tirsdag 23. december 2008
Interessant interview med kunsthistoriker og forfatter Hans Edvard Nørregård-Nielsen i dagens Information – Den store fortrængning.
“Jeg har sådan set været åben over for det multikulturelle. Men jeg synes ikke, begyndelsen har været administreret alt for godt. Hvis man udtrykte bekymring over sådan fra dag til dag at gøre Danmark til et indvandrerland, så havde man dem med alle de rigtige meninger på nakken. Så var man ikke stueren. I dag kan man godt have lyst til at spørge dem, om ikke det havde været godt at have forberedt nogle ting bedre. Hvis vi ikke har modet til at fastholde vores eget som om det også er noget, så får vi problemer. Opløsningen kommer, hvis vi går halvflove omkring og ikke vil stå ved, hvem vi er. Jeg vil have meget imod, hvis jeg skal være halv-muslimsk i hovedet. Jeg vil fastholde min ret til at være her med de værdier, jeg har modtaget. Ens værdier må aldrig blive overgreb mod andre, og det er der en tendens til, at vi lader ske, når vi i politisk korrekthed nedtoner vores egen kultur for ikke at støde nogen.”
The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/wp-trackback.php?p=6418
61 kommentarer »
RSS af kommentarer til dette indlæg.
Skriv en kommentar
Linjer og afsnit brydes automatisk, e-mail-adresse vises aldrig. Tilladt HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>











Han siger bare det der skal siges -i hele indlægget. En meget vis person. Nogle kan se virkeligheden som den er, andre forblinder sig selv af ideologiske årsager.
Som jeg også selv har sagt utallige gange: mor Danmark er væk i den store egoistske kamp om guldkalven. Og i lyset af indvandringen – læs Islam – er vi på vej mod endnu en katastrofe i Danmarkshistorien. Måske den største.
Men der er ikke noget at gøre – det hedder selvopløsning en frivillig vej til kulturelt selvmord. En selvopløsning der er styret af svage og forblindede mennesker, der i sidste instans ikke kan stå på egne ben.
Og det værste er, at tabet af den personlige og kulturelle identitet oversvømmer følelseslivet og skaber en hadfuld ideverden,
der opløser sammenholdet og fællesskabet. Fremtiden er kaos, som vi har set lidt af med de autonome,oprøret ide franske forstæder og nu også i Grækenland. Der er mange forklaringer, men drivkraften er den manglende identitet. Amen.
Kommentar af fønix — tirsdag 23. december 2008 @ 08:03
Han har sagt ovenstående længe. Men altid lidt lavt og lidt forblommet. Nu spiller han ud, men det er for lidt, for sent.
Kommentar af Fiskeøje — tirsdag 23. december 2008 @ 08:13
I artiklen er der to andre afsnit som jeg citerer her:
En god artikel.
@
“Jeg har hæftet mig ved et sted, hvor Saxo fortæller om et tidspunkt i Danmarkshistorien, hvor alle gik og blev ondskabsfulde og egoistiske, fordi den fælles mening var forsvundet. Én blev så træt af det hele, at han flyttede ned på stranden. En dag, da han sad og stirrede ud over havet, så han nordmændene nærme sig. Han styrtede tilbage til byen og råbte: “Jeg forkynder jer en stor glæde. Fjenden er gået i land.” Jeg siger ikke, vi mangler en krig, men vi mangler noget, for lige nu lever vi i åndelig forstand ynkeligt og har glemt den glæde over kvalitet, som kan være med til at forædle øjeblikket for os.”
”
Tænk om vi i dag kan sige: “Jeg forkynder jer en stor glæde. Fjenden er gået i land.” og den bor i Gjellerupplanen !
@
“Vi har med selvsikkerhed smidt 7-800 år på møddingen, fordi vi ikke mener, de kan bruges til noget i et vækstsamfund. Det er lynhurtigt at smide væk, men det er ikke alt, man kan få igen. Vi har ikke nogen gudstro længere, og vi har ikke nogen respekt for den møjsommeligt indsamlede viden, som ligger i enhver kultur. I stedet har vi os selv.”
Mon ikke de 7-800 år blev smidt på mødingen da Anker Jørgensen gjorde Ritt Bjerregaard til Undervisningsminister.
Kommentar af Morten Dreyer — tirsdag 23. december 2008 @ 08:49
-> #2 Fiskeøje
Præcis. Det alt for sent Hans Edvard Nørregård-Nielsen for alvor tager bladet fra munden. Den ‘opløsning’ han frygter vil komme, er såvidt jeg kan allerede i fuld gang.
Kommentar af JensH — tirsdag 23. december 2008 @ 09:12
Anker Jørgensen og Ritt Bjerregaard skal have stor utak for deres rolle i danmarks afvikling, især RB men de har nu ikke været alene om det, det fortsætter jo dagligt, også med en “borgerlig “regering og politikere, der i den grad er EU’s lakajer.
Kommentar af PB — tirsdag 23. december 2008 @ 09:46
Jeps. Det er en banalitet, og det er for lidt og for sent. Nu bør man tale om hjemsendelser og isolation af folk fra erfaringsmæssigt vanskelige områder uden dansk statsborgerskab. Man bør stoppe tildelingen af statsborgerskaber omgående. Det er simple forsigtighedshensyn, som tidens kommunikationsliderlige kællinger (på borgen og andetsteds) ikke fatter.
For 50 år siden var den ikke gået. Dengang var samfundet styret af de kvikke mænd, og de har sans for risici, proportioner og logik. Men 40 års feminisering har kostet dyrt, og når man ikke kalder en spade for en spade, glemmer man hvordan den virker.
Glædelig Jul !
Kommentar af Kim Poulsen — tirsdag 23. december 2008 @ 09:53
Fin artikel og fine indlæg her på siden.
De venstreorienterede, som tidligere var medløbere og nyttige idioter for Østblokken, har nu kastet deres indsats over på en anden totalitær isme: ISLAM.
De har, med deres sædvanlige magt over TV-mediet og undersvisningsanstalterne, ikke mindst journalisthøjskolen, nu i årevis søgt at forblomme debatten. De er TOTALT historieløse.
Hvor mange år går der, før vort samfund er helt spoleret?
De er ikke intelligente nok til at kæde årsag og virkning sammen i samfundet.
EKS: Vort politi fungerer ikke optimalt. Etaten er overbebyrdet og har utallige overtimer, der skal afspadseres.
Sundhedssektoren fungerer heller ikke.
Hvis nu landet havde de 30-40 milliarder til rådighed, som vore herlige indvandrede kulturberigere ÅRLIGT koster os, hvad så??
Hvornår nævner de venstreorienterede meningsdannere de tragedier, som kulturberigerne påfører uskyldige danskere? Mord, voldtægt. vold og overfald, indbrud og tyveri, skatte- og momsunddragelse, socialbedrageri, samt almindelig plat og svindel.
EKS: De der udbrød krig i Libanon, opholdt der sig tilfældigvis ca. 6.000 “danskere” i landet. De var på “ferie” i det land, som de var “flygtet” fra. Vore politisk korrekte politikere mente ikke, at vi kunne være så onde, at kræve deres overførselsindkomster tilbagebetalt, selvom de ikke stod til rådighed for arbejdsmarkedet.
Da sygeplejerskerne strejkede, krævede man tilbetaling fra de mennesker, der var på sommerferie. Vel og mærket almindelig langtidsplanlagt ferie. Det var der ingen, der gøede af. Ingen, der drog sammenligninger. Vi skulle jo nødigt være smålige over for de stakkels forfulgte muslimer, vel ???????
