"I fight for my corner, and I leave when the pub closes"

Winston Churchill

Medier


   Norge       




Israel    





torsdag 17. december 2009

“I suspect members of the far right have done this…”

Når den politiske korrekthed får lidt for meget banjo. Fra Burton Mail, der dækker området lidt nord for Birmingham og Leicester – Vandals deface the town war memorial.

“A Royal British Legion boss says vandals have “dishonoured those who have given their lives for our country” by defacing Burtonʼs war memorial. Roy Whenman, vice-chairman of the town’s Legion branch, received calls from members saying an extremist message had been written on the statue…

Dennis Fletcher, chairman of East Staffordshire Racial Equality Council, said he suspected someone from the far right was responsible…

“I suspect members of the far right have done this to stir things up and there are generally very good inter-cultural relations in East Staffordshire.””

(Indsat avisens foto: “… manipulated… to remove some of the content of the message”)

Oploadet Kl. 17:50 af Kim Møller — Direkte link22 kommentarer


The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/wp-trackback.php?p=10460

22 kommentarer »

  1. Skyd skylden på nogle andre…

    Nu er der ikke mange klart definerede højreekstremister – jeg kender ikke nogen – og dem, der ifølge hjælperne af Fredens Religion er ‘højreekstreme’, ville for 20-30 år siden have fået høvl for at være forbenede ateister, der ikke ville lade religion dominere samfundet.

    Rigtige religionskritikere ville have skrevet: “Islam er noget møg!” :)

    Kommentar af Henrik R Clausen — torsdag 17. december 2009 @ 18:48

  2. Islam er en højreekstrem politisk bevægelse. Stærk stat, kvindeundertrykkelse, homofobi, stram retspolitik, aggressiv udenrigspolitik.

    Selvfølgelig er artiklen en gang dhimmificeret apologi, men det ændrer ikke ved at Islam er højreekstremt, og (med Henrik Clausens rammende ord) noget møg.

    Kommentar af WilliamJansen — torsdag 17. december 2009 @ 19:25

  3. Det er desværre ikke kun dhimmark der huser en Villy(Fort Brag)Søvnløs.

    Kommentar af Fritz — torsdag 17. december 2009 @ 21:08

  4. William: Du kan selv være en højreekstrem politisk bevægelse.Idiot.

    Kommentar af Anna Lyttiger — torsdag 17. december 2009 @ 22:19

  5. Siden islam principielt ikke respekterer den private ejendomsret (alt, også de underkastedes liv, tilhører Allah), må islam regnes for venstre-, ikke højre-ekstrem.

    Kommentar af Henrik R Clausen — torsdag 17. december 2009 @ 22:34

  6. Hvorfor pokker måtte læserne af avisen ikke få at vide hvad “vandalerne” havde skrevet ?

    Kommentar af Vivi Andersen — torsdag 17. december 2009 @ 23:46

  7. Nå, nu har wislam indset vensterfløjens fejltagelse ved at åbne ladeporten for dræber idelogien iSLAM, som mandslingen nu forsøger at skubbe iSLAM problemet over på højrefløjen, typisk vensterfløjs retorik, når de opdager de igen-igen-igen…osv har kvajet sig.

    Den sorte-blok ekstremist wislam, som ihærdigt beskytter, forsvarer og stemmer for hovedaffaldssække kun til kvinder, er ganske enkelt lam i roen!

    Kommentar af li — fredag 18. december 2009 @ 02:02

  8. .
    Islam is a religion of peace, or, of pieces. Depends on how you look at it.
    .
    absurd thought -
    God of the Universe says
    decide to change your race

    just simply change religion
    your religion is your race
    .

    Kommentar af USpace — fredag 18. december 2009 @ 07:56

  9. Hvis noget hænder som styrker højre, så må højre selv stå bag.

    Hvis noget hænder som styrker venstre, så må højre stå bag.

    Det er godt nok nemt at være doven venstreorienteret. Analysen er helt givet på forhånd.

