søndag 27. april 2008
I 2002 udgav AFA (Antifascistisk Aktion) en 40 minutter lang video i anledningen af sit 10 Ã¥r-jubilæum. Den TV-STOP producerede film gennemgÃ¥r anti-demokratiske højdepunkter, tæt sammenklippet med ideologiske betragtninger fra tre der var med til at grundlægge organisationen – herunder Enhedslistens nuværende internationale sekretær Pelle Dragsted.
Vold er for AFA en integreret del af den politiske kamp, og kampen er som det fremgÃ¥r i bÃ¥de ord og billeder, ikke bare mod politiske fjender de definerer som ‘fascister’, men ogsÃ¥ mod “ordensmagten” i bred forstand. Der vises blandt andet klip fra kampen mod Søren Krarup og Den Danske Forening, og Dragsted taler i forbindelse med 18. maj-urolighederne om nødvendigheden af en opposition, “der ikke vil acceptere de spilleregler der gælder nu”.
Pelle Dragsted, AFA og Enhedslisten.

Om vold som politisk våben (1 min).
[The Pirate Bay (Bittorent; 411 mb); Youtube: I, II, III, IV, V]
Mere.
Off topic.
“Lørdag den 19. januar 2008 mistede vi en god ven og kammerat, da han blev dræbt af en flugtbilist i København.” (AFA)
“Den 33-Ã¥rige mand af tyrkisk oprindelse henvendte sig igÃ¥r selv til politiet og indrømmede, at han var fører af den røde kassevogn…” (BT 22/1-08)
The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/wp-trackback.php?p=5756
25 kommentarer »
RSS af kommentarer til dette indlæg.
Skriv en kommentar
Linjer og afsnit brydes automatisk, e-mail-adresse vises aldrig. Tilladt HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>











“Like fullt, det kan ogsÃ¥ bli hevdet at mange innvandringsliberalere og antirasister viser voldelige og antidemokratiske trekk, at de til dels ledes av folk uten dypere nasjonale kjensler, og at flere av dem er politiske opportunister som kryper for inntrengerne og driver meningssensur overfor gode nordmenn. I et slikt perspektiv blir det innvandringsliberalerne som likner mest pÃ¥ bildet av den idealtypiske nazist.”
http://folk.uio.no/sigurds/
Kommentar af Hodja — søndag 27. april 2008 @ 00:36
Det er et nærmest genialt skalkeskjul: Kald dem man ikke kan lide for “fascister” i flæng, døm dem uden rettergang og uden argumentation (jfr. gymnasieelevens pÃ¥stande om Kim M.) – og voila, de er fredløse, og man kan med ‘ren’ samvittighed … bruge regulære fascistmetoder mod dem.
De er fÃ¥, men de er en faktor i det politiske liv, i og med at de kan forhindre lovlige demonstrationer i at blive gennemført. De bliver formentlig Ã¥ndet i nakken af PET, men jeg kan godt have mine tvivl om hvor alvorligt truslerne fra denne kant bliver taget. Deres bagland er mondænt i mainstreampolitiske kredse, de fÃ¥r foræret et hus efter at have raseret for 100+ millioner kroner, de bliver eufemistisk kaldt ‘unge’ – og en en af mine smÃ¥ konspirationsteorier gÃ¥r pÃ¥ at de fÃ¥r ekstra lang line fordi det største voldspotentiale i Danmark kommer fra muslimsk kant, og disse SA’er vil ikke sætte de muslimske miljøer i brand, og vil heller ikke begÃ¥ selvmordsterrorisme. Hvis jeg nu skal blive rigtig, rigtig konspirationsteoretisk, sÃ¥ kunne man mÃ¥ske ogsÃ¥ forestille sig at de i højtstÃ¥ende kredse bliver anset for nyttige idioter der kan bruges imod islams fjender – og dermed lægge lÃ¥g pÃ¥ en voksende, ulmende konflikt.
Dette er helt ude i det spekulative, men jeg kan ikke undgÃ¥ at blive forundret over udtalelser om at man hos politiet tager rudeknusninger hos Enhedslisten “meget, meget (!) alvorligt”, ja, man stÃ¥r nærmest pÃ¥ hovedet for de smÃ¥ uskyldige pus i EL, mens overfald pÃ¥ f. eks. demonstrationen mod socialisternes de-facto-allierede Saudi-Arabien pÃ¥ mystisk vis forbliver uopklarede og ikke pÃ¥kalder sig opmærksomhed. Jeg har ikke noget at have det i, men jeg ‘lugter en rotte’. Der er noget vi ikke fÃ¥r at vide.
