20. januar 2019

Bjarke overlevede Jihad-angreb i Indonesien, hånes i Føtex: “Jeg vil bare gerne ekspederes neutralt…”

Randers Amts Avis’ Axel Præstmark hylder på lederpladsen Føtex på Mariagervej, for ikke at give efter for 62-årige Bjarke Larsens modstand mod at blive hjulpet af en 16-årig hijabklædte somalier. Herunder en gennemgang af sagen ved avisens webredaktør Fakri Aldin Koleilat, sakset fra Fyens.dk – Køb af cowboybukser i Føtex blev til en tvist om hovedbeklædning.

“Da de når helt frem til Bjarne Larsen, og hjælpen bliver præsenteret for ham, går det hele imidlertid i stå i noget, der føles som meget lang tid. Hele tiden kigger de på hinanden.

– Nej!, udbryder han så. …

I Indonesien overlevede civilingeniøren med nød og næppe et attentat, der sandsynligvis var gennemført af islamister, da han rejste med den danske ambassadør fra Indien, ligesom mødet med ekstreme udøvere af den muslimske trosretning angiveligt er endt fatalt for flere i hans netværk.

Derfor føler han med egne ord ‘ubehag’ ved at blive ekspederet af personale, der ved hjælp af påklædningen er med til at fremme enhver religion eller trosretning.

– Man kan godt sige, at jeg nok er en smule belastet på den konto, erkender Bjarne Larsen.

– Så da de kommer anstigende med én med tørklæde, siger jeg til dem, om det ikke er muligt, at en af de to andre kunne hjælpe mig i stedet for. Men det siger de nej til. Hvis ikke, jeg kunne acceptere at blive betjent af en med tørklæde, så kunne jeg bare gå igen, husker han. …

– Jeg vil bare gerne ekspederes neutralt, og jeg ønsker ikke at blive påduttet nogen religion, når jeg kommer som kunde i Føtex. Det kan jeg ikke være den eneste, der mener, siger Bjarne Larsen, der havde håbet på mere forståelse fra varehuschef Rolf Hansen.”

(Føtex Mariagervej, Randers; Foto: Maps)

The URI to TrackBack this entry is: https://www.uriasposten.net/archives/98076/trackback

49 Comments »

  1. Varhuschefen siger mellem linierne: ret ind efter Islam eller dø af sult.
    En hotelkæde i Norge har fjernet svinekød i kantinen, “for at nedbringe madspild, og fordi der er personale fra 100 forskellige nationaliteter”
    Islam über alles

    Kommentar by k.m. — 20. januar 2019 @ 08:45

  2. Boykot det skidt

    Kommentar by Kratos — 20. januar 2019 @ 08:51

  3. Naar der var andre muligheder,saa er det da utroligt daarlig service fra Foetex.

    Kommentar by dunk — 20. januar 2019 @ 08:59

  4. Hvad er “Føtex”???

    Kommentar by Lider af danskhed — 20. januar 2019 @ 08:59

  5. Hvad mon salige “Rettidig omhu” ejeren ville have sagt til det? Han og hustruen kom meget i den norske kirke. Søens folk plejer at have et anderledes “Streetwise” forhold til muslimer.

    Kommentar by Margrethe — 20. januar 2019 @ 09:04

  6. Føtex ryger på boykot-listen.

    Kommentar by Winged Hussar — 20. januar 2019 @ 09:08

  7. @1.
    Jeg kender en god, gammel landevejskro, i Danmark, der fjernede alt grisekød fra menuen for et par år siden.

    Kommentar by AN — 20. januar 2019 @ 09:18

  8. Zenia Stampe opfordrer på FB Bjarke Larsen til at begive sig til Føtex og give den hijabklædte somalier hånden og en undskyldning….

    Det første kommer det nok til at knibe med, for muslimske piger må som bekendt ikke give hånd til mænd. Juridisk ved jeg ikke, hvordan sagen stiller sig. Kan en privat forretningsdrivende nægte at betjene en kunde, der stiller visse krav til betjeningen? Muligvis, men så er der ikke andet at gøre end at handle andre steder end Føtex og opfordre andre til det samme.

    Kommentar by Jan Mølgaard — 20. januar 2019 @ 09:36

  9. Kunne man forestille sig et hotel i Mellemøsten, der ikke serverer halal for deres ansatte med samme forklaring? Nej vel. Utænkeligt.