Kulturberigerne står for ca. 2/3 af lovovertrædelserne herhjemme. De står for 80% af voldtægterne. Hvornår sættes der seriøst fokus herpå?
En politimand udtalte fornylig, at de herlige indvandrere lagde beslag på ca. 50% af politiets resourcer. Hvornår kommer der fokus på det?
Hvad ville der os, dersom VI indvandrede til et muslimsk land og opførte os ligesom de gør i vort land? Tjahhh, det ved vi vist godt.
SYGT
Kommentar af ramses-2 — tirsdag 23. december 2008 @ 11:05
Var det ikke bedre, hvis vi var så ærlige for os selv og sagde:”Vi har taget voldsomt fejl. Den eneste måde at gøre det godt igen er, ikke at opgive én tomme af vore egne værdier, og kan de fremmede ikke acceptere det, så er vi parate til krig”.
Hellere krig end en ydmyget fremtid for os selv og vore børn og børnebørn.
falkeøje
Kommentar af falkeøje — tirsdag 23. december 2008 @ 11:09
Det er et godt udryk: “Fjenden er gået i land.”
Kommentar af fønix — tirsdag 23. december 2008 @ 12:09
Hvordan er det hele dog begyndt?
Se Deadline i aften hvor Bent Melchior kommer og underholder:
JESUS – DEN OPRØRSKE JØDE
I århundreder er jøderne blevet forfulgt af de kristne, fordi jøderne i datidens Palæstina dømte Jesus til korsfæstelse. Pogrom på pogrom er blevet retfærdiggjort med denne fortælling. Men spørgsmålet er, om ikke det er det, at Jesus selv var jøde, der til alle tider har provokeret de kristne. Tidligere overrabbiner Bent Melchior fortæller om Jesus jødiske natur.
At den zionistiske programdirektør Arne Notkin og den jødiske studievært Adam Holm vover på at sende sådan noget antikristent sludder på lillejuleaften fortæller en del. Til næste år vi vi få Reino Arild Pedersen i studiet der vil forklare Jesus fra en muhamedansk synsvinkel; sandsynligvis sekunderet af en muhamedansk nyhedsvært. Danskens skyldfølelse skal vedligeholdes og udbygges.
Glædelig Jul til alle fædrelandskærlige
Kommentar af Balder — tirsdag 23. december 2008 @ 14:57
Det er på tide at man begynder så småt at forberede sig på et opgør med Quislingerne, værnemagerne og redepisserne, de skal ikke have lov til at slippe afsted med deres folkeforræderiske ugerninger, ligesom Nazisterne må de stå til ansvar for deres gerninger, såvel som at forberede sig på krig, der er ingen vej udenom, den fascistiske og racistiske multikultur ideologi har bevist splittet samfundet i kollektivistiske identiteter samtidig med de ødelæggende samfunds og kulturmæssige nedbryninger.
Jo, snart uanset hvem man snakker med er der en hvis vrede under overfladen, ingen tror på multikulti idiotien.
Kommentar af Rolf Krake — tirsdag 23. december 2008 @ 15:14
Glædelig jul til alle dem der elsker vort land.
Kommentar af Rolf Krake — tirsdag 23. december 2008 @ 15:16
Tak, og glædelig jul til dig Rolf Krake, og lad os så ikke glemme Hans Edvard Nørregaard Nielsens ord om Gudstroen vi har mistet. Den kristne gudstro, der i hædersmanden Grundtvigs udgave også betyder at vi ærer historien, folket og ikke glemmer det danske folks “Gamle testamente”: Den norrøne kultur og dens myter.
Jeg tror Hans Edvard Nørregaard Nielsen har ret i at vores største svaghed er opløsning. Vi bliver nødt til at finde fælles fodslag. Ellers er vi fortabt. Vi må samles om det fædrene levede og døde på. (Og det var, i parantes bemærket, ikke demokrati og abstrakte frihedsbegreber, krusninger på tidernes strøm som de er, det var noget der stikker langt dybere) Tiden er ikke inde til kulturel selvtvivl på alt mellem himmel og jord.
Kommentar af Ulrik — tirsdag 23. december 2008 @ 16:16
OT
PET vil registrere de såkaldte “hate crimes” (jeg foretrækker ordet hadeforbrydelser)
http://politiken.dk/indland/article618968.ece
PET “glemmer” blot, at hadeforbrydelser mod majoriteten helt indlysende også skal registreres. Det kunne være, når der f. eks. danske kvinder bliver chikaneret/krænket seksuelt og samtidig bliver kaldt for “hvide luder”.
Kommentar af Johansen — tirsdag 23. december 2008 @ 16:21
#13.
Johansen
Det glemmer PET, for de går med de samme store skyklapper på, som politikernene.
Har vi nogensinde oplevet, at muslimer er tiltalt for usømmelig, nedværdigende tale til danskere? Nej aldrig.
Derfor er den frihedskamp, vi ikke undgår, alene det danske folks sag.
Vi kommer til at gennemføre den alene – imod det over-Danmark – der nu tramper henover os alle, der vil kule os alle ned og gøre os til slaver for et uvidende nyt befolkningsislæt, der ikke har andet end deres ideologiske religion i hovedet.
Men vi har trodset både regering, politikere og magtfulde værnemagere før, der hørte til overklassen, og vi kan gøre det igen.
Det kostede blod – men det var kampen værd.
falkeøje
Kommentar af falkeøje — tirsdag 23. december 2008 @ 16:38
Quislings, borgerkrig, racister, snart bliver muslimer etnisk udrenset, dæmonisering og atter dæmonisering fra begge hold.
Mangel på proportioner, facts, argumenter, logik, det er det som gør at den her reelle debat ingen vegne kommer.
Kommentar af Thomas Bolding Hansen — tirsdag 23. december 2008 @ 16:43
@JensH
Ja, og støttet af demografien vil den yderligere eskalere.
H.E. N-Nielsen forsøger at redde sin generations renomme.
Men det er for lidt, for sent. Især i forhold til den demografiske udvikling, der for alvor vil afvikle det Danmark, som H.E. N-Nielsen besynger og beklager afviklingen af.
Kommentar af Fiskeøje — tirsdag 23. december 2008 @ 16:44
“PET vil registrere de såkaldte “hate crimes” (jeg foretrækker ordet hadeforbrydelser)”
Så skal Asmaa Abdol-Hamids bror da registreres som en af de første. Han overfalder jo hvide kvinder, der ikke bærer slør. Det kunne søsteren i øvrigt ikke drømme om at tage af stand fra.
Kommentar af Fiskeøje — tirsdag 23. december 2008 @ 16:50
“Jeg vil fastholde min ret til at være her med de værdier, jeg har modtaget.”
Det er jeg helt enig i. Derfor skal halal mad i offentlige institutioner væk og det skal sexistiske religiøse tørklæder på kvindelige offentligt ansatte også. Væk med fordomsfuld religiøs kønsapartheid, væk med systematisk dæmonisering af dansk mad og drikke og skikke og væk med religiøs intolerance på folkeskoler, uddannelsessteder og arbejdspladser. Med religiøs intolerance mener jeg mere præcist de religiøse dogmer der forlanger at vi her i Danmark fjerner vores skikke og traditioner; f.eks. julefrokoster, julefester, julepynt, grisekød og alkohol. Væk desuden med religiøse formørkede regler der lægger ligeværd og lige muligheder for kvinder og mænd for had.
