"I fight for my corner, and I leave when the pub closes"

Winston Churchill

Medier


   Norge       




Israel    





søndag 22. november 2009

Hver anden voldsramt kvinde har anden etnisk baggrund, men…

Fra Kristeligt Dagblad – Flere voldelige indvandrermænd i behandling.

“Indtil for få år siden søgte mænd med flygtninge- eller indvandrerbaggrund, som slog deres hustruer eller børn, næsten aldrig behandling for deres adfærd. Men det har ændret sig. Det oplever organisationen Dialog Mod Vold, som er det eneste landsdækkende behandlingstilbud til mænd, som udøver vold mod deres nærmeste.

– Jeg kan ikke give et præcist tal. Men ud af de 499 mænd, der har været i behandling hos os og indgår i vores igangværende forskning, har omkring 15 procent anden etnisk baggrund end dansk.

[...]

Omkring halvdelen af de voldsramte kvinder, der hvert år opsøger landets kvindekrisecentre, er født i et andet land end Danmark. 80 procent af disse kvinder er familiesammenførte, flygtninge, indvandrere eller asylsøgere, viser tal fra Landsorganisationen af Kvindekrisecentre. Der er dog ingen tal, der tyder på, at etniske minoritetsmænd i højere grad slår deres nærmeste end etnisk danske mænd.

Oploadet Kl. 16:45 af Kim Møller — Direkte link49 kommentarer


The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/wp-trackback.php?p=9833

49 kommentarer »

  1. Jeg tror jeg har løst den gåde KrD og http://www.lokk.dk/ præsenterer:

    Klientellet på kvindekrisecentrene er overvejnde Thai kvinder, der har fået bank af deres danske taber-mænd……………

    Kommentar af wied — søndag 22. november 2009 @ 16:50

  2. Hvordan kan en journalist lade sådan en omgang nonsense hænge? Pinligt.

    Kommentar af Frihed — søndag 22. november 2009 @ 16:54

  3. Ihvertfald ikke hvis man ikke kan regne! Det er dejligt at høre, at vores indvandrere forstår at benytte alle de mange sociale tilbud. Det lover godt for den fremtidige offentlige beskæftigelse, hvilket viser at det strategisk var det helt rigtige, at vi sørgede for at de kunne komme til Danmark. Hvis vi så bare kan komme af med den umenneskelige regering og dens kyniske nedskæringer i det offentlige!

    Kommentar af anti-marx anno dazumahl — søndag 22. november 2009 @ 16:59

  4. Egentlig sjovt, at man ikke vinkler det i den retning, at det går ud over danske voldsramte kvinder, at der er kommet så mange indvandrere med stor overvoldelighed til landet, som optager ressourcer i uforholdsmæssig grad.

    Kommentar af Frihed — søndag 22. november 2009 @ 17:06

  5. KrD ´s journalist er måske ikke HELT neutral i spørgsmålet:

    Christina Agger var i sommeren 2007 i sin egenskab af journalist udsendt for Nyhedsavisen og rejste rundt sammen med undertegnede og besøgte familierne, og kendte således også allerede børnene. Christina tilbød i år at bruge en uge af sin ferie som frivillig hjælper på feriekolonien. Støttekredsen for Flygtnige i Fare

    http://www.barneflygtning.dk/pdf/kosovobarn%20montenegro%20juli%202008.pdf

    Kommentar af wied — søndag 22. november 2009 @ 17:26

  6. Alm. logik:

    Når 50 % af ofrene er etniske kvinder, så er det oplagt at regne med at knap 50% af gerningsmændene er af anden etnisk herkomst. 80 procent af dem er altså: familiesammenførte, flygtninge, indvandrere eller asylsøgere.

    Derfor er disse mænd stærkt underrepræsenteret i behandlingsdelen, når de der kun udgør 15 %.

    Kommentar af Altermedia - Danmark — søndag 22. november 2009 @ 17:45

  7. Der er jo ikke tale om, at de 15% går i behandling frivilligt. De får et pålæg fra kriminalforsorgen, eller de underskriver en samtyggeerklæring, som politiet medbringer.

    Kommentar af elefanten — søndag 22. november 2009 @ 18:36

  8. Det kunne være yderst interessant at finde ud af hvor stor en del af den halvdel hvor kvinderne godt nok er etnisk danske, der er gift eller samlevende med en af disse mellemøstlige indvandrerfyre. Det vil med garanti rykke lidt på de anslåede tal hvis det kom frem…

    Kommentar af Jacob Andersen — søndag 22. november 2009 @ 19:01

  9. I øvrigt er det min teori, at meget af volden imod de udenlandske kvinder er forårsaget af flytningen til Danmark. I hjemlandet har manden en naturlig værdighed og position, og han behøver derfor ikke at hævde sig voldeligt på hustruens bekostning. Og konen har opbakning fra sin egen familie imod de værste udskejelser, idet et muslimsk ægteskab er en aftale imellem to familier.
    Også af denne grund er det bedst at lade folk blive boende i deres eget land.