Kommentar af Lars Findsen PÃ¥ Crack (islamofob) — søndag 27. april 2008 @ 02:08
AFA er mer aktiv i Sverige:
http://www.brusselsjournal.com/node/3174
One of Yrsa Stenius’ fellow columnists at Aftonbladet, the long-time Communist Robert Aschberg, is the publisher of Expo magazine. Why doesn’t Stenius ask whether it is OK that the organization Expo, which gets treated as a credible source regarding the “far right” by Swedish media and receives funding from the political establishment, cooperates with a violent, extremist organization? Exactly how close these ties are is difficult to establish, but leading Expo member Charles Westin in October 2007 published the book Brunt! (“brown,” as in “Fascist”) where he let members of AFA contribute some of their intelligence regarding “right-wing extremists.” In addition to Mr. Westin, the book was co-authored by Mats Deland, who is a journalist in national newspaper Aftonbladet.
Shouldn’t it worry Ms. Stenius that a representative of one of Scandinavia’s largest newspapers, with close ties to the country’s largest political party, thus cooperates openly with an organization known for physically assaulting members of a legal opposition party, even in their private homes? Isn’t that worse than what a few bloggers may or may not write about mass immigration at their private websites?
I don’t know much about the specific mandate of the press Ombudsman, but according to the Wikipedia entry, the PO “is to determine whether the actions of a newspaper is in line with good journalistic practice.” Well, I hereby suggest that Yrsa Stenius does some research into the organization AFA, and asks whether it is “good journalistic practice” for Swedish journalists to cooperate with such an organization. Perhaps she should also take a look at potential ties between AFA and Expo.
Kommentar af Fjordman — søndag 27. april 2008 @ 02:10
Denne fascistiske form for anti-fascisme burde kunne rammes af Grundlovens § 79, stk. 2.:
“Foreninger, der virker ved vold eller søger at opnÃ¥ deres mÃ¥l ved vold, anstiftelse af vold eller lignende strafbar pÃ¥virkning af anderledes tænkende, bliver at opløse ved dom.”
Nå, der er ingen tradition for at tage den paragraf alvorligt, så det sker nok heller ikke i dette tilfælde.
Kommentar af Crass Børsting — søndag 27. april 2008 @ 10:04
Det mÃ¥ være skæbnens ironi, at en af “kammeraterne” blev dræbt af en kulturberiger!
Kommentar af Oskar W — søndag 27. april 2008 @ 10:34
Jeg ved det er dårlig karma at nævne nazisme, men i dette tilfælde er de mange ligheder med SA, der bragte Hitler til magten, simpelthen skræmmende. Desuden blev SA suppleret af den nazistiske propagandamaskine, og det gør det endnu mere skræmmende at vi har et par paralleller i Danmark idag.
En voldelig aktiv, dominerende, frygtløs, brutal ungdom – det er det jeg vil have.
- Adolf Hitler
Deres retfærdiggørelser har i Ã¥revis summet rundt i kritikløse miljøer, og er blevet mere og mere abstrakte, for efterhÃ¥nden at være det rene sludder. De vil bekæmpe voldelige med vold, de vil bekæmpe undertrykkere med undertrykkelse, og de vil bekæmpe fascister ved selv at være fascister. De kaster sig sÃ¥ over Dansk Folkeparti eller VU, som er demokratiske ikke-voldelige organisationer. Og hvordan retfærdiggør de det? Jo, de omdefinerer ordet vold, sÃ¥ det nu er “vold” at bruge en “hadsk tone” i debatten. Sjovt nok bruger de ikke denne nye definition af “vold” pÃ¥ dem selv. Al deres retfærdiggørelse er én stor røgsky.
Hvad er det der får veluddannede borgere i et demokrati til at gå ind i AFA og lignende kampenheder? Jeg har tænkt over det, og kan se tre muligheder, men hvis nogle kender mere til emnet er de meget velkomne til at rette/supplere mine gætterier.