Efterhånden er det flere steder blevet sådan i Danmark at det er dansk kultur og tradition der ikke bliver lukket ind den berømte julenat. Tænk over det.
Kommentar af Janne — tirsdag 23. december 2008 @ 17:01
#18.
Janne
Forklar PET det.
Jeg tror, de er for tykhovede til at forstå en brøkdel, selvom det er logik for høns.
Her skal dansk egenart og dansk nationalitet værnes for enhver pris.
Fremmede må gerne være her, men de skal ikke komme og sætte nogensomhelst grænser for, hvad danskere må og ikke må.
Alt deres afskyelige halal kød, det afskyer vi, det samme deres sorte sække og tørklæder.
Kan de ikke acceptere de betingelser, så er det ud!!!
falkeøje
Kommentar af falkeøje — tirsdag 23. december 2008 @ 17:29
#20.Du sidder godt nok da lige og styrer verdens gang, der bag skærmen, hva falky !Du vil gerne ha permanent Belfast tilstand i Feks. København? For du tror da vel ikke for alvor på at vi kan “lege 1940′erne” igen, sådan lidt: Her er London,meddelelse til arne, victor, agnes osv.
Ellers er det da bare at klø på, du sidder da vel ikke BARE der og venter på at nogen skal gøre noget? Eller ligefrem prøver at lokke nogen letbevægelige sjæle til at begå mord? Du må s.. selv træde i karakter med dine dødspatruljer.
Kommentar af PB — tirsdag 23. december 2008 @ 17:55
-> #16 Thomas Bolding Hansen
“Mangel på proportioner, facts, argumenter, logik, det er det som gør at den her reelle debat ingen vegne kommer.”
Og hvilken retning ønsker du så debatten skal tage?? Mener du måske debatten skulle tage sit udgangspunkt i, hvordan vi dog får løst ‘integrations-problemerne’, og hvor mange milliarder skatteyder-kroner vi yderligere skal ofre hvert år på ‘integrations-projekter’?? Har du overvejet den mulighed, at der ikke findes nogen løsning på ‘integrations-problemerne’, og at den multikulturelle utopi bare ikke fungerer i virkelighedens verden??
Iøvrigt, advarsel, dem som ikke vil have ødelagt deres jul skal undlade at åbne nedenstående link:
http://www.berlingske.dk/article/20081223/danmark/812230363/
Til jer andre: Højsteret igen-igen. Det er simpelthen ufatteligt. Gad vide om højsteretsdommerne bliver rekrutteret blandt Morten Østergårds og Magrethe Vestagers familiemedlemmer??
Kommentar af JensH — tirsdag 23. december 2008 @ 18:00
Først og fremmest en god jul til alle..;-). Dernæst, den Danske stamme vil ikke forsvinde eller blive underkuet. Vi kan kun vokse med modstand, og det er der sker i dag.
Kommentar af Valetta — tirsdag 23. december 2008 @ 18:27
Jeg glemte at sige, at god julelæsning er bogen “The Siege of Malta 1556 ” af Franscisco Balbi di Correggio. Den er lærerig!
Kommentar af Valetta — tirsdag 23. december 2008 @ 18:30
16
Thomas Bolding Hansen
Nu ikke så pessimistisk. Slet ikke her så tæt på jul.
)
Debatten kommer da nogen vegne. I dag er Inger Støjberg f.eks. gået til medierne for at kritisere at stormagasiner har fjernet julepynten.
“Støjberg: Jule-selvcensur i supermarkeder”
h t t p://jp.dk/indland/article1551701.ece
Lidt er også godt.
Kommentar af Janne — tirsdag 23. december 2008 @ 18:31
-> #23 Valetta
“Jeg glemte at sige, at god julelæsning er bogen “The Siege of Malta 1556″”
Det er måske derfor du bruger hovedstaden som ‘nick’. Jeg var nede på Malta forrige år, og vil meget gerne tilbage. En fantastisk historie dette lille land har, og iøvrigt er belejringen i 1556 ikke den eneste gang nationen har prøvet det. Der var også ‘The Siege’ fra 1940-43, hvor mere end 7.000 Maltesere mistede livet. Et temmelig sejlivet lille folk må man sige. Der kunne vi Danskere lære noget hvis du spørger mig.
Kommentar af JensH — tirsdag 23. december 2008 @ 18:38
SF mener at de borgerlige politikere selv har opfundet kritikken af den manglende julepynt, men det kan Uriasposten fortælle noget andet om.
h t t p://jp.dk/indland/indland_politik/article1551881.ece
Kommentar af Janne — tirsdag 23. december 2008 @ 18:38
21. PB
Du kan ikke lide, at der er modstandsvilje i det danske folk.
Du vil helst, at vi skal bøje os i støvet for de halalædende, sække- og tørklædeklædte muslimer.
Det skal en dansker ikke.
Han skal yde modstand, hvadenten den udfarende kraft kommer fra fremmed eller fra hans egen overklasseside.
Den krise, Danmark nu står i, den kommer fra overklassens side, nærmere betegnet fra politikeres og borgerlige topfolks side.
De troede i deres enfold, at arbejdskraft kunne importeres fra muslimsk side, men det er blevet til en horde af arbejdssky elementer fra Mellemøsten, som i dag koster det danske folk mindst 100 mia. kr. pr. år, det samme som en spritny Kattegatbro er anslået til at koste.
Jo flere vi jager ud, jo flere vi eliminerer, jo bedre fremtid vil det danske folk have.
falkeøje
Kommentar af falkeøje — tirsdag 23. december 2008 @ 19:04
16 TBH
jamen så lad os dog høre dine fantastiske guldkorn ?
Løsningen har i jo sjældent men i er satanme gode til at snakke stolpe op og stolpe ned uden at end lette røven fra stolen ved PC-en, lad os dog endelig høre dine løsningsforslag, hvad synes du der er løsningen nu når både folkevalgte og eliten svigter i større og større grad.
Lad os dog endelig høre lidt mere om den vigtige dialog (læs monolog)vigtigheden af at stå fast på egne værdier selv om enhver normalt tænkende Dansker kan se det går i stik modsat retning.
Hvad er en såkaldt borgerligs fantastiske løsning, for jeg vil nok vove at påstå at det er fantastiske sager vi har set de sidste 7-8 år, men snakke er de fantastiske til.
Disse modige mennesker der er ved at opbygge et værn gør i tusindefold mere end jer snakkehoveder…..period !
Kommentar af Whodares — tirsdag 23. december 2008 @ 19:46
Iøvrigt er der vist ingen der har talt om en etnistk udrensning, så mon dog ikke også du lige skulle få styr på Fact (som du så pænt udtrykker det)vi taler om hjemsendelser af de uintegrerbare og kriminelle, der er fandens til forskel.
Kommentar af Whodares — tirsdag 23. december 2008 @ 19:48
#28.21. PB
“Du kan ikke lide, at der er modstandsvilje i det danske folk.
Du vil helst, at vi skal bøje os i støvet for de halalædende, sække- og tørklædeklædte muslimer.”
Vrøvl, jeg syntes tilgengæld at du nærmest higer efter krigstilstand og drab.
Hvis det så endelig var den fase vi befandt os i , var Kim Møllers blog nok ikke det smarteste sted at “folde sig ud”.
Forøvrigt svarede du ikke på det du blev spurgt om i #20.