    Kommentar af elefanten — søndag 22. november 2009 @ 19:05

  10. Det er vel et spørgsmål om ære?
    Og om medgiften skal betales tilbage?
    Manden vil ikke tabe ansigt?
    I deres hjemland havde hun vel fået nogle tæsk, eller værre blevet vansiret og til sidst stenet.
    Det er mere hvad årsagen er, til at de søger ind på centrene?
    Nægtelse til at gå med slør eller værre?
    Skal deltage i aktivering?
    Bliver for danske?
    Og er det de unge eller ældre kvinder, eller alle aldre?

    Kommentar af magnum45 — søndag 22. november 2009 @ 19:34

  11. Det står jo glasklart: Familiesammenføring er en rigtig dårlig ide. Den er ikke andet end en import-billet af kriminelle til Danmark, som de først tilflyttede er nød til at bøje sig for, af kultur og af tvang fra Broderskabet.

    Det er kun hos venstrefløjen at det ikke er gået op for dem at “flygtning” er business og intet har at gøre med deres romantiske forestillinger fra socialrealisme-romanerne fra 70erne.

    Aldrig er statistik og undersøgelser, blevet røvbollet så meget som i disse år. Der er virkeligt skruet op for fordrejningsapparatet for at populisere sin egen overbevisning og tjene mediepenge.

    Resultatet er at vi befinder os i et informations-mørke. Der er kun det råd at give, at bruge øjnene og egne erfaringer.

    Kommentar af Herbert Hopper — søndag 22. november 2009 @ 19:50

  12. Selvsamme rapport som artiklen bygger på indeholder altså følgende afsnit:

    “Voldsudøvere med dansk og anden etnisk baggrund

    I 2008 er der spurgt om voldsudøveren har anden etnisk baggrund end dansk.

    Etnisk baggrund er defineret som kvindens opfattelse af voldsudøverens etnicitet. Dvs. hvis hun vurderer, at voldsudøveren og dennes familie i generationer ikke har været i Danmark og ikke opfatter sig som danske, har voldsudøveren anden etnisk baggrund end dansk.

    Ser vi på, hvor mange kvinder, der har været udsat for vold fra voldsudøvere med dansk eller anden etnisk baggrund, har 56 procent af de 1.228 kvinder, som har svaret på spørgsmålet, været udsat for vold fra voldsudøvere med etnisk dansk baggrund. 44 procent har været udsat for vold fra voldsudøvere med anden etnisk baggrund end dansk.

    Af de 1.228 kvinder har fire kvinder været udsat for vold fra både danske og andre etniske voldsudøvere i deres seneste voldsforløb. Når voldsudøveren har anden etnisk baggrund end dansk, er andelen af kvinder, som har været udsat for vold fra flere voldsudøvere større end andelen af kvinder, som har været udsat for vold fra én voldsudøver.

    Således har 18 procent af de 522 kvinder, som har været udsat for vold fra voldsudøvere med anden etnisk baggrund end dansk, været udsat for vold fra flere voldsudøvere. Andelen af kvinder, som har været udsat for vold fra flere voldsudøvere udgør fem procent (af i alt 655 kvinder) når voldsudøveren har etnisk dansk baggrund.”

    Elendig journalistik!

    Kommentar af Jakob — søndag 22. november 2009 @ 19:59

  13. 9. Nej du – it´s in the quran – og problemet er stort i hjemlandene også:

    http://logisksnit.blogspot.com/2008/11/evas-og-muhammads-dtre.html

    Kommentar af Thomas Bolding Hansen — søndag 22. november 2009 @ 20:25

  14. Dette link er ikke specifik om overskriften som sådan, og alligevel dog. jeg så denne(indholdet i linket)for en uge siden og har set den igen i dag, her lægger David H. ikke fingeren imellem om venstrefløjen på universiteterne.

    http://www.davidhorowitztv.com/colleges

    Per N.

    Kommentar af Per N — søndag 22. november 2009 @ 21:38

  15. ‘Der er ingen undersøgelser der viser …’
    Sjovt nok så er det få, der har læst LG Insights undersøgelse om ‘Vold mod børn’ til ende, den viser bla. at over 30% af de børn der har deltaget i undersøgelsen, og som er flersprogede har oplevet vold mod moderen i familien.
    Men dækningen af den slags undersøgelser holder sig normalt til pressemeddelelsen.
    http://www.lg-insight.dk/vold-mod-boern

    Kommentar af NielsC — søndag 22. november 2009 @ 21:38

  16. Retfærdigvis skal det siges at der også er en “godhedsindustri” på spil her.

    Kvindekrisecentre er nemlig ikke underlagt nogen form for regulering – tværtimod gives der voldsomt store bemyndigelser uden kontrol via serviceloven. Lederen af et kvindekrisecenter kan uden ringeste dokumentation og beviskrav optage kvinder, der måske har andet formål med henvendelsen end den officielle trangssituation.

    Den kvinde der optages bliver nemlig bedre stillet mht. ophold, hvis hun er udlænding. Uanset om hun er udlænding eller dansker stilles hun væsentligt bedre i forbindelse med ansøgninger om forældremyndighed og offentlige ydelser. Uden andre dokumentationskrav end selve centeropholdet.

