søndag 4. januar 2009
Via Synopsis, der også har en dansk oversættelse. Skarp kommentar af Melanie Phillips på Family Security Matter om mediernes dækning af Israels forsvar – Groundhog Day for the Fifth Column of Malice.
“… UN has been silent about the actual violations of international law by the Palestinians, as pointed out here by Justus Reid Weiner and Avi Bell:
The Palestinian attacks violate one of the most basic rules of international humanitarian law: the rule of distinction, which requires combatants to aim all their attacks at legitimate targets – enemy combatants or objects that contribute to enemy military actions. Violations of the rule of distinction – attacks deliberately aimed at civilians or protected objects as such – are war crimes.
Furthermore, say Weiner and Bell, Israel actually has a legal duty to take action against Hamas under the Genocide Convention:
In carrying out their attacks on Israeli Jews as part of a larger aim to kill Jews, as demonstrated by the Hamas Covenant, many of the Palestinian terrorists are also violating the Convention on the Prevention and Punishment of Genocide. Under Article 1 of the Genocide Convention, Israel and other signatories are required to ‘prevent and punish’ not only persons who carry out such genocidal acts, but those who conspire with them, incite them to kill and are complicit with their actions. The Convention thus requires Israel to prevent and punish the terrorists themselves, as well as leading figures that have publicly supported the Palestinian attacks. Article 2 of the Convention defines any killing with intent ‘to destroy, in whole or in part, a national, ethnical, racial or religious group, as such’ as an act of genocide.
But for exercising its legal duty in accordance with international law, Israel is condemned and told to stop… whenever Israel defends itself militarily, its response is said to be “disproportionate.” The malice, ignorance and sheer idiocy of this claim is refuted here comprehensively by Dore Gold, who points out that Israel’s actions in Gaza are wholly in accordance with international law. This permits Israel to launch such an operation to prevent itself from being further attacked. Moreover, it defines ‘disproportionate’ force as when
force becomes excessive if it is employed for another purpose, like causing unnecessary harm to civilians.
But Israel has demonstrably not been targeting civilians but Hamas terrorists. Despite the wicked impression given by the media, most of the casualties in this operation have been Hamas operatives. Even Hamas itself has admitted that the vast majority of sites Israel has hit were part of their military infrastructure. UNRWA officials in the Gaza Strip have put the number of deaths at 310, of whom 51 were civilians. The rest were Hamas terrorists.
Certainly, some civilian casualties are regrettably inevitable in any such situation – but particularly so in Gaza, since Hamas has deliberately sited its terrorist infrastructure amongst the civilian population.
Those who scream ‘disproportionate’ think – grotesquely — that not enough Israelis have been killed. But that’s in part because Israel cares enough about human life to construct air raid shelters where its beleaguered civilians take cover; Hamas deliberately stores its rockets and other apparatus of mass murder below apartment blocks and in centers of population in order to get as many of its own people killed as possible as a propaganda weapon…
The disgusting fifth column in the Gaza conflict, however, is – as ever – the western media. It was telling to witness the sight of British TV camera crews heading out to Israel on Saturday night. The point was that they weren’t already there – because their editors had not thought it necessary to send them to cover the resumed rocket attacks on southern Israel. Indeed, hardly anyone in Britain is aware that Israel is only now finally responding to some 6,000 rocket attacks since 2001, with a 50% increase after Israel withdrew from Gaza in 2005. British journalists were only dispatched to the battle zone when Israel finally retaliated – because, appallingly, it is only Jewish violence that is ever the story.
As a result, Israel is painted – wholly unjustly and untruthfully — as the aggressor. The ineffable BBC reported in radio bulletins on Saturday that Israel’s attack had “put back the chance of peace in the region.” Most sane people would think that the reason peace in the region had been put back was that Hamas was continuing to wage aggressive war…
The main story is “disproportionate” Israeli violence… What other country would treat its enemies in its own hospitals – which Israel does routinely with Palestinians from Gaza — even when they are wounded as a direct consequence of their own side trying to murder yet more Israelis? What other country would provide or enable the supply of electricity, gas and other essentials to people who use such facilities to continue trying to murder as many of its citizens as possible?… Yet it is Hamas that is refusing wounded Gazans access into Egypt for treatment…”
The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/wp-trackback.php?p=6443
48 kommentarer »
RSS af kommentarer til dette indlæg.
Skriv en kommentar
Linjer og afsnit brydes automatisk, e-mail-adresse vises aldrig. Tilladt HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>











Fint indlæg. Right on the money. Venstrefløjens største synd er den manglende støtte til sekulære, demokratiske, mindretals-venlige Israel. Det eneste land i Mellemøsten, hvor du må dyrke Islam og opsøge Islam-kritik. Det eneste land i Mellemøsten, hvor du må konfrontere homoseksualitet og adoptere uanset om din partner er af eget eller samme køn. Det eneste land i Mellemøsten, som rent faktisk viser skyggen af bekymring omkring civile ofre. Det eneste land i Mellemøsten, hvor journalister kan operere (nogenlunde) frit.
http://eustonmanifesto.org/the-euston-manifesto/
Kommentar af WilliamJansen — søndag 4. januar 2009 @ 14:05
Faktisk er Hamas´s krig mod Israel jo blot en del af en anden langt større racistisk islamisk krig mod hele den ikke-muslimske verden.