Kommentar af PB — tirsdag 23. december 2008 @ 20:51
31.PB
Jeg ønsker et frit Danmark, der er rede til at yde samme modstand mod en indtrængende fjende, som vi gjorde effektivt fra medio 1943 til 1945, så vi atter kan se hinanden i øjnene og drage alle de skyldige til ansvar for, hvad de har gjort imod folk og fædreland.
falkeøje
Kommentar af falkeøje — tirsdag 23. december 2008 @ 21:09
Jo Allan tror jo mindst, der bliver etnisk udrensning i Danmark, det var ham, den var mærket på. Jeg skrev udførlige begge lejre.
Men, der er nogle kommentarer ind i mellem her, som kunne give ham mistanken om noget i den retning.
Whodares, JensH, først og fremmest er der den løsning som hedder at lukke grænserne, at stoppe eller minimum formindske indvandringen.
Det er den løsning, vi skal have, og det er den løsning, der skal være bedre og flere argumenter for.
Alt det andet med at rende på gaden og skabe sig tosset, det har jeg aldrig haft den store tiltro til. Jo har gjort det som ren joke, for at tage gas på folk, men politisk rykker det ikke en skid.
Hvis man endelig skal opnå noget med det, skal man være flere hundredtusinde der truer med strejker osv. Og det tog som sagt et par år, selv efter 1940, før det skete. De fleste danskere har langsom antændelses og reaktionstid, og tak skæbnen for det.
Det drejer sig ikke om mod, men om fornuft. Hvis du kalde mig kujon, som skriver hvad jeg mener om muhammad og så meget andet i mit eget navn, så vær min gæst.
Janne:
“Nu ikke så pessimistisk. Slet ikke her så tæt på jul.
)”
Point taken, er vel ved at spolere julefreden, undskylder meget:)
Glædelig jul allesammen! Eller som jeg ville foretrække det, glædelig Midvinter!
Kommentar af Thomas Bolding Hansen — tirsdag 23. december 2008 @ 21:32
Der er i laengden kun to muligheder for os.
Overgivelse eller sejr.
Det er det valg historien har givet os naar vi laeser om andre Folks kamp mod islam.
Jeg er derfor med Falkeoeje. Han maner ikke til modstand for modstandens skyld men til modstand for friheden og vores samfunds videre bestaaen.
De to eller tre sympatisoerer foroven der lefler for det nye herrefolk er velkomne til at flytte til Cairo. Danmark er jo intet.
Eller er det nu alligevel noget?
Kommentar af DanskeriTN — onsdag 24. december 2008 @ 00:34
I sin bog “Mands minde” fra 1999 skrev Hans Edvard Nørregaard-Nielsen :
Gamle prøvede leveregler, hundrede års skik og brug, ja hele det gamle bondesamfunds virkelighedsorientering blev i løbet af en generation kasseret, og selvom jeg ikke var nogen blind tilhænger af det gamle og på mange måder afstumpede, er det indlysende at velfærdssamfundet – trods alle gode hensigter – har gjort Danmark fortræd.
Kommentar af Angantyr — onsdag 24. december 2008 @ 02:14
Når vise ord bliver vendt og drejet-
finder nogle intet- andre finder meget.
Veldfærdssamfunds sylte, multikulturalismens stylte.
God jul til hr. Møller, daner, grønlænder-
og også de gæs, gris og- ænder!
Velbekomme- og fortæl så hvordan det er gået og om dine planer!
Kommentar af Peter Buch — onsdag 24. december 2008 @ 07:18
33
Thomas Bolding Hansen
“Hvis man endelig skal opnå noget med det, skal man være flere hundredtusinde der truer med strejker osv. Og det tog som sagt et par år, selv efter 1940, før det skete. De fleste danskere har langsom antændelses og reaktionstid, og tak skæbnen for det.”
Ja, vi må ruste os med tålmodighed og håb og ikke sortsyn.
Glædelig jul/midvinter til dig.
)
Lad os stå sammen i stedet for at kives.
Kommentar af Janne — onsdag 24. december 2008 @ 09:50
Jeg hører til dem, der ikke mener man spolerer julefreden ved at diskutere emner. Og jeg tror det er for sent.
Al modereret modstand og fortsat forestilling om at ,,Danmark da består,, er for mig at se direkte mangel på evne til at se lidt fremad ud fra realiteterne i dag og historiens lærdom.
Før sidste krig, var der også mange, der ikke troede deres egne øjne. Alle troede de fik tid nok til at forberede sig, osv. bla bla bla.
Det behøver ikke være sortsyn at se realiteterne i øjnene. Det kan derimod være netop en måde at være optimistisk og fremsynet på, ved ikke at sidde og håbe, men rationelt forholde sig til det der foregår, selvom det er meget negativt. Bruge de muligheder der er, fremfor at sidde og drømme.
Jeg tror vores største fjende, er netop denne vægring ved at se det negative i øjnene. Det har det vel været indtil nu?
Faktum er,
-at der ikke er politisk flertal for at lukke grænserne.
-Der er intet politisk flertal for at give EU den nødvendige modstand i indvandrespørgsmål.
-Der er ikke folkelig opbakning bag det faktum at går vi ind i EUROen, så går vi ned sammen med hele Euroland som følge af finanskrisen, med øget sårbarhed til følge.
-Der er ingen folkelig erkendelse af at ,,Integrationen,, er en total fiasko.
-Der er ingen ytringsfrihed i Danmark omkring indvandrerspørgsmål, omkostninger og den muslimske mafia.
-Der er ingen saglig eller lødig dagspresse til at informere befolkningen om den nuværende udvikling i mellemøsten, Europa og verden.
-Den aktive modstand, mod den nuværende udvikling, er vel ca. 2-5% af befolkningen, som bliver chikaneret, hånet og tiet væk.
- God åbenøjet jul!
Kommentar af Solipsisyfos — onsdag 24. december 2008 @ 10:39
Balder spørger: “Hvordan er det hele dog begyndt?”
Tjah, for Danmarks vedkommende kan man blive meget klogere ved at benytte dette link: http://fremskridtdk.wordpress.com/2008/08/10/historien-om-den-overliberale-udl%c3%a6ndingelov/
God Jul.
Kommentar af Karsten Lund — onsdag 24. december 2008 @ 10:43
Glædelig jul allesammen.
Kommentar af magga — onsdag 24. december 2008 @ 11:26
Imponerende scoret af en 58 årig !!!
Hvilket kvindetække !
http://politiken.dk/udland/article619066.ece
Kommentar af Henrik -patriot — onsdag 24. december 2008 @ 11:27
[...] (I, [...]
Pingback af DR holder fast i traditionen med anti-kristne udsendelser omkring Julen » Balder Blog — onsdag 24. december 2008 @ 13:40
Apropos 41:
http://logisksnit.blogspot.com/2008/12/kvantitativ-refrygt.html
Der sker jo små tiltag hele tiden, 24 års reglen, udvisning af kriminelle.
Der findes også et parti som kun vil have et økonomisk samarbejde med EU, så værre er det heller ikke.
Men et glas, der er halvt fuldt er naturligvis også halvt tomt.
Jeg synes bare ikke glasset er helt tømt.
Kommentar af Thomas Bolding Hansen — onsdag 24. december 2008 @ 13:40
TBH.
Vi er bare ikke enige, din metode er den samme som Chamberlains, -Lad os nu bare se og slå koldt vand i blodet-.
Ævl det var en fejl sidst og det er en fejl nu, og alt det gas om forbedringer, lad mig gætte det har vennerne i VKO bildt dig ind ikke, for det store flertal ser ikke forbedringerne tværtimod bliver det bare værre og værre, men ok måske er det ikke så slemt i rigmandsghettoerne endnu ?