    Det frister til en slags “menneskehandel” og der findes “velorganiserede grupper” (også med offentligt ansatte medlemmer) som udnytter dette.

    Der findes grundløse ophold på sådanne centre (ihvertfald grundløse, hvis de ses i lyset af de grunde som officielt skal eksistere) – beklager hvis jeg rykker ved jeres illusioner.

    Og det er ikke mindst synd for den andel af kvinderne, som har gyldig grund til at være sådanne steder.

    Det er efter min opfattelse kritisabelt, at man her har et offentligt område, hvor misbrug får lov at eksistere uden ringeste forsøg på kontrol.

    Kommentar af Sigwar — søndag 22. november 2009 @ 21:40

  17. Nå, så kan jeg bedre forstå hvorfor der bliver solgt så mange baseballbats i Danmark for tiden.
    http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2009/11/22/193722.htm?rss=true

    Overfor en muslimsk mand er en kagerulle vel heller ikke nok længere. Han har jo også et langt giftere våben i baglommen, koranen.

    Kommentar af Carl — søndag 22. november 2009 @ 21:57

  18. Der er ingen undersøgelser der viser…

    Så gælder det sandelig om at få lavet nogen!

    Rådmandsgade Skole, hvor de fleste af børnene i en tilfældig klasse rutinemæssigt oplever vold som ‘problemløsning’, burde have udløst en omfattende undersøgelse forlængst.

    Naturligvis er kvindecentrene interesserede i at stille deres arbejde i et godt lys, så de får bevillinger. Det er mindre vigtigt i sammenhængen, og er dem sådan set vel undt, for de gør et stykke virkelig væsentligt arbejde. Beskyttelse af indvandrerkvinder bør have højeste prioritet, det er virkelig vigtigt.

    I samme omgang bør vi huske at anlægge et nyt krisecenter for kvinder samtidig med hvert mosképrojekt. Der bliver brug for dem.

    Kommentar af Henrik R Clausen — søndag 22. november 2009 @ 22:40

  19. Artiklen i Kristeligt Dagblad siger at “halvdelen af de voldsramte kvinder, der hvert år opsøger landets kvindekrisecentre, er født i et andet land end Danmark. 80 procent af disse kvinder er familiesammenførte, flygtninge, indvandrere eller asylsøgere”. Det er vel en overrepræsentation på ca. 800%-1000%, hvad så end årsagen er. Mænd med anden etniske baggrund end dansk er så overrepræsenteret med ‘kun’ ca. 300% i gruppen af mænd, der har været i behandling. Det er jo trods alt en ‘imponerende’ udvikling og helt klart en ‘vækstindustri’ og det lover som sagt godt for den fremtidige offentlige beskæftigelse. 14.Sigwar har dog et vigtigt point om der ikke blot er tale om et ‘markedsføringsfif’ fra krisecentrene, der skal bidrage til velvilje om finansiering fra det ‘integrationsfixerede’ folketings side? Emnet vold mod ægtefæller m/k burde måske undersøges nærmere – der er givetvis et kæmpe ‘mørketal’ altså ikke rapporteret vold indenfor hjemmmets fire vægge. Såvidt jeg er orienteret har muslimske mænd en religiøs pligt til at banke deres kone, så mon ikke det slår igennem i tallene fra krisecentrene? En repræsentativ interviewundersøgelse blandt både etniske danske og indvandrede mænd med klassikeren: “Hvornår holdt De op med at slå deres kone?” gør det nok ikke? Den grasserende politiske korrekthed gør emnet forskningsmæssigt uspiseligt ligesom f.eks udbredelsen af flerkoneri i DK.

    Kommentar af anti-marx anno dazumahl — søndag 22. november 2009 @ 22:57

  20. Korrektion:Såvidt jeg er orienteret har muslimske mænd en religiøs pligt til at banke deres koner!

    Kommentar af anti-marx anno dazumahl — søndag 22. november 2009 @ 23:05

  21. 5.Altermedia – Danmark. Enig. Kvinder af anden etnisk herkomst ‘optræder’ ca. 10 gange hyppigere end etnisk danske kvinder i krisecentre og mænd af anden etnisk herkomst optræder kun ca. 3 gange hyppigere blandt mænd i ‘voldelig ægtemands-terapi’. Pesoner af anden etnisk herkomst m/k er under alle omstændigheder vildt overrepræsenteret i voldsramte-/udøver gruppen.

    Kommentar af anti-marx anno dazumahl — søndag 22. november 2009 @ 23:18

  22. @18, Anti-Marx:

    Ja, det kan man godt sige. Det er koranvers 4:34. Der er en lang artikel om problemet på Answering Islam.

    Kommentar af Henrik R Clausen — søndag 22. november 2009 @ 23:43

  23. Et meget relevant link i denne sammenhæng, som indeholder nogle tal i relation til, hvor acceptabel hustruvold er i forskellige lande:

    http://scienceblogs.com/gnxp/2009/09/is_beating_a_woman_ever_justif.php

    Bemærk at det er kvinderne man har spurgt, ikke mændene. Alligevel mener 9 ud af 10 jordanske kvinder at manden under nogle omstændigheder har ret til at slå hende. Mere end 3 ud af 4 somaliere. Osv.