Alle de venstreorienterede herhjemme, der åbenlyst støtter denne fascistiske islamistiske bevægelse og dens morderiske mål, bør huske, hvordan det til alle tider er gået for mennesker, der sælger sig selv til ondskab og tyranni.
Jeg siger ikke mere, men resten kan eventuelle Hamas-sympatisørere sikkert tænke sig til. De burde skamme sig.
PS. Mine tanker går til de to israelere, som blev skudt af en klam lille palæstinenser i rosengårdscentret forleden. Jeg har hilst på de israelske sælgere og de er udmærkede mennesker. Det samme kan man ikke sige om de palæstinensere, som Odense i sin grænseløse naivitet har givet husly i den elles så skønne fynske hovedstad.
Kommentar af Mackety — søndag 4. januar 2009 @ 14:06
Venstrefløjens største synd er den manglende støtte til sekulære, demokratiske, mindretals-venlige Israel. Det eneste land i Mellemøsten, hvor du må dyrke Islam og opsøge Islam-kritik. Det eneste land i Mellemøsten, hvor du må konfrontere homoseksualitet og adoptere uanset om din partner er af eget eller samme køn. Det eneste land i Mellemøsten, som rent faktisk viser skyggen af bekymring omkring civile ofre. Det eneste land i Mellemøsten, hvor journalister kan operere (nogenlunde) frit.
Kommentar af WilliamJansen — søndag 4. januar 2009 @ 14:06
Det her er langt mere end islams krig mod verden.
I Danmark er det her danske socialisters krig mod dem, de hader. Havde venstrefløjen ikke støttet hamaSS – og havde den ikke fyldt Danmark op med krigeriske arabiske bistandsklienter, så havde alt set anderledes ud.
Problemet er ikke hamaSS. Problemet er den aidsbefængte danske socialisme. Tilsvarende i andre vestlige lande.
Mvh. Børge.
Kommentar af Børge — søndag 4. januar 2009 @ 14:38
@ Børge: Hvordan fanden bliver ekstrem og Islam Danmarks indvandrings-politik venstrefløjens ansvar?
…hvem var statsminister fra 1982 til 1993, mens det flød ind med indvandrere og flygtninge?
…hvem blokerede for askaffelsen af blasfemi-paragraffen?
…hvem pissede den danske befolkning op og ned af ryggen ved midt under Muhammed-krisen at erklære at afbrænding af Koranen var en forbrydelse i Danmark som ville føre til arrestationer?
…og hvem var det lige der støttede 1400 års Islamisk rædselsregime i Afghanistan bare fordi det var oppe mod den i sammenligning bagatel-agtige fare som 70 års kommunisme (forlængst afdød) udgjorde?
…hvem var det der gik ude om kongressen for at sælge våben til Irans teokrati? Brød loven for at sælge våben til det iranske teokrati?
…hvem var det der udnyttede 9/11 til en årelang kampagne for Islam-apologi, som blev indledt med ordene ‘Islam is peace’ udtalt før de sidste lig var bjærget?
…hvem af de to kandidater ved det seneste amerikanske præsidentvalg var selverklæret Islam-beundrer?
…hvilken kendt blogger distribuerede selvsamme selverklærede Islam-beundrers biografi?
…hvilken kommentator, hvis navn starter med B, erklærer at ‘problemet er ikke Hamas’, og prøver at lede opmærksomheden væk fra Hamas til fordel for at fokuser på sekulære, demokraters virke?
Kommentar af WilliamJansen — søndag 4. januar 2009 @ 14:56
@ 2 Børge.
Det handler lige så meget om olie som om socialistisk naivitet, det handler om Europas afhængighed af arabisk olie, især de store industrisamfund som Frankrig(ludernationen), Tyskland(genforeningsnationen), England(imperietaberne), resten af EU, alle er de til salg for en plads i den socialistisk/borgerlig dans om palamentspladserne, de høje lønninger, fine titler, overdreven vellevned, som bliver skabt for sandfolkets guld.
Israel? Israel er et spil for Galleria Humania(man er vel et ordentlig menneske) selv om der sku altid og til alle tider har været problemer med de besværlige jøder(citat Stalin).
Alle europas politikere ved, at hvis mellemøsten kommer til at stå i brand, falder hele EU sandslottet sammen – men er i grunden det værste, der kan ske?
Kommentar af Bodil — søndag 4. januar 2009 @ 15:16
Der mangler et lille DET i sidste linie(sorry).
Kommentar af Bodil — søndag 4. januar 2009 @ 15:18
Forøvrigt også et R i parlament – nå I finder sku nok ud af det.
Kommentar af Bodil — søndag 4. januar 2009 @ 15:21
Da jeg læste dette indlæg, kunne jeg ikke lade være med at tænke på vor egen Per Stig Møller.
Kommentar af Cykelsmeden — søndag 4. januar 2009 @ 16:02
En vidunderlig kommentar til Per Stig Møllers intelligens og moralske habitus. Mon Melanie Phillips kender lusen?
Hr Møller, hvor mange Arabere går der på én Israeler? Med lidt mere dansk støtte til Gaza/Hamas og Det Arabiske Initiativ kan du sikkert nå din så højlydte ønske om proportionalitet. Man væmmes ved din tankegang men glædes over at humanister andre steder gennemskuer hvor sølle du er sammenfattet i ordene ´disproportionate’ think – grotesquely — that not enough Israelis have been killed
Kommentar af Pesodym — søndag 4. januar 2009 @ 16:18
Ja Bodil, du høre ikke ire(a)tion fra mig, jeg laver dem tit og word`s abc kan ofte ikke se, ingen forslag kommer op.
