tirsdag 19. maj 2009
I Ugerevy’en pÃ¥ P3 sidste fredag, havde Huxi Bach besøg af forfatter og journalist Morten Sabroe. Efter en halv time var stikordet Geert Wilders, og sÃ¥ fik den ellers fuld skrue.
Huxi Bach, P3: … apropos løs forbindelse, så skal vi jo snakke lidt om Geert Wilders nu. Jeg ved du ikke sådan er ubetinget fan af ham.
Morten Sabroe, forfatter: Han er sådan en hvor man bare siger – jeg magter det ikke John John – du ved, han er lidt du ved, sådan en man med fordel kunne udstyre med burka og begrænset ytringsfrihed. Det ville jeg gøre – hvis jeg var chef for journalistforbundet, så ville jeg sige – du skal have en burka på, og så skal du have begrænset ytringsfrihed. Lidt ligesom Camre, ik’. Han er en af de politikere, jeg godt kunne tænke mig at se med burka på, og ikke mere (Huxi Bach griner i baggrunden) – og begrænset ytringsfrihed.
Den her ballade der er nu, den er sådan en politisk ballade. Jeg synes egentligt han bare skal se at få ham ind til ham der, hvis jeg må være så venlig, at sige noget venligt om ham – den pms-ramte hystade Lars Hedegaard, som jo er en af de to personer der har dannet det der Trykkefrihedsforbund…
Huxi Bach: – Trykkefrihedsselskabet.
Morten Sabroe: Trykkefrihedsselskabet ja, hvor de jo godt kan tage imod ham der Wilders, fordi han passer enormt godt ind hos dem. Jeg synes ikke han skal ud til den der konference – hvad fanden skal han der?
Huxi Bach: – og Trykkefrihedsselskabet er jo altsÃ¥ nogle ældre herrer, som jo har lavet et lille selskab, som…
Morten Sabroe: - og ældre damer. Der er en ældre dame med, ved jeg – jeg kan ikke huske hvad hun hedder. Men det er jo i hvert fald nogle mennesker, som ville se meget bedre ud, hvis de alle sammen gik med burka (Huxi Back griner) – de har altså et eller andet med, nu skal man jo ikke sige noget om folks udseende, men der er nogle mennesker, hvor bare man ser dem, ligesom med Wilders, at man får sku’ sådan en dårlig smag i munden. Ik’ (Huxi Bach grynter samtykkende).
Huxi Bach: – Der er ogsÃ¥ et eller andet med Geert Wilders og det hÃ¥r der.
Morten Sabroe: Det er ikke så meget håret, det er mere udstrålingen.
Huxi Bach: Jeg synes det der farvede hår?
Morten Sabroe: Er det farvet?
Huxi Bach: – Helt brint, og sÃ¥ er der hele tiden sÃ¥dan – nu lyder jeg som en damefrisør, men der er sÃ¥dan en udvoksning som han ikke gør meget for at skjule. AltsÃ¥ ligesom, gerne vil farve sit hÃ¥r, og gerne vil se arisk ud, jeg ved ikke hvad fanden han prøver?
Morten Sabroe: Ved du om det er er farvet?
Huxi Bach: Det er det da.
Morten Sabroe: Han kunne godt være en slags albino, som jo ligesom så er blevet bitter fordi han er albino. Altså – jeg ved sku’ ikke så meget om Wilders, andet end at han, jeg syntes jo det er langt ude at Khader ligesom bruger ham som en slags maskot for sine egne ting. Nu er Khader jo også dummere end de fleste døre man går igennem, så hvor meget skal man egentligt tage sig af det her. Man kan meget hurtigt finde ud af, at der kører et politisk spil, og det, det hele handler om, og regeringen, som jo selvfølgelig har haft en Muhammedkrise, har problemer med at invitere sådan en stodder til landet, og ligesom lade ham træde ind på en let-fin konference. Altså, luk ham over i Trykkefrihedsselskabet der, eller hvad fanden det nu hedder – hvilket jo er et vildt ord – Trykkefrihedsselskabet for de der typer, jeg synes de er langt ude, og det er han også. Giv dem burkaer på, så ved vi hvor vi har dem (Huxi Bach griner).
