24. oktober 2017

DR gjorde kommunalt ansat islamist til offer: “Debatten om egen person har ikke afskrækket ham…”

Søndag aften bragte tv-avisen et 11-12 minutter langt indslag om Waseem Hussain, Danmarks eneste fastansatte fængselsimam. Den ugentlige fredagsbøn foregår i Vestre Fængsels gymnastiksal, og streames til flere fængsler, og følges af flere hundrede indsatte muslimer.

Den første del af indslaget klarede Waseem Hussain fremragende. Med tre års islamstudier i Jordan, kunne han forklare indsatte at Islamisk Stat ikke var Islam, undervise nye fængselsbetjente og afradikalisere de indsatte med Islam. En god rollemodel for integration, der ikke dyrkede offermentaliteten, som det blev fortalt.

Det er jo rigtigt vigtigt for os, at vi har en god rollemodel, som udbreder et demokratisk livssyn, og som har fokus på at forebygge og hindre at radikalisering opstår. … I udgangspunktet har vi jo fuld tillid til at at alt foregår efter de foreskrifter som er aftalt…” (Lea Bryld, fung. institutionschef, Vestre fængsel)

Problemet med det her fokus på radikalisering, er at det bider sig selv i halen. Jo mere fokus, du sætter på det, jo mere skubber man folk ud i det. En eventuelt radikalisator får pludselig mere og mere ret. Han kan sige – ’se her, offentligheden snakker kun om islam og muslimer’. (Waseem Hussain, fængselsimam)

Filmen knækkede, da DR – tydeligvis efter aftale, spurgte ham om hans holdning til stening. Historien var fremme sidste år, så der var ingen vej udenom. Få minutter efter han havde forklaret at Islamisk Stat ikke var Islam, bekræftede han at terrororganisationens Islam – var identisk med hans. Sekunder senere gjorde DR ham til offer.

Indslaget kan ses på DR.dk.

Waseem Hussain, fængselsimam: Vi har ikke i islam samme form for tradition om at lave delen af teksten om. ‘Ah, det vil vi ikke have’. Det står der! Det må vi så sige, at det gør det. … har jeg lyst til at se nogen blive stenet? Nej.

Journalist, DR: Det er jo ikke en diskussion om, hvorvidt det står i de hellige tekster eller ej – det står der. Men en diskussion om du kan tage afstand fra stening, som et middel man tager i anvendelse. Kan du det?

Waseem Hussain: Jeg kan jo ikke komme udenom, at det står skrevet i de religiøse tekster, men igen – har jeg lyst til at stene nogen? Nej, det har jeg ikke.

Journalist, DR: Debatten om egen person har ikke afskrækket ham fra at stikke hovedet frem…

(Collage: Waseem Hussain og den koraniske straframme)

Oploadet Kl. 04:00 af Kim Møller — Direkte link23 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: https://www.uriasposten.net/archives/89186/trackback

23 Comments »

  1. Det er komplet vanvittigt at vores fængsler leverer både en imam og koraner til indsatte muslimer for lovlydige borgeres penge, uanset om han personligt går ind for stening eller ej. Det må være nogle bundkorrupte mennesker der har truffet beslutningen om at de skal kunne fortsætte med at dyrke den ideologi der radikaliserede dem, imens de sidder i fængsel for at føre den ud i livet!

    Hvorfor er det ikke en mærkesag for DF at få stoppet dette? Jeg ved at martin henriksen har nævnt det før og har samme syn på det, men det har de åbenbart glemt igen, som så meget andet.

    Kommentar by per — 24. oktober 2017 @ 04:39

  2. #1 Per:

    Jeg kunne ikke være mere enig. Hvem i himlens navn har godkendt den form for skatteyderbetalt propaganda- og radikaliseringsvirksomhed..?
    Afskaf det dog øjeblikkeligt..!!

    En gang imellem synes jeg faktisk, at vi er så åndssvage, at vi fortjener at uddø.

    Kommentar by Bror Lerbror — 24. oktober 2017 @ 05:15

  3. Gab. Det er en gentagelse af cirkusset med Stenings-Petersen for år tilbage. Allans love i koranen skal man adlyde, uanset om man personligt kan lide det eller ej. Det har alle muslimer til fælles – fra ISIS til den flinke grønthandler nede på hjørnet. Sker der aldrig bare den mindste erkendelse i medier, forvaltning og blandt politikere?

    Kommentar by traveler — 24. oktober 2017 @ 06:09

  4. Vi skal have fjernet halal fra tv, men så bliver vi jo nødt til at lukke for DR, og det vil vore kære sharia politikere ikke.

