ting, der aldrig måtte ske. Den eneste ting, hendes veluddannede og frisindede muslimske forældre ikke kunne acceptere: at hun fandt sammen med en dansker.

‘Men mens mine brødres kærester kom hjem til middag, var det altid klart – ingen behøvede at sige det højt – at lige den frihed ikke gjaldt mig. Jeg skulle have en albansk mand.’ …

Moren græd, da Ardiana fortalte om sin danske kæreste. Faren var vred og skuffet. Hvordan kunne hun gøre det imod ham? Imod familien? Vidste hun ikke, at de ville blive udstødt af storfamilien i Albanien, at farmor ville dø af sorg. At brødrene, hvis de vidste det, kunne blive farlige. Hvorfor kunne Ardiana ikke være taknemmelig for al den frihed, hun var blevet skænket, og bare i det her ene spørgsmål ikke tænke egoistisk på sig selv.

… Thomas’ forældre tilbød at gøre det på ‘albansk’ maner. De skrev breve til Ardianas mor og far og bad formelt om datterens hånd. Thomas besøgte imam Abdul Wahid Petersen på Nørrebro, fik et muslimsk navn og konverterede til islam.

Det blev dog hurtigt klart, at forældrene var ligeglade. Det handlede ikke om religion og kultur eller om at mødes på midten. Det handlede om etnicitet. Om at Ardiana var en pige, og at det eneste, der var godt nok, var en rigtig albansk mand.

[…]

De beslutter sig for at rejse tilbage til Sjælland. Tage livet tilbage. Tage kontrollen tilbage. Tage Roskilde tilbage. De får barn nummer to og nægter at skamme sig. Holder både jul og Ramadan. Begynder at kysse på gaden – også når der er udlændinge i nærheden. De skriver breve til forældrene. Får børnene til at skrive breve og sende billeder.

I dag 10 år senere har de stadig ikke kontakt til hverken Ardianas forældre eller brødre.”

(Kosovos placering ml. Serbien og Albanien – Et albansk kosovo, 2011)

Oploadet Kl. 11:16 af Kim Møller — Direkte link26 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: https://www.uriasposten.net/archives/88582/trackback

26 Comments »

  1. Var det en etnisk dansk mand, der sagde det samme til sin datter ville skrigene fra feminister, kællinger og hele armadaen af gutmenschen være så højt, at man skulle iføre sig ekstrabeskyttende høreværn.

    Men i sagen her med Albaneren, der har nazistisk raceideologi, er stilheden så intens, at man kan høre den berømte knappenål falde til jorden på lang lang afstand.

    Kommentar by kent — 9. oktober 2017 @ 11:32

  2. Var det ikke godt at vi spildte penge på at befri Kosovo, for derefter at spilde penge på at tage imod “flygtninge” fra Kosovo og gøre dem til permanente statsborgere? Er der krig dernede nu? Nej! Send det utaknemmelige lort hjem!

    Kommentar by Lukket fest, skrid hjem — 9. oktober 2017 @ 11:45

  3. Jeg HAR lært det. Stol ALDRIG på en muhamedaner. Undgå lortet for enhver pris. Slå korsets tegn for dig ved ethvert møde med en sådan afart af menneskeheden.

    Kommentar by Knud — 9. oktober 2017 @ 11:53

  4. Læs Nicolai Sennels indlæg “Stop straks al snak om integration” på Newspeek i dag, hvor han meget klart forklarer, hvorfor “integration” er en stor fed løgn.

    Kommentar by 4760 — 9. oktober 2017 @ 12:06

  5. Der er stor illegal indvandring fra Albanien til EU landene. Landet er delt i klaner som både kan rummer kristne og muslimer men det er en “ære og skam” kultur som præger dem som var de alle muslimer. Landet kan som andre 3.verdens samfund ikke udvikles- “u-landet” sidder mellem ørerne på dem.

    Kommentar by Thorsted — 9. oktober 2017 @ 12:08

  6. “Det blev dog hurtigt klart, at forældrene var ligeglade. Det handlede ikke om religion og kultur eller om at mødes på midten. Det handlede om etnicitet. Om at Ardiana var en pige, og at det eneste, der var godt nok, var en rigtig albansk mand.”

    Muslimer gifter sig ikke med hinanden eller mod etnicitet,-men mod familien. Jeg kender en algiersk mænd, som har været i Danmark siden 1965 og meget sent blevet far til to drenge med en dansk kvinde. Han fortalte, at han for sjov siger til muslimer han taler med, at deres børn kan giftes fordi de begge er muslimer. Dette bliver altid afvist og de siger også i reglen, at deres børn er lovet væk til en familie de er relateret med.

    Kommentar by Thorsted — 9. oktober 2017 @ 12:17

  7. Der er en spiller på det danske fodboldlandshold med albanske rødder.

    Spilleren hedder Riza Durmisi, og han er efter eget udsagn stærkt rettroende muhammedaner.