Huxi Bach: – Udmærket forslag… Naser Khader er ikke den eneste Geert Wilders har været i kontakt med. Han har jo ogsÃ¥ haft riven ude mod Lars Løkke… (afspiller glip med Geert Wilders).
Morten Sabroe: Han lød også ubehagelig (Huxi Bach griner)… Hvad fanden har hindret ham der Geert Wilders i at ytre sig, Lars Løkke har ikke – han har bare sagt, at du ikke skal med på den her konference. Jeg ville virkelig heller ikke have ham med på min konference, hvis jeg havde en konference. Og jeg havde også det der, at hvis man nu lavede et satire-program så kunne man godt lave noget med de der journalister der havde været ude og besøge ham, at de havde sådan nogle beskyttelsesdragter på når de kom ind til ham, fordi jeg syntes altså – halløj da. Han kan sige hvad han vil, og det gør han jo også – hvad er problemet? Han kan sige det over i Trykkefrihedsselskabet med de andre hystader . Lad ham sige det derover –jeg er, det er fint – der er ikke nogle der forhindrer dem i det…
Huxi Bach: SÃ¥ har jeg bare det et sidste forslag Morten, kunne du ikke skrive en mail-bog med ham.
Morten Sabroe: Haha, jeg ville virkelig ikke bryde mig om at skrive en mail-bog med den mand. Virkelig ikke.
Huxi Bach: – Du skulle sÃ¥ starte i første mail – Kære Geert, det gÃ¥r af helvedet til, det her.
Morten Sabroe: Nej, det ville jeg fandme ikke – røre ved ham med en ildtang, men fred være med ham…
Huxi Bach: – Morten Sabroe, journalist og forfatter…
Mere.
The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/wp-trackback.php?p=6844
37 kommentarer »
RSS af kommentarer til dette indlæg.
Skriv en kommentar
Linjer og afsnit brydes automatisk, e-mail-adresse vises aldrig. Tilladt HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>











Hvem hulen er Morten Sabroe? og “Huxi Bach”???
Jeg bliver gladere og gladere for at have fravalgt TV og radio.
Kommentar af Anna Lyttiger — tirsdag 19. maj 2009 @ 17:24
Morten Sabroe gÃ¥r vist for at være et stort talent i dansk “journalistik”. Det siger ret meget om standarden. Jeg mener: “Gi ham en burka pÃ¥, og tag hans ytringsfrihed”
Huxi Bach har jeg aldrig hørt om. Mærkeligt navn iøvrigt. Han ser sikkert ogsÃ¥ mærkelig ud, mÃ¥ske skulle han ogsÃ¥ have en burka pÃ¥. Prøver lissom at sætte mig ned pÃ¥ Sabroes niveau, ikk…
Jeg bliver gladere og gladere for, at jeg har fravalgt licensen…
Kommentar af Henrik — tirsdag 19. maj 2009 @ 17:40
Men godt at se de da husker tonen
Kommentar af Broholm (ordblind) — tirsdag 19. maj 2009 @ 17:40
Hvem ville røre en bog af Morten Sabroe med en ildtang? Ikke jeg!
Kommentar af Frode Fredegod. — tirsdag 19. maj 2009 @ 17:53
Morten Sabroe har i øvrigt sagt uhyrlige ting om danskerne i tidens løb. Nogen, der har et link til disse udgydelser?
Kommentar af Preziosi — tirsdag 19. maj 2009 @ 17:59
Morten Sabroe er en usympatisk fyr, og med en ganske afskyeligt racistisk menneskesyn. Ikke blot har han givet udtryk for racitiske synspunkter, men decideret agiteret for etnisk udrensning. Prøv at gætte hvem det var der skulle udryddes fra det danske samfund ????
Kommentar af Superman — tirsdag 19. maj 2009 @ 18:01
Ja, det er skrappe sager. Gud vide om man kunne slippe afsted, med at tale om en venstreorienteret i radioen på den måde? Næppe, og det vil sikkert hurtigt blive fortolket som et horribelt menneskesyn. Men når venstrefløjen gør det, er det bare åh så morsomt.