    Kommentar by Britta Due Andersen — 20. januar 2019 @ 09:54

  10. Føtex i Randers (vel i mente) kunne passende give Bjarne en undskyldning. Ellers boykot Føtex Randers og handle i Netto eller Coop butikkerne. Støt SIAD. God søndag. mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 20. januar 2019 @ 09:54

  11. Dansk Supermarked (nu Salling) indgik for flere år siden aftale om “integration” af 400 “flygtninge”, evt. flere. Alene Føtex i Kalundborg beskæftiger 12 personer i “integrationsforløb”. Gratis arbejdskraft til vareopfyldning og lignende. Men integration betyder, at man tilpasser sig det land, hvor man har fået lov til at bo med fri adgang til alle landets goder.

    Kommentar by Jan Mølgaard — 20. januar 2019 @ 09:58

  12. Man burde næsten stoppe med at handle hos Føtex, Bilka og Netto. Problemet er bare, at alternativet Kvickly og Fakta under COOP kun lider endnu mere af sygedomen Politisk Korrekthed.

    Kommentar by na — 20. januar 2019 @ 10:25

  13. Salling – nu også med Sharia!

    Kommentar by Revisoren — 20. januar 2019 @ 10:55

  14. Desværre er befolkningen ikke moden. Det muslimske reklamesymbol ses overalt: lægen, buschaufføren, socialrådgiveren, pædagogen….Bjarne er firstmover eller blandt de sidste repræsentanter for modstand mod islam. Men jeg deltager gerne i boycot. Hvad kan vi ellers gøre?

    Kommentar by Uno — 20. januar 2019 @ 11:21

  15. Fætex- skid i en håndvask..
    Undgå alle yallahbutikker, piss-a’er, cykel’andlere, mugbagere, grønt’andlere, momssnydere, rotteslikfor’andlere og mu’ammedtaxaer.

    Kommentar by Hul igennem? — 20. januar 2019 @ 11:48

  16. Købte engang en dyr computer i Føtex. Dagen efter opstod der en fejl, så den ikke virkede. Jeg reklamerede straks, men Føtex ville ikke engang undersøge hvad der kunne være galt, og trods kvittering ville de ikke tage den tilbage eller bytte med andet. De henviste til at jeg skulle klage til fabrikken. Jeg har bekendte der har oplevet noget lignende. Der er nok andre Føtex-butikker hvor de er flinkere, men alligevel. Den dårlige service var man nok ikke blevet udsat for i Sallings og Mærsk Møllers tid.

    Kommentar by tp — 20. januar 2019 @ 11:54

  17. Og undskyldningen er, hvis hun ikke må bære tørklæde, var hun ikke i job.
    Og det er det højrefløjen skriger på, klar dig selv, eller ud. Sådan har avis og Facebook kogt over.
    Dem som race fordomme har, De må gå med røven bar.

    Kommentar by P — 20. januar 2019 @ 12:13

  18. Det er vel den enkelte butiksbestyrre der bestemmer. Der er andre Føtex og Netto butikker……ja . Coop understøtter Mellem Folkelig samvirke…..Der er Meny, Lidl og Aldi.

    Kommentar by Michael Unna — 20. januar 2019 @ 12:28

  19. 7.
    – fra menukortet.

    Kommentar by AN — 20. januar 2019 @ 12:40

  20. Jeg tror der er mange der som jeg føler ubehag ved at blive betjent af en hættekvinde. Jeg undgår det så vidt muligt. De undgår øjenkontakt og de virker i det hele taget sure og tvære og ikke servicevenlige. Det synes som om de har jobbet mod deres vilje.

    Kommentar by JC — 20. januar 2019 @ 12:47

  21. Husk lige, at Føtex er Salling Group. Så altså: Boykot Netto, Føtex, Bilka, Salling og Fætter BR. Hvad er Coops tørklædepolitik i øvrigt?

    Kommentar by eRacist — 20. januar 2019 @ 12:50

  22. #Margrethe: >
    Mærsk har intet med det gamle Dansk Supermarked at gøre længere.

    Kommentar by eRacist — 20. januar 2019 @ 12:51

  23. I det hele taget er det uheldigt hvis butiksbestyrerne ansætter for meget muslimsk personale i den enkelte butik. Det ændrer mentaliteten i butikken. Jeg har f. eks. iagttaget at Brugser med mange muslimer ansat, ikke gider pynte op til jul og skabe julestemning. Snart vil det nok gå ud over varesortimentet i butikkerne. F. eks. intet eller småt udvalg af svinekødsprodukter, dårligt udvalg af øl og vin m.m.