    Kommentar af US — mandag 23. november 2009 @ 00:28

  24. Kun hver anden?! F..k, de muslimske maend goer sig skyldige i “aeresforfald” i de vantros lande! De maa se at mande sig op og putte lidt mere hjemme-jihad paa deres luderkoner!

    Hjaelp kan de faa af kommunen, staten og medierne, altsaa mussel-maendene, til at faa rettet op paa dyd og moral paa sengekanten. Islams renome skulle jo noedig lide skade ovenpaa alle ligene der foelder i dens spor.

    Hellere doede og mishandlede kvinder i hobetal end en ridse i lakken paa nutidens fascisme. Det betaler det offentlige Danmark gerne for med skatteborgernes penge. Multikulturen er sandheden. Den er der ingen omkostning der er for stor for.

    Kommentar af DanskeriTN — mandag 23. november 2009 @ 07:08

  25. Det er simpelthen uhyggeligt med den vold mod børn og kvinder, der foregår. Og socialisterne accepterer det og forsvarer det.

    Da det kom frem med Rådmandsskolen, fik man lavet en undersøgelse, at en stor del af DF vælgere KUNNE tænkes at give børn et par klaps. Og det var selvfølgelig meget værre end den konkrete virkelige vold mod indvandrerbørn.

    Muslimske kvinder har altid været udsat for vold. Sørgeligt at se en muslimsk kvinde sidde i vejgrøften, opløst af gråd.
    —-

    Mon hende her overlevede?
    http://www.nothingtoxic.com/media/1249106350/Muslim_Wife_Kicked_in_the_Head_for_Interrupting_Prayer

    http://www.dailymail.co.uk/news/worldnews/article-1207931/Muslim-asylum-seeker-sentenced-life-jail-killing-wife-independent.html#ixzz0OlIV46Ro
    —-

    og det finder også sted i DK. Et bevis på at det ikke er lykken at flytte til et vildfremmed samfund.

    “Lørdag den 14. december 1991 stod den 21 årige russiske kvinde Magarita Korenko om formiddagen, ved indtjekningskøen til en skranke i Københavns Lufthavn, på vej hjem til Moskva i Rusland. Hun var kort forinden blevet smidt ud af parrets lejlighed af sin mand, den 33 årige iraner Siavash Sadrafsharis, da han var sur over hun ikke ville have sex nok med ham. Pludselig mens Magarita Korenko intetanende stod tålmodigt og ventede i køen, ankom hendes mand, den 33 årige Siavash Sadrafsharis, til lufthavnen. Han var bevæbnet med en kniv og angreb hustruen bagfra, hvorefter han uden tøven med et enkelt snit skar helsen over på hende med kniven. Magarita Korenko sank om på gulvet i en stor blodpøl, mens rædselsslagne vidner overværede mordet. Siavash Sadrafsharis flygtede efter mordet, men han blev anholdt af politiet udenfor lufthavnsbygningen. Magarita Korenko blev kørt i en ambulance til Hvidovre Hospital, hvor hun døde en time senere af sine kvæstelser.
    Siavash Sadrafsharis blev ved et retsmøde i dommervagten, sigtet for det særdeles blodige og bestialske drab på sin 21 årige hustru Magarita Korenko.”

    taget fra denne side. Som har en komplet fortegnelse over alle drab i DK. Også der er muslimerne overrepræsenteret

    http://www.bredalsparken.dk/~drabssageridanmark/html/drabssager_-_1991.html
    —-

    Gad vide hvordan tildækkede kvinder spiser?

    http://www.youtube.com/watch?v=qD4EueFj2jg

    velbekomme

    Kommentar af tavsen — mandag 23. november 2009 @ 07:45

  26. Hvis de ikke er mere voldelige en etniske danskere, så må de jo per definition have flere koner end etniske danskere ?

    Either way er statistikken ikke til at komme uden om.

    Kommentar af DaLi — mandag 23. november 2009 @ 09:01

  27. “Der er dog ingen tal, der tyder på, at etniske minoritetsmænd i højere grad slår deres nærmeste end etnisk danske mænd.”

    Hvorfor er det så svært at forholde sig til, at der, som hun kalder dem, er minoritetsmænd der tæsker og truer kærester og børn – uden at inddrage andre grupper også?

    Er det minoritetstanken der slører for udsynet? For virkeligheden? For fornuften og retfærdighedssansen samt retsfølelsen?

    Kunne man forestille sig at hun skrev:

    “Der er dog ingen tal, der tyder på, at etnisk danske mænd i højere grad slår deres nærmeste end etniske minoritetsmænd.” – næppe.

    Se også hvordan hun får skabt parallelsamfund/apartheid samfund og ditto kultur via sproget ved at dele mænd op i danske mænd og etniske minoritetsmænd. Som om minoritetsmænd ikke er danske. Så skulle homoseksuelle måske heller ikke være danske? Og grønlændere heller ikke?