    Kommentar by Abdullah Terkelsen — 24. oktober 2017 @ 07:36

  5. Moderate muslimer ér ikke RIGTIGE muslimer.

    Det siger Iman og Formand for Dansk Islamisk Center Waseem Hussain. Waseem Hussain er ligeledes en af de kendis Imamer som DR gerne interviewer, ikke mindst i forbindelse med terrorangrebet, hvor han i egenskab af fængsels Iman, fortalte om radikalisering af de indsatte.

    I DR2 Morgen 15-02-15. kl. 7:40. Modsat alt andet i DR2 Morgen, gik der ikke båndsløjfe i det indslag. Så det er nok stærkt begrænset hvor mange der har set indslaget. ”De moderate betragtes af mange muslimer, som værende ikke muslimer”: sagde Waseem Hussain.

    Kommentar by Anders Nielsen — 24. oktober 2017 @ 08:50

  6. Således fungerer totalitære ideologier. Det er alt eller intet.

    Det er også derfor der ikke findes moderate muslimer. Lige så snart de bliver moderate, holder de op med at være muslimer. Det er derfor, rettroende muslimer, ynder at slå frafaldne ihjel.

    Er vi snart færdige med at diskutere, om islam har en plads i vesten?

    Kommentar by Quark — 24. oktober 2017 @ 09:16

  7. Imamen ved udmærket, at det er ikke så smart for kolonialiseringens fremmarch, hvis ikke radikaliseringen tones ned hos de overivrige, hvor de endnu ikke er mange nok.
    Han ved også, at hvis han taler sandt til de vantro, så tror de, at han er fuld af løgn og straks er hjælpen på vej fra universiteterne til at omformulere det sagte til noget positivt til beroligelse for dem, der tror at han taler sandt. Når han så forsøger at fylde de vantro med løgn, så bliver den snakkende klasse så glade og fornøjede.

    Kommentar by Menig 442 — 24. oktober 2017 @ 09:20

  8. “Jeg kan jo ikke komme udenom, at det står skrevet i de religiøse tekster, men igen – har jeg lyst til at stene nogen? Nej, det har jeg ikke”.

    Her er han på linje med Stenings Petersen. Han har ikke lyst til at se folk blive stenet…eller korsfæstet…eller få halsen skåret over – men hvis allah kræver det må han jo gøre som befalet. Han underkaster sig vel ikke for ingenting?

    Kommentar by Limewoody — 24. oktober 2017 @ 09:21

  9. Imamer skulle af med hovedet. Især Reino Arild Pedersen, også kendt som stenings Pedersen.

    Kommentar by Nielsen — 24. oktober 2017 @ 09:29

  10. “Jeg kan ikke komme udenom………” nej det er ret svaert,her maa man ty til tawria og muruna.Der er kun islam ,Koran hvor ikke et ord kan aendres ,profeten sunna og hadit,og ikke noget af det kan bruges, til femskridt,hvor de traenger frem kommer det til et stop og saa begynder ting at gaa baglaens ,No Go Zoner,ufatteligt at disse har faaet lov at udvikle sig med Frankrig og Sverige i spidsen,uden at nogen kan faa fingrene ud og goere op med uvaesenet,koran klodser, halal, osv. etc.
    #6 Quark vi burde snart vaere der,men jeg har ikke store forhaabninger til nogen har taenkt sig at goere noget ved det,saa vi glider bare viere ned i ufoeret

    Kommentar by dunk — 24. oktober 2017 @ 09:41

  11. Når vantro dhimmier ansætter en Imam for at forhindre Islams teoretiske og teologiske praksis i at sprede sig til. Frihed, lighed, og broderskab til alle mennesker fra en usekulær diktatorreligion ud fra dens profetfører ideal…..halleluja. …

    Ansæt en slagter til at sprede veganerne vaner…..skal man grine eller græde????God tirsdag. mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 24. oktober 2017 @ 10:03

  12. Var der ikke noget om at det var under landsforræderne fra venstre og dildo partiet de konservative at man indførte islamistiske imamer i de danske fængsler.

    Kommentar by Piphans — 24. oktober 2017 @ 10:59

  13. Anders Fogh var dog i det mindste ærlig: ‘Jeg ville ikke selv tegne Muhammed’.

    Muhamedaneren her er nødt til at nøjes med at sige: ‘…har jeg lyst til at stene…nej…’.
    Et klasseeksempel på deres doubletalk:
    Han svarer på, om han har ‘har lyst til’ – men ikke på ‘ville jeg gøre’.

    Hvis han havde svaret, at han aldrig selv ville være med til at stene folk, ville han gøre sig skyldig i frafald (apostasi). Straffen er, at alle muhamedanere ville have pligt til at dræbe ham.