    Kommentar by JC — 20. januar 2019 @ 12:56

  24. Gad vide hvad Føtex og andre ville sige hvis man blev ansat og dagen efter mødte op med en si på hovedet da ens tro er Pastafari

    https://www.google.com/search?q=pastafari&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=2ahUKEwjB_syQqPzfAhVQ_KQKHUdvCrgQsAR6BAgEEAE&biw=1440&bih=633

    Kommentar by stopdog — 20. januar 2019 @ 13:02

  25. Salling Group, tidligere Dansk Supermarked (nu knap så dansk..) besluttede frivilligt i 2013 at ansætte tørklædekvinder i kundeområdet.

    Selv om det netop var Dansk Supermarked, der i 2005 fik først Højesterets dom (U 2005.1265 H )og dernæst EU-domstolens dom for, at det ikke var diskriminerende at forbyde muslimske symboler i kundeområdet, mens de godt måtte arbejde på lageret. Med muslimske symboler menes primært hijab.

    Men det er vel kun et spørgsmål om tid, før Salling Group også ansætter niqab- og burkakvinder i kassen og i kundeområdet?

    Coop har tørklædekvinder ansat, især i Fakta, Aldi har også. Så ikke meget at stille op.

    Kommentar by Henrik Petersen — 20. januar 2019 @ 14:30

  26. Nå ja, de tørkludsbefængte kvinder, jeg har mødt ved kassen, virker meget trætte og ligeglade.

    Jeg gætter på, at supermarkedskæderne bruger den velkendte metode med at få muslimer ud i virksomhedspraktik, og når tiden er gået for den ene, får man blot en ny fra jobcentret. Ganske gratis for kæderne men faktisk også ærgerligt for muslimerne, der blot kunne smide tørklædet, betjene kunderne ordentligt og dermed måske kunne få et fast job?
    Den samme praksis som beskrevet findes i alle offentlige virksomheder, der af deres ufattelige mængder af styrelser får besked på holde så mange muslimer som muligt i kæde-virksomhedspraktik. Så lederne får en bonus. Og i mellemtiden er virksomhedspraktikanterne ude af ledighedsstatistiken. Herligt cirkus…

    Kommentar by Henrik Petersen — 20. januar 2019 @ 14:37

  27. På vej ind i forretningen der består af to sluser med flere udgangsmuligheder spørger maskinen: Ønsker de at blive betjent af den kunstige intelligens? Jeg tænker intelligens lyder godt, så jeg siger- nej.
    De har nu følgende muligheder, fortsætter maskinen, tryk 1 for mand, 2 for kvinde, eller 3.
    En hverdagsgyser i flere afsnit…

    Kommentar by Peter Buch — 20. januar 2019 @ 15:31

  28. Hmmm – mon Føtex i Randers annoncere i Randers Amts Avis ????
    – noget kunne tyde på det….. !
    Man bider jo ikke den hånd der fodre en – vel ?

    Kommentar by Frost-Hansen — 20. januar 2019 @ 15:37

  29. Måske et dumt spørgemål: Gør det noget hvis der går ild i butikken.?

    Det danske ordsprog: Tier er lig med samtykke.
    Hvis man ikke stemmer, tier man og man er dermed tilfreds med valget.
    Dermed har man også afskrevet sig retten til at brokke sig.

    Kommentar by Sindsro — 20. januar 2019 @ 15:44

  30. Trist at se hvor meget medvind Føtex får på denne her på de sociale medier, det lader til at medierne har fået framet historien helt korrekt, det giver nok alle parter blod på tanden, få at få fjernet flere dæmninger.

    Hvor går grænsen, er der ikke en flaskedreng der kan afprøve om armbånd eller hammer og segl går an, den ene politiske idelogi kan vel få ligeså meget spillerum, som den anden?

    Kommentar by Jens — 20. januar 2019 @ 16:09

  31. Dem der sidder på Sallings pengetank har nok et mere fintfølende forhold til befolkningsudskiftningen end folk i almindelighed og ved at hjælpen fra journalistisk venstre er der pr. omgående.
    Det drejer sig om fremtidens kunder, men man har slet ikke gjort sig tanker om hvorfra musilmaen skal få midlerne til at handle for. Det burde nutidens småbørnsforældre tænke over.
    I øvrigt er muslimen altid undskyldt af mere eller mindre fantasifulde grusomheder, men det gælder ikke for Bjarne Larsen.

