25. februar 2018

Dompap, Gammel Korup, 25. februar 2018

Det sner på Fyn, og det lokker en del fugle til mine fodrestationer. I skrivende stund ses fouragende Dompap i fin foto-afstand, hele to par. De er ikke ualmindelige, men skønheden er ofte i det banale.

Oploadet Kl. 12:26 af Kim Møller — Direkte link12 kommentarer
Arkiveret under:

The URI to TrackBack this entry is: https://www.uriasposten.net/archives/90899/trackback

12 Comments »

  1. https://www.youtube.com/watch?v=N_-GjlZu9-w

    Kommentar by Nielsen — 25. februar 2018 @ 12:55

  2. Hvad fanden skete der med den såkaldte “globale opvarmning”?

    Jeg har driv-is i klunkerne, og overvejer stærkt, at finde de lange underhylere frem…

    Kommentar by 4760 — 25. februar 2018 @ 13:01

  3. “Seit einiger Zeit sehen Forscher eine Mini-Eiszeit heraufziehen – zuletzt Wissenschaftler der University of California in San Diego im Fachjournal “Astrophysical Journal Letters”.”

    Den globale opvarmning finder kun sted i politiske klimafanatikere og ny-religiøse´s hoveder. Der er lige så stor sansynlighed for at vi nærmer os en mini-istid inden for få årtier.

    Kommentar by k.m. — 25. februar 2018 @ 13:25

  4. PS den slags røde fodrer jeg gerne, dem i menneskeskikkelse må klar sig selv

    Kommentar by k.m. — 25. februar 2018 @ 13:27

  5. Hej ho, jeg havde forventet et billede af HTS eller en anden kommunistisk finke!

    Kommentar by santor — 25. februar 2018 @ 15:16

  6. (Mågerne hylede også mere end sædvanligt imorges…..Det gjorde mine klunker også…Hm Hm…-Det er koldt derude- gammel dansk sang i moll)

    Kommentar by Michael Unna — 25. februar 2018 @ 17:30

  7. Hmmm… Man ser De Lux foderblanding på brættet. Mine mange solsorte må nøjes med grovvalsede havregryn. De sælger ganske godt i almindeligt vintervejr.

    Men når det bliver rigtig koldt som nu, får havregrynene et skvæt solsikke-/rapsolie som de vædes i. Og så sker der ting og sager…

    Der er et regulært slagsmål om morgenen i lysningen. Aftens anretning er væk i en ruf, og når jeg – søvdrukken og kaffedrikkende ser på spektaklet og går ud for fodre på ny, kommer – de nok mest sultne solsorte straks, og sætter sig 15-20 cm fra min hånd.

    Men det har også taget 4-5 år at nå dertil – Tillid er et dansk kendetegn. Også blandt solsorte…

    Det er sgu’ hyggeligt!

    Kommentar by Thorbjørn — 25. februar 2018 @ 22:01

  8. OK. Selvfølgelig vil jeg lige reklamere for at hjælpe de hjemløse. Aflagte soveposer til det nærmeste herberg, eller Kirkens Korshær. evt nattefrivillig. Lige nu vil enkelte udeovernattende dø, hvis de ikke har et varmt sted at overnatte.

    Kommentar by Michael Unna — 26. februar 2018 @ 06:54

  9. Morgen: https://kalliope.org/da/text/drachmann2017112312

    Kommentar by Mr. Write — 26. februar 2018 @ 14:38

  10. Er ret sikker på, at jeg så en vintermunk i mejsekuglerne søndag morgen. En hun med rød kalot.
    Er der mange vintermunker i år?

    Kommentar by Catfish — 26. februar 2018 @ 15:27

  11. Endnu et godt foto. Tak.

    Kommentar by Henrik True — 26. februar 2018 @ 19:20

  12. Rødkælke o.a spændende fugle er rykket tættere sammen….dælme også koldt (er blevet for gammel til andet end alt over 2 grader….Helst 37 grader tæt på…må finde en dynevarmer :-)). God tirsdag. mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 27. februar 2018 @ 10:21

RSS feed for comments on this post.