1: Vildfarne idealister. Idealister der ikke har haft tid til at sætte sig ordentlig ind i tingene og tænke over dem – som derfor tager idealer med hjemmefra, fra skolen og fra medierne – og som i jagten pÃ¥ det ideelle driver det ud i det absurde.
2: Magtliderlige. Personer der vil have magt, men ikke har gode udsigter til at kunne kravle hurtigt nok opad magtens stige i det bestående samfund.
3: Tabere. Nederlagene tæller pÃ¥ minussiden, men kan opvejes af plussiden ved at kæmpe for en indiskutabel god sag. Og det mÃ¥ det være, for det hører man fra alle de andre, og bÃ¥de intelligentsia og medier bekræfter det. I denne kategori er osse de beregnende psykopater der proaktivt indsamler pluspoint, som de sÃ¥ kan bruge nÃ¥r de i et lystorgie kaster brosten eller brænder biler af… det føles bare sÃ¥ fedt, gang i den.
Kommentar af Mallebrok — søndag 27. april 2008 @ 14:17
Er Pelle Dragsted mon i nær familie med den berygtede KGB-agent Jørgen Dragsted, ogsÃ¥ kendt som “Moskvas nr 1″?
Kommentar af x — søndag 27. april 2008 @ 15:55
-> x
“Er Pelle Dragsted mon i nær familie med den berygtede KGB-agent Jørgen Dragsted, ogsÃ¥ kendt som “Moskvas nr 1″?”
Han hedder Jørgen DragsDAHL
Skal vi vade i det familiære, så er det nok nærmere kæresten Janne Tynell, der er beslægtet med en anden rød Orientering-journalist.
Kommentar af Kim Møller — søndag 27. april 2008 @ 15:58
4#
Man burde i hvert fald prøve en anmeldelse, sÃ¥ fÃ¥r de røde banditter ogsÃ¥ smagt lidt af deres egen medicin for alle de mennesker de har politi anmeldt for alskens varianter af “racisme”.
Inderst inde er jeg nok lidt primitiv, for jeg ønsker egentligt mest at de røvhuller fÃ¥r en gevaldig røvfuld…..Og for min skyld behøver de ikke kunne rejse sig bagefter !
Kommentar af whodares "islam skaber tabersamfund" — søndag 27. april 2008 @ 16:33
-> Mallebrok
har en add til din liste: dem der er indoktrinerede. Kan ske, at de hører under dine misindformerede idealister.
-> Lars findsen på crack
en ting jeg lige tænkte på, kunne man så ikke udråbe AFA til at være anti demokrater?
man kan vel sagtens være antifacist OG antidemokrat..
Hilsen Lisbeth
Kommentar af Lisbeth — søndag 27. april 2008 @ 16:37
->10
Det er vist ikke nødvendigt at udråbe dem til antidemokrater, det gør de så vidt jeg kan se glimrende selv
. Der er ikke noget i deres retorik eller handlinger der signalerer demokratiske sympatier eller accept af demokratiske spilleregler. Jo, man kan sagtens være bÃ¥de antifascist og antidemokrat. Men denne slags mennesker har det jo med at definere ordene sÃ¥ de passer i deres eget kram, jfr. Deutsche Demokratische Republik, Berlinmuren = den antifascistiske beskyttelsesmur osv. Det er vist eksempler pÃ¥ det som Fjordman har kaldt ‘glossokrati’, magtudøvelse ved manipulerende brug af sproget. De erklærer sig selv ‘antifascister’, og er dermed automatisk pÃ¥ godhedens side – derved er alle de ikke kan lide onde – og dermed er de fredløse – og der er frit ’slag’ for at bruge alskens fascistmetoder (som bare ikke kaldes dette) imod dem.
Det ville være langt nemmere at inddæmme hvis medierne ikke plaprede dem efter munden, i stedet for som de oftest gør, tager deres selvbillede som ‘antifascister’ for pÃ¥lydende. Dumme, dovne, og berøringsangste massemedier er et af de største problemer vi har. Vi mÃ¥ bare skubbe pÃ¥ med bedre fortolkninger her pÃ¥ nettet, som modvægt – ikke med vold som disse sÃ¥kaldte ‘antifascister’.
Kommentar af Lars Findsen PÃ¥ Crack (islamofob) — søndag 27. april 2008 @ 16:50
Svartklädda “antifascister” som marscherar under röd-vit-svarta fanor, och slÃ¥r sina motstÃ¥ndare sönder och samman… Otrolig brist pÃ¥ självinsikt!