    Drikker næppe en kold pilsner i 3. halvleg…

    Kommentar by 4760 — 9. oktober 2017 @ 12:26

  8. Muslimerne/Albanerne i Kosovo er ilegale immigranter.

    Det er yderst betænkeligt, at det internationale samfund anerkender et forløb, hvor ilegale immigranter (med muslimsk baggrund) kan overtage et land og erklære det som deres efter nogle få generationer. Men det samme er sket utallige gange siden Islam opstod. Egypten, Tyrkiet og mere end 60 andre lande er eksempler.

    100% støtte herfra til Myanmar, hvor Buddhisterne i øjeblikket gør modstand.

    Kommentar by Sigwar — 9. oktober 2017 @ 12:41

  9. Der må, blandt de tusindtallige venligboere, være en del giftefærdige døtre.

    Hvad med en lidt ældre, gennem generationer indavlet mand fra Albanien; han vil sikker gerne have sig en kone nummer to?

    Det vil, alt andet lige, og med stor sandsynlighed, være en intellektuel berigelse for disse venlige danske familier.

    Kommentar by T. Flodur — 9. oktober 2017 @ 12:53

  10. Jeg husker tydeligt, at jeg ikke kunne hjem fra Marco Polo lufthavnen i Italien, fordi Serbien skulle bombes og luftrummet derfor var lukket.
    Gud hjælpe mig om man ikke sendte busser ned for at hente muhamedanerne her op. Og så den tynde mand bag hegnet, der gik sin sejersgang i propagandaen.
    At man kan finde på at bombe et europæisk folk, der ikke er en trussel mod os, er utilgiveligt.

    Kommentar by Menig 442 — 9. oktober 2017 @ 14:27

  11. En skam de besluttede sig for at tage hjem til Sjælland og ikke hjem til Kosovo..

    Kommentar by redneck — 9. oktober 2017 @ 15:23

  12. Bemærk i øvrigt hvordan Berlingske (klodset) forsøger at snige lidt kulturrelativisme ind ad bagdøren.

    Det handlede ikke om religion og kultur eller om at mødes på midten. Det handlede om etnicitet

    Jeg er godt klar over journalisten forsøger at opsummere familiens holdninger. Men med forbehold for familiens antropologiske og biologiske indsigt, er opsummeringen absurd. Selvfølgelig handler det om religion og kultur, hvad enten familien er bevidste om det eller ej. For hvad skulle alternativet være? Altså andet end den voldsomt klodsede konklusion, at familien er genetisk disponerede for racisme?

    Og der har vi kulturrelativisternes helt store paradoks. For selvfølgelig handler det om religion og det ikke i en bred betydning. Det handler om islam. For hvis det ikke handler om religion, hvor er historierne om russiske kvinder, hvis danske mænd må sove med en kniv under hovedpuden, eller statistikkerne over “overproduktion” af handicappede børn blandt herboende thailændere? Det er alt sammen problemer, muslimerne reelt har monopol på. Men fordi MSM har påtaget sig det dogme, at man på ingen måde må problematisere islam, ser man sig nødsaget til at falde over i et decideret racistisk narrativ. Og lad der ikke være nogen tvivl. Det er intet mindre end rå fuldblodsracisme, når Berlingskes journalist lægger et etnicitetsbegreb, renset for religion og kultur, til grund for familiens handlinger.

    Kommentar by Dansk - Skatteyder - Frustreret — 9. oktober 2017 @ 16:15

  13. Læs bogen tårer af Zorica Mitic.

    Kommentar by Nielsen — 9. oktober 2017 @ 16:50

  14. Det fremgår af artiklen, at Ardiana bad til Gud, sic!(?) – At hendes brødre, brødrenes venner, deres albanske bekendte, osv. osv.

    Hvad mon det er for en Gud Ardiana beder til, da vel for pokker ikke Allah; han accepterer jo ikke frafaldne? – Så det skal vel fedt hjælpe, at bede til ham.

    Kommentar by T. Flodur — 9. oktober 2017 @ 20:21

  15. Thomas og hans forældre er et studie i sig selv. Hvordan den dominerende kulturradikalisme har påvirket dem, så det i sig selv blev en årsag til problemerne.

    De droppede egne danske normer og traditioner og prøvede at opføre sig så muslimsk-albansk, som de overhovedet kunne. Men lige netop den opførsel må have været provokerende og grænseoverskridende for hendes albanske familie. Hvordan kan den albanske familie overhovedet stole på så komplet normløse danskere?

    Den bagvedliggende historie er sandsynligvis, at hendes forældrene og familie blev skræmte over at møde en så ekstrem normløs og æresløs kulturradikalisme. Og med en forventning om ‘at mødes på midten’.

    Hvis der derimod var tale om at respektere hinandens modsætninger, ville der stadig have været en kulturelt og religiøs konflikt, men det ville have været en respektfuld konflikt.

    Kommentar by traveler — 9. oktober 2017 @ 20:37

  16. Tja, man kan også nævne dansedrengen Jens Harder Højbjerg, som måtte konvertere til dødskulten Islam, for at kunne gifte sig med radioværten Rushy Rashid.