Som vanlig er Atlats på gaden i NY. det er et sammenrend af alt der er fanatisk og utilfredse mennesker der ikke kan finde noget fornuftig at foretage sig, såsom at passe sit arbejde og familie, de har et fantastisk behov for at skrige, samt at være en del af flokmentaliteten, disse menesker mener at de får udløsning for deres indre spændninger, logik og almindelig fornuft er udenfor deres verden, rage boy, er lige hvad det er.
Kommentar af Per N — søndag 4. januar 2009 @ 16:20
-> 1 og 2:
Det er skam meget svært. Vi ved ikke selv, at vi er fascister, eller at vi har solgt os selv, eller for den sags skyld at vi har fyldt Danmark med noget som helst.
Hvis I sætter sådan pris på selverkendelse kan jeg måske anbefale jer at udvide jeres bekendtskab med f.eks. Axel Reitz, i modsat fald må min anbefaling desværre blive: færre skældsord og bedre forklaring.
Kommentar af Scavenius — søndag 4. januar 2009 @ 16:25
Bodil
Man tror jo altid, at andre husker, hvad man har skrevet tidligere. Men det gør vi jo ikke. Af gode grunde.
Ingen har mere end jeg skrevet om europas afhængighed af olien. I starten af irakkrigen var et almindeligt argument jo, at USA gjorde det for olien. Det er rigtigt: De gjorde det for den afstumpede lillebror eu, der aldrig har kunnet lave andet end lort. USA kunne sagtens klare sig uden olien fra mellemøsten. Europa kunne ikke.
Uanset hvad, kan det hele føres tilbage til socialismen. Uden socialisme havde vi haft A-kraft, og dermed elektricitet og opvarmning uafhængig af arabernes olie. Herude på landet havde vi haft jordvarme og andet for længst, havde det ikke været for Auken.
Socialisterne har uanset om de har været i regering eller ej haft magten til at overstrømme Danmark med abeagtige erobrere.
Jeg gider ikke argumentere mere for dette indlysende faktum end jeg har gjort. Slut herfra. Socialismen er menneskehedens aids. En religion der baserer sin godhed på tyveri, undertrykkelse og folkedrab er ikke at betragte som andet.
Danskerne og resten af det bøssoide vesten har hele ansvaret.
Mvh. Børge. (Mod godhed (for andres penge) kæmper selv guderne forgæves.)
Kommentar af Børge — søndag 4. januar 2009 @ 16:56
Sorry, henvisningen før skulle lyde:
“-> 1, Mackety og 3, Børge:”
Moderationen kom tilsyneladende i vejen for præcisionen.
Kommentar af Scavenius — søndag 4. januar 2009 @ 16:59
-> 10, Per N: Hvem/hvad er “Atlats”?
Kommentar af Scavenius — søndag 4. januar 2009 @ 17:22
->11 og 13.
Du forsøger dig hele tiden med at moderere andre. Ved du hvad? Jeg er bedøvende ligeglad med din moderation.
Mvh. Børge.
Kommentar af Børge — søndag 4. januar 2009 @ 17:23
-> 15, Børge:
Hallihallo, i 13 rettede jeg nu bare mig selv.
Ang. 11 indrømmer jeg gerne, at jeg skriver for langt og knudret. Essensen er det sidste, jeg gentager det gerne:
Skældsordene overskygger forklaringerne.
Kommentar af Scavenius — søndag 4. januar 2009 @ 17:32
Scavenius:
Atlas Shrugs / Pamela Geeller.
http://atlasshrugs2000.typepad.com/
Kommentar af Per N — søndag 4. januar 2009 @ 18:04
-> 17, Per N: Tak.
Kommentar af Scavenius — søndag 4. januar 2009 @ 18:12
Selv tak, læg mærke til at hun er udnævnt til (et par dage siden)
GRANDE CONSERVATIVE BLOGRESS DIVA
Kommentar af Per N — søndag 4. januar 2009 @ 19:23
Israel har mistet 1176 mennesker siden September 2000. over 2/3 dele af disse er civile, selv mange af dem som er opført som IDF tropper var på orlov, eller er dræbt under omstændigheder, hvor de hverken var kæmpene eller bevæbnet.
Palæstinenserne før konflikten nu havde ikke fået dræbt over 5000 siden september 2000. De tab gennem interne kampe mellem Hamas og Fatah har det med ryge med. Over halvdelen af deres tab er kombatanter, men det bedes bemærkes at 95 procent er mænd, og skellet mellem kombatant og civil er noget svær at sætte i deres tilfælde. Tilliden til deres rapportering af tab bør ikke være fuldkommen, den er ofte beregnet ud fra vidneudsagn, ikke faktuelle tab.
Så Israel fører på antal dræbte, men hvis disproportion er et parameter, burde det også være det, når der er disproportion i mellem civile tab.
Selvmordsbombere og raketter er velkendt, men mange israelere er blevet dræbt med kyniske nedskydninger, alá dem vi så i Mumbai.
Israels tab.
Palæstinensiske tab
Kommentar af Thomas Bolding Hansen — søndag 4. januar 2009 @ 19:46
Det var satans jeg er enig i nr 4, for de såkaldte borgerlige/liberale er præcis lige så betændte, glem ALDRIG hvem som begge gange har skreget på ekstra arbejdskraft (oversat fra borgerligt sprog altså BILLIG arbejdskraft og helst så mange så de falbyder sig for brødkrummer)nemlig Erhvervstoppen cremen af de borgerlige/liberale.