Du og de andre biedermeiere vil vente til blodet står jer til anklerne, men så tigger (historisk set)i også “pøblen” om at redde den ære i solgte for profit.
Døm du selv om det er modigt ?
Kommentar af Whodares — onsdag 24. december 2008 @ 14:18
Jeg er nu ingen Chamberlain, jeg foretrækker blot en klokkeklar konflikt, alá Hitler indvanderer Sudeterland.
Jeg mener ikke, det er 100 procent sikkert, at Islam kan udgøre en trussel foreløbig.
Andet end en terrortrussel, og et stort terrorangreb mener jeg ikke, man skal ignorere.
Men reaktionen skal have et fornuftigt forhold til problemets omfang.
Kommentar af Thomas Bolding Hansen — onsdag 24. december 2008 @ 15:08
Islam, hvis dårskaben fortsat overlever og i det omfang den gør det, vil dog udgøre en stigende trussel og er en stigende trussel.
jeg deler dog ikke jeres tidshorisont.
Og for nu er at stoppe muslimsk indvandring, og smide kriminelle og ekstremister ud med hård hånd, fuldt tilstrækkeligt. Hvis vi kunne komme ud af EU, ville jeg gladeligt være med til det.
Til gengæld synes jeg, man skal anerkende de muslimer som ikke er fanatiske og opfører sig pænt.
Som barn voksede jeg op med et had til alle Tyskere, det var småting der gjorde det, enkelte små negative bemærkninger, mine bedsteforældrer der fortalte om de ubehagelige oplevelser under besættelsen.
Jeg gider ikke at hade muslimer, fordi de er født ind en muslimsk kultur. De er individer som os andre og jeg foretrækker at dømme dem fra person til person, i stedet for at de dem alle som et problem.
Kommentar af Thomas Bolding Hansen — onsdag 24. december 2008 @ 15:18
Lad os starte med at smide Anders Fup på porten.
Han meldte os ind i Lissabon cirkus’et uden at spørge os danskere.
Dernæst skal vi melde os ud af EU, der er for mange med ambitioner a’ la’ Hitler.
Hvis vi ved, hvad vi vil, så kan vi også.
falkeøje
Kommentar af falkeøje — onsdag 24. december 2008 @ 15:51
Enig med Falkeoeje.
EU er et statskup i slowmotion, EUSSR er styret af uvalgte Eurokrater og bruger den samme Stalinistiske metode med flytte hele befolkningsgrupper for at nedbryde nationale og sociale sammenhaeng, som vi ser med den muslimske befolkningsgruppe, utalt er sydamerikanerer, inderer, faktisk enhver anden befolkningsgruppe jeg kan komme i tanke om en fra den islamiske ideologi straeber efter at blive en del af samfundet og vil sidde ved samme bord.
Der findes gode muslimer fordi der findes gode mennesker, ikke fordi islam har noget menneskeligt at tilbyde til kaffirs, ligesom Schindler var et godt menneske men en daarlig Nazist, det samme gaelder for islam, resten er dawa og taqqiya, der findes ingen ‘moderat’ islam.
En muslim kan man forstaa, man har mere respekt for en jihadi der proklamere man skal slagtes for dit eller dat end for en Quisling, vaernemager, roedfascist, transnational socialist, multikultifascist og andre der ‘rationalisere’ de ondskabsfulde, ansurde, fjendske, morderiske osv, dem har man god grund til at hade, som lands og folkeforraederer, de fortjener at blive identificeret og staa til regnskab for deres ugerninger, en Nuremberg, det er ikke et spoersgsmaal om hvis, men hvornaar ballonen gaar op, den racistsike multikultiisme med dens diversitete og identitets ideologi, en ondskabsfuld kulturmarxisme der bedoemmer folk udfra deres hudfarve, etnisitet, sexual retning, koen osv, individet er ikke laengere vigtigt, som fascismen/kommunismen/nazismen/socialismen kan det kun fungere med undertrykkelse, censur, mediepropaganda, Orwellske eufomismer, EUSSR lugter langt vaek, intellektuelt bedrag som kultur relativisme der fremmer idioti og stupiditet der samtidig undertrykker fornuften og vaerdinormerne, den undertrykker identiteten i en ondskabsfuld faelde af friktion hvor relativismen proklamerer alle ‘lige’, den kollektivistiske perversitet, tilfoej saa offerideologien der treakker alt og alle ned til det laveste niveau, den politiske korrekthed der ensretter tanker og meninger, igen noedvendig for utopisterne der lever i en alternativ realitet.
“To speak the truth in a world of universal deceit, is a revolutionary act” George Orwell.
At det at reflektere virkeligheden, sige sandheden kan gaa hen og blive tankekriminalitet er et sikkert tegn paa diktaturet og totalitarismens indmarch, den politiske korrekthed er et saadant instrument.
Multikulturalisterne/transnational socialisterne er vores dages Nazister, EUSSR er en del af det.
Vi har ikke laengere ret til vores eget land, kultur og identitet, ejheller nogen andre steder, USA, Australien, Canada, New Zealnad osv transnational socialisterner foerer krig mod befolkningerne, historisk revisionisme, multikultifascisme osv, glem mellem osten og afrika, joederne har heller ingen ret til israel, og heller ingen andre steder, der er os, Danskerne, Europaerne der bliver de naeste joeder, multikultifascismen resulterer uundgaaeligt i folkedrab, krig og katastrofe.
De er udemarket godt klar over hvad de goer, for dem er det masserne, individer taeller ikke, ‘Social engineering’, utopistiske sygelige fantasier.
Hvad der sker alt omkring os har nogle modbydelige perspektiver…
Kommentar af Rolf Krake — torsdag 25. december 2008 @ 01:57
38
Solipsisyfos
Klarsyn og det at se problemer i øjnene behøver ikke at udelukke optimisme.
48
Rolf Krake
Vi har allerede nu en kristen dansk kirke og menighed på tålt ophold i Danmark. I Gellerup mener folkekirken det nu nødvendigt at betale løn (beskyttelsespenge) til en vagt med ‘lokalkendskab’ for at kirken og menigheden kan få lov til at være i fred.
Den danske kirke på tålt ophold lærer sin menighed og dennes børn at det er acceptabelt at lade sig leve på tålt ophold i visse områder af Danmark og at man som kirkegænger må betale beskyttelsespenge. Det er det den danske folkekirke lærer børn i området. At man skal betale penge for at få lov til at være i fred. For mig at se ligner det mafia metode. Folkekirken tier og betaler. Det er for mig at se endnu en god grund til at skille kirke og stad ad. Hverken stat eller kirke skal naturligvis acceptere at trusler og hærværk kun stopper hvis personer fra bestemte grupper og områder får ansættelse og betaling.
h t t p://jp.dk/indland/aar/article1552543.ece
Kommentar af Janne — torsdag 25. december 2008 @ 08:48
Rolf Krake:
Vel talt, jeg kan kun klappe i mine hænder foran skærmen.
Især den om tankekriminlamitet, en åbenlys rigtighed, god vinkel.
Jeg har ikke noget at tilføje.
Men lur mig om ikke TBH. har en anden udlægning, det har han en del af fortiden.
Kommentar af Per N — torsdag 25. december 2008 @ 10:58
49 Janne
“Vi har allerede nu en kristen dansk kirke og menighed på tålt ophold i Danmark. I Gellerup mener folkekirken det nu nødvendigt at betale løn (beskyttelsespenge) til en vagt med ‘lokalkendskab’ for at kirken og menigheden kan få lov til at være i fred.”