    Et nosseløst nokkefår…

    Kommentar by 4760 — 9. oktober 2017 @ 20:53

  17. De er her for at blive bespist. Ikke for at give os noget. Det er ekstremt farligt for os at huse så fordærvede mennesker, fordi de er nødt til at definere os som mindreværdige for at kunne retfærdiggøre den utiltalende måde, de ser os på, og behandler os på. Og det udvikler en kriminel kultur i deres kolonier.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 9. oktober 2017 @ 21:34

  18. Det undrer mig, at man ikke kan retsforfølge forældrene for racisme.

    Envidere synes jeg, at begrebet kolonisere måske kun gøres til juridisk udvisningsgrund. Men måske er det for kollektivt for vores juridiske system, der jo insisterer på, at kun individer kan have skyld.

    Kommentar by John Niss Hansen — 9. oktober 2017 @ 22:16

  19. Dansk – Skatteyder – Frustreret — 9. oktober 2017 @ 16:15 :

    Godt set og skrevet! tak.

    også til de andre gode kommenterer her!

    Hmm, jeg tror sq også jeg er lidt klanorienteret, for jeg har i den grad gjort mit til, at mine de kæreste måtte styre uden om, at få iSlammet ind i familien.
    Og jeg er endda så styg, at jeg også, efter bedste formåen, vil påvirke mine børnebørn i samme retning.

    Ok, jeg er nok ikke lige politisk korrekt, det kan jeg fint leve med,
    men jeg ville ikke, i anstændighed for mig selv og i respekt for alle de unikke goder vi fik med os og skal videregive, kunne leve med, at miste en eneste af mine til iSlammet.

    Kommentar by M.S. Carstens — 9. oktober 2017 @ 22:27

  20. Pædagogen Thomas give jeg ikke meget for. (Konvertering). Torske dumt.
    Jeg hober de bliver ved med at skide hendes forældre et stykke.

    Kommentar by Sindsro — 9. oktober 2017 @ 23:37

  21. ‘Ja, faktisk har jeg mere sympati for hende, end for pædagogstuderende Thomas, der bekvemt konverterede til Islam.’

    Det har jeg godt nok også. Der er et etnisk element i det her men m hendes mentalitet ville hendes mand sikkert være hvid og hendes børn blive en del af vores ’stamme’ i landet…. Og hvad angår den ideologisk-religiøse side af problemet er hun jo netop ikke en del af problemet mens konvertitten er arketypen på forrædderen.

    Kommentar by Moran ya Simba — 10. oktober 2017 @ 02:17

  22. Der er iøvrigt to ‘vigtige’ krige i det 20. århundrede hvor min holdning er vendt næsten 180 grader fra tidligere; den spanske borgerkrig, efter jeg begyndte at fatte hvorfor marxisme var ligeså hadet og frygtet i mellemkrigsårene som nazisme (bla af Chamberlain, en mand der er lidt sværere at evaluere endeligt end populærhistorien ofte giver indtryk af). Og krigen i Bosnien 60 år senere. Idag er min sympati langt mere m serberne, men det var den godt nok ikke dengang.

    Kommentar by Moran ya Simba — 10. oktober 2017 @ 02:20

  23. @ 19, M.S. Carstens

    Tak, og lige over :-)

    Men din “klanorientering” handler vel ikke om race? Det er vel et spørgsmål helt grundlæggende livsværdier, hvor du heller ikke så gerne så dine kære gifte sig med narkobaroner eller konkursryttere?

    Kommentar by Dansk - Skatteyder - Frustreret — 10. oktober 2017 @ 03:40

  24. @ Moran ya Simba

    Serberne vidste vi jo heller ikke andet om, end at de var dårlige mennesker. Forhåbentlig var det sidste gang, befolkningen lod sig så massivt narre af en propagandamaskine. Vi havde jo ikke de sociale medier dengang. Det har vi nu – til Merkels store fortrydelse.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 10. oktober 2017 @ 08:24

  25. Kombinationer af islam og dårlig opførsel og kriminalitet og passiv forsørgelse fører med stor sandsynlighed til et liv med isolation og social død her i Danmark. Det gør det svært at blive respekteret for noget som helst. Svært at skabe nye kontakter og bekendtskaber. Svært at blive lukket ind i konstruktive netværk og fællesskaber. Og med jævne mellemrum får vi at vide, at alle problemer skyldes forfærdelig racisme. Hvem gider efterhånden høre på det?

    Jeg er ikke misundelig på de unge muslimaer, som er født ind i isolationen og den sociale død og muligvis drømmer om et liv udenfor. Jeg tror ikke det bliver nemmere. De skal ikke regne med, at der i fremtiden vil være et stigende antal Thomas’er, som er villige til at spille klovn i det her cirkus. De må tage nogle kampe på egen hånd. Eller tage tørklædet på og komme ind i kampen om at være den perfekte muslima og undgå at skulle stifte familie med de værste funktionelle analfabeter. En kamp ikke alle kan vinde.

    Beskrivelsen af den albanske fader minder mig om en gorillahan, som slår sig for brystet inde i reservatet.

    Kommentar by BE — 10. oktober 2017 @ 09:59

  26. “Veluddannede og frisindede”. Er det ikke at stramme den?

    Kommentar by Bastardo — 10. oktober 2017 @ 10:53

RSS feed for comments on this post.