    ”Omkring halvdelen af de voldsramte kvinder, der hvert år opsøger landets kvindekrisecentre, er født i et andet land end Danmark. 80 procent af disse kvinder er familiesammenførte, flygtninge, indvandrere eller asylsøgere, viser tal fra Landsorganisationen af Kvindekrisecentre.”

    Hvilken skæbne. Først flugt og siden tæsk i Danmark. Hvad laver Dansk Røde Kors, Dansk Flygtningehjælp, Red Barnet og lignende hjælpeorganisationer i Danmark med skyhøje lønninger og huslejer og repræsentationskonti? Se at komme ud i verden og lav kvindekrisecentre i de lande hvor kvinderne kommer fra. Og krisecentre for mænd. Der er virkelig brug for hjælp. Og der kan hjælpes langt flere kvinder (og børn og mænd) for samme penge.

    Kommentar af Janne — mandag 23. november 2009 @ 11:59

  28. >23.US. Tak for linket til data for at procenten af kvinder i udvalgte lande, der mener, at manden under nogle omstændigheder har ret til at slå dem. Et hurtigt blik over listen med procenterne for andelen af pågældende landes kvinder, der ‘forventer’ at få bank af deres mand ved passende lejligheder, viser såvidt jeg kan se, at der er en klar sammenhæng mellem islamiske lande og høj grad af accept blandt kvinder af at manden banker dem, når det er nødvendigt. Vi taler jo IKKE om SM og andre aftalte julelege i soveværelset, her, men om mandens ret/pligt til at opdrage hustrue(r)n(e)! Det er helt forventeligt at kulturelle og religiøse normer deles af begge køn i et hvilket som helst samfund. Så hvis normen er, at manden skal opdrage hustru(er) og børn med tæsk, er den sikkert nogenlunde lige udbredt blandt alle, selvom i “the receiving end” sikkert kan være mere forbeholdne end dem, der har retten/magten.

    Kommentar af anti-marx anno dazumahl — mandag 23. november 2009 @ 12:53

  29. Vold mod kvinde:
    http://ekstrabladet.dk/flash/dkkendte/article1258899.ece
    etnicitet nævnes ikke, men bemærkningen “at han skulle tage til sit eget land og finde nogen og slå på derhjemme” siger vist det hele.

    Kommentar af Asger Nielsen — mandag 23. november 2009 @ 12:59

  30. Tak for linket 29. Asger Nielsen. Ja, vi mangler god statistik for muslimers overrepræsentation blandt i DK mht vold mod kvinder (herunder hustruvold), vold mod børn, voldtægt, almindelig, tilfældig vold, tyverier, hærværk og en tække andre alvorlige forbrydelser. Der bør også ses på om muslimers forbrydelser handler om forbrydelser bevidst begået mod ‘vantro’ – det er der noget, der kunne tyde på. Hvormange ‘taxivoldtægter’ er der og har de også denne baggrund. Jeg kender nogle kvinder, som nægter at køre alene med muslimske chauffører af samme grund. Er deres frygt reel? Jeg hører desuden fra bekendte i ‘blandede’ kvarterer, at muslimernes biler aldrig bliver udsat for hærværk, mens de vantros biler rask væk molesteres eller brændes af. Er det en myte? Lad os få tallene på bordet!

    Kommentar af anti-marx anno dazumahl — mandag 23. november 2009 @ 13:20

  31. Følgende er svar på en mail, jeg sendte til “fruen” på kristeligtdagblad. Jeg ved ikke, om jeg overtræder nogen lovgivning ved at lægge svaret her. Hvis jeg gør, håber jeg mit indlæg vil blive slettet:

    Tak for din mail. Forklaringen er, at kvinderne med etniske minoritetsbaggrund i langt højere grad søger til kvindekrisecentrene, når de udsættes for vold i hjemmet. Ganske enkelt fordi de ikke har samme netværk, som danske kvinder. Hvor nogle danske kvinder flygter hen til en veninde eller til familien, hvis kæresten eller manden slår dem, så er det for rigtig mange etniske minoritetskvinder ikke en mulighed. Det er altså den primære forklaring på deres overrepræsentation på krisecentrene.

    Hvorvidt de etniske minoritetskvinder i højere grad er udsat for vold end de etniske danske kvinder, det findes der ganske enkelt ikke danske undersøgelser af. Ifølge forskellige eksperter er der ingen tal på voldens omfang i etniske minoritetsfamilier sammenlignet med danske familier. Og derfor siger de det, som jeg konkluderer: At intet tyder på, at der er denne skævhed.

    Hvorvidt det så er det ”sande” billede eller ej, ja det vil Danners kommende kortlægning formentlig kunne afsløre.

    Med venlig hilsen

    Christina Agger

    Kommentar af morlille — mandag 23. november 2009 @ 13:52

  32. Susan K. er en sej daner-kvinde !

    Forøvrigt, er det ikke en underlig måde at konkludere ud fra manglende kortlægning ?

    At fordi der mangler en kortlægning af området kommer man til det resultat, at der ikke eksisterer nogen skævheder.