    Kommentar af DaLi — fredag 18. december 2009 @ 08:25

  10. Der er mange ideologier der er kommet fra venstrefløjen, men som de bagefter ikke har villet kendes ved, og derefter løgnagtigt skubbet hen på højrefløjen. National socialismen er en af dem, en revolutionær socialistisk bevægelse, der havde sit udspring i den tyske arbejderbevægelse. Benito Amilcare Andrea Mussolini var erklæret socialist, alt i staten, intet uden for staten, intet imod staten. Blot endnu et eksempel på venstrefløjens ansvarsflugt. Mon venstrefløjen ikke også snart forsøger at placere kommunismen på højrefløjen, så er der snart gjort rent bord på den ellers altid så rummelige venstrefløj. Man græmmes !

    Kommentar af Palle Kristensen — fredag 18. december 2009 @ 09:10

  11. Ja, William har virkelig ikke fattet, hvad politisk højre og venstre går ud på.
    Højreorientering er personlig frihed (Churchill), venstreorientering er individets underordning under en ideologi (socialisme, nationalsocialisme, islam osv).

    Kommentar af Gunnar Biering — fredag 18. december 2009 @ 10:09

  12. 4

    Så er jeg åbenbart også en idiot. Det får så være. Det skal ikke skilles os ad. For jeg er enig med William her. OG enig med det som Henrik skriver i nr. 1. Men måske højre-venstre diskussionen ikke er så særlig bevendt her. Det er islam, der er et problem – i og med at islam bygger på koranens intolerance overfor anderledes troende/tænkende og homoseksuelle mennesker. Koranen er ekstremt friheds- og individforagtende. Og det er tydeligt at der både er tilhængere af venstre og højre, der er islammodstandere og -skeptikere. Lad os derfor enes om det vi kan og begrave de værste stridsøkser, hvor det er muligt. Giv plads. Please.

    Kommentar af Liva — fredag 18. december 2009 @ 10:31

  13. Hvorfor pokker måtte læserne af avisen ikke få at vide hvad “vandalerne” havde skrevet?

    Det var formodentlig et farligt budskab. Af hensyn til borgernes sikkerhed må de ikke få at vide, hvad de er blevet beskyttet imod at vide – og forventes at være taknemmelige for beskyttelsen.

    Kommentar af Henrik R Clausen — fredag 18. december 2009 @ 10:36

  14. 10

    Højreorientering inden for religion er IKKE nødvendigvis personlig frihed. Har du mødt Indre Missions folk og Frelsens Hær tilhængere? Prøv ellers at læse Fiskerne af Hans Kirk. Det er helt ekstremt hvad religion kan bruges til for at indskrænke menneskers frihed og personlige valg.

    Kommentar af Liva — fredag 18. december 2009 @ 10:37

  15. Højreorientering inden for religion

    Hvad er det – egentlig..?

    Kommentar af Henrik R Clausen — fredag 18. december 2009 @ 14:39

  16. @ Henrik, du skriver: Siden islam principielt ikke respekterer den private ejendomsret (alt, også de underkastedes liv, tilhører Allah), må islam regnes for venstre-, ikke højre-ekstrem.

    WJ: Jamen, det betyder da bare at Islam hverken anerkender statslig eller privat ejendomsret (jf. dine ellers rammende kommentarer), så er den hverken venstreorienteret eller højreorienteret i spørgsmålet om ejendomsret.

    @ folk der måtte interessere sig for følgende kommentar fra dhimmien li: Den sorte-blok ekstremist wislam, som ihærdigt beskytter, forsvarer og stemmer for hovedaffaldssække kun til kvinder, er ganske enkelt lam i roen!

    WJ: Prøv at kig med på dette indlæg, som jeg på opfordring har gæsteblogget her på posten, og se om jeg fortjener li’s møgfald:

    http://www.uriasposten.net/?p=7007

    @ Liva, du skriver: Lad os derfor enes om det vi kan og begrave de værste stridsøkser, hvor det er muligt.

    WJ: Jeg er helt enig. Islam er et problem, som både venstrefløjen og højrefløjen burde være fælles om at konfrontere. Demokrati, ytringsfrihed, kvinderettigheder, åndsfrihed m.m. burde tilhøre vores fløjes fællesmængde af værdier.