Socialismen kan få skyld for en del, men lige i dette er de borgerlige/liberale mindst lige så skyldige, ja måske endda mere end det, for hvor socialisterne tit handler ud fra naivitet, ja så gør blå stue det ud af REN grådighed.
Vi skal meget meget langt tilbage, selv før min tid før Borgerlige var nogen der havde troen på gud konge og fædreland, numere hedder det KR EURO og Dollars, ikke nødvendigvis i den rækkefølge !
Kommentar af Whodares — søndag 4. januar 2009 @ 20:04
Jeg vil så sandelig håbe at tabstallene er disproportionelle. Det ville være en tragedie, hvis der døde lige så mange israelere som palæstinensere, på samme måde som det ville have været en tragedie, hvis der ikke havde været et disproportinelt forhold mellem antallet af tyske døde og amerikanske døde i 1945.
Og faktisk ville det også være en gigantisk tragedie, hvis ikke der var et disproportionelt forhold mellem antallet af talibanere dræbt af danske kugler og antallet af danske soldater dræbt af talibankugler.
Disproportionalitet er en smuk ting, der for alvor kommer til sin ret i krigstid. Også i Gaza er disproportionalitet til fordel for Israel en ualmindelig smuk ting, medmindre selvfølgelig at man er en rødfascist. Men ærlig talt, så rager det mig, hvad danske rødfascister mener om noget som helst.
Jeg er iøvrigt helt enig med Børge. Jeg har selv for nogle år siden beskrevet socialismen som en AIDS-virus der bereder vejen for den islamiske forkølelse.
Islam ville ikke være en trussel, hvis det ikke var fordi socialismen står på sidelinien og hepper, nøjagtigt som de har heppet på hver eneste fascistiske ideologi gennem tiden, uden undtagelse.
Islam skal udryddes fra jordens overflade, jovist, men socialismen er så afgjort den største trussel mod Vesten. Hvis Vesten skal have en chance, er socialister sku nødt til at komme til fornuft og erkende at de bogstavelig talt har taget fejl i ALT, i de sidste 150 år.
Se for fanden at komme til fornuft i socialister, inden det er for sent.
Kommentar af Mackety — søndag 4. januar 2009 @ 20:12
Stor tak til Søren Espersen for at tone rent flag på dr tidligere i dag og i disse udtalelser mod udenrigsminister Per Stig Møller:
http://politiken.dk/politik/article622872.ece
Kommentar af Johansen — søndag 4. januar 2009 @ 21:09
“Den danske regering skal helt tydeligt melde ud, at der skal være en våbenhvile nu”, siger Jeppe Kofod, Socialdemokraternes udenrigsordfører til Fyens Stiftstidende. Der er samme holdning hos SF og De Radikale.
De tre partier forstår ikke at en våbenhvile skal være gensidig. Hvis Israel stoppede kampen mod Hamas nu, ville Hamas erklære sejr, og alle muslimer ville juble. Og den sædvanlige bomberegn over Israel kunne fortsætte.
Kampene vil ophøre lige så snart den ansvarlige for konflikten, Hamas, erklærer, at man ønsker våbenhvile og forhandlinger med Israel. Hamas skal til forhandlingsbordet og anerkende Israel, eller Hamas skal fjernes.
De, der lægger pres på Israel nu, støtter reelt Hamas og dermed kampens fortsættelse.
Kommentar af Niels P. — søndag 4. januar 2009 @ 21:42
#24
wauv..jeppe kofod kan lige holde snitterne væk fra småpiger i 5 minutter, så han kan kommentere om krigen for socialakrobaterne
- umådeligt svært at tage noget som helst seriøst der kommer fra den front..han burde skride tilbage til Bornholm og pakke sild (fisk altså, ikke pigebørn)..
Kommentar af Onion — søndag 4. januar 2009 @ 22:08
Glimrende, Mackety. Disproportionalitet ER en smuk og nødvendig ting.
Og ja, Johansen, Per Stiv Øller er en skandale, en svagpisser, en lille skvattet bibliotekar, i stand til at lære telefonbøger udenad, men uden rygrad eller selvstændig tankegang.
Kommentar af Kimpo — søndag 4. januar 2009 @ 22:27
@25 Onion
Den eneste grund til at hører på Socialdemokraterne, er hvis man er i tvivl om noget, så lyt til Socialdemokraterne, og ta’ straks det modsatte synspunkt, det virker hver gang, for det viser sig altid, at de tager fejl.
Nå, ham der silde-udpakkeren er ligegyldig, nå-ja det er de øvrige Socialdemokrater også, MEN jeg undre mig over hvorfor jødehader uLykketoft ikke er blevet trukket frem og støvet af???
Moskè han stadig jublende render rundt med et Hamas flag i Gellerup???så de vanvittige SUT-SKO referenter ikke kan indfange ham blandt FUT-SKO afbrændnings mudderfolket!
Hvem ved??
NEJ..NEJ…det er ikke fordi jeg ønsker, at hører på hans jødefobi-uLykketoft’s hadske udtalelser, jeg kan bare ikke forstå, hvorfor jeg er så heldig IKKE at skulle belæmres med hans bræk!
Jeg tror jeg spiller lotto, heldet må være med mig ….
Kommentar af li — søndag 4. januar 2009 @ 22:43
#27 Li
Rolig nu, du skal nok høre fra lykketoft.