Kommentar af K. Jensen — tirsdag 19. maj 2009 @ 18:05
Hvem er det over feministiske Sabroe ‘menneske’?
Trække en Burka, ned over G.W? Han, altså Sabroe, er da syg i roen!
Men, han skal nu nok få det, som han ønsker sig.
For der er, som rigtig mange, af hans dybt naive slags.
Han vil, i enden, få løn som fortjent.
Ingen tvivl om det.
Kommentar af ReligionForbudt — tirsdag 19. maj 2009 @ 18:11
Indoktrinering direkte på den mest lyttede til kanal blandt danske unge på landsplan og i bedste sendetid, komplet med de to stereotyper [Sabro, den frivole intellektuelle og Huxi, den 'fresh'e unge mediestjerne] der belærer lytterne om hvad der er hot og hvad der et not.
Public Service, og VI betaler.
Jeg gad sÃ¥ se redaktionens begrundelse for den udsendelse ? NÃ¥ ja, “journalistisk frihed”.
Kommentar af DaLi — tirsdag 19. maj 2009 @ 18:14
Bræk. Sabroes skriverier gennem mange år. Bræk. Sabroes forudsigelige meninger og den friske unge Huxi.
Bræk, bræk, bræk. Men hvor er modoffensiven?
Kommentar af Crass Børsting — tirsdag 19. maj 2009 @ 18:40
http://www.jv.dk/artikel/667022
Det er ifølge læge Natalie Madsen diskrimination at skrive at en person er grønlænder…
Kommentar af Es — tirsdag 19. maj 2009 @ 18:49
Sådan som de hyggesnakker, er der ikke noget at sige til at folk trækker pistol på licensmanden!
Kommentar af Enkefru Madsen — tirsdag 19. maj 2009 @ 18:58
@Es
Fru ikke-danker-lægen Natalie Madsen må jo synes, det er slemt at være grønlænder, siden det skal forties. Måske hun ligefrem synes, det er urent at være grønlænder! Jeg vil heller ikke kaldes EU-borger. Det synes jeg er stigmatiserende og et skrækkeligt fy-ord. Det må laves om.
Kommentar af morlille — tirsdag 19. maj 2009 @ 19:24
Minder mig om den reklame med de to kvinder hvor den ene siger: “Ved du hvad der er nede i kælderen?” og den anden siger “Nej…” HvorpÃ¥ den første siger: “Tomme ringbind.”.
Forbandede kællinger.
Kommentar af Peter Buch — tirsdag 19. maj 2009 @ 19:51
Den aften var jeg af den overbevisning, at Danmark ville være et dejligt land uden danskere. Jeg ville elske det, hvis det var fuldt af tyskere, arabere, italienere, englændere, amerikanere, afrikanere, kinesere, japanere, polynesere, grønlændere og lapper. Jeg tror også de ville synes Danmark var et dejligt land uden danskere. Man kunne flytte danskerne op til Grønland, der ville være masser af plads og alt for koldt til at trække bukserne ned og vise den store hvide røv frem.
Morten Sabroe, Politiken 20/6 1999
§ 266 b. Den, der offentligt eller med forsæt til udbredelse i en videre kreds fremsætter udtalelse eller anden meddelelse, ved hvilken en gruppe af personer trues, forhånes eller nedværdiges på grund af sin race, hudfarve, nationale eller etniske oprindelse, tro eller seksuelle orientering, straffes med bøde eller fængsel indtil 2 år.
Kommentar af Limewoody — tirsdag 19. maj 2009 @ 20:54
Morten Sabroe er feminiseret og hadefuld, sådan som flere kommentarer er inde på. Det meste af det han siger handler om hvordan folk ser ud, og hvem der kan være venner (veninder) med hvem. Det er følelser og form, ikke argumenter og indhold.
Hvorfor bringer DR den slags i bedste sendetid? Det kan ikke blive ved på denne måde. Hvornår bliver de privatiseret?