Det er som foreskrevet af sharialoven – jiziah beskatning, eller ‘afpresning’, betales der ikke jiziah er jihad legalt, sharia, hvis dele af den bliver lov skal resten foelges af de troende, shariah bank financering for eks lyder harmloest men har legaliseret shariaen for de troende.
islam er statisk, og er ikke meget mere sofistekeret end fastlands pirateri, uproduktiv og svulmer kun gennem berigelse fra plyndring af kaffirs, andenrangs folk.
At sammen ligne kristendommen med islam er som at sammenligne forkoelelse med AIDS, begge er viruser der ikke umiddelbart helbredes, den ene harmloes, den anden doedelig.
50 Per N
Alle de Marxistiske misfostre kommunismen/nazismen/socialismen/fascismen og vores dages markedsfoering som multikultiismen, miljoefanatismen, globale samfund osv bygger paa foelelser, kollektivismens ‘rigtige meninger’, moralsk supremacisme der bygger paa simple populistiske monopoliserede idealer som ‘fred’, ’solidaritet’, ‘red planeten’, ‘ligestilling’, offerideologien ‘de svage’ osv.
Rational taenkning og fornuft taeller ikke, individet taeller ikke men bedoemmes udfra den gruppe det tilhoerer.
Hvordan blev folk Nazister? Hvorfor lod de det ske?
De ser det ikke selv, de foeler sig moralsk overlegne, at de har eneret paa ’sandheden’, de venstreorienterede, multikultiidioterne idag er i samme faelde, de nedbryder vaerdi normerne, det der gjorde det muligt for Nazisterne at tage joederne vaek var politisk korrekthed, folk saa ned i gulvet eller lod som om det ikke skete.
Foelelser versus fornuften.
Det som vi har brug for idag er oplysning, der er tankevaekkende paralleller mellem Nazisterne og vores dages venstrefloej, Walt Disney’s antinazi propaganda film fra 1943 ‘Reason and emotion’ budskab passer paa vores tid og beskriver det intellektuelle bedrag.
Reason and emotion
http://www.youtube.com/watch?v=nvp3zAPraF4
De taenker ikke og bruger heller ikke fornuften, eksperter i retorisk akrobatik og i at artikulere idioti, der er ingen substans eller konstruktiv intelligens, utopi, den intellektuelle fallit, som faar kan de foeres til slagtebaenken, det er kollektivismen maal, uanset hvad de nu kalder sig.
Kommentar af Rolf Krake — torsdag 25. december 2008 @ 17:45
Når jeg læser Rolf Krake´s indlæg igennem så får jeg det billede af EU og Islam frem, som jeg tidligere har skrevet om, nemlig at hvis nogen er hinandens pendanter er det den islamiske ideologi og EU .
Jeg begriber så udemærket at Eurokraterne er begejstrede for at få de Islamiske Middelhavslande knyttet tæt til EU.
Disse europæiske politikere har meget længe siddet og spundet tråde sammen med de muslimske repræsentanter for disse lande – og resultaterne af deres anstrengelser vil snart begynde at vise sig, nemlig fra og med år 2010.
Og stadig findes der alt for mange europæere der ikke aner hvad f.eks. EUROMED er for noget.
Faktisk tror rigtig mange, at det har noget at gøre med medicin.
At det har at gøre med de europæiske landes gradvise omkalfatringer ved hjælp af de megastore befolkninger, hvis gennemsnitsalder ligger mellem 20-25 år, i de islamiske Middelhavslande ved man ikke.
Man aner heller ikke at disse 9,( 10 når Ghadaffi-land regnes med), kun er starten på det projekt, som pø om pø skal udvide EU med landene Subshara.
Men alene dette af få de islamiske Middelhavslande som Partnerlande til EU er stygt nok.
For det kommer til at koste europæerne kassen både menneskeligt, som materielt.
Indtil nu har europæerne, også uden at vide dette gennem en hel del år, årligt sendt milliard store beløb (euro) til vores kommende Partnerlande.
Og dette vil givetvis fortsætte uanfægtet de hjemlige, europæiske økonomiske nedture.
Vi har i virkeligheden gennem mange år betalt en form for Jizya til disse lande og på den måde sørget for de ikke sank helt ned i møget.
Hvad deres islamiske Brødrer i de umådeligt rige Petrolande har ydet for at forhindre dette ved jeg ikke.
Men det er måske en opgave der kun påhviler Kufir.
ANSAMED og PEGASE skulle danskerne begynde at følge med på – foruden at sætte sig lidt ind i EUROMED og EUs FIRE FUNDAMENTALE FRIHEDSSØJLER.
Illussioner er noget vi ikke har råd til at beskæftige os med.
Det burde alle europæere vide.
Kommentar af Vivi Andersen — torsdag 25. december 2008 @ 22:36
>49 50 51 52
Jeg er enig. Men jeg tror en privatisering af folkekirken er en nedlæggelse af folkekirken. Den koster nu ret meget og vil aldrig få den samme indtægt. Derfor tror jeg stadig der er kræfter indenfor kirken, der er naturligt skeptiske overfor Islam. Og jo, de betaler for freden, sandt nok. Men jeg har sagt det før: Fordi enkelte selvfede klaphatte i folkekirken bræger og udbreder sig, så betyder det ikke at alle kirkefolk er enige.
og jeg tror stadig at den kristne tro er vigtig i et evt. opgør med islam.
Med hensyn til optimismen, så må den vel bestå i at netværke med ligesindede, oprette flugtruter og efteretningskanaler, undergrundsgrupper og hemmelig sikring af værdier og kontakter til modtagerlande…
Mod en så omnipotent propaganda fra Islamo-sozi-EUrabia, er det ikke mere muligt at skabe et oprør i gængs forstand. Alt er overvåget og kontrolleret.
Og det vil sige at kommunikationen må starte på et stenalderstadie!
Syret!
Kommentar af Solipsisyfos — fredag 26. december 2008 @ 01:52
Jeg er fuldstaendig enig med 52 Vivi, EUROMED, the Mediterranian Union, ENP – European Neighboorhood Policy, der gaar endnu laengere, EUtopia,,, Precist, illusioner er noget Europaeerne skulle vide bedre end at beskaeftige sig med, de venstreoerienterede har formaaet helt at fortie og disassociere sig med kommunismen, tyranniet i Oest-Europa, den komplette ideologiske fallit USSR, Hitler’s Neuropa visioner, de roede kalder sig selv groenne, socialismen bliver indoktrineret af vaernemagerne i uddannelses systemet, medierne osv.
EU’s struktur, parlament uden dissent som Dumaen, commissionen som politbureauet og dets fremgangsmetoder ligner til forveksling USSR.
Et saadant eksempel der skal faa alarmklokkerne til at ringe er Jacques Barrot, commissioner of Justice, Security and Freedom der goer det absolut modsatte, kalder det ‘en moralsk pligt at tage imod indvandrere, foelgende beslutningen i sommers om at EU skal tage 50 millioner nye indvandrere, Metock dommen, de nye xenofobi love der giver mellem 1 og 3 aars faengsel der traeder i kraft i 2009 applaudere han, EAW – European arrest warrant, dette betyder at EU brogere kan arresteres og slaebes i retten i ethvert andet EU land, forestil at man skriver en artikel der genere en religoes interresse organisation i et andet land der saa retter en klage fra de syge racisme love der gaelder i EU, den slags giver haarrejsende perspektiver hvis Nordafrika er indlemmet i EU, den samme Jacques Barrot haanede Fogh over Metock dommen ved at rejse sig op og proklamere for journalisterne ‘I welcome and celebrate the law’ eller noget i den retning, manden er helt igennem ondskabsfuld efter min mening, Euokraterne er udmaerket godt klar over hvad de goer, alle midlerne til et diktatur eksistere allerede og bliver styrket dag fra dag.