Lige så snart han er færdig med at fabrikere letantændelige israelske flag, som skal omdeles gratis til de voldsparate jødehadere fra mellemøsten…undskyld…gellerupparken, så skal han nok stikke snuden frem. Jeg vædder 10 kr. med dig, at han er på skærmen i morgen, forarget, rødmosset af raseri og indignationen spruttende ud af ham..tv2news og go aften danmark ligger lige til venstrebenet…måske også et lille radioklip fra p4…
Kommentar af Onion — søndag 4. januar 2009 @ 22:57
jeg glemte helt..
uffe ellemandslingen og skvatmåsen bonnichsen (tidligere pet-dyr) har også været tavse…måske planlægger de en fælles kampagne sammen..en åben koncert på Rådhuspladsen hvor de hånd i hånd synger “losing my religion” af REM..
Kommentar af Onion — søndag 4. januar 2009 @ 23:10
Ang. 12, Børge og 22, Mackety:
Så er vi der igen. I går foreslog nogen, at hvis man ville forbrydelserne til livs kunne man bare afskaffe politiet. Et indlysende tankespring – intet politi, selv ikke en negativ mængde politi gør forbrydelser lovlige. Den eneste måde at afskaffe forbrydelser på, med et snuptag, det er at afskaffe den relevante lov. Det lærte USA’nerne 1920-33.
Som nævnt, vi er der igen: To højvelbårent velærværdige kommentatorer beklager sig ovenfor i tråden over, at fattigfolk helt uden pli tillader sig at stemme til venstre for midten blandt folketingets kandidater – og at de har gjort det i 150 år! Ublu skældsord og i mine øjne noget letfangede ansvarstilskrivninger synes at flyve i luften, men skal vi komme videre må vi tage fat i sagens kerne: socialismen.
At nogen har gjort det til deres livsværk at agitere for at de mere økonomisk velbjærgede medborgere med lov i hånd skal tvinges til at dele noget af deres overflod kan selvfølgelig virke hårdt, når man selv hører til den således ramte gruppe, men er det da ideologiens skyld? Eller er det dens støtters skyld? De gør vel bare som de har fået besked på, nemlig stemmer efter deres overbevisning.
I mine øjne er der således kun en “løsning” på miseren: Fratag fattigfolk stemmeretten.
Tak for opmærksomheden.
Kommentar af Scavenius — søndag 4. januar 2009 @ 23:25
@Scavenius
Faktisk er jeg lige nu ligeglad med om der er en vensterfløj eller en højrefløj, når vores fremtid i alle henseender er truet af en mærkværdig idelogi som iSLAM, der kun bringer vold og undertrykkelse med sig.
Hverken du eller jeg vil eksistere hvis iSLAM for magt, tænk på det.
Hvordan gik det Iran?
Og med den hastige import af hjernevaskede iSLAM opfostrede uuddannede personer fra børne overproducerenede tilbagestående lande, hvordan skal vi så overleve, når vensterfløjen ønsker dem til i talmæssigt uhæmmet størrelser(fri indvandring) til landet og tilmed vil krybe og beskytte dem med særrettigheder og “forståelse” for deres medbragte dræber-idelogi?
Husk på kun 3% kan undertrykke et helt land, hvis metoderne er voldelige nok, gulag-straffelejre kan igen opstå, med vensterfløjens velsignelse!!
Nogle af os har kun hørt om rædsels idelogierne nazismen og nogle har oplevet 1989 “murens” fald, men ingen af os har oplevet iSLAM grusomheder endnu, men det kommer, hvis ikke også vensterfløjen vågner op.
Tro mig.
Bekæmp iSLAM først, ellers er det ligegyldigt at skræppe op om velfærd, som en hvis papegøje Helle!
Kommentar af li — søndag 4. januar 2009 @ 23:55
@li:
Iran gik det vel nærmest som Cuba – mig bekendt lignede forhistorierne også hinanden.
Jeg er ærlig talt mere bekymret over hvordan det en overgang gik Cambodia. Og dem der måtte rykke i den retning her i landet ser jeg, rigtigt, også iblandt muslimer, men ikke mindst blandt dem, der opfatter DF som et “arbejderparti”.
Og så må jeg sige at jeg (stadig) lider under den overbevisning, at det ikke er dem der kommer hertil, der er de rabiate af muslimerne. Det er snarere det vi gør dem til – og endnu snarere det vi gør deres børn til.
Muslimerne beskyldes for at have tilført vores samfund en voldideologi, mig forekommer det at den var her i forvejen.
Kommentar af Scavenius — mandag 5. januar 2009 @ 00:17
32:
” Og så må jeg sige at jeg (stadig) lider under den overbevisning, at det ikke er dem der kommer hertil, der er de rabiate af muslimerne. Det er snarere det vi gør dem til – og endnu snarere det vi gør deres børn til.
Muslimerne beskyldes for at have tilført vores samfund en voldideologi, mig forekommer det at den var her i forvejen.”
Det kan være at jeg er lidt sinke idag, MEN den skal du venligst uddybe, og spar mig for døds kultens offer rolle.
Kommentar af Per N — mandag 5. januar 2009 @ 11:09
Scavenius:
Som en lille hjælp, vil jeg forlange! at du læser Atlas
The War on the Jews.
Ellers er det lige meget.
http://atlasshrugs2000.typepad.com/atlas_shrugs/
Kommentar af Per N — mandag 5. januar 2009 @ 11:32
@ PerN, du skriver: Som en lille hjælp, vil jeg forlange! at du læser Atlas- The War on the Jews. Ellers er det lige meget.