    Kommentar by Menig 442 — 20. januar 2019 @ 16:18

  32. Jeg tager altid en anden kasse af rent princip hvis der sidder en med tørklæde, og er der kun en kasse åben tager jeg en anden butik. Hvis bare flere danskere kunne nosse sig sammen til en så mikroskobisk protest ville det nok gå op for de politisk korrekte butikschefer og derefter ledelsen at vi ikke gider mere islam, men danskerne tør eller forstår jo generelt ikke særligt meget.

    Heldigvis er det også sjældent at dem med tørklæde har jobbet meget mere end 1-2 uger sjovt nok, (de danske ekspedienter er der i årevis) så i det daglige forsvinder problemet af sig selv. I butikken ihvertfald.

    Kommentar by Per — 20. januar 2019 @ 16:19

  33. Jeg gør præcis det samme som Kommentar by Per, tager en anden kasse eller går. Apoteks verden bliver snart overtaget af muslimer, så kommer man ind der, tag en masse nr. indtil damen bag skranken ikke har tørklæde på.

    Kommentar by IES — 20. januar 2019 @ 17:12

  34. https://pov.international/bilka-og-fotex-udnytter-gratis-arbejdskraft-til-at-oge-overskuddet/

    Ved ikke om denne har været slået op, et par pr gammel

    Kommentar by P — 20. januar 2019 @ 18:08

  35. Sig NEJ! til “hættemåger”!
    Sidder der en “hættemåge” i kassen, gå da til en anden kasse!

    Kommentar by Nissen — 20. januar 2019 @ 18:14

  36. Ville en neger der ønskede at blive betjent af en negeransat og ikke en etnisk dansker blive smidt ud af Føjtex ? Næppe…

    Kommentar by Islambert — 20. januar 2019 @ 18:30

  37. > Per 16:19

    Formentlig fordi de pågældende er i såkaldt virksomhedspraktik, hvilket betyder, at de ikke oppebærer løn, men får hvad det nu måtte være af overførselsindkomst.
    Arbejdsskadeforsikring betales også af jobcentret. Og hvis de melder sig syge, gør det ingen forskel økonomisk, og de slipper for at sidde i kassen og se sure ud.
    Men som jeg har nævnt tidligere, figurerer de ikke i ledighedsstatistiken så længe, de er listet i virksomhedspraktik.

    Kommentar by Henrik Petersen — 20. januar 2019 @ 18:55

  38. “Så i det daglige forsvinder problemet af sig selv”. Det gør det jo netop ikke, eftersom andre af samme slags afløser. Og mere generelt: importen af omkostningstunge, stridbare, krævende, agressive og voldelige fanatikere holder ihvertfald ikke op af sig selv. Tværtimod vil Borgen mangedoble indstrømningen af migranter, besættere, kulturfremmede og potentielle kriminelle og terrorister.

    Kommentar by tp — 20. januar 2019 @ 19:30

  39. Kommentar by Nissen — 20. januar 2019 @ 18:14

    Da jeg for nogle få år siden kom ind til min tandlæge, sad der pludselig en perkerkælling i fuldt ornat bag skranken og på bagvæggen hang der et billede af leif sylvester, hvor titlen på “værket” var: Plads til alle!

    Jeg drejede om på stedet og gik hen til den grisefarvede klinikassistent og meddelte, at de pr. omgående kunne glemme min tid og i øvrigt flytte mig til en anden tandlæge i byen – Stor overraskelse og senere pr. telefon blev jeg spurgt hvorfor…Den grisefarvede forstod min begrundelse og lod sagen køre sin gang – det tog 2 måneder at få flyttet, den nye tandlæge måtte rykke for papirerne flere gange.

    Jeg havde kommet der i mange år og havde flere gange været vidne til tandlægens ubehøvlede opførsel for netop den klinikassistent – han råbte flere gange ukvemsord og bebrejdelser til hende i publikums påhør!!! Det var meget grænseoverskridende, men på det tidspunkt hang dens slags klinik job ikke på træerne.

    Så da perkerkællingen pludselig sad der og signalerede sin tro ud over lokalet og billedet på bagvæggen om at der skulle være plads til alle…så fik jeg sgu nok…Jeg ville satme ikke finde mig i at blive forsøgt manipuleret af en skide, i øvrigt jagtinteresseret tandlæges politiske budskaber, når jeg skulle til tandlægen og betale i dyre domme til sådan et svin.

    Jeg er pisse ligeglad med hvad de tror om mig og de kan kalde mig racist til min dødsdag…de kan få min lattergas hele vejen ud af lokalet!

