9. november 2009

Johan Olsen på P1 om ‘morderisk forbrydere’ som Bush, Blair, Fogh og Obama

Forsangeren for Magtens Korridorer er overalt på DR, og det er kun undtagelsesvis i forbindelse med musikken. Fra ugens udgave af Kanten på P1 – Terror til folket.

“Det virker ikke usandsynligt at nogen skulle planlægge terroraktioner i Danmark. Og det umiddelbare motiv i denne omgang var Muhammedtegningerne. Men det er meget mere end det. Krigen mod terror er krigen mod muslimsk terror og signalet er en anti-islamisk krig… det er ikke nogen helt almindelig krig. Det er en meningskrig. Vores modstandere skal mene ligesom os – eller bekæmpes med massiv militær intervention…

Det er dømt til at fejle på den virkelig grimme måde. Jeg har sagt det her i Kanten før men det kan ikke siges nok: Man kan ikke få folk til at mene det samme som en selv ved at slå på dem. Man opnår naturligvis kun ekstrem vrede og modstand… Jeg tror ikke på den gavnlige effekt af at bekrige terrorister med vold…

Og selvfølgelig kommer krigene til dansk jord. Hvad havde man regnet med? Kære lytter, når terrorangrebet rammer Danmark og de døde begraves, så husk, at vel er der en sindssyg terrorist der står bag. Men han står på skuldrene af langt mere effektive morderiske forbrydere som George W. Bush, Tony Blair, Anders Fogh Rasmussen – og årets modtager af Nobels Fredspris, Barack Obama.

(Bamyan-dalen i det centrale Afghanistan, 2001)

The URI to TrackBack this entry is: https://www.uriasposten.net/archives/9533/trackback

22 Comments »

  1. Jeg ved næsten ikke hvad der er værst: Den moralske relativering og det kulturelle selvhad, eller uvidenheden, det letkøbte og overfladiskheden.

    Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 9. november 2009 @ 14:09

  2. Johan Olsen er jo himmelråbende dum – og det på trods af sin status som forsker…

    Kommentar by Jacob Andersen — 9. november 2009 @ 14:37

  3. @ Lars Findsen

    Enig i alt hvad du skriver. Men måske det værste er det helt grotesk racistiske menneskesyn der nødvendigvis må være Johan Olsens grundpræmis.

    Derudover er det naturligvis blot pinagtigt at læse hvordan han vælter rundt mellem begreberne. Der er ingen sammenhæng. Og der er ingen kausalitetssammenhænge der tager højde for tid – altså hvad skete først og hvad derefter.
    Det er uhørt tåbeligt og pinagtigt. Men jeg fastholder; den racistiske kerne der kaster ham ud i kulturrelativismen må være det værste.

    Kommentar by Superman — 9. november 2009 @ 15:06

  4. Magtens Korridorer ?

    Endnu et band som ville være komplet obskurt i deres middelmådighed, hvis ikke det var fordi at Danmarks Radio af uransagelige årsager vælger at promovere den skamløst på licensmidlernes regning.

    Og pudsigt nok mener bandet det samme om politik som Nephew, som Natasja og som alle de andre flop, som DR tilfældeligvis synes havde kunstnerisk kvalitet nok til at spinne airplay på deres A-liste uge efter uge efter uge …

    Nuvel, MK har vel noget post-punk vildskab over deres sound, men det skal vel også til for at opveje for JO’s himmelråbende idioti, den mand er jo en intellektuel amøbe uden forståelse for årsagskæder og kronologi. Hvem i alverden har givet den sinke en ph.d. ?

    Kommentar by DaLi — 9. november 2009 @ 15:22

  5. Så enerverende og konformt…..

    Samme holdninger allesammen og det i ly af at være alternativ. En alternativ rocksanger, kunstner whatever vil i vore dage være ham/hende, som tør stå frem med egen holdning, eksempelvis erklære sig som DF’er eller blot gå mod masseindvandring, ja sågar islamisme, men nej nej. Alle har samme hodning – det er SÅ trygt og SÅ konformt og SÅ ensrettet og homogent.

    DR, specielt P1, står som altid klar, og holder mikrofoner…..