Kommentar af Mallebrok — tirsdag 19. maj 2009 @ 21:24
De er godt nok sjove de to, de skulle gå til reklamen.
Et alternativ makkerpar til de to Finn-er i cockpitet, der reklamerer for pølsepålæg.
Kommentar af Menig 442 — tirsdag 19. maj 2009 @ 22:06
[...] Den her ballade der er nu, den er sÃ¥dan en politisk ballade. Jeg synes egentligt han bare skal se at fÃ¥ ham ind til ham der, hvis jeg mÃ¥ være sÃ¥ venlig, at sige noget venligt om ham – den pms-ramte hystade Lars Hedegaard, som jo er en af de to personer der har dannet det der Trykkefrihedsforbund… [...] Morten Sabroe pÃ¥ P3 om “de der typer” som burde have “begrænset ytringsfrihed… [...]
Pingback af Snaphanen » Ghassan Younis: Endnu en irakisk forbryder — tirsdag 19. maj 2009 @ 22:11
Gøg og Gokke på dansk. Hvilke to herlige komikere.
Eller er det Keld og Dirch, der er genopstået ?
Kommentar af Janette Lund — tirsdag 19. maj 2009 @ 22:36
Huxi Bach: – og Trykkefrihedsselskabet er jo altsÃ¥ nogle ældre herrer, som jo har lavet et lille selskab, som…
Morten Sabroe: – og ældre damer. Der er en ældre dame med, ved jeg – jeg kan ikke huske hvad hun hedder.
Jeg har lyttet til den citerede udsendelse. Hvor det det lavt og gement, og de ved det ikke engang selv.
Apropos de aldersdiskriminerende udgydelser: Lars Hedegaard er 5 år ældre end Morten Sabroe, og Helle Merete Brix er ikke en ældre dame, men 12 år yngre end Morten Sabroe. I øvrigt er der mange yngre i Trykkefrihedsselskabet. Men det er uvæsentligt.
Da jeg var ung fik jeg nogle afgørende og varige impulser fra tidens store åndspersoner (som stadig betragtes som store personligheder). Hvad får vor tids ungdom af åndelig føde? Mindre end intet, hvis de lytter til sådan noget bræk.
Dagen før ovennævnte overflødige udsendelse havde Danmark besøg af et virkeligt åndsmenneske: forfatteren Salman Rushdie. For at overkomme leden ved udsendelsen kan man læse Helle Meretes glimrende referat fra mødet i Den sorte Diament: http://www.sappho.dk/en-aften-med-salman-rushdie.htm
Kommentar af Niels P. — tirsdag 19. maj 2009 @ 23:21
Skide være med deres tÃ¥belige fokus pÃ¥ hÃ¥rfarve i stedet for substans, det kan man tilgive folk med lav fatteevne. Men hvis Morten Sabroe gÃ¥r ind for “begrænset ytringsfrihed” sÃ¥ skal han gÃ¥ i front og holde sin kæft lukket.
Kommentar af RettenTilSelvforsvar — onsdag 20. maj 2009 @ 00:53
HvorpÃ¥ den anden kvinde siger: “Er de virkelig helt tomme?”.
Det var beklageligvis udeladt i kommentar 14, men hører til der.
Kommentar af Peter Buch — onsdag 20. maj 2009 @ 06:43
Det er rigtig godt, at Morten Sabroe ikke får begrænset sin ytringsfrihed.
I givet fald ville vi jo ikke kunne høre hans hadefulde vrøvl for fuld udblæsning.
På samme måde er jeg glad for, at der er ytringsfrihed for Rune Engelbreth Larsen, Tøger Seidenfaden, Sven Auken og de øvrige tågehorn og Gutmenschen.
Kommentar af hp — onsdag 20. maj 2009 @ 07:02
Jeg fatter simpelthen ikke, at en regering som kalder sig liberal, ikke har fået sat en stopklods på de rødes jihad-organ DDR, en ting er at VK er en flok dhimmier(på nær Søren Pind)som ikke nosser til at pille ved selvmordsstationen, men så kunne man sku da i det mindste give dem der tvangsfinansiere selvmordsstationen, ret til at bestemme hvordan den skal drives, f.eks. med afstemninger i alle vigtige beslutninger, i stedet for det røde dhimmislam som nepotisme stationen er.