WJ: …og der fik PerN sin undskyldning for at løbe vrælende væk fra debatten.
Hvis du ikke har læst…, så gider jeg ikke debattere dig.
Kommentar af WilliamJansen — mandag 5. januar 2009 @ 11:53
Hør lige Wiljammer, er det pay back fra sidst? ! men det er ok, jeg vil dog sige at du venligst holder dig væk fra debatten mellem Scavenius og mig, han er sikkert istand til at klare det selv.
Kommentar af Per N — mandag 5. januar 2009 @ 15:26
-> 32, Per N:
Det første ved jeg virkelig ikke (
), men jeg er da selv dansker, vokset op her og ved, hvad folk lagde vægt på i ungdommens år, og det før der var særlig mange indvandrere. Men også, hvad der synes at gøre indtryk, både socialt og seksuelt. Det bliver lige sådan meget vanskeligt for jer at give indvandrere fra mellemøsten ansvaret for hele det kulturelle aspekt, voldsfilm, death metal, ja alene hele rock-bølgen. Endelig kan jeg umiddelbart nævne hele kampsportsmiljøet, det kan være uendelig defensivt blandt voksne, men det er ikke blandt teenagere, heller ikke overfor folk, som åbenlyst intet kender til det.
Men self, også selvom din formulering er lidt mærkelig, så læser jeg gerne på sitet, jeg sad også i går og lovede mig selv at se at få læst Rands bog.
Ellers noget?
Kommentar af Scavenius — mandag 5. januar 2009 @ 17:05
“Det første ved jeg virkelig ikke” og så rabler du der udaf…..
hvad helved er det du skriver, der er jo ingen sammenhæng, mening, med dit skriveri, sidst… hvem har bedt dig om at læse en bog, ikke herfra, du kan vist ikke se forskel på Ayn Rand og Atlas Shrugs, jez en åndspygmæ at diskutere med, men tak for “ellers noget” nææ jeg tror ikke der ellers er noget.
Kommentar af Per N — mandag 5. januar 2009 @ 18:05
Tja Mack og Børge.
Som sagt socialismen kan få skyld for meget, en del endda med rette, men ærligt talt kære venner hvordan synes i liiige de liberale opfører sig, de er jo for satan endnu mere forhippet på at få vores land oversvømmet med uintegrerbare indvandrere, ganske som sidst, så jeg siger igen denne misærer må borgerlige og liberale æde sin del af skylden for også, og igen jeg har lettere ved at tilgive naivitet og dumhed end simpel grådighed, og liberale og borgerlige er i fuld gang med at ødelægge dette land af REN grådighed, buhuu nogen tager noget af vores så vi “kun” har 2500000 “tilbage” at leve for, buhuhu hvor urimeligt (ja godt nok fik vi uddannelsen og goderne med for skattepengene men buhuhu alligevel..Gudfader ! )og ja S/R(Radikale er jo sådan set et MEGET liberalt parti) fortsatte sådan set bare det I borgerlige og ypperlige liberale SELV havde sat igang, og nu prøver i bekvemt at stå ved håndvasken, det er sgu for ynkeligt, især når i INTET har at lade socialisterne at høre mht uintegrerbare muslimer, i startede jo for fanden importen(men den del er måske streget ud i det borgerlig/liberale manifest)og nu prøver i gudhjælpemig at tørre hele regningen af på socialisterne helt ærligt.
Tilpas må være nøgleordet, tilpas meget socialisme, tilpas meget borgerlighed, tilpas meget fædrelandskærlighed, og jeg tilstår gerne at jeg er blevet fædrelands-fundementalist, men det er sgu ud fra at BÅDE socialister og latterlige liberale er i fuld gang med at ødelægge dette land, og det har de snart arbejdet sammen om i små 50 år, plus minus et årti.
Og skal jeg være hudløst ærligt (også ved at kigge lidt rundt i verden især USA)anser jeg liberalister 100% gange mere farlige for landet end socialister, for som sagt naivitet kan man jo blive klogere, grådighed fører 99 ud af 100 gange bare til endnu mere grådighed.
Kommentar af Whodares — mandag 5. januar 2009 @ 20:09
>Whodares
Forskellen på dig og mig er, at hvor du ser liberale, ser jeg blot flere socialister. Socialister der skjuler sig bag en liberal retorik, bevares ja, men socialister ikke desto mindre.
Jeg har sagt det før, men skal gerne skære det ud i pap. DER ER IKKE NOGET LIBERALT PARTI i det danske folketing. Hvad der i stedet er, er otte socialistpartier i forskellige nuancer af rød.
Snakker vi enkeltmedlemmer af folketinget, så vil jeg mene, at der er en enkelt, EN enkelt, nemlig Søren Pind, der med en vis ret kan beskrives som liberal. Derudover er der max to, der med nogen ret kan beskrives som konservative, nemlig Søren Krarup og Jesper Langballe.
Bemærk venligst at Søren Pind og Søren Krarup kommer udmærket ud af det med hinanden. Det er der en grund til. De er nemlig begge to borgerlige.
Status? Tjaa, status er, at der så vidt jeg er orienteret, er 3 borgerlige folketingsmedlemmer og 176 socialistiske.
Jo, jo, der er måske en halv snes mere, der aspirerer til på et eller andet tidspunkt måske muligvis at træde ind i den meget lille borgerlige kreds, men selv hvis disse skulle tage skridtet, ændrer det ikke meget på ligningen.