    Kommentar by Cicero — 9. november 2009 @ 15:40

  6. @5

    Det mest reaktionære i dag er venstrefløjen. De har historisk set altid støttet det til enhver tid eksisterende mest blodige og menneskeforagtende diktatur. Da den kommunistiske udgave brød sammen i 1991, gled de uden videre over i tilbedelse af islam. De havde heller ikke de store problemer med at være allieret med nazisterne, indtil Hitler faldt dem i ryggen. Det var også på det tidspunkt de rigtigt gik ind i modstandsbevægelsen, og man kan spekulere lidt på om det var Danmark de kæmpede for, eller om de kæmpede mod Hitler så Stalin kunne få landet når nazisterne var væk. Nok også derfor man var mere end valen ved at give dem alt for mange våben sidst i besættelsen.

    Kommentar by PeterK — 9. november 2009 @ 15:58

  7. P1 har for længst udviklet sig til en rød legestue, hvor de mest rabiate på venstrefløjen nærmest har fri adgang til mikrofonerne. Johan Olsen passer i den henseende glimrende in i ‘konceptet’ for P1.

    Kommentar by JensH — 9. november 2009 @ 16:04

  8. Jesus Christ! At han ikke kan/vil se det. Han siger det endda selv:

    “…Muhammedkrisen”

    og

    “Vores modstandere skal mene ligesom os – eller bekæmpes med massiv militær intervention…”

    Kommentar by Morten B. Pedersen — 9. november 2009 @ 16:16

  9. Det er jo ikke noget nyt at karl johan olsen er en loonie… :-((((((

    Kommentar by Mea Culpa — 9. november 2009 @ 18:29

  10. Som det pointeres længere oppe er Karl Johan Olsen ufatteligt racistisk. I Johan Olsens hjerne er alt der foregår i andre kulturer et produkt af noget vesten har gjort. Han betragter afghanere, irakere osv som bakterier i en petriskål, hvor vi – de onde videnskabsfolk – drypper forskellige kemikalier ned i, og observerer hvad resultatet bliver. Indtil videre er det noget værre noget vi har frembragt syntes han.

    Karl Johan Olsen overvejer på intet tidspunkt, at også afghanere og irakere, ja faktisk alle muslimer, er mennesker præcis som ham selv. De har tankevirksomhed, mål, drømme, bevidsthed og vilje.

    Havde han indset det, ville han måske også gennemskuet, at de konflikter vi er involveret i skyldes, at vores mål og drømme ikke er de samme som muslimernes, og det er derfor vi kolliderer.

    Manden overvejer ikke engang, at der findes potentiale i andre folkeslag end vesteuropæere. De er uden egen skyld, ligesom en dårligt opdraget hund. Mon ikke Osama Bin Laden egentligt er træt af, at Karl Johan Olsen på den måde tager æren for alle muslimernes terrorangreb?

    Kommentar by RD — 9. november 2009 @ 19:30

  11. Hvem og hvad er johan olsen for en klaphat?
    Hvad er det der slår klik i deres tanketomme hoveder, når man ser diverse naive kunstnere udtale sig om politik gang på gang?
    Hvad er det det gør dem interessante i mediernes søgelys for andet end deres musik/film/malerier?
    Vedkommendes ord vægter ikke højere for mig, end en lorteafvasker ude på Amagerforbrændingen – hvis jeg vil høre intelligente mennesker tale om politik, så er kunstnere nogle af de sidste jeg gå til..

    Kommentar by Mike — 9. november 2009 @ 20:01

  12. Pas nu på, drenge. I skælder så meget ud på Professor Olsen, at I risikerer at lukke over-loonien ind i varmen:

    “Jeg tror ikke på den gavnlige effekt af at bekrige terrorister med vold. Jeg tror, at det er en virkelig effektiv måde at holde terroristerne aktive på. Og for hver bombe, for hvert drab stiger støtten til dem. Men Nobelpristagerens administration er begejstrede.”

    – Og så videre, Olsen er tydeligt ikke en af Hussein Obamas nærmeste venner!

    Professor Olsen må være en af jeres!

    Kommentar by Scavenius — 9. november 2009 @ 22:55

  13. Magtens Korridorers ny album sælger dårligt. Der synes at være en tendens til, at jo dårligere et kunstnerisk produkt sælger, jo mere grel bliver retorikken.

    Kommentar by intel — 10. november 2009 @ 00:37

  14. Igen lykkes det debattøreren med landsforræder-nicket at bøvse en komplet meningsforladt sætning ud.

    I guder, hvor er venstrefløjens spidser såvel som vælgere da bare på et bundlavt intellektuelt plan.