Kommentar af Jonny — søndag 27. april 2008 @ 17:17
@ Lisbeth
Ja, jeg vil regne dem ind under vildfarne idealister.
Iøvrigt skrev jeg “veluddannede” og det er nok en stor del af problemet, som du osse er inde pÃ¥. Uddannelse er ikke i sig selv godt, det kan være indoktrinering, eller indlæring af falsk viden. Men normalt tænker vi i store penselstrøg at, som Anders Fogh Rasmussen har sagt det, at det er forskning og uddannelse der skal sikre vores fremtid. Vi glemmer bare (eller fortrænger) at meget af den forskning og uddannelse vi har i Danmark har politisk slagside og ikke gavner vores økonomi.
Kommentar af Mallebrok — søndag 27. april 2008 @ 17:55
Tøsedrenge med klud for munden og klud mellem ørerne!
Et sjældent ønske: gid Johnny-gymnasterne gav disse antifacister en røvtur efter AFAs egen opskrift!
Kommentar af Dansk Realist — søndag 27. april 2008 @ 18:47
>Kim
Godt ord igen!
Kommentar af x — søndag 27. april 2008 @ 20:18
-> Lars Findsen
Det jeg mente, var, at så var de jo en ulovlig organisation som Crass Børsting ogå var inde på.. Man skal bare gøre deres anti demokratiske etikette så frastødende (hvis den da kan blive mere end den er i forvejen) at Folk simpelthen kræver at de retsforfølges.
Ja.. jeg er vel bare en kende optimistisk…
-> Mallebrok
heh, de veluddannede.. Som en sagde, så var det da ikke så mærkeligt, siden de gik på Semi-nar (dejlig kommentar, af en jeg har glemt, herinde på uriasposten)
men som min far så udemærket pointerede, så går de først på semi-nar, og derefter på universitetet for at blive fuldtids-nar
Hilsen Lisbeth
Kommentar af Lisbeth — søndag 27. april 2008 @ 21:01
Citat fra klip nummer V: “Med udvisning af straffede personer til andre lande forsøger Danmark at eksportere de sociale problemer vi selv har skabt I vores samfund til lande, der intet har at gøre med problemerne, det er simpelthen for nemt og fuldstændigt uacceptabelt.”
Jeg ved ikke hvem den skingre kvindestemme tilhører, men vedkommende leverer et glimrende argument for at lukke for importen af sociale problemer fra de lande, der har skabt disse, til Danmark, som intet har at gøre med problemerne.
Kommentar af monse — søndag 27. april 2008 @ 23:39
@16 monse
Ja, jeg forstår heller ikke, hvis det sociale problem kommer af islamisk livsførelse, hvorfor vi så ikke hjælper de socialt utilpassede, tilbage til deres ideal samfund!!!
Penge er som bekendt ikke alt, så jeg vil foreslå en indlevende DIALOG med de samfunds-sociale-utilpassede, en righoldig forståelse! for deres livsstil og idelogi, og så i venlig DIALOG samtale, tilbyde dem et liv i et land med de islamiske-værdier som grundelement!!
Det virkelig et forfærdeligt kapitalistisk grimt menneskesyn, kun at udbetale penge til disse stakler, som lider så forfærdeligt i vores sociale samfund, nej, vi må forstå dem, og tilbyde dem ophold i sociale samfund, der er tilpassede deres idelogi, livsførelse og mentalitet, alt andet vil være menneskeplageri!!!
Vi kan som bidragsydere, til de samfund der matcher de socialt-utilpassede bare kræve, at disse lande modtager x-antal dårligt uintegration resistente, i forholdet til x-antal kroner!
Vi har alle pligt til, at formidle det bedste samfund, til alle globale! mennesker!
Det er et svinsk menneskesyn, ikke at sørge for det rette land for de rette-troende!!