    Jeg har (jf. overstående link) begået en kritisk gennemgang af Koranen, og den væsentligste negative reaktion er en højreorienteret smædekampagne, som bl.a. har budt på at jeg er blevet kaldt pædofil af et DF-medlem, blevet kaldt autonom utallige gange, min familie er blevet svinet til og bl.a. blevet beskyldt for incest i nationalkonservative debat-fora m.m. Jeg ville ønske at højrefløjen og venstrefløjen kunne samarbejde om den helt basale demokrati-baserede Islam-kritik, men min erfaring siger mig at det er op ad bakke.

    Men jeg deler dit ønske om at lade en ny dag starte her.

    Kommentar af WilliamJansen — fredag 18. december 2009 @ 16:32

  17. Måske kan vi – højre og venstre – mødes om at kritisere islam – og ikke gøre islam til hverken venstreorienteret eller højre ditto. Lave islam kritik der ikke er fløj orienteret. Det er godt nok svært. Jeg er selv slem til at opdele i højre og venstre. Måske der skal deles om i vestlig og anti-vestlig i stedet for. I sekulær og det modsatte. I verdslig og ikke-verdslig. Det er i hvert fald for tosset, hvis vi lader os desorientere, splittes og lammes af islam. Lad os prøve at finde fælles fodslag hvor det end er muligt – på trods af politiske standpunkter – eller mangel på samme.

    Kommentar af Liva — fredag 18. december 2009 @ 18:39

  18. 16. + 17. William og Liva

    Det ER nemlig temmelig nødvendigt at stoppe med denne venstre/højre opdeling i forbindelse med modstanden mod islam.

    En af de metoder som bl.a. The Muslim Brotherhood foreslog for nogle år siden skulle tages i anvendelse var, at så splid i de vestlige, politiske rækker.

    T.M.B. erklærede at de ville arbejde for at få ødelagt de vestlige lande INDEFRA.

    Der er ingen grund til at levere yderligere skyts til de rettroende, da de i forvejen udstyres så gavmildt af vores egne politikere !

    Kommentar af Vivi Andersen — fredag 18. december 2009 @ 23:55

  19. PS og OT

    Der er lige blevet åbnet en ny moske i New York.

    Den er nabo til Ground Zero !

    At New York´erne finder sig i dette !

    Kommentar af Vivi Andersen — fredag 18. december 2009 @ 23:58

  20. @ Vivi:

    M.h.t. Ground Zero’s nabo (har intet hørt om dette, men tager i denne omgang dit ord for det), så gengiver jeg et tidligere blog-indlæg om stort set det samme emne:

    Jeg befinder mig i Bodhgaya. Det er her at Buddha opnåede oplysning, og det regnes af mange buddhister (og ikke så få ikke-buddhister) som det helligste sted på jorden. Så langt, så godt…

    Ikke alle årene har været lige gode ved Bodhgaya. Anti-buddhistiske ikonoklaster har med ujævne mellemrum vandaliseret de templer der blev oprettet på stedet. Dety værste øjeblik kom ca. 1.500 år efter Buddhas død. Nogle muslimer forbi, myrdede de tilbageblevne munke og brændte en masse bøger. Det var en ren massakre. …men som en stor filosof engang sagde: Shit happens.

    Idag kalder den lokale moské til bøn 5 gange om dagen (det er 5, right…?). 5 gange om dagen blæses Allah Uh Akbar -remsen udover de mediterende, bedende, beundrende buddhister og andet godtfolk. Minareten står lige ved siden af Maha Bodhi-templet. Der er to grunde til at det er dårlig minaret-kultur:

    1. Det er dårlig stil at kalde til bøn udover et sted, hvor blodet flød i Islams navn. Jeg ville aldrig bede et menneske ‘bøje hovedet i skam’ over synder han ikke har begået. Men jeg synes at det er rimeligt at bede et medmenneske ‘bøje hovedet i respekt’ for ofrene. Nutidens muslimer bør ikke miste deres ret til at være muslimer pga. fortidens muslimske synder. Men er det virkeligt for meget at forlange at de finder en måde at være muslimer på, som ikke involverer at pege en højtaler ned mod slagtebænken, og blæse Allah Uh Akbar, Akbar Allah… for alt for fuld styrke?
    2. For mange buddhister er Bodhgaya det allermest hellige sted i universet. Mange buddhister besøger det én gang i deres liv, og de går tydeligvis til oplevelsen med en andægtighed som er rørende. Kan en gruppe fredelige, ældre burmesere på deres livs rejse ikke få lov at oplevede deres fredelige religions mest hellige sted i fred? Er det virkeligt en stor undladelsessynd at undlade at messe Allah Uh Akbar, Akbar Allah… for dem? …seriøst; ville det være et problem, hvis denne ene minaret på denne ene moské fik amputeret sin højtaler? Er det for meget at bede ydmygt om?