    Det er nok også derfor de er så voldelige på gadeplan. Når argumenterne slipper op er der ikke en rar journalist som kan klippe, vinkle eller afbryde på belejligt tidspunkt.

    Kommentar by DaLi — 10. november 2009 @ 08:18

  15. Han er da lidt skæg, ham Olsen. Prøv at se hvor mange han efterhånden kalder for forbrydere. Tag da for søren en slapper, Olsen. :)

    Kommentar by Janne — 10. november 2009 @ 13:03

  16. Johan Olsen har jo altid været en venstreekstremistisk bums, der har støttet alskens undergravende foretagender herunder Ungdomshuset osv.
    Total nar.

    Kommentar by Gideon — 10. november 2009 @ 17:14

  17. Undskyld mig, men hvad er det for en gang mundl*rt at lukke ud??
    Det er tydeligt at de som udtaler sig negativt om Johan Olsen ikke keder ham, det er på ingen måde mit indtryk af ham at han er racist, mindrebegavet og hvad I ellers kalder ham.
    Han har meget vel nogle stærke holdinger som ikke er magen til Jeres, men det gør ham absolut ikke mindrebegavet!

    Hvis I seriøst mener at han udtaler sig racistisk – hvad gør I så?? Man kan altså sagtens være racist uden at det handler om hudfarve…

    Følgende sætning er en af de klogeste jeg har læst, hvad angår terror:
    “Man kan ikke få folk til at mene det samme som en selv ved at slå på dem. Man opnår naturligvis kun ekstrem vrede og modstand… Jeg tror ikke på den gavnlige effekt af at bekrige terrorister med vold…”
    HVORFOR er det forkert?? HVORI består det forkerte i den sætning?!?! Det er da så rigtigt som noget kan blive!!

    Jeg bliver harm, når andre angriber nogen jeg har kær, og det mener jeg I gør her! I stedet for at begrunde jeres modstand mod Johan Olsen sagligt, så sviner I ham til! Og i mine øjne får det jer til at synke lavere ned, end I mener han har gjort…

    Kommentar by Linda VL — 28. december 2009 @ 22:21

  18. Johan Olsen er fandme ikke dum!? det der pisser mig sku af??
    Johan er det klogeste menneske jeg kender??
    “Man kan ikke få folk til at mene det samme som en selv ved at slå på dem. Man opnår naturligvis kun ekstrem vrede og modstand… Jeg tror ikke på den gavnlige effekt af at bekrige terrorister med vold…”
    Johan har jo ret??
    han er på ingen måde dum!? det er jo fuldkommen sandt!? ALT der er skrevet her er sandt!!!!

    Kommentar by Iris — 28. december 2009 @ 22:24

  19. Johan Olsen har hans meninger, i har jeres. der er ingen grund til at svine både Johan OG hans (super fede elskede) Band til på den måde.!
    Johan er absolut ikke dum!
    Johan er et klogt menneske! det er tydeligt at se at dem der kalder ham dum og så videre ikke kender Johan Olsen!!
    Johan er både Rock stjerne OG har en doktor grad i biokemi. han er aldeles ikke dum! >_<

    Kommentar by Catwoman — 29. december 2009 @ 14:08

  20. http://drk.dk/haab/stafetten/13-c8-+august+johan+olsen

    TJEK det der!!!! det beviser at Johan Olsen ABSOLUT ikke er racist!!!!
    jeg kan ikke andet end at grine af jeres kommentarer… -.-‘
    han er det sødeste, dejligste og KLOGESTE menneske jeg kender!!!
    lær ham og kende før i dømmer ham!!!
    lol… -.-‘

    Kommentar by lalala — 30. december 2009 @ 02:12

  21. never argue with a fool, people might not know the difference

    Kommentar by christina — 15. marts 2010 @ 20:02

  22. Vil lige informere om at Magtens Korridorers album sælger glimrende… !
    Jeg kan da overhovedet ikke se hvorfor hele bandet skal trækkes ind i at I ikke synes om Johan… Jeg ved ikke om I er klar over at det nu ikke kun er Johan bandet består af…?!?

    Kan da i øvrigt ikke se noget forkert i det han siger… Det må så åbenbart betyde at jeg også er “Himmelråbende dum”, som nogle der mener de er bedre end andre, så pænt udtalte!!

    Kommentar by Lonnie — 19. april 2010 @ 10:41

RSS feed for comments on this post.