31. januar 2019

Den grove tone: ‘#HvorerUffeElbæk’

Efter en hård 12-timers vagt på arbejde tirsdag, blev jeg småsyg, og måtte tilbringe onsdagen med dynen på sofaen. Mens jeg ynkede mig selv, ringede TV2, og spurgte hvorvidt jeg ville være interesseret i at mødes med Uffe Elbæk, for at diskutere nedenviste Facebook-opdatering. Noget med et TV2 tema om ‘Den grove tone’.

Det blev et nej. Som jeg sagde til hende, så fremgår det klart af konteksten, at det er ment i sjov, og skal jeg på tv, skal det ikke være småsyg, for at forklare graden af egen ondskab. Emnet er nu interessant nok. Der er bestemt en grænse, men hvor er den. Jeg mener ikke, denne her er særlig problematisk, læst i sin helhed.

Oploadet Kl. 11:11 af Kim Møller — Direkte link14 kommentarer
Arkiveret under:

The URI to TrackBack this entry is: https://www.uriasposten.net/archives/98299/trackback

14 Comments »

  1. Jeg må indrømme, at de ville have været lidt underholdende at høre præcis hvilken kontekst Uffe og journalist i samarbejde kunne opdigte, hvilke metaforer de ville bruge. Hvad det egentlig er de ser, når de læser den korte sætning og ser billedet. For jeg tror det er noget helt andet end det morskab vi andre ser…

    Kommentar by Quark — 31. januar 2019 @ 11:19

  2. “Den grove tone”?

    Det er en joke også kaldet humor, jeg har aldrig hørt nogen brokke sig over joken “heil hitler, svinet er død” som er nogenlude i samme boldgade.

    Heldigvis for normale mennesker bliver joken nu til et meme som uffe elbæk aldrig slipper for at hører på. Streisand effekten for fuld udblæsning.

    Kommentar by Santor — 31. januar 2019 @ 12:07

  3. “Den politiske korrekte tone”; et billede som repræsenterer et svin alias en gris koblet på en havelåge med navneskilt hvor er Uffe Elbæk; måske en invitation!

    Kommentar by Moth — 31. januar 2019 @ 12:15

  4. Alt er kun tilladt for de røde, det er deres religiøse ret som herrefolk. Og her finder deres krænkelsejægere en lillebitte smule humor som ikke er deres. Rød hader god humor ligesom… Invasionen

    Kommentar by Gaflen — 31. januar 2019 @ 12:29

  5. Fuck’em if they can’t take a joke .

    Kommentar by krassisten — 31. januar 2019 @ 12:34

  6. Jeg elsker svin, men Uffe Elbæk vil jeg ikke røre med en ildtang. Om den så var rødglødende…

    Er det ok for de krænkelsesparate? Jeg tog afstand fra vold mod mandslingen. Er det så ok?

    Kommentar by Hr. Snusk — 31. januar 2019 @ 13:39

  7. TV2 må være i stofmangel, når der graves noget frem fra 14. juni sidste år.

    Måske i skræk for at fortælle om virkelighedens verden, bekymres der endnu en gang om debattonen.

    http://www.lokalavisen.dk/112/2019-01-31/-Mand-spreder-skr%C3%A6k-i-by-Pige-udsat-for-voldeligt-overgreb-dreng-forfulgt-i-m%C3%B8rket-4064109.html
    To 14-årige børn har uafhængigt af hinanden haft ubehagelige oplevelser med en fremmed mand i den midtsjællandske by Lille-Skensved de seneste dage.
    Første episode skete tirsdag aften omkring klokken 21, da en 14-årig pige var på vej hjemad og gik på en sti ved byens idrætshal.

    Kommentar by tavsen — 31. januar 2019 @ 14:25

  8. Jeg har et skilt hængende over kattenes foderskål med teksten, ’svinene må ikke fodres’. #HvorErUffeElbæk? er nu blevet tilføjet.

    Kommentar by Kimski — 31. januar 2019 @ 15:27

  9. Hvis Uffe sammenligner sig selv med svinet. Forstår jeg ham godt.
    Men det er synd for svinet. Det kan jo ikke gøre for, at det er et svin.

    Kommentar by XXXXX — 31. januar 2019 @ 16:20

  10. Som vittighed balancerer den ganske fint på kanten. Og der er vist ingen tvivl om, at uffemanden glad og gerne vil sidde på flæsket.

    Kommentar by fidibus — 31. januar 2019 @ 16:45

  11. God bedring!
    Det kræver mere sygdom at komme på tv.
    Selv var jeg på job torsdag 8:45- 23:10, kirketjener er noget andet…

    Kommentar by Peter Buch — 1. februar 2019 @ 01:24

  12. For pokker da nu er Kim Møller sprunget ud som homonekrofil. Eller er han stadigvæk kun kanibal. Uanset hvilket er der nok et eller andet ådselædende husdyr som kan drage nytte af madpakken.

    Kommentar by Nielsen — 1. februar 2019 @ 05:13

  13. Magdalene Maiers barnebarn ved vinduet i stuen:
    Bedste, hvorfor hænger Uffe oppe i lygtepælnen?
    Magdalene Maier svarer:
    Det ved jeg ikke, jeg har jo hele tiden argumenteret imod mere luftforurening!

    Kommentar by M.S. Carstens — 1. februar 2019 @ 14:04

  14. Hvor er Uffe?
    I Islamobad med pakimænd?
    Hvor er du Uffe?
    Vi mangler dig på Centralhjørnet, vi skal ha dicpics m gris!

    Kommentar by Hul igennem? — 27. februar 2019 @ 19:15

RSS feed for comments on this post.