    http://bohemianrhapsody.dk/2009/04/24/darlig-minaret-kultur/

    Kommentar af WilliamJansen — lørdag 19. december 2009 @ 11:45

  21. 18

    Vivi

    Hvordan kan vi gribe islamkritik an uden at gå efter hinanden og henholdsvis højre og venstre, troende og ikke-troende – her i debatten? Er den vej mulig? Det tror jeg egentlig ikke. Men jeg håber at det bliver muligt at finde nogle punkter, hvor vi kan kritisere islam og multikultur ideologi i fællesskab, uanset om vi er højre- eller venstreorienterede (hvis det i det hele taget er aktuelt at lave den opdeling mere?), troende eller ikke-troende, heteroseksuelle eller homo, mænd eller kvinder osv.

    Jeg er først og fremmest VRED på ‘min’ gamle fløj, når det gælder islam – og religionsspørgsmål og multikulturideologi. Men hvordan give udtryk for den vrede og få lov til at kritisere (for mig at se) religiøs reaktionær og intolerant adfærd på ‘min’ gamle fløj – uden at det ser ud som om jeg kritiserer alt konservativt og alt religiøst? Kan det ikke været muligt, at kritisere det man synes der er galt, uden at det skal ses som at alt konservativt eller religiøst er noget lort? Det synes jeg jo ikke. Men jeg synes at islam er ekstremt religiøs reaktionær og konservativ – fundamentalistisk OG samtidig venstreorienteret i og med at socialisme og islam ser ud til at være meget gode venner.

    Måske skal der helt nye kritik begreber/redskaber til. Jeg tror, at der er mange der har det som jeg – mange andre der kommer fra venstrefløjen – som er opdraget med den og nu med stor skuffelse ser at venstrefløjen er blevet religiøst reaktionær og dybt konservativ – når det gælder islam. Og ser at det er ved at være småt med religionskritikken og fornuften på venstrefløjen, der drukner i kvalm klima og islam religion (’Opium for folket’). Venstrefløjen (kalder den fortsat sig selv) kan jo godt finde ud af at kritisere Indre Mission og katolicisme – og vestlige kulturer. Hvorfor så ikke islam?

    For mig at se findes den nykritiske og moderne, vestlige kultur- og religionskritiske ånd lige nu på den borgerlige fløj. Særligt DF har den ånd, spræl og uforfærdethed. DF tror helhjertet på at den vestlige kultur er værd at bygge på. Venstre og de konservative har derfor godt af DF – og omvendt, synes jeg.

    Kommentar af Liva — lørdag 19. december 2009 @ 12:14

  22. [...] ‘far right’, ok well what was written? They don’t say, but luckily for us, Kim at Uriasposten found one of those mysterious [...]

    Pingback af Right Wing Muslims? « Irish Tory — søndag 20. december 2009 @ 20:05

RSS af kommentarer til dette indlæg.

Skriv en kommentar

Linjer og afsnit brydes automatisk, e-mail-adresse vises aldrig. Tilladt HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Denne weblog er læst af siden 22. juni 2003.

 


Kalender
september 2010
m ti o to f l s
« aug    
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  


Arkivet

Kronologisk:



Kategorisk:

Listen over kategorier mangler pt. grundet tekniske problemer.

Men I kan støtte demokratiet i Sverige ved at klikke på det følgende link og dermed modvirke Google-bomben:
Sverigedemokraterne


Blogs



    Norge



Israel-palæstina







Meta
RSS 2.0
Comments RSS 2.0
Gyldig XHTML
WP