Commissioner of Justice, Security and Freedom,,,, Commissioner of Persecution, Suppression and Enslavement i al sin Orwellske reelle betydning.
Det er vaerd at holde et oeje med et af de vaerste diktatoriske elementer, Jacques Barrot, manden er efter min forstaaelse en ondskabsfuld psykopat.
Vi skal lytte til Tjekkerne, Vraclav Klaus… En anden EU psykopat er kommunisten Cohn-Bendit…
Og helt enig, Danskerne, Europaeerne boer foelge med I ANSAMED og PEGASE for at folege udviklingen og informere sig, saette sig ind i EUROMED, EAD – European Arab Dialogue, ENP, Mediterranian Union,,,
Og som 53 Solipsisyfos oprigtigt siger, netvaerke, snakke med naboer, venner, familie, kolleger, alliere sig med ligesindede, vide hvem der er hvem, starte diskussioner, plante spirer i folks bevidsthed, lave telefonkaeder, og desvaerre, ja, paa stenalder stadiet, holde lav profil, EU er paranoidt og bruger resourcer paa overvaagning, straeber efter internet censur og registrering af individer med blogge osv, det bliver nok saadan paa et tidspunkt at tryksager bringer budskaber rundt, alle har printerer, saa det er at forsyne sig med blaek og papir som en af tingene at taenke paa.
Som udviklingen skrider frem i disse dage, de roedfascistiske Nazi stormtropper, Autonome, Antifa, AFA, roedfascisternes nye preudoproletariat ‘muslimerne’ med det voldelige element roedfascisterne har sukket efter siden 30erne, som de brugbare idioter som de er bliver de brugt som auxilliary mujahedins – Uvidenhed er styrke – De tror selv paa en anden utopi og er stort set forenet i ‘had’ med den islamiske ideologi, had til kapitalismen, vesten, kristendommen, joederne, USA, individualismen osv.
Det kan kun gaa hen og blive en katastrofe.
Infiltreret er politi, PET med Anja Dalsgaard-Nielsen i lommen paa Tariq Ramadan og det muslimske broderskab, de to, Tariq Ramadan og Anja Dalsgaard har putte-nuttet fra Madrid til Krogerup efterskole, ‘lynkarriere paa Syddansk Uni og blev seniorforsker knapt fyldt 30, og de foerste udtalelser var at fortaelle politi, folk og medier at man skal tale paent om terrorister, efter bogen fra det muslimske broderskab.
Naevn ikke fjenden med navn – Er precist et noegle element man ikke skal for at overleve og forsvare sig, at identificere fjenden, ideologien er blandt de allervigtigste for at overleve.
Ordet landsforraeder er naesten tabu i disse dage.
Et tankeeksperiment – Definer landsforraeder.
—
At forestille sig ikke laengere have et land, at man som dansker bare er en etnisk beboer et sted man ingen rettigheder har eller foeler sig fri og sikker, ikke at have sin identitet, folk, kultur, sprog, flag, om det saa er et TransNazi EU diktatur, FN diktatur eller islamisk tyranni er gaetteri men nogen i den retning ligger i udviklingen, tilfoej saa de racistiske aspekt af multikulturalismen, klassekampen er erstattet med racekampen, alle bliver bedoemt fra hudfarve eller etnicitet og ‘ofrene’ og ‘undertrykkerne’ er allerede udpeget, uanset gerning, hvis det fortsaetter som de goer med ideologiske indvandring vil vi alle blive som joederne uden hjemland…
Paa et tidspunkt har vi intet andet valg end at tage vores eget tilbage, simpelthen for at overleve.
Det strider mod EU’s interesser og islams.
Kommentar af Rolf Krake — fredag 26. december 2008 @ 17:23
Afviklingen af folkekirken ser jeg som en del af den kulturudrensning der foregaar – Polemikken er falsk – Det har allerede vaeret oppe og saa vidt jeg ved kan man fratage sig at betale kirkestat, folkekirken er allerede et valg, samtidig er den del af vores kultur, selv som ateist med mere hang til Thor og Odin skulle det vaere noget vil jeg noedig se den afviklet eller forsvinde, ejheller kirkerne, kirkeskibene osv, den er praktisk til at tage sig af de doede, romantiske brylupper for nogen osv.
Folkekirken er under pres, baade fra hjernelamme praester under trolddommen politisk korrekthed og dimmitude, som det traditionelle venstrefloejshad til kravet om udslettelse fra islam.
Kommentar af Rolf Krake — fredag 26. december 2008 @ 17:37
Er der andre løsningfer, end at gå til modstand som for alvor tog fart i 1943.
Anders Fup skal som den første smides ud.
Den venstredrejede opposition ligeså.
En ny overgangsregering af nye modstandsfolk ville være at foretrække.
falkeøje
Kommentar af falkeøje — fredag 26. december 2008 @ 19:09
Falkeoeje, der kommer et tidspunkt hvor der ikke er noget andet valg, netvaerke er vigtigt, det er vigtigt allerede at vaere beredt og vide hvem naar tiden kommer.
The Danish Civil War er en tankevaekkene essay om et muligt saadant scenario, en fiktion der befinder sig i 2013 hvor befolkningen gaar til modstand naar systemet bryder sammen, der er absolut vaerd at laese, et uddrag, men resten anbefales at laese.
http://gatesofvienna.blogspot.com/2007/11/danish-civil-war.html
[...]
April 25 — May 2
Violence continued in a similar manner, with both sides ignoring the calls of the government to cease fighting. Tense confrontations between armed citizens and the police were common, as the militias, already showing increased organization and purpose, disputed the authority of a government that had, they felt, failed so completely to safeguard the security of the country.
Vicious street-fighting throughout areas bordering Muslim ghettos had driven people living in those areas to retreat — Muslims further into the ghettos, non-Muslims out toward solidly non-Muslim areas. This gradual creation of a no-go zone between the combatants only reinforced the sense for some that this was a war, however unconventional. Television crews from around the world streamed into Denmark to report on the situation, almost inconceivable in a Northern European country.
May 3
Taking advantage of the lull in the fighting brought about by the increasing physical separation of the combatants and a day of unusually poor weather, the Danish police and army moved to encircle all substantial Muslim ghettos in the country. Sporadic fighting continued where the state presence was light. Militia leaders insisted on retaining forces in strategic positions and being consulted on developments. TV crews were now camped on both sides of the front line, broadcasting both sides of the unfolding crisis around the world.
May 4
The situation by noon on May 4 had largely stabilized as follows: All major and most minor Muslim ghettoes were now surrounded by an as-yet chaotic mixture of army, police and militia forces. The abovementioned no-go zones, a series of rings between one to three blocks in thickness around each ghetto, were now empty of people, with many of the buildings having been gutted by fire and looting. The political scene was still in flux, it being unclear to what extent civilian leaders retained effective control of the military or police forces, which made few serious attempts to disarm the militias.
[...]
Kommentar af Rolf Krake — fredag 26. december 2008 @ 19:43
#57.