    Kommentar by Black Watch — 20. januar 2019 @ 20:21

  40. Føtex er en dansk hadende skod forretning der fortjener at gå på røven så hurtigt som muligt.
    De støtter islamister aka muslimer og overholder ikke engang de danske køberegler, BOYKOT det lort.

    Kommentar by Piphans — 20. januar 2019 @ 21:24

  41. 31. Menig
    Min fremgangsmåde går ud på at sige til kassedamen som Bjarne Larsen, var at bede kassedamen om at tale tørklædet af, da jeg ikke vil påduttes Islam.
    Bemærk båndet er fyldt av de vare jeg gerne vil købe.
    Hører jeg så svage protester bag mig, slipper jeg lortet, går baglæns og ud gennem informationen.
    Farvel.

    Hvis alle gør det bliver de snart træt af at tømme kassebåndet for varer.
    Jeg vil ikke ekspederes af en trold i en klud. NUL.

    Kommentar by Sindsro — 20. januar 2019 @ 21:46

  42. Spørg kassedamen om det det og det er hallalslagtet, kan hun/han ikke svare på det, så lad lortet ligge.
    Der er utrolig mange muligheder for at gøre det utåleligt selv for chefen i Bilka.
    Det hele kan ske anonymt, og det kan gentages af samme person.

    Kommentar by Sindsro — 20. januar 2019 @ 21:50

  43. Al ære til 62-årige Bjarne Larsen! Må alle følge op!

    Hvor jeg bor, er der endnu ikke reklameskilte for Fandens Religion ansat i butikkerne, men i nærmeste stører byer handler jeg end ikke der, hvor jeg “bare” har mødt nogle af Fandens tilbedere som kunder.
    Skulle jeg komme ind i en butik, eller andet sted, med reklameskilte* for Fandens Religion som ansatte, lader jeg allerede fundne vare stå i vognen/lægger dem omgående fra mig hvor jeg står og forlader stedet for ALTID.
    Skulle jeg blive antastet, ville jeg IKKE på nogen måde lægge skjul på årsagen. Ej heller om jeg så skulle blive anmeldt og få en bøde for racisme eller andet.
    Hvad jeg savner rigtig meget, er en internetbutik, der garanterer halalfrie dagligvare. Måske griber nogen chancen/sender ønsket videre?

    *gælder også mænd med påfaldende lighed til segmentet.

    Kommentar by M.S. Carstens — 20. januar 2019 @ 22:27

  44. @43 M.S. Carstens
    Enig, fuldstændig enig.

    Kommentar by Piphans — 20. januar 2019 @ 23:23

  45. fortsat…
    Jeg når dårligt at tænke om jeg mon stadig kan trykke tilbage til kunstig intelligens, før maskinen siger: Ønsker De at rykke til kunstig intelligens er der mulighed for den er mandlig, kvindelig eller andet.
    Jeg forlader stedet…

    Kommentar by Peter Buch — 21. januar 2019 @ 05:02

  46. Køb svinekød (Det er sundt nok, og man kan være sikker på det ikke er Hallalslagtet) Fisk og skalddyr. Ellers vil jeg anbefale at ….Folkekirken går ind i den branche, hvor samtlige slagterier skal betale cirka 10 øre pr slagtede enhed, for at få mærkatet. -Godkendt at Folkekirken- til Folkekirken :-) :-) :-). Jeg vil for alt i verden ikke understøtte Islam med at betale til denne modbydelige- uskekulærer diktatorreligion med dens Førerprofet og alt den undertrykkelse, terror og krig den medfører. Det altoverskyggende problem er desværre olien og benzinen. Hvordan vi skilder skæg fra snot Der aner jeg ikke, men vi er godt og grundigt afhængige af det.
    Støt SIAD. God mandag. mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 21. januar 2019 @ 11:38

  47. Rettelse- Usekulære diktatorreligion-.

    Kommentar by Michael Unna — 21. januar 2019 @ 11:38

  48. https://amtsavisen.dk/Laeserbrev/Toerklaede-Uoplyst-chefredaktoer/artikel/422294?fbclid=IwAR1iE5fPTXDAijMkLN3zW-HIX_4zoxqfgk19D8C11F7GKY_QXNwJkIuynD4

    Sagen om hættemågen er nok ikke en enlig svale, der vil komme flere.

    Kommentar by P — 22. januar 2019 @ 12:09

  49. I BT jamrer en butikschef fra Føtex i København sig over daglige tyverier fra butikken.

    Jeg troede ellers at Føtex var så glad for alt multi-kulti?

    Kommentar by Revisoren — 23. januar 2019 @ 02:49

RSS feed for comments on this post.