Kommentar af Fritz — onsdag 20. maj 2009 @ 07:43
Politisk korrekthed er desværre højeste mode for unge, ogsÃ¥ for dem der er langt op i 30′erne. Ligesom med det tøj de gÃ¥r i, føler de identitetssvækkede unge mennesker at de er nødt til at udstyre sig med de rigtige meninger for at passe ind, tiltrække venner og det andet køn.
Et program som dette kan sammenlignes med et slags modeprogram for unge, hvor de får at vide hvad der er acceptabelt og ikke acceptabelt hvis man vil være en del af fællesskabet.
Der er på intet tidspunkt tale om at man skal tænke selv, (læg mærke til at der ingen argumenter gives i programmet), det gælder for de unge bare om for hver en pris at passe ind, og adoptere de meninger der er gældende på det tidspunkt.
Her er ogsÃ¥ forklaringen pÃ¥ SF’s store popularitet blandt unge.
Kommentar af skod-frandsen — onsdag 20. maj 2009 @ 09:16
Med udgangspunkt i referatet fra P3 udsendelsen får jeg,
uden at kende de to herrer, et indtryk af to typiske venstredrejede
individer med de vante skyklapper placeret foran øjnene.
Iøvrigt tyder det ikke på den store intelligens.
Man kan være uenig med folk, men man kan da i det mindste kommunikere på en rimelig civiliseret måde.
Kort og godt, mage til stupiditet smidt ud i æteren fra en kanal, som
jeg ovenikøbet betaler licens til. Jeg vil ikke anbefale en Burka til de to herrer, men mere passende en Narrehat.
Kommentar af Munch — onsdag 20. maj 2009 @ 09:38
Huxi Bach er bare misundelig at Wilders har en pænere frisure end ham selv.
Manden prøver jo tydeligvis at efterligne Wilders stil:
Se blot her
Kommentar af Balder — onsdag 20. maj 2009 @ 10:02
25.
Balder, det kan epoxy back godt glemme alt om, han er simpelthen for grim, ja han ligner jo nærmest stenings-pedersen på en god dag.
Kommentar af Fritz — onsdag 20. maj 2009 @ 10:08
Personligt foretrækker jeg reklamen om de tomme ringbind som given noget for licensen, den er da kort. Men den er vist endda sendt på TV2.
Hvorfor der ikke er betaling for forbrug/ pay per view for udsendelser er mig ubegribeligt.
Kommentar af Peter Buch — onsdag 20. maj 2009 @ 10:22
Det er en rigtig dårlig reklame for Fri Hash!
MEN en rigtig god reklame for Fri Radio-og TV licens
Kommentar af anti-marx anno dazumahl — onsdag 20. maj 2009 @ 12:13
Heldigvis har folk med begrænset fatteevne også fuld ytringsfrihed i DK endnu, og jeg vil dø for hans ret til uhindret at fremføre sine åndsvagheder som jeg dog vil lukke ørene for. Dog vil jeg bekæmpe DR for at agere talerør for samme, for andres og mine penge.
Kommentar af Lumsk — onsdag 20. maj 2009 @ 19:29
30.a.m.a.d.
Jep!
Kæft, hvor jeg bliver knotten bare ved tanken om den tvangslicens.
Til gengæld har jeg grint godt over Huxi´s og Morten Sabroe´s æterforurening.
Ku´simpelthen ikke lade være – for Sabroe er SÃ… ond i sulet pÃ¥ de, der ikke mener som han og de andre fra Gode-Mennesker-segmentet.
Han skulle tage og læse Klaus Wivel´s ” Et øjebliks uopmærksomhed” i WA fra i dag, d.20.05.09.
Han vil nok ikke tage den artikel pænt !
Kommentar af Vivi Andersen — onsdag 20. maj 2009 @ 20:22
For allah i helved da, noget useriøst populistisk tøse snak! fra en våd-bag-ørene drengslinge og et gammelt røvhul, der skider de samme enfoldige vensterfløjsflosker ud i tyndskids strømme!