    Kommentar af Vivi Andersen — mandag 23. november 2009 @ 15:09

  33. @Vivi Andersen. Netop, det er også min ofattelse. Det rene politisk korrekte gætværk, hvis man skal betegne det mildt!.

    Kommentar af morlille — mandag 23. november 2009 @ 15:18

  34. #19 anti-marx anno dazumal.

    Jeg vil lige understrege at mit indlæg ikke gik på at der var tale om et markedsføringsfif – selvom dette sagtens kan være en del af problemet.

    Nej – problemet er at der er særlige grupper, som henvender sig til kvinderne med “rådgivning” og siger at hvis de siger sådan og sådan og gør sådan og sådan – så får de, de og de privilegier af det offentlige.

    Ved udenlandske kvinder kan opholdstilladelse være en del af gamet, men ellers gælder det for såvel danske som udenlandske kvinder at forældremyndighed over evt. børn, offentlige ydelser, offentlig betalt lejlighed etc. etc. er den kontante del af det.

    Venstrefløjsideologi, radikal millitant feminisme og religion (eller oprør mod samme) spiller også en rolle for disse grupper.

    Det er socialt bedrageri med samfundet, mændene og evt. børn som ofre.

    Det jeg siger er IKKE at samfundet ikke har et problem med kvinder som skal beskyttes mod voldelige mænd. Det skal de!

    Men den anden side (at der bevidst svindles) findes også – der er tale om meget velorganiserede grupper – og i øjeblikket er området en juridisk sortzone eller en gråzone.

    Det ville være enkelt, at gribe ind med lovgivning, men så langt er politikerne slet ikke kommet.

    Se følgende kritik fremsat af advokat Lars Borring:

    http://www.information.dk/169391

    Problemet er at tingene er sat langt mere i system end nogen tør sige højt – langt mere end Borring giver udtryk for.

    Kommentar af Sigwar — mandag 23. november 2009 @ 16:52

  35. >34.Sigwar. Jeg så godt dit point med at asylansøgende kvinder kan bruge ophold på krisecenter til at få asyl – det kom bare umiddelbart bag på mig, at der kunne være en sådan trafik og så er vi da helt ude i det groteske? Det komplicerer unægtelig problematikken om muslimske ægtemænds vold konen – men jeg tror du har fat i noget rigtigt også når man læser advokat Lars Borrings bemærkninger. Hvis kvinderne møder op på krisecentrene med helt andre formål end de der for bliver det jo det rene teater. Hele problemstillingen muslimske mænds hustruvold og muslimske kvinder på krisecentre trænger til en kritisk undersøgelse. De hænger ikke på træerne i DK.

    Kommentar af anti-marx anno dazumahl — mandag 23. november 2009 @ 17:56

  36. #35

    Det som er situationen er at vi har et sagskompleks med mange parter:

    1) Muslimske mænd som banker konen.
    2) Danske mænd som banker konen.
    3) Muslimske mænd som er uskyldige i at banke konen.
    4) Danske mænd som er uskyldige i at banke konen.
    5) Udenlandske kvinder som er “handlede”.
    6) Radikale venstrefløjsfeministgrupper, som hader mænd og som er parat til at “rådgive” meget kraftigt. Jeg skal undlade at nævne de navne jeg kender.
    7) Krisecentrene som vil have “kunder” som alle andre og som har god kontakt til gruppe 6.
    8) Socialrådgivere i Kommunen, som skal henvise og/eller være “tilbudsgivere” efter serviceloven. Disse har også god kontakt til gruppe 6.
    9) Danske politikere som IKKE er voldsomt begavede (f.eks. Mette Frederiksen).
    10)…..
    11)…..

    Og sådan kører møllen.

    Formentlig udgør problemet med de asylansøgende kvinder kun en lille del af problemet.

    Saagens kerne er nemlig fælles for både danskere og udlændinge. Der er en juridisk gråzone/sortzone, hvor sagsbehandlerne og krisecenterlederne har uhyre stor magt. Dette udnyttes af venstrefløjsgrupperinger, som motiveres både af økonomiske og ideologiske grunde.

    Man kan sammenligne det med “ambulance chasers”, som kendes fra amerikansk retspraksis. Her er forskellen blot; a) der er reelt tale om “victim chasers”, b) meget få VC er advokater, c) sager bliver afgjort uden reel bevisførelse, d) taberne er både det offentlige og privatpersoner, e) motivationen er ligeså meget ideologisk som økonomisk, f) materielt er genvisten offentlige ydelser, forældremyndighed, lejlighed og ikke erstatninger. Engang imellem spiller ophold også en rolle.

    Jeg har ikke de konkrete tal, men jeg mener at huske (?) at antallet af årlige krisecenterophold blev voldsomt reduceret (halveret har jeg hørt) da amterne blev nedlagt. Det betød nemlig, at kommunerne selv skulle betale for opholdet. Der blev udstedt en hemmelig forholdsordre om at holde igen med de kommunale henvisninger. I øvrigt helt i strid med serviceloven, hvor præmissen er at økonomiske forhold ikke må være afgørende for tilbudsgivningen.