Vi lever i et land, hvor den borgerlige opposition til det socialistiske tyranni, er stort set ikke-eksisterende.
Hvis du iøvrigt havde begreb skabt om begreber, ville du vide at den liberale er den lille mands bedste ven, mens socialisten altid kun har tjent magten. Hvor socialisten straffer det arbejdende folk med verdens højeste skatter og samtidig sælger landet til dets fjender, betragter liberalisten det som kriminelt at stjæle fra arbejderen og som utilgiveligt at tillade ondskab og ufrihed at slå rod.
Essensen i forskellen påliberalisten og socialisten er, at socialisten elsker ufrihed, liberalisten elsker frihed. Socialisten vil dø for retten til at dræbe, mens liberalisten vil dræbe for retten til at leve.
Når det kommer til stykket, er det også præcis deri forskellen mellem Israel og Hamas består. Hamas elsker døden og vil derfor aldrig kunne skabe et levende samfund. Israel elsker livet og er derfor det bedste og mest livskraftige samfund i dagens mellemøsten.
Alligevel ser man tydeligt i den danske debat, at jo mere socialistiske politikerne er, jo mere ihærdigt støtter de Hamas´s ret til at dø for retten til at dræbe, mens de til gengæld nægter Israel retten til at dræbe for retten til at leve.
Forskellen mellem en socialist og en liberal, er forskellem mellem Hamas og Israel.
Af samme grund støtter jeg fuldt ud Israels ret til at dræbe palæstinenske terrorister, også selv om der er civile tab. For jeg er nemlig liberal og for en liberal kan retten til livet aldrig blive terroristen eller hans medspilleres ret til at nægte andre den samme ret. For socialisten derimod, er der kun en ret, som tæller, og det er retten til ubegrænset magt for alle magtliderlige tyranner.
Socialisten genkender sig selv i tyranner verden over. Frie mennesker har socialisten kun foragt til overs for. I dem genkender socialisten nemlig sin fjende.
Kommentar af Mackety — mandag 5. januar 2009 @ 21:27
-> 38: Sikke et høvisk indlæg!
Kommentar af Scavenius — mandag 5. januar 2009 @ 21:46
Scavenius 41:
Hvis du mener at jeg har fejl, så sig det, det er ikke særlig høvisk at skrive det som jeg skrev, men denne krig som foregård i disse år er en blodig realitet for mig.
Men at du bruger et ord som høvisk siger mig at du har lidt viden om fortid, det er et udtryk som stort set ikke bliver brugt og forstået idag.
Kommentar af Per N — mandag 5. januar 2009 @ 22:05
Whodares:
Jeg må også give dig ret i det du skriver, jeg har specielt øje idag for 180 Ole, og dem der er i den kurv, jævnlige læser har vel nok en ide hvem og hvad jeg taler om.
Mackety:
Kan også se din analyse og sige, rigtig sagt, der er et skisme der ikke har, i øjeblikket, en fasitliste.
Så jeg har også en frustation om politikker og deres gøren, men jeg bliver nød til at have forhåbning om at noget radikalt sker, indtil da, stemmer jeg på dem ,der er på valg i demokratiet.
Kommentar af Per N — mandag 5. januar 2009 @ 22:20
@ Whodares #39
“jeg har lettere ved at tilgive naivitet og dumhed end simpel grådighed, og liberale og borgerlige er i fuld gang med at ødelægge dette land af REN grådighed”
Nej, du tager fejl. Der er ingen som helst økonomisk gevinst ved at importere muslimer. Tvært imod. Erfaringerne er helt klare på det punkt.
De såkaldt borgerlige er osse ved at ødelægge landet af ren naivitet og dumhed.
Dog er der enkelte undtagelser. Eksempelvis den meget beklagelige grådighed efter en international toppost.
Kommentar af Mallebrok — mandag 5. januar 2009 @ 22:21
Hvis du iøvrigt havde begreb skabt om begreber, ville du vide at den liberale er den lille mands bedste ven, mens socialisten altid kun har tjent magten. Hvor socialisten straffer det arbejdende folk med verdens højeste skatter og samtidig sælger landet til dets fjender, betragter liberalisten det som kriminelt at stjæle fra arbejderen og som utilgiveligt at tillade ondskab og ufrihed at slå rod.
Så er det jo godt jeg har dig til at belære mig om sagerne nu jeg jo må være så snotdum, kan du ikke selv høre det du lyder sgu som de kommunister der hele tiden hævder at kommunismen bare aldrig har været rigtigt gennemført i dit forsvar for liberale.
Et eller andet sted er jeg ikke så sikker på at min fortolkning af liberale er så gal,men igen jeg må jo tage dit ord for at det såmænd bare er fordi der slet ikke er andre liberale tilbage i dette land end du og Pind(og iflg sig selv Anders Samuelsen)
Socialismen vil bare magten, javel ja og hvad tror du liberalisterne vil ?
Som sagt alt med måde, og ærligt talt er der specielt i denne tid udført større katastrofer af liberale (som jo i sin grundform giver carte blanc til alt, bare det ikke generer alt for meget (og slet ikke genere den “liberalistiske”top)det er såkaldte liberalister (for ærligt talt tror jeg du må finde dig noget andet at kalde dig, eftersom de andre jo også kalder sig liberalister, og jeg er ikke så sikker på at de er heeelt enige i din karaktestik af dem)der i princippet styrer EU lige ud i lokummet i disse dage, godt hjulpet af socialister bevares.