    Alle muhamedanere er fanget i Allans fælde: ‘Take it or leave it’. Og denne forbryder vælger altså ‘Take it’.

    Kommentar by Bastardo — 24. oktober 2017 @ 11:05

  14. Når steningsimamen afholder fredagsbøn i Vestre Fængsel, bliver de videofilmet, og transmitteret til andre fængsler i landet, således at alle kriminelle muhammedanere får udlagt teksten fra terrormanualen Koranen korrekt.

    Så der er faktisk tale om en lille islamistisk statsbetalt TV-station.

    Mon ikke DDR snart begynder at samsende fredagsbønnen?

    Kommentar by 4760 — 24. oktober 2017 @ 11:54

  15. Dette indslag bekræfter til fulde, hvor jeg ikke længere ser DR. Tamt mikrofonholderi.😡

    Kommentar by Jakob — 24. oktober 2017 @ 12:44

  16. Forstå det nu. Når en imam får lov til at prædike koranens skrifter over for flere hundrede indsatte muslimer, ja så giver man lov til at der prædikes for afskaffelse af demokratiet, afskaffelse af lige ret mellem mand og kvinde, at manden står over kvinden osv. osv.

    Hvem vil og kan stoppe dette vanvid.

    Kommentar by Erik Skifter — 24. oktober 2017 @ 16:09

  17. Gad vide om de transmissioner af prædikerne til de andre fanger er i et lukket system eller tilgængelige for alle på nettet? Det kunne måske være interessant at følge med i hvad han egentlig siger til de mennesker der skal afradikaliseres ved hjælp af en radikal imam..

    Kommentar by per — 24. oktober 2017 @ 17:02

  18. # 17, per

    Som jeg forstod interviewet i TV-avisen, så er videomaterialet kun tilgængeligt for personalet i fængslet, for at undgå “misforståelser”.

    Den fundamentalistiske imam Waseem Hussain “underviste” også de vordende fængselsbetjente i Koranens lære, så de var beredte til at indgå i “dialog” med de kriminelle muhammedanere.

    Journalisten fra DDR “glemte” dog at spørge personalet, om andre trosretninger end Islam nyder samme opmærksomhed, og får samme privilegier i spjældet.

    Kommentar by 4760 — 24. oktober 2017 @ 18:01

  19. Ha, ha, så den nydelige unge imam er et stakkels offer for koranens skrevne bud om steningsstraf til synderne! Det tvinger jo den søde imam til at stene en synder, selvom han slet ikke har lyst til det. Sådan en stakkels uskyldighed. Han kan slet ikke selv kan gøre for det. Men Islam er i hvert fald ikke Islam.
    Bortforklaringerne bliver mere og mere absurde. Modne til den lukkede.

    Kommentar by monse — 24. oktober 2017 @ 21:16

  20. Kommentar by 4760 — 24. oktober 2017 :
    rigtig gode observeringer!
    (og takt for din hilsen til mig forrige weekend, problemerne er ikke blevet mindre, men jeg lever ;-! )

    “Waseem Hussain, fængselsimam: Vi har ikke i islam samme form for tradition om at lave delen af teksten om. ‘Ah, det vil vi ikke have’. Det står der! Det må vi så sige, at det gør det. … har jeg lyst til at se nogen blive stenet? Nej.”
    Nej, nej, ikke af lyst, men af pligt :-(((((

    Kommentar by M.S. Carstens — 24. oktober 2017 @ 22:43

  21. At 20:

    ‘Jeg havde ikke lyst, men jeg gjorde kun min pligt’.
    Hvornår var det nu, at vi hørte disse ord før? Nåh jo, det var jo ved krigsforbryderdomstolen efter anden verdenskrig.

    Kommentar by Bastardo — 25. oktober 2017 @ 09:36

  22. # 20, Carstens

    Godt at høre, at “systemet” trods alt ikke har fået dig ned med nakken.

    Og jeg kan se, at du stadig har din humoristiske sans i behold!

    Kommentar by 4760 — 25. oktober 2017 @ 12:57

  23. 4760:
    Jeps, min humoristiske sans kan gå fløjten, men da den holder mig oppe, skal jeg nok finde den igen ;-)

    Bastardo:
    Der var også bødlen der bankede på hos Sankt Peter og til sit forsvar sagde, han da altid havde passet sit arbejde til punkt og prikke,
    hvortil Sankt Peter spurgte: Var det tvangsarbejde?

    Kommentar by M.S. Carstens — 25. oktober 2017 @ 15:55

RSS feed for comments on this post.