    Det fortæller noget om svindelens omfang og det er stadig galt. Nu optages alle privathenvendelser nemlig.

    Kommentar af Sigwar — mandag 23. november 2009 @ 19:54

  37. Nu kom der en smiley øverst istedet for et 8) – det var ikke meningen.

    Kommentar af Sigwar — mandag 23. november 2009 @ 19:56

  38. 8 skal der stå. Computeren laver en smiley.

    Kommentar af Sigwar — mandag 23. november 2009 @ 19:58

  39. >36-,Sigwar. Tak for en virkelig god analyse. Som sagt vanskeliggør det jo anvendelsen af krisecenter statistikken. Men du bringer forskningsområdet victimologi til nye højder! Jeg har en grundlæggende skepsis overfor repræsentativiten, når der er offentlige tilskud og overførsler involveret, som f.eks. når det drejer sig om krisecentre og denne skepsis bekræfter din analyse til fulde. De politisk bestemte tilskud har en tendens til at fremme en tilskudsgivende adfærd, som altså ikke kan tages for pålydende som ægte sociale fænomener.Tak for listen 1.-9. Må jeg foreslå 10)medier, der har behov for historier. Herunder bl.a. Danmarks Radio, der har behov for at beskrive alvorlige sociale problemer og for at begrunde øget offentlige tilskud/flere offentligt ansatte og støtte venstreorienterede feminister osv

    Kommentar af anti-marx anno dazumahl — tirsdag 24. november 2009 @ 06:39

  40. Jeg mener mere præcist: De politisk bestemte tilskud har en tendens til at fremme en tilskudsgivende adfærd eller f.eks en adfærd der kan give andre fordele ifh til myndighedene f.eks. asyl – som jo desuden også er tilskudsgivende. Adfærden kan altså ikke altid tages for pålydende som ægte sociale fænomener

    Kommentar af anti-marx anno dazumahl — tirsdag 24. november 2009 @ 06:43

  41. @ Sigwar, Anti-osv…

    Det er jo ikke kun et problem omkring af asyl til kvinder fra krisecentre.

    Faktisk fungerer det efter et almindeligt kapitalistisk princip om ‘Den Gode Handel’:

    Ikke blot har den ene part, voldsofferet, (oprigtigt) brug for hjælp i form af støtte, penge og ophold men den anden part, rådgiveren (i mangel af bedre), har brug for ofre for at fremstå som troværdig og vigtigst af alt for at have et job.

    Problemet er den tabte værdikamp. Alverdens “liberalister”, eller i hvert fald de danske ditto, bærer et direkte medansvar hertil, idet man har nægtet at stå skulder ved skulder imod oppositionen og deres leflen for offergrupper.

    Kommentar af DaLi — tirsdag 24. november 2009 @ 08:03

  42. >41.DaLi.Jeg er enig fsv du mener, at Blå Blok har tabtved at gå med på Rød Bloks Big Mother filosofi, der medfører mere offentlig omklamring, flere offentligt ansatte og do udgifter (50 mia kr. mere om året til det offentlige siden ’systemskiftet’ i 2001!). Spørgsmålet er/var om der er kommet mere hustuvold i DK og om muslimske mænd har bidraget, hvilket tallene umiddelbart kunne tolkes som. Jeg ved ikke lige hvor værdikampen kommer ind, men det gør den sikkert også her?

    Kommentar af anti-marx anno dazumahl — tirsdag 24. november 2009 @ 15:27

  43. PS. Jeg har det lidt svært med ordet ‘værdikampen’. Det er lidt ligesom ‘den kolde krig’ i ny forklædning. Gulag er nu engang Gulag og vi skal ikke give Blå Blok en undskyldning for at lave et nyt Gulag med nye begrundelser og vi skal ikke på nogen måde give de forhenværende øverste for lejrsystemernes ideologi, Ole Christian Liep Sohn eller Heinrich Luitpold Himmler, nogen som helst oprejsning.

    Kommentar af anti-marx anno dazumahl — tirsdag 24. november 2009 @ 15:49

  44. Ups! En fatal og måske afslørende fortalelse/tyrkfejl? Skulle selvfølgelig være en advarsel mod Rød Bloks totalitære elementer:
    ….Gulag er nu engang Gulag og vi skal ikke give Rød Blok en undskyldning for at lave et nyt Gulag med nye begrundelser ….(Jeg er alligevel måske desværre allerede farveblind?)

    Kommentar af anti-marx anno dazumahl — tirsdag 24. november 2009 @ 15:54

  45. Enfin. Overskriften: “Hver anden voldsramt kvinde har anden etnisk baggrund, men…” dækker måske trods alt meget godt? Og hvad kan vi så lære af det?

    Kommentar af anti-marx anno dazumahl — tirsdag 24. november 2009 @ 16:37

  46. OG: “vi skal ikke på nogen måde give de forhenværende øverste for lejrsystemernes ideologi, Ole Christian Liep Sohn eller Heinrich Luitpold Himmler, nogen som helst oprejsning.”