Rolf Krake
Gentagelse af den historie, du giver i dit indlæg, kan undgås, hvis handlekraftige mænd i den civile som den militære sektor i Danmark indser nødvendigheden af et beredskab, der kan indsættes straks efter et voldsomt terrorangreb.
Svaret skal åbne for et opgør, der ikke når at ulme hen, som i den bragte historie.
falkeøje
Kommentar af falkeøje — lørdag 27. december 2008 @ 09:55
#56 falkeøje .
“Anders Fup skal som den første smides ud.”
: Ok, af hvem, hvordan og hvorhen?
“Den venstredrejede opposition ligeså.”
: Igen, af hvem, hvordan og hvorhen?
“En ny overgangsregering af nye modstandsfolk ville være at foretrække.”
: Og igen, hvem skal det så være og hvordan?
Det er nemt nok at sidde der og “lege fantast” bag skærmen men det er måske noget mere brugbart hvis man tager udgangspunkt i vor virkelighed og vore muligheder i (snart) 2009.
Det var stort og fint det der nogen få steder skete under besættelsen 40-45 men det er en totalt anden virkelighed vi befinder os i idag , selvom man self. altid kan finde visse lighedspunkter.
Jeg syntes stadig det er lidt ulækkert at sidde og opfordre andre til “at gribe til våben og starte den væbnede modstand “osv osv.
Dvs. at nogen skulle ligge på tagene og plaffe tilfældigt forbipasserende muslimer ned? Eller udvalgte muslimer skulle opsøges på bopælen og skydes? ligesom i Flammen og Citronen?
Det holder jo ikke en halv meter, det ville ta politi og efterretningstjeneste en halv formiddag at stoppe det.
Kommentar af PB — lørdag 27. december 2008 @ 10:08
58 Falkeoeje,
Scenarioet er spekulation og optimistisk, den er tankevaekkene og giver stof til mere spekulation, det er faktum at islamiske organisationer har vaabenlagre og almindelige folk har ikke nogen skydevaaben, hjemmevaernet er blevet frataget ammunition, det samme i Norge, I Belgien blev alle vaaben indraget i 2006 og enden paa deres liberale vaabenlov, dette er en bevist overordnet politik fra de venstreorienteredes samfundsnedbrydende politiske maal, naar befolkningen frygter staten er der tyranni, naar staten frygter befolkningen er der frihed og demokrati, mht islam er der kun spoergsmaalet om hvor staerke de faar lov til at blive, konflikten er uundgaaelig.
Meget kan undgaas men jeg er ikke saa optimistisk med staerke maend eller ledere overfor EU eller hvordan EU vil reagere, politiet er infiltreret med vaernemagere, medierne foerer krig mod befolkningerne og taleroer for multikultifascisterne, transnational socialister eller hvad vi skal kalde dem.
Militaeret kan man haabe forbliver frit, men selv det er de godt klar over vil staa i vejen for deres ’social engineering’, de taenker i masserne og ikke i individielle mennesker eller retten til frihed og selvstaendighed, EU vil jo have egen haer og nedlaegge nationale haere.
Det er jo deres store ‘project’, mennesker taeller ikke for det EUtopiske kollektivistiske ideal.
Den vensterorienterede tankegang er jo at man skal laegge sig flat ned paa maven i underdanighed med en psykopatisk forestilling om at vi er skyldige og at det er fortjent.
De vil bekaempe enhver forsvars aand – En klumme fra 180 Grader skrevet af Filip Barghamar illustrere precist venstrefloejens tankegang og en af de stoerste forhindringer for frihed og selvforstaaelse og selvforsvar – Den stoerste fjende er ikke muslimerne, de er paa en maade fanget i samme faelde, fra deres synspunkt er det jo forstaaeligt naar de bliver fortalt de er ‘ofre’, afpresning virker, apologeter, multikultiidiotien, den selvhadene og selvudslettene Marxistiske perversitets politik osv – De virkelige fjender er Quislinger, vaernemagerne, redepisserne, multikultifascisterne osv, uden dem ville vi ikke have mange af problemerne, og de virkelige realiteter ville reflektere den maade ting blev ordnet – Ikke den utopiske altruistiske relativisme og alternative realitet de projektere.
Fra:
http://www.180grader.dk/klumme/Hellere_helt_end_offer.php
Dagen efter at en 73-årig mand fra Galten ved Århus blev dræbt af kriminelle umennesker, udkom fem råd fra vicepolitiinspektør Lars Nikolaj Jensen fra Det Kriminalpræventive Råd. Hvis du ikke ønsker at havne i samme situation som den 73-årige, bør du:
1. Lade være med at vise offentligt at du har mange penge.
2. Aldrig have mange kontanter i huset
3. Lade være med at spille helt
4. Selv vise røverne værdierne
5. Være opmærksom på at billeder på nettet kan misbruges
Man kan kort opsummere Lars Nikolaj Jensens råd som værende: Spil din rolle som offer, gør alt hvad forbryderne beder om og lev dit liv i det skjulte. Det er simpelthen for lamt! Især sætningen om at “lade være med at spille helt” vidner om et uværdigt menneskesyn og en direkte nedgørelse af de bedste og mest ædle egenskaber, mennesket kan besidde. Danmark har, i en tid hvor de kriminelle har haft alt for frit spil, virkelig brug for helte. Vi har brug for forbilleder, der kan inspirere os andre. Vi har brug for mænd og kvinder med hjertet det rette sted, der nægter at underkaste sig, og som nægter at være ofre. Mennesker der vil være stærke og ikke svage – være frie, ikke undertrykte.
[...]
Og derudover anbefaler Det Kriminalpræventive Råd altså, at man bør føje forbryderne. At man skal give dem alt, de beder om og gøre, hvad de befaler. Så hvis den gode Lars Nikolaj Jensen, i samme ånd, skulle give nogle gode råd til landets kvinder, der ønskede at minimere risikoen for voldtægt, ville de velsagtens lyde sådan:
1. Skjul din skønhed – benyt evt. en burka
2. Træk gardinerne for, så man ikke kan se, at der en kvinde i huset
3. Lad være med at gøre modstand
4. Tag selv tøjet af, hvis han beder om det
5. Læg ikke billeder af dig selv på internettet
Det holder selvfølgelig ikke i længden. Sådanne råd ville give voldtægtsforbryderne frit spil og udsætte landets kvinder for endnu større fare. At lægge sig på ryggen og give op er det samme som at acceptere det magtspil, som al kriminalitet bygger på, nemlig at forbryderen er den stærke, og offeret er den svage. Men i dét øjeblik offeret melder fra og siger: “Nej! Jeg nægter at spille dit spil. Jeg vil ikke være svag! Jeg vil kæmpe for mit liv og min frihed!” – ja, i dét øjeblik er magtspillet brudt, uanset om forbryderen får held med sit foretagende eller ej.
Kommentar af Rolf Krake — lørdag 27. december 2008 @ 12:19
Rolf Krake
Mon ikke, at der i Hjemmeværnet vil være danske mænd af den rette støbning i det tilfælde, at de skal have ammunution.
Skulle en enkelt stå i vejen, så er det bare ét liv, der skal ryddes af vejen af hensyn til mange.
Og det skulle være mærkeligt, om der ikke i militæret skulle være både mandskab og officerer af den samme støbning som i april 1940, i august 1943 og under resten af Besættelsen.
Ellers skulle jeg kende det danske militær dårligt, både fra ydre og indre kendskab.
falkeøje
Kommentar af falkeøje — lørdag 27. december 2008 @ 15:42