Lorte kanal!!!
Befri mig for aktiverings tvangskanalen for uarbejdsdygtige taber-individer som overnævnte to idioter.
Væk med taber-aktiverings-tvangsbetalings anstalten (D)DR
Kommentar af li — torsdag 21. maj 2009 @ 05:20
Sabroes syn pÃ¥ mennesker der har en anden mening end han selv har og hans forslag til anvendelse af netop burka (islams usynliggørelse og kontrol af kvinder) over for samme, minder mig om Lars Von Trier og hans seneste film, hvor en omskæring af en kvinde er inkluderet. De to kunstnere fremstÃ¥r som nogle gnavne mørkemænd. Som i øvrigt Ole Bornedal, der moraliserer og belærer værre end biskoppen i Bergmans film “Fanny og Alexander”.
Vi har ikke bare fÃ¥et en macho religion med en oppustet og intolerant facon til landet, vi har ogsÃ¥ fÃ¥et – eller mÃ¥ske de netop følges ad hÃ¥nd i hÃ¥nd – en flok kedeligt moraliserende og puritanske dogmebrødre i dansk kunst. Ã…rh, hvor der trænger til at blive Ã¥bnet et vindue i dansk kunstverden, sÃ¥ de sure gamle mænd kan fÃ¥ lidt frisk luft og et lysere, mere afslappet og fordomsfrit syn pÃ¥ tilværelsen og ikke mindst pÃ¥ kvinder. Der er sgu gÃ¥et mullah i dele af den danske kunstverden – i hvert fald hvad de tre omtalte mavesure herrer angÃ¥r. Se dog at fÃ¥ den reaktionære og formørkede mullah facon ud af dansk kunst igen, tak.
PS. Jeg har ikke noget imod at DR (Radio og TV) eksisterer – jeg er bare utilfreds med at der er sÃ¥dan en slagside holdnings- og prioriteringsmæssigt. At Sabroes intolerance og bagstræberiske syn pÃ¥ vores frihedsrettigheder – bl.a. ytringsfriheden – udstilles i radioen har jeg heller ikke noget imod. Det er udmærket. Hans gylle skal da bare ikke have lov til at stÃ¥ alene.
Kommentar af Janne — torsdag 21. maj 2009 @ 08:41
Palle Svensson, professor, dr. scient. pol., Aarhus Universitet skriver læserbrev, i JP, om ytringsfrihed… som forventeligt ville ytringsfriheden blive praktiseret; amputeret, hvis dette go(tt)-menneske
fik magt omvendt proportionalt med min agt…
Offentliggjort 08.05.09 kl. 03:00 http://jp.dk/opinion/breve/article1686951.ece
Fjolset skriver:
“Det er prisværdigt, nÃ¥r mennesker uden særlige forudsætninger deltager i den offentlige debat. Det vidner om, at demokratiet er levende og ikke forbeholdt en snæver politisk klasse.”
“Det kan imidlertid ogsÃ¥ indebære en fare for, at debatten afspores, eller niveauet sænkes. Derfor mÃ¥ der siges fra, nÃ¥r sÃ¥danne tendenser konstateres – især nÃ¥r det drejer sig om vigtige dele af den demokratiske styreform.”
“Sænke niveauet”… Var der nogen der sagde; Morten Sabroe og Huxi Bach!?
Kommentar af Ab initio — torsdag 21. maj 2009 @ 08:45
Ja, Morten Sabroe er næsten lige så ond og unuanceret som debatten på Uriasposten. Det kan vi jo ikke have.
Kommentar af Peter Lind — søndag 21. juni 2009 @ 09:57
-> Peter Lind
“Ja, Morten Sabroe er næsten lige sÃ¥ ond og unuanceret som debatten pÃ¥ Uriasposten. Det kan vi jo ikke have.”
Ingen tvinger dig til at betale for Uriasposten.
Kommentar af Kim Møller — søndag 21. juni 2009 @ 09:59