    Kommentar af anti-marx anno dazumahl — tirsdag 24. november 2009 @ 16:40

  47. Denne debat er ret sjov, men den går i vidt forskellige retninger. Først med den traditionelle muslim-bashing, hvorefter godhedsindustrien får et skud for boven, og tilsidst en gang kvinde-bashing. Hvis man skulle tænke tanken helt ud i sin yderste gakkede konsekvens, burde man jo nærmest konvertere til islam – så man havde ret til at slå varanen derhjemme, når der var fodbold på tossen, eller man skulle ud og kæve bajere med gutterne. Nej spøg til side. Jeg er forsåvidt enig i de fleste udsagn herinde. Islam er en forbenet kvindefjendsk overtro, der kvæler al livsglæde. Det er der vel ingen der er uenig i. Det er så ikke den eneste religion der har disse dårlige egenskaber, behøver man at nævne jehovas vidner eller rabiat calvinisme? Nej det gør man jo ikke, for det siger vel sig selv, at mange af disse religioner handler om magt. Magt over mennesker, over penge og position i samfundet. Derfor er det beskæmmende at de røde ikke siger mere klart imod bl.a andet islam, men det er nok min fjendes fjende er min ven?
    Tilgengæld er jeg også enig i at kvinder i vort samfund rotter sig sammen og har tilranet sig så meget magt at der ikke mere er tale om ligestilling, men om direkte matriarkalske forhold, hvor vi mænd bliver trynet – hvis gimpen ikke får hvad hun forlanger, god sex, minkpels og jeg skal komme efter dig, så vil hun skilles og så bliver man flået ved kasse et. Og børnene bruger hun ofte som ren afpresning, for lige at træde en det ekstra stykke nede i mudderet.
    Men men men
    Lad os lige blive enige om en ting: Vi kan sagtens klare os uden islam, men kan vi klare os uden kvinder? Disse lækre og bedårende skabninger, som gør os øre og svimle i (begge) hoveder?
    Se det er jo spørgsmålet d’herrer!
    Men en mere ligelig balance bør findes, for når kvinder har trynet danske mænd siden anden verdenskrig til at blive sørgelige forstående pædagogiske vatpikke, så vil de ikke have os mere, men foretrækker voldsidioten som banker dem gule og blå. Måske er det lidt deres egen skyld?
    Just my 5 cents.

    Kommentar af Bent P — torsdag 26. november 2009 @ 12:15

  48. OK 47.Bent P. Jehovas vidner eller rabiat calvinisme? Hvor mange er det nu lige de er? Der er jo osse stadig nogle kannibaler somewhere? Og hvor regerer de et land? Noget af diskussionen gik på om kvindecenter statistikken om voldsramte kvinder giver valide data om udviklingen i vold mod kvinder. Det gør de så måske ikke, fordi andre interessenter manipulerer data for at opnå helt andre formål. OK?

    Kommentar af anti-marx anno dazumahl — fredag 27. november 2009 @ 13:33

  49. Min pointe var sådan set bare at området er ureguleret. Eneste væsentlige centrale lov er servicelovens §109:

    § 109. Kommunalbestyrelsen skal tilbyde midlertidigt ophold i boformer til kvinder, som har været udsat for vold, trusler om vold eller tilsvarende krise i relation til familie- eller samlivsforhold. Kvinderne kan være ledsaget af børn, og de modtager under opholdet omsorg og støtte.

    Stk. 2. Optagelse i boformen kan ske anonymt ved egen henvendelse eller ved henvisning fra offentlige myndigheder.

    Stk. 3. Lederen træffer afgørelse om optagelse.

    Problemet er at sagsbehandlere og centerledere har absolut magt og ingen dokumentations- og undersøgelsespligt. Deres handlinger har vidtrækkende konsekvenser og almindelige retssikkerhedsprincipper tilsidesættes (jvf. advokat Lars Borrings pointe).

    Når dertil lægges at der er vidtrækkende muligheder for socialt bedrageri og der samtidig opererer grupper med en ideologisk dagsorden – så er det problematisk.

    Meget kunne undgås, hvis man lovmæssigt præciserede sagsbehandleres undersøgelsespligt og at de skulle overholde bestemte retssikkerhedsprincipper samt at der var strafferetslige sanktioner for forsømmelser og manipulation.

    Kommentar af Sigwar — lørdag 28. november 2009 @ 16:39

RSS af kommentarer til dette indlæg.

Skriv en kommentar

Linjer og afsnit brydes automatisk, e-mail-adresse vises aldrig. Tilladt HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Denne weblog er læst af siden 22. juni 2003.

 


Kalender
september 2010
m ti o to f l s
« aug    
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  


Arkivet

Kronologisk:



Kategorisk:

Listen over kategorier mangler pt. grundet tekniske problemer.

Men I kan støtte demokratiet i Sverige ved at klikke på det følgende link og dermed modvirke Google-bomben:
Sverigedemokraterne


Blogs



    Norge



Israel-palæstina







Meta
RSS 2.0
Comments RSS 2.0
Gyldig XHTML
WP