Men spar mig for flosklerne om den sagligørende liberalisme som sagt har de forvoldt præcis lige så meget skade som socialisterne, og igen jeg kan tilgive dumhed og naivitet, men aldrig ren grådighed, og liberale og borgerlige forærer i disse tider vores land væk af REN griskhed grådighed og magtsyge.
Alt med måde OGSÅ liberalisme og socialisme, det var såmænd bare min pointe, nu både borgerlige og liberale prøver at tørre hele regningen af på socialisterne, det fandt jeg bare en tand for hyklerisk, især når man tænker på HVEM det var der startede dette vanvid…!
Som sagt HELE det politiske cirkus, dvs ALLE har svigtet, derfor nytter det ikke at pege fingre, men mere om at komme til rette med at det nu IGEN er op til den lille mand (som vist MEGET MEGET sjældent har fået nogetsomhelst ud af liberalisme) der må træde i karakter.
Jeg er i princippet fuldstændig ligeglad med om slynglerne bag dette landsforræderi kalder sig borgerlige socialister eller liberale, fakta er jo at alle tre grupper meget aktivt har deltaget i masseimporten (de såkaldte borgerlige fik aldrig øjnene op derfor voksede DF med raketfart, og nu hævder de borgerlige at de hele tiden har været på den rigtige side….BULL !
Eliten har altid kun haft sig selv nærmest uanset hvad de end kalder sig, og hvilken ideologi de end hylder.
Vores udulige nuværende statsminister en såkaldt liberal har som en tyv i natten flere gange begået grundlovsbrud imens hans købte karrierejurister frikendte ham, han lusker traktater igennem men det værste var nok at han desvære sammen med det samlede folketing minus EHL (den ros skal de dog have nu DF viste sig som magtsyge skvat) deponerede Danmark og danskernes skæbne i puljen for at de kunne føre sig frem som rigtige EUrabere, både borgerlige og socialister.
Så mens vi venter på at fantasien om de sande liberale ved magi skulle blive sand, holder jeg på at liberalister og socialister i for store mængder er præcis lige skadelige.
Som sagt ALT med måde .
Kommentar af Whodares — mandag 5. januar 2009 @ 22:40
-> 42, Per N: OK da, og undskyld du måtte vente lidt.
Ja, jeg mener jeg kender lidt til livet i Danmark fra før der blev så mange af dem, indvandrerne. Og jeg vil ikke prøve at benægte at det er blevet værre efter at de kom. Men for mig at se er problemet i høj grad, at underklassens vilde drenge i dag kan kende hinanden på hudfarven, det perkerdanske og selvfølgelig religionen. Det gør at de fastholder sig selv og hinanden, dels ved mindre fornuftig adfærd, dels ved mere ufornuftig. Til gengæld blev det – en tid lang i hvert fald – lettere at være “grænsesøgende” ung etnisk dansker. Forventningerne var pludselig bedre, og når forventningerne til en er gode gør man lettere det gode.
Hvis du ikke er stået helt af endnu kan jeg berolige dig med, at jeg nu alligevel vil give dig (jer) lidt ret – ellers var jeg nok ikke her. Meget af uoverensstemmelserne kan da føres tilbage til at de ikke opfører sig som os eller ikke forstår os. Hvis forældrene f.eks. overfører penge til oprindelseslandet kan de ikke bruge dem på deres børn, og så føler børnene at de ikke har de samme muligheder som andre børn. Den “opdragelse” til brutalitet som jeg mener medierne og det delvis privatiserede foreningsliv giver ville heller ikke have samme effekt, hvis bedre sociale kontakter modererede dem. Og machokulten gør det selvfølgelig ikke bedre. Hvis de ikke forstår en skideballe i fodboldklubben går de selvfølgelig til kampsport, hvor de får en flad lige som hjemme, når der er noget. Den rolle havde vi selvfølgelig danskere til at indtage før i tiden, også selv om de relativt få bokseklubber fra dengang slet ikke kan leve op til nutidens virvar af østlige kampsporter, heller ikke selv om datidens klubber havde flere medlemmer. Måske har virvarret også flg. anden uheldige virkning: i gamle dag var der en klub og en træner (mere eller mindre) som du måtte lære at holde dig gode venner med – i dag går du bare et andet sted hen hvis du har problemer.
Og du må undskylde, hvis det bliver for offer-agtigt: hvis far er blevet så tosset af tortur at han lader det gå ud over sønnen, så er det selvfølgelig ikke sønnikes skyld til at begynde med, men hvis det præger hans adfærd senere som voksen er der faktisk kun en til at tage ansvaret. I gamle dage blev danskere måske snarere småtossede af sindssyge arbejdsforhold – og sådan var det nok i mange hundrede, hvis ikke tusinde år (indtil faforeningerne og socialisterne kom til, bl.a.) – og er det sikkert over det meste af verden endnu. Men hvis et gennemprivatiseret og for småfolk lovløst samfund pludselig gør det til en fordel at opføre sig som en sindssyg må det vist kaldes en stråmand at give en gruppe af tosser ansvaret for den vold der opstår.
Nu gider jeg ikke mere, jeg må indse at jeg ikke magter at strukturere det mere i nat – og jeg skal nok lade være med at læse den skide bog, når du nu synes den er så åndssvag
Kommentar af Scavenius — tirsdag 6. januar 2009 @ 02:32
-> 40 Mackety.
Som talt ud af mit hjerte.
Mvh. Børge.
Kommentar af Børge — onsdag 7. januar 2009 @ 13:33