Kommentar af li — mandag 28. april 2008 @ 01:48
Overfaldt pige fordi hun gik med Dannebrog:
http://blog.balder.org/?p=402
Kommentar af Søren Rasmussen — mandag 28. april 2008 @ 06:26
Glimrende oversigt over det venstrefascistiske netværk:
http://balder.org/articles/Odense-Badstuen/venstrorienterede-ekstremister-oversigt.php
Kommentar af Søren Rasmussen — mandag 28. april 2008 @ 06:29
Man undre sig over hvorfor denne enhedslistens Pelle Dragsted, ikke er at finde pÃ¥ forsiderne af landets aviser…
Kommentar af Jacob A. — mandag 28. april 2008 @ 07:53
Jeg gik pÃ¥ universitet samtidigt med Pelle(Historie,KU)hvor han bare var en alm. studerendene.(der er stadig en del materialister/marxister pÃ¥ KU, hist.) Det mest bemærkelsværdige var, at da han kom ind pÃ¥ samfundsfag(institut for statskundskab) forlod han det igen efter 1½ – 2 mrd. pga. uenighed om den introduktion til marxisme der blev gennemgÃ¥et.(det drejede sig vist nok om udlægningen og forstÃ¥elsen af marx`s begreb om varens fetichisering) Han mente gennemgangen var forfejlet og forkert. Derefter forsatte han pÃ¥ et andet humanistisk sidefag, vistnok kulturstudier eller et sprogfag. Det skal nævnes, at der er lodtrækning om, at komme ind pÃ¥ statskundskab som sidefag, nÃ¥r man kommer fra de humanistiske fag pÃ¥ KU, sÃ¥ han “smed” sin adgangsbillet til politikstudiet væk, pga. “rene” politisk/ideologisk grunde.
For visse mennesker, i visse kredse, er ytringsfriheden, og det gælder sÃ¥vel til brug for samfundstolkning, som til debat, begrænset til deres egne tolkninger og egne ytringer. Mens andres ubehagelige og ikke politisk korekte, ytringer mÃ¥ forvente, at blive mødt med vold og trusler om vold, af disse førnævnte “supermennesker”, der er i besiddelse af den overmenneskelige indsigt. I min simple mening har vi fÃ¥, men ogsÃ¥ alvorlige problemer med den betydelige muslimske indvanding her i landet. Men vi har til gengæld har mange og komplicerede problemer med de mange danskere der tilhøre vensterfløjen. Da vensterfløjen, i min opfattelse, mangler evnen til erkende, det totalitære, det undertrykkende og det onde, i sÃ¥vel sin egen ideologi, som i den tilrejst religion. Vi har derfor ikke et problem, men to; A)Islams tilstædeværelse i DK. B)Vensterfløjens syn pÃ¥ det nationale(Danmark), pÃ¥ religion(Islam)og pÃ¥ pluralismen(eksistensen af Liberale/Konservative,og andre ideologier.).
Kommentar af Historyman — mandag 28. april 2008 @ 11:29
NÃ¥r man tænker pÃ¥ hvorledes medierne ikke forpasser en eneste chance for at spidde politikkere og politiske partier (men Ã¥bentbart kun fra S og mod højre, R,SF og EHL er tilsyneladende fredede….Ja hvorfor mon…Hint prøvevalg journalistskolen) ja sÃ¥ undrer det ogsÃ¥ mig at Pelle-drengen ikke er budt velkommen pÃ¥ forsiden.
Men tilsyneladende er det langt værre at hygge sig med en LOVLIG 15 årig (hvor usmageligt det end er)end at have diciderede facister som støttes af et parti siddende på Borgen.
MÃ¥ske hvis vi var mange nok der skrev og undrede os over det scoop de tilsyneladende valgte at undlade at bringe, kunne det mÃ¥ske Ã¥bne øjnene pÃ¥ redaktionen……jeg mener sÃ¥ røde og udulige kan vel ikke alle landets journalister være, eller kan de ?
Kommentar af whodares "islam skaber tabersamfund" — mandag 28. april 2008 @ 18:26
[...] arbejder Hassing sammen med journalisten Janne Tynell, der til dagligt danner par med den rabiate Pelle Dragsted, som åbenlyst går ind for vold mod anderledes politisk [...]
Pingback af Venstreekstreme lærere i gymnasiet « Junikredsen — onsdag 4. marts 2009 @ 03:58
[...] (der til lejligheden kaldte sig ’Antiracistisk Håndværkerlaug’.) Blandt de anholdte var også Pelle Dragsted fra Antifascistisk Aktions berygtede Amicisvej-gruppe. Sandholmlejren 6. marts 1998. Martin [...]
Pingback af Modkraft-redaktør løj om dom « Junikredsen — onsdag 15. juli